V případě, že byste žili na přelomu 50. a 60.let minulého století a byli celebritou, pravděpodobně by tohle auto bylo vysoko na vašem žebříčku hodnot nebo byste jej měli rovnou v garáži. Francouzské superluxusní GT bylo vlastně takovým Bugatti Veyron své doby. Dítě francouzského konstruktéra Jeana Danonise ohromovalo svou prostopášností, rozmařilostí a luxusem, stálo na vrcholu potravního řetězce a dynamicky suverénně překonávalo tehdejší běžný provoz.
Zkrátka vůz přesně podle firemního motta: “Pro ty, kdo kupují to nejlepší”. Oblíbil si jej skutečný zástup slavných osobností. Od Alberta Camuse, který filozofoval o nevyhnutelnosti smrti až po Sira Stirlinga Mosse, který se jí při závodech snažil vyhnout ze všech sil. K tomu všemu byl Facel Vega HK500, navzdory hmotnosti dosahující skoro dvou tun, po čtyři roky tím vůbec nejrychlejším silničním vozidlem planety. K tomu mu dopomáhal motor Chrysler Typhoon V8 o objemu 6,3 litru, výkonu 390 koní a mamutím točivém momentu 540 Nm. Tato čísla nejsou vůbec marná ani dnes, ale Facel Vega HK500 byl představen už v roce 1959. Oficiálně dosahoval rychlosti 240 km/h, z různých zdrojů se ale lze dočíst, že naměřeno bývalo až 255 kkm/h. Život automobilky Facel byl žel velmi krátký, trval pouhých deset let. Ve Facelu nalezl svou smrt i Albert Camus. Model Vega přesto dál září v automobilové historii přesně jako hvězda v souhvězdí Lyry, podle které byl pojmenován.
Více amerických aut v evropském kabátu najdete ve starším článku.