Poslední generace MR2 je zářným příkladem toho, jak těžké je konkurovat Miatě. Či spíše, jak těžké je žít v jejím stínu. MR2 W30 je vskutku povedený sportovní roadster. Je mrštný, zábavný, dobře ovladatelný, tak akorát rychlý a je za rozumnou cenu. Supersportovní feeling s motorem za zády pak vypadá jako třešnička na dortu, při které plebejská Miata musí blednout závistí. Tak proč MR2 skoro nikdo nechce? Protože dělá všechno o malinký kousíček hůř. Převodovka – moc dobrá, ale Miata má lepší, servis – levný, ale Miata má levnější, podvozek - vytříbený, avšak Miata je pro cílovou skupinu lépe ovladatelná… Přičtěte k tomu nulovou praktičnost (Dokonce i Opel Speedster má více odkládacích či zavazadlových schránek než MR2) a servis motoru občas připomínající opravu lodi v lahvi a důvody proč dát přednost MR2 oproti MX-5 mizí jako pára nad hrncem. Přestože má pověst ostřejšího z obou roadsterů, je nevděčné býti MR2…
načítám data...
Poslední komentáře
- Frodo, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
Mě stejný motor v prodlouženém Berlingu jezdí za 5,5, takže... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Podle ABRP to s jízdou přes rychlostní limit a průměrem... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Tak je zase logické, že pokud byste to valil 160+, tak častěji... - Sato, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
ako by asi tak podobny vylet dopadol opacnym smerom, niekde do prdele... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ioniq 6 má omezovač na 185 km/h, takže s ním lze jet úplně... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
No, rozdíl vidím v tom, že tyhle elektroauta jezdí po dálnici... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ioniq 6 na trase Praha-Amsterdam potřebuje dohromady cca 1 hodinu... - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
No já nevím, loni jsem z Milovic do Amsterdamu přes Lipsko... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Mě ale Vaše argumentace nějak nevychází. Pokud řešíte... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Elektromobilita je skutečně v Nizozemsku celkem dost rozvinutá.... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
S tím výletem do Amsteru se musím pouze usmívat. Protože... - PanHAJZL, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...asi tak nějak napsal jsi to dobře. Já to řešit nemusím,... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Nemusí to být nutně velká konstrukční vada, všechno má nějakou... - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Souhlasím, to konkuruje Taycanu. - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jo, to je přesně ono. A k tomu si přičtěte absolutní nezájem...
Poslední inzeráty
Volvo S60 T6 AWD Summum
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
Ford F150 RANGER
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Moskvič Ostatní Šlapací
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
23 komentářů
21. dubna 2022, 09:22
0
No...něco bych k tomu dodal. :) Praktičnost, servis, ceny náhr. dílů - souhlasím. Ale důvod proč ji nikdo nechce, protože prostě nemá tak líbivý design. Většině lidí se to auto prostě nelíbí...s těma obříma předníma lampama tomu prostě všichni říkají žába :). A taky další důvod, proč ji nikdo nechce, je její pověst auta zabijáka (což se týkalo předchozí generace SW20 a ještě jen asi prvních dvou revizí, ale to už nikdo neřeší...). Ale hlavní rozdíl je v té koncepci. S motorem uprostřed si prostě kruhový objezd bokem nikdo nedá (jo, když bude opravdu mokro tak ano, ale řidič toho bude mít plné ruce - vím o čem mluvím). Ta koncepce prostě funguje jinak něž u Miaty. Neříkám že lépe, nebo hůř, ale zcela jinak. Auto preferuje čistou stopu a díky zatížené zadní nápravě využívání trakce při rychlém výjezdu ze zatáčky, kdy nehrozí, že protočí kola. Takže můj názor jakožto majitele, když jsem se bavil s dost lidma - nikdo ji nechce, protože některé díly jsou velmi špatně sehnatelné a drahé (např. přední světla...), protože prostě snap oversteer (jakkoli to u téhle generace vlastně není pravda), protože nedriftuje a protože je pro většinu ošklivé :)