Když se řekne "britský roadster v japonském podání", automaticky se nám vybaví legendární Miata. Ale univerzální miláček světového petrolheadstva nebyl prvním vozem, který použil tento recept. Jedním z prvních, a také vůbec prvním sériovým vozem značky Honda, byla pojízdná miniatura jménem S500. Jejím srdcem byl na svou dobu supermoderní dvouvačkový čtyřválec, který měl původně mít objem 492 ccm, ale pro sériovou výrobu byl nakonec zvětšen na závratných 531 ccm . I přes miniaturní rozměry ale nabízel úctyhodné výkony – jeho čtyři karburátory a schopnost točit až 9 500 ot./min mu pomohly dosáhnout výkonu velmi slušných 44 koní v 8 000 ot./min. To znamená skoro 100 koní na litr, v roce 1963. A nebylo to jen o motoru – špičkový byl na poměry své doby i podvozek. Přední kola byla odpružena torzními tyčemi a zadní měla nezávislé zavěšení s diagonálně umístěnými coilovery.Celý tenhle minaturní technický šperk vážil 680 kilogramů a dokázal se rozjet na 129 km/h. S500 patřila také k prvním japonským autům dostupným na americkém trhu, kde s cenovkou $1,275 představovala ideální hračku pro mladé a nemovité.
načítám data...
Poslední komentáře
- Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
No, rozdíl vidím v tom, že tyhle elektroauta jezdí po dálnici... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ioniq 6 na trase Praha-Amsterdam potřebuje dohromady cca 1 hodinu... - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
No já nevím, loni jsem z Milovic do Amsterdamu přes Lipsko... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Mě ale Vaše argumentace nějak nevychází. Pokud řešíte... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Elektromobilita je skutečně v Nizozemsku celkem dost rozvinutá.... - Atomas, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
S tím výletem do Amsteru se musím pouze usmívat. Protože... - PanHAJZL, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...asi tak nějak napsal jsi to dobře. Já to řešit nemusím,... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Nemusí to být nutně velká konstrukční vada, všechno má nějakou... - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Souhlasím, to konkuruje Taycanu. - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jo, to je přesně ono. A k tomu si přičtěte absolutní nezájem... - PanHAJZL, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
To je ten zázrak, jak si tou koupil ten borec, co byl na akceleraci.cz... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
myslím, že Sko míří ještě do vyšší třídy... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
MBMB: jo, faceliftem jsem ještě nejel, snad to brzy napravím.... - Trinom, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Neměl by být přímý konkurent spíš model S? - VK, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Rád věřím. Jak moc složité je vypnout alarm rychlosti...
Poslední inzeráty
Volvo S60 T6 AWD Summum
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
Ford F150 RANGER
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Moskvič Ostatní Šlapací
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
23 komentářů
18. ledna 2021, 06:08
0
ještě by se hodilo dodat, že tahle Honda měla koncové převody na zadní hnané nápravě řešené řetězem...taky docela zvláštnost...