Na přelomu milénia chyběla koncernu GM vlajková loď. Pátá generace sportovní Corvette byla právě v polovině své životnosti a v dynamicky se rozvíjející době bylo nutné přijít s něčím novým. Pozornost na sebe strhl SuperSport Roadster Concept, následovaný v roce 2004 produkční verzí. Design se od detroitského představení téměř nezměnil, zato technika výrazně pokulhávala za původními sliby. Místo rychlého ‚továrního hot-rodu‘ se světu představila obézní placka, vzdáleně připomínající pick-up. Dílo zkázy dokonaly pohonné jednotky řady Vortec, které se svým výkonem 300 koní udělovaly obéznímu pickupu jen průměrnou dynamiku. Až v roce 2005 se dočkalo SSR výkonnějšího osmiválce z Corvette s označením LS2. Posílený arzenál 390 koní točivé osmičky již uděloval autu alespoň důstojnou dynamiku, ale na zachránění pošramocené image to nestačilo. Snad právě díky komerčnímu neúspěchu se z SSR stal naprostý exot, vynikající skládací kovovou střechou, svalnatým postojem a nápadným retro vzhledem.
V rubrice “Auto dne” vám každý den připomeneme jeden náhodný vůz z historie automobilismu. Nečekejte rozsáhlé profesionální rozbory, nebo spoustu relevantních informací, je to zkrátka jen takový krátký výkřik do tmy. Ale pokud máte na auto dne nějaké vzpomínky nebo názor, klidně se rozepište v diskuzi.