načítám data...

ZiS-154: Sovětský diesel-elektrický hybrid

8. října 2021 1 komentářů

Že soudruzi v Sovětském svazu byli vždycky napřed, je dobře známá věc. Sám jsem vlastníkem skromné sbírky sovětských hodinek a všechny tu hodinu dají díky údernickému tempu mnohem rychleji, než jejich západní protějšky. Podobně pokrokovým tempem uvažovali i v Moskvě těsně po konci druhé světové války. Protože stále ještě byli Američané kamarádi, rozhodli se měšťané pro nákup licencovaných amerických autobusů. Karoserie byla přebrána prakticky beze změny a ze začátku byly montovány i lícenční motory. Potom ovšem byl dokončen vývoj motoru JaAZ-204. Vznětový dvoutaktní čtyřválec byl spřažen s výkoným alternátorem, kterým přes kabely napájel elektromotory na kolech. Pokrokové řešení, nebýt smutného faktu, že celkový výkon motorů zůstal hluboko pod 50 kW a váha vozu bez řidiče, sedadel a náplní přesáhla osm tun. A tak zase jednou sovětský pokrok smutně předběhl dobu a zůstal nepochopen.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ro
Rounce
08. listopadu 2021, 10:18
0

To musel být zážitek jet za tímto když to bylo plně naložený :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem