načítám data...

Russo-Balt-Kégresse

22. října 2020 0 komentářů

Tentokráte si uděláme pořádný výlet do historie. Nepůjde ani tak o konkrétní vůz, nýbrž o fascinující příběh jednoho nápaditého francouze. Adolphe Kégresse se ve svých 26 letech přestěhoval z rodné Francie do Petrohradu, kde se stal osobním šoférem ruského cara Mikuláše II. Už to samo o sobě by stačilo na zajímavý život. Jenže Adolphe byl člověk vynalézavý, a tak řešil nedostatečnou průchodnost auotmobilů značky Russo-Balt vynálezem pásového podvozku. Nejdříve na bubny natáhl velbloudí kůži, čímž vybavil model Russo-Balt C24-30 Double-Faeton, který můžete vidět na fotografii. Později zjistil, že mnohem lepším materiálem pro pásy je pryž (možná v Rusku začali docházet velbloudi), kterou využil dodnes dochovaný Kégresse-Rolls-Royce, připomínající nacistický polopásový náklaďák. Kégresse ve svých konstrukčních pokusech pokračoval celý život a po Velké Říjnové Revoluci uprchl do rodné Francie, kde stál za vznikem polo-pásových vozů Citroën a těžkých tahačů belgické firmy FN.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem