Berzelius
Jméno | Marek Palda |
---|---|
Bydliště | Šumperk |
Registrace | před 8.5 rok. |
Poslední aktivita | před 2.4 měs. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 40 |
Pozitivních komentářů u článků | 10 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Když jsem chodil na základku tak ho tu nás měl místní čalouník a já nikdy nevěděl jestli se mi líbí nebo ne, ale vždycky když jsem ho viděl tak jsem se za ním otočil a podle toho kufru sem si dlouho myslel že to musí být dovezeny z ameriky, bo tyhle kufry jsem znal jen z americkejch filmů a možná i proto že jsem si žádného druhého tady v okolí hodně let nevšiml :-)
Tak to já zachránil jedničkovou lagunu od šroťáku od kolegu z práce, bo mě připadlo že je ještě v dobrým stavu na šrot a ještě by šla dojezdit no z venku cajk ale dole už nějaká koroze byla…tak to bych nebyl já, abych místo nutných oprav neudělal i prevenci a mám ji už půl roku rozkuchanou nad jámou a jak je chuť a čas tak se šlechtí a vyměňuje kde co….a to jsem francouze nikdy moc nemusel, ale když dneska kouknu na ty nízký čumáky z dob kolem milenia a i starších, tak v porovnání s moderníma opuchlinama se mě už líbí kde co…a podobně jsem vkročil nedávno do vod BMW…E36 toring v origo tovární M-packetu a skoro plné výbavy…po třetím majitely bez nějakýho tuningu….ale v ropě a automatu….což jsem kdysi přísahal že tyhle dvě věci v životě nikdy….ale hokt za ty prachy jsem neodolal…..ale je momentálně pod plachtou a čeká na svoji šanci….ale opět z teho bude malá “restaurace”…..no a jako Daily káru mám už třináct let Mitsu Galant z roku 1997….a nestěžuju si…..Na dálnici se sním taky nebojím….byť ten dvoulitr už není nic moc, furt se stím těch 130-140 dá jezdit.
Jakožto fanda značky , tak za mě smutnej pohled jak dopadla.......možná bych snad radši aby její divize osobáků radši důstojně zkrachovala než toto.
Jak už tu někdo psal, Mitsubishi Colt by to všechno mohlo splňovat ne? A ještě zbyde????
https://auto.bazos.cz/inzerat/160528104/mitsubishi-colt-13-60kw.php
1. Protože mě to baví
2.Přesně jak psal autor....ten pocit když je vše hotovo a funguje jak má...k nezaplacení
3.Trochu i nedůvěra v mechaniky, který neznám. Ono i když jich je hodně šikovnejch , tak co tak sleduju tak mechoš ,kterej nemá plnej dvůr kšeftů a nervózních zákazníků je podle mě vyjímkou a pak se kolikrát spěchá a podle toho to někdy dopadá.
4.Abych neměl pocit že jsem na tý škole (Autoelektrikář) byl úplně zbytečně, když mě to momentálně neživý.:-)
Naprostej souhlas, jako fanda značky musím taky konstatovat že než tohle, tak to radš ať je nechají důstojně krachnout.Když sem tu fotku viděl prvně, tak mě napadlo že si snad někdo dělá prdel, je to stejnej humus jak ten polák co dělal z jedničkový ovce BMW.
No co se vzhledu týče, tak za mě pěknej humus, ty tvary a celkový vzezření mi to připománá zvětšeninu těch no name levnejch čínskejch plastovejch autíček na hraní.Ale musím se přiznat že co se vzhledu týče tak celkově u mě nepochodí většina SUV. Čest vyjímkám.
Sice to nejsou žádné legendy a obě už staré, ale i tak: E39 vs. E60? No jasně že E39. Primera předposlední vs. poslední?Předposlední samosebou a to samo u Mitsubishi galant…jako že ho zrovna vlastnîm déle jak 10let a mám ho jako daily, zatím on táhl na laně o min.deset let novější auta a sám mě nikdy ve štychu nenechal.
Mírně?? Tak pokud se budem bavit o pevných částicích tak rozdíl v tomto konkrétním případě byl celkem značný 3700 vs. 200. Ano sice to není exaktní měření, ale lecos napoví..takže budeme-li se bavit o pevných částicích určité velikosti a moderních motorech, tak to nesmysl asi úplně být nemusí. A ani u NOx to s dopravou tak žhavý nebude asi. Ba naopak třeba otěrových sazí... z gum což je taky dost nebezpečná částice,SUV a celkově větší elektro auta vesměs emitují prý víc díky své váze. BTW:Nejvýznamnějším lidským zdrojem pevných částic v ovzduší je z celosvětového hlediska zemědělství.Produkuje tolik prachu jako všechny ostatní lidské zdroje dohromady.
Supr počtení, zajímavé,čtivé a zase su o něco chytřejší. :-)
Ono je otázka, jestly se stím tak trochu nepočítá, že holt tři auta v rodině bude jen pro bohatší vrstvu obyvatel a zbytek…asi většina se bude muset přizpůsobit…….chca,nechca a pak celkově bude aut o dost méně.
Upalte mě, ale XG a podobný korejský věci bych si chtěl jednou aspoň vyzkoušet :-)......bo jak říká Koza Bobkov, "Len pre ten pocit"
Vývoj, nebo jeho větší část musela bej už hotová, bo kamarád dělá ve firmě co dělá škodovce vývoj a výrobu lisovacích forem a už na tom dělaly a i prý třeba světla už se na to vyráběly , ale zrušily to naposlední chvíly a odepsaly za ten vývoj a výrobu některých komponent prý celkově šílený prachy, nebo šílený pro jednotlivce pro koncern asi nic hroznýho..údajně stovky miliónů.
No já si myslím, že za patnáct let , pokud se svět/myšlení nějak rapidně nezmění,budem mít jiné starosti, než to čím budem jezdit a za jakou cenu.Dokud budem věřit pojmu jako je "udržitelný růst" tak čeká moderní civilizaci jak ji známe dnes zákonitě kolaps. 2035 konec spalováků...OK, tak ale pojďme teda už teď dát na stůl termín konce spalováků u letadel a lodí a spalování všech fosilních paliv.Dejme na stůl datum omezení konzumace masa,omezení rybolovu,kácení lesů a nakonec zjistíme že když chceme stále růst a konzumovat tak je to i přes sebevětší technický pokrok nesmysl.Takže si už teď stanovme datum konce populačního růstu a pak možná budu věřit že stím vším CO2 a dalšíma věcma hnem.Jinak je to podle mě sice šlechetná, ale jinak zbytečná snaha.Bo údajně podle těch jejich studijí a atd se ty klima změny dějí dokonce rychleji než čekaly.Takže času moc není, jestly vůbec nějakém a není to předem prohraném boj. Ale to je jen moje věštění z koule a snad se mýlím. :-)
Ty Kappy v Zábru a v Šumpru jezdí do teď a co vím tak jsou překopaný na plyn a většina automaty a tuším že pod 500 000km má nalítáno málokterá a co jsem tak pokaždé vyzvídal od šoférů tak servis jen spotřebka + plus občas tlumiče a spojka, bo je nikdo nešetří že. Pokud už potřebuju taxi ze Zábru nebo Šumpru tak si prvně schválně volám je..bo se vždy rád sněma svezu :-)...jo a ještě není to tak dávno u nich jezdila Thema, který byli přdchůdci Kapp u té taxislužby.
Doporučuju všem shlédnout dokument s tématem související "Temná stránka lodní dopravy" .Po jeho shlédnutí mám nějaký zvláštní pocit že co se ekologie týče,tak to snižování emisí u osobáků je jak plivanec do rybníka.
No když teda odskočím od pohledu autařského.Tak se tu řeší jen ekonomika a "petrolhead factor" nebo jak to říct :-). Ale je tu ještě jeden a také duležitý fakt a to POLITIKA.Já ten tlak EU a podobně v té ektromobilitě a zpřísňování emisí klasických spalovacích aut vidím i v tom (krom ekologie atd.) odpoutat se ze závislosti na ropě jako takové, nebo na její velké části.Vemte si kdo jsou ropné velmoci - Rusko - Putin - (to není zrovna kamarád do deště viz. ukrajina a krym)
- Kartel OPEC - (převážně muslimské země Irag,Íran,Kuwait,Saudská arábie, Venezuela)
- Amerika - Trump - (tam taky člověk nikdy neví)
Kdežto při výrobě elektřiny se dá částečně osamostatnit - Voda,vitr,slunce,uhlí,Jádro a snad do budoucna fůze.
Například co se uranu týče tak tam hrají prim. Kanada,Kazachstán a Austrálie...jasny mi zrovna vozíme uranový kazety z ruska ale je tu alternativa, když bude nejhůř.
Ale to je jen tak na okraj že né všechno je kvůli té ekologii.Byť sme se jako evropa zavázali snižovat Emise a né zrovna málo.
A k témamu el.Aut: Zajímalo by mě jak takovej elektromobil výjde když budu porovnávat čistě náklady na servis řekněme za pět - osum let.
Souhlas..jako mitsu fanda sem tam chtěl lancera sedana dát taky ale už sem neměl čas.Dokonce Lancer od r.v 2007 je jedno z velice mála novejch/novějších dostupných aut, který se mi i líbí.
No tak to by asi byl svět ve kterém jsou jen tyto dvě možnosti...a než žít v takovém světě tak raději nádor na mozku :-)
Tak taky si přihřeju polívčičku své oblíbené značky...rovněž i mě se dizajnově nejvíc líbí sedany..proto jsem si jednoho koupil
Naprostý souhlas.....cipovina na entou. Nebo to mohly vytunit a udělat např .: 35 2.0 TDI - a máš jak objem tak i přibližný výkon. :-)
Ta to já zas bych řekl přesně na opak.Všechno ostatní řídí Ilumináti,jen do autíčkáře ještě nepronikli :-)
A tak to zas mě se čumák u MPS líbý víc než obyč. šestka z těch let.
No to já jsem taky dobrý pacient, ale alespoń vidím že nejsem úplně sám.Přikoupil jsem ke svýmu ještě to samý akurát 2,5V6 za 10 000,- ale mrtvola.(Převodovka,komplet brzdy,90%přední ramena,věměněná zádní nápravnice +2xramena+pružiny,oleje,filtry.Chyběly některé části čalounění kufru+špatné řidičovo zrcátko atd.(Galant 1997 sedan).No zatím padlo cca 45 000,- a pořád to vypadá z venku jako odřená a od předchůdce ..ne kvalitně ..kitovaná mr..a. A to auto vlastně nepotřebuju(max:6000km/rok).Do práce to mám 9minut pěšky a přítelkyně má svoje takový městký posouvadlo.Nejlepší na tom autě je motor má malo najeto a přede jak kocour poctivě:160tkm Ale kastle by potřebovala šikovnýho karosáře.Aktuálně jsem nechal tak 20-25hodin života svařováním ..(no tak bych to úplně nenazval - spíš lepením-smrkáním) abych "skusil'" projít technickou která my během oprav propadla.Ale zařekl jsem se že jestli to projde tak za dva roky šrot.Takže suma sumárum auto najelo po dobu co ho mám..cca rok..1000-1500km a většinu času se sním bavím opravama...a to by chtělo ještě rozvody,obě sady pneu a lakýrnickou a budoucí shodnocení 0,-.Ale štve mě vlastně jen že není víc peněz na opravy. takže vždy výplatě šup něco do auta..asi je to nemoc zachrańovat vraky a moc nejezdit ...Tak kdo je tu MAGOR?
Tak za mě jako celek ten první obrázek nádhera,přesně takhle bych to měl/chtěl já.Ostatní už na mě "buděj moc pozornosti".A Přemda Honda taky úplně OK.Prostě decentní.
Jj, četl jsem o tom tušim ve SM tam to taky zkoušely na vlastní pěst snad jen u volva to trvalo o chvilinku dýl než u ostatních ale výsledek stejnej.Snad tuším psaly že jen u mercedesu se to dá řešit tak že dá vzít ta příjmací anténka sebou.No sice se dá překonat všechno ale pořád si mylím že u mechanických systému to trvá těm nelepším v rámci několika minut ale u tohohle je to otázka vteřin i s odjetím.Beztak si myslím že kdyby si někdo v nešní době dal samo-domo vypínače a vychytávky do novýho-novějšího auta tak by se možná zlodějíčci divily,bo bych řekl že už stím dneska nepočítaj.
Samozřejmě jsem se posmíval té úpravě na videu, nikoli vozidlu jak ho stvořil výrobce.
To u té Octavie mě spíš připadna jako by lehce počítal zuby :-)
Tak za mě: 1. Jak už tu mnozí psaly,AR166 před faceliftem...to auto jsem měl dlouho snad za jedno z nejhnusnějších co jsem kdy na vlastní oči
viděl,já ji nazíval "rybí xzicht" a nevím vůbec proč teď se mi líbí moc.Holt změna je život.
2.Citroen BX
3.SAAB 9000 CS (94-98)
4.Volvo 850/S70 - Asi prostě proto že v dětsví pří slově AUTO se mě vybavily tyhle tvary
5.Ford Escort IV (86–90)
6.Audi 90 B2
7.Renault 21/25
8.Superb II. generace
9.WV Jetta II.generace (84–92)
10. Fiat regata
11. Mitsubishi sigma
A možná by se ještě nějáký našly,jsou to převážně auta co se většině lidí kolem (rodina,kámoši,známý) mě vůbec nelíbí.
Pólin: JJ chodil, von celkem ten mistr byl kolík jak sviňa.
Tak to náš mistr na učňáku měl dokonce dvojtý přeplňování v té první hranaté ibize ,rok cca.90.A též se dmul píchou jak že to jede.Ty dva fény jsem viděl ale jak to jede ne....se asi krotil před učněma :-)
No to sice jo ale chápu obavy PepuSFI,jak už se to vymyslí a prokážou "nějakejma testama" že to může zvyšovat bazpečnost v silničním provozu tak už je jen krůček aby nějaká komise v EU řekla" fajn od roku 2018 povině v každém autě" nebo "který automobil bude opatřen buzer-pedálem bude se přičítat nějaký koeficient k bezpečnosti atd.
Kurňa, konečně pořádná kára s tou správnou variantou 4G63 pod kapotou.Chjo...jeden z diamantovejch snů.No co no aspoň můžu říct že blok mám stejnej :-)
Matěj: "A hrabat někde dole vedle dveří mi přijde nedůstojné"...No tak to je vtom případě většina aut (bez el.sedaček) v tomto ohledu nedustojná,ba co hůře u některých si musíte sahat mezi nohy :-) Mě osobně to poprvé když jsem sedl do auta s el. posuvem (na boku sedačky) přišlo celkem intuitivní a hned sem přišel na to co a jak. Ale beru ten základ..(vpřed/vzad,předklonit/zaklonit,sedák nahoru/dolu), když je tam toho víc tak asi určitě na dveřích.
Taky jsem na něj tak tři dny zpět koukal...a i když jsem majitelem jedné starší japonské V6,vybavené a pro mě hezčího a výkonějšího auta,kdyby bylo místo a víc peněž hned bych jí bral....a vlastně ani nevím proč.
S článkem nelze než souhlasit, myslím si že všechno co se píše o autech by se mělo brát s nadhledem. Auta celkově jsou o dost subjektivních dojmech, ale chápu že když je někdo "profík" a střídá auta,pravděpodobně má něco najeto a vyzná se v technice a umí auto řádně provětrat aby poznal jeho silné/slabé stránky,tak prostě to píše tak jak to vidí ze svích zkušeností popřípadě z technického hlediska v porovnání s konkurencí.Pak se lehce stane že třeba pan Vaculík (svět motorů) použije při recenzi o Alfách (např:Motor 2.0 TS v 156) velice něpěkné slova o křápech,krámech a nevím co jestě i přesto že byl nebo je srcem Alfař.Ale nebudu mu za to nadávat maximálně mu vyčtu žemohl použít trošku méně urážlivé výrazy. Protože jestly je pravda že ty motory měly větší vůle kvůli lepšímu vytáčení a na tu dobu prostě živější dvulitr nebyl tak je logický že to na nějakou dlouhou životnost nevypadá při "běžné údržbě " člověka který domu dává kouř...protože alfu si málokdy koupí senior či sváteční řidič.A tak samo je logický když se píšou autotesty že musí být redaktor opatrný ve vyjadřování při testu nového auta aby mu nebo jeho redakci bylo příště nějaké zapůjčeno,ale pakliže je redaktor dobrý dobře neznačí byť kulantně že je to celkem naprd auto. Jak říkám chte to nadhled a nohy v teple.
Náhodou já se celkem pobavil a chápal jsem ten článek jako všeobecně o "tuzingu".A stím tílkem je to u některých aut co sem viděl opravdu trefný přirovnání. Já osobně bych radši nechal nějaký nedostatek na sedačce obnažen než si tam dát "tílko".Určitě jsou pěný neorigo potahy ale ty asi autor neměl namysli
Poslední komentáře
- Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group.... - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Honda S2000 Lotus Elan (M100) Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná... - MMM, Tato auta zrají jako víno: Modely...
MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Ono to jde :) , predstav, ze to co vezes na kline mas pred sebou... - XTad, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných... - jbigllesCZE, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů