načítám data...

Kostík

JménoMartin K.
BydlištěOpava
Registracepřed 9.0 rok.
Poslední aktivitapřed 7.6 rok.
Komentářů u článků2
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

P 406 coupé 3.0 V6 (Š Octavia Combi 1969, P 924)

Posledních 50 komentářů

Kostík
06. října 2016, 14:18
0
Autíčkář se ptá: Zlaté časy automobilového designu?

Padesátá léta minulého století, ale doba krásných aut neskončila dodnes.
Citroën DS a Tatra 603.
Aerodynamiské karoserie a technická řešení, která si dnes už nikdo nemůže dovolit. Technika i výrobní technologie už byly poměrně dokonalé, administrativní překážky téměř žádné (pomineme-li politickou situaci tehdejšího světa). Na současnou modlu veškeré produkce, na bezpečnost a emise, se hledělo z pohledu technika. Nikdo neměl zájem, aby se lidé v autech a kolem zabíjeli, ale taky nikdo neucpával nesmyslně výfuky, aby pak musel ztracený výkon zase nějak dohánět.

Kostík
12. února 2016, 08:03
1
O nesmyslnosti voličů převodovky na středovém tunelu

První automatickou převodovkou, se kterou jsem se v praxi setkal, byla v městských autobusech ŠM 11 za socialismu! Jezdil jsem tehdy autobusy MHD a jako každý kluk sledoval, co dělá řidič. Nebyl zavřený v kabince, autobusy byly narvané k prasknutí, a tak nebylo problémem stát za jízdy vepředu hned vedle něj a koukat.
Dvoustupňová automatická převodovka Praga byla ovládaná jednoduchými hranatými tlačítky v řadě na palubce vpravo pod volantem - jednoduché, elegantní a přehledné.
Pokud si dobře pamatuji, tak tam byla písmena N, A, I, II, B, Z a řidič tlačítka běžně používal. Podle zvoleného režimu, který všichni dobře viděli podle zatlačeného tlačítka, se celý autobus různě třepal a vibroval.
Za normálního městského provozu se na zastávce řadil neutrál, před rozjezdem voli řidič A, převodovka klapla, autobus se rozjížděl plynule, ale přeřazení na dojku bylo docela znatelné. Po dojezdu do zastávky řadil řidič talčítkem zase neutrál. Proč se vůbec řadilo a používání dalších režimů této převodovky za běžného provozu si nepamatuji. Tyto automatické převodovky Praga s řadovým šestiválcem LIAZ jsou dodnes v provozu na železnici v motorových vozech řady 810. ..
Obrázek jsem vygůglil a snad se autor nebude zlobit, že jej tady přiložím.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem