načítám data...

Téma kamna, černá vdova aneb AR 75 50x jinak by A.J.Michal

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
A.J.Michal 06. ledna 2017, 13:05
3x transaxle = nikdy nekončící příběh :-)
A.J.Michal 20. října 2016, 22:34
Z fotek to nevypadá, ale jinak Sonberk je velice luxusní místo a i vevnitř je to moderní :) . Na akce jak svořené :)
M P 20. října 2016, 21:53
Hele, vinařství Sonberk. Teda myslel jsem, že ta budova vypadá zblízka lépe :)
Pěkné Alfy, všechny!
A.J.Michal 20. října 2016, 11:20
tak bourák vyškolí asi každého :) takže nyní v provozu už neblbnu :-).

Jinak jsem se minulý týden účastnil jedné skvělé akce, kde moje Alfy nesměly samo sebou chybět. Jednalo se o předváděcí jízdy nové Giulie pod záštitou časopisu Forbes.
Regular John 15. září 2016, 13:34
Alfičká krásná, ale já doufám, že tě ten bourák pořádně vyškolil, protože jestli jsi tam (vím přesně, kde to je) letěl 140 tak nemáš nasráno jen v rukách, ale i v hlavě. Tak hlavně, že se nikomu nic nestalo a nesejmul jsi nikoho v protisměru. Příště opatrně a když už máš takové raritní auto, tak je škoda ho válet po příkopech :-)
GanGreen 14. září 2016, 10:05
Tak proto sem v sobotu potkal takovejch alfiček na trase Havl. Brod - Humpolec - Pelhřimov... Byla celkem radost se na to podivat, občas moc hezký kousky, ale někteří jeli jak kokoti... Jinak, tvoje auto je moc pěknej stroj, já osobně bych teda spíš volil cestu zachování seriovýho stavu, ale pokud se chce člověk bavit, musí něco obětovat :)
A.J.Michal 14. září 2016, 07:41
Muj osobní názor na Alfu Romeo 75 a vlastně všech alf co mají pohon transaxle. Pokud chce člověk jezdit a mít uservisovatelné auto. jděte raději do BMW :). U tohoto italského auta jsou problém díly a složitost pohonu a tím spojené poddimenzování dílů. U V6tek se trhají hardyspojky jak na běžícím páse. Nikdo v republice ti pořádně nevyváží dvoudílný kardan do 7000 ot/min. V převodovce jsou hodně poddimenzované plochy synchronů, takže rychle odchází. Zadní brzdy jsou na tom také zlo jak jsou u převodovky. Takto bych mohl pokračovat dlouho.

Ale abych to nehanil. To auto mám kvuli vyjimecnosti. V provozu ho uz nevidis a na okruzich, trackdaych uz vubec. Takže rok 2017 je jasný :) jezdit, jezdit a zase jezdit.
PeterLuk 13. září 2016, 20:25
Super fotky. Nech ti to jazdí, takúto Alfu by som si tiež rád (niekedy :D ) zaobstaral. ;) Fotky sú super.
A.J.Michal 13. září 2016, 19:33
Už je to delší doba, co jsem zde nic nedal. První jízda v Brně byl okruh jedna velká kaluž, ale alfa do s Federalama zvládla na jedničku a ostudu neudělala. Další jízdu veřejnosti již bylo sucho a jel jsem tedy na suchém okruhu v Brně. Auto krasně drželo stopu a krok s pár BMW. 25 minut jsem ani njedno kolo nepolevil, takže už se projevovaly neduhy přehřátých pneu, brzd, motorového oleje, ale stále auto fungovalo suprově. Tento víkend 9.9.2016 jsem auto vyzkoušel na letiští u města Kámen u Pacova, kde Alfisti pořádali závody. Tam jsem tomu autu dal také pořádně zabrat a stále vše drží. Jen se mi postupně rozrůstá seznam věcí co je potřeba přes zimu vylepšit. Nahráno i pár fotek s novou Alfa Romeo Giulia. 30 Let Evoluce :-) kdy se alfa vrátila zase k zadnímu pohonu.

No a pálení pneu jsem si poprvé také vyzkoušel :-)))



Tento příspěvek byl 13.09.2016 v 19:35 upravován.
ToMyx 13. září 2016, 12:29
hezká práce a sakra příběh :-) Jak se jelo v Brně?
A.J.Michal 05. srpna 2016, 12:22
Ve středu 10. Srpna jedu otestovat auto na okruh do Brna. Jsem zvědav co povolí.
A.J.Michal 28. července 2016, 17:42
Už testuji a vychytávám nastavení vozu. Zde blbnutí ze včerejška na přefouklých pneu + zatim tu káru dostávám do ruky ( mám v rukách nasráno :-D ). 10. Srpna se chystám do Brna na okruh v 18:00 abych otestoval auto ve 25 minutovém zápřahu.Zatím mám z toho auta dobrý pocit.

A.J.Michal 05. července 2016, 22:41
Tak už to i startuje. O víkendu bych se mohl poprvé s černou lehce projet :) ...mám na tom čínské zimáky a vyhodil jsem zadní omezovač brzd, takže se zadní kola budou brzo blokovat.



JO a na bíle Giulietě mi praskla hlava ( VM motori ). Nastesti to tlakuje do vody, takze se s tim jezdit da, jen musim obcas dolit vodu :-)) Druhy motor už jsem na paletě vyzkoušel a někdy v Srpnu bych ho mohl přehodit až se mi bude chtít.

A.J.Michal 20. června 2016, 11:49
červen už je skoro za námi a auto už chytá tvar. Kvůli Motronické řidící jednotce jsem musel vyměnit veškeré el. svazky v autě, takže to byla opravdu prekérka, ale vše se zvládlo.Zprvu jsem si myslel, že vyměním jen pravý svazek ,ke kterému se připojuje řídící jednotka, ale nějak měli italové ve fabrice svůj den a neseděly jak konektory, tak ani jejich piny s původním svazkem a rozdíl byl i ve tvarech, takže veškeré dráty vyhodit a z mé bourané alfy natahat do této. Vystřiženy svazky na ABS. centrál, alarm a další nepotřebné kabely :-D . Překonektoroval jsem ulámané konektory ke vstřikům a čidlům. Nandané nápravy ( zadní jsem nechal původní, ke konci roku půjde kratší převodovka se zavařenýma třmnama bez samostavů ) + nové unibaly na uložení stabilizátorů. Vepředu snížené uložení tlumičů ( o 15mm ) a díky tomu zmenšené rejdy, ale to se časem vyřeší až se uděla Geometrie. Střešní okno zadělané hliníkovým plechem. Už jen namontovat motor a může se vyjet. Jinak mám odlehčený setrvačník, tak jsem zvědav, jaky to bude mít vliv.

Zde jen pár fotek pro představu. Jinak origo střešní okno váží 13 kg :). Můj cíl je se s autem dostat na 1100 kg, což je realné. Jen ty 17" kola se zimákama sunny váží 19,2 kg :-(
A.J.Michal 10. května 2016, 22:23
už to začiná trošičku i vypadat. Za 2 měsíce by to už mohlo i jezdit... tot ma vidina, že se na své narozeniny povozím :)
Nedy 03. května 2016, 14:38
Hezká práce...
A.J.Michal 03. května 2016, 12:03
Tak nějaké ty novinky. Karoserii mám již kompletně vyvařenou. Na závody nachystané jak zadní šroubovací tažné oko ( kde jsem vyřezal zhnilý lavor pro rezervu i s tažným bodem), tak i dopředu jsem vyztužil a vyvedl tažné oko z nárazníku. ( origo tažné oko je na nosníku u vany motoru hodně nízko), takže pokud to člověk pošle do kačírku, tak by nebylo možno se na tento tažný bod vepředu dostat. Když už jsem byl v tom, tak jsem odstranil veškeré tlumení ( gumoasfalt )z interiéru a kufru. Zbývá mi už jen vyvařené místa dočistit, odmastit a může se natírat a pomalu postupně skládat. Ještě jsem odlehčoval i ty americké nárazníky a plynové tlumiče nahrazoval lehčíma držákama. Stále je to ale oproti evropským nárazníkům o mnoho těžší ( nárazníky jsou přes 1cm tlusteho plastu, nevím co těm amíkum v té době přeskočilo) . Ale origo americké nárazníky se mi líbí více :) .

Montovaný rám zatím nemám a navařit patky je už to nejmenší co se zvládne za jeden den, ale to se bude řešit až za pochodu jako ostatní věci co mám v plánu a že jich je :) No zde přidávám pár fotek že jen nekecám a doopravdy pracuji .
Vavris Vavrisovic 16. dubna 2016, 08:24
Solidní zához :-) Vypadá to děsivě, ale vždycky jde o zpomalení - pokud auto rotuje a háže salta, vždycky to je relativně "fajn". Akorát ten mostek asi nebyl příjemný.

Já loni (jao spolujezdec) zažil něco podobného. Výlet ve 110 do pole, naštěstí vůkol byla jen oranice. I přesto kastle do vrtule a 3 ze 4 kol pryč :-)
Michal.913 14. dubna 2016, 22:55
Bouračka pořádná teda. Jinak jsem si to otevřel až teď a až teď zjistil co je to transaxle byť jsem to už slyšel :D Zajímavé... Tak nějak vůbec ty brzdy hned na výstupu z diferu, torzní tyče místo pružin, se inženýři vyřádily :)) parádní auto ;)
A.J.Michal 14. dubna 2016, 09:54
to Yatka: Ano, nadopovaný adrenalinem, jsem se z těch čtyřbodu odpásal a vylezl jsem spolujezdcovýma dveřma ven.

Mohlo to skončit i hůř. Stačilo o 2 metry později a mohl jsem to narvat do betonového mostu na přímo. Jak už jsem psal, tak jsem dostal jen na 14 dní krunýř na krk, protože krční svalstvo dostalo při té ráně zabrat + otlačeniny a modřiny od pásu. Ale k tomu se váže jěště jeden příběh.

Po nehodě kdy jsem z toho vylezl v pohodě jsem volal otcovi, že jsem to rostřelil, na to se domluvil odtah a auto za hodinku bylo z tama pryč a mě tak trochu bolela krční páteř, tak po složení auta doma a dáno pod plachtu se jelo ještě do nemocnice. Tam jsem udělal blbost, že jsem nahlásil, že se to stalo při dopravní nehodě a tak bylo do nemocnice vyslána policie, že to mají prostě dané. Po vyšetření, kde s zjistilo, že jsem v pořádku a dali mi na 14 dní límec jsme za doprovodu policie jeli na místo nehody. Tam jsem ještě vysolil pokutu 1000 Kč a ještě se jelo k nám domu aby si nafotili auto. Ti dva příslušníci se na to auto dívali a pak na mě a že celkem nevěří, že jsem z toho vylezl živý :)

Jinak zadní náprava komplet na odpis. Na to, jak je to masivní trubka tak to bylo hnutý až ve středovém uložení a i ta traverza co ji centrálně drží byla zohnutá, takže to musela byt doopravy solidní rána. Viz fotky

Jinak pokud by někoho něco více zajímalo, tak mnoho fotek mám na svém xichtu: https://www.facebook.com/michal.hlavac

ale postupně to semka budu házet :)