načítám data...

Články | Jakub Pospíšil

Solonceni: Neuvěřitelný příběh nejkratší trolejbusové sítě na světě

Na polích se pasou krávy, po silnici jede vozík tažený koněm, v údolí se vine řeka Dněstr. Malá vesnice Solonceni se probouzí do nového rána. Ticho najednou přeruší elektrické bzučení tyristorů a návsí se prožene trolejbus. Ne, nepřehnali jste to s vodkou, tohle jsou divoké devadesátky v Moldavsku.

Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Provozování elektromobilu je opruz. Málo nabíječek od spousty zřizovatelů, nejistota, zda nejsou obsazené, mizerný dojezd na dálnici a v mrazech. Ale musí to tak být vždycky?

Rok za volantem: Dalších padesát vehiklů

Kolik aut jste letos řídili? Já jsem jich našel padesát (a pár dalších jsem v rámci zakulacení číslovky tiše vynechal).

Kia Sorento: Největší překvapení letošního roku

Dostal jsem na test velkou Kiu. Nic moc jsem nečekal a odešel nadšený. To auto je skvělé.

Volvo Personal Service: Jak jsem si nechal opravit auto

Dovezl jsem dvaadvacet let staré auto do autorizovaného servisu a čekal, co z toho bude.

Bazarový snílek: Americké snění s kompromisy

První sníh je tady a s ním nápady na letní auto. To přeci dává smysl, že ano. Podaří se dnes najít nějakou pěknou ameriku za pár?

Nissan Qashqai: Nekonflitní společník

Střední SUV od Nissanu sice nikdy nebylo vysněným autem z plakátu, jeho prodejní čísla ale zahambila i mnohem známější konkurenty. Povede se mu to i ve třetí generaci?

Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Škodovkou bych nejezdil ani zadarmo, Dacii bych si nikdy nekoupil, automat je pro sraby a správná sedačka má být ukotvena co nejníž. Tak určitě.

Subaru XV 1.6i Comfort ES: Pokořitel polních cest

Stylovka od Subaru se základním motorem zaujme nejednoho zájemce příznivou cenovkou. Je rozumné ušetřit a vzít jedna-šestku, nebo to bez hybridního dvoulitru prostě nej(e)de?

Zapomenuté hračky mladého petrolheada

V dávných dobách, kdy se ještě hračky musely obejít bez integrovaných obvodů, jsme si jako děti školou zatím nepovinné krátili čas hrami, které by dnes už asi jen těžko prorazily. Nám ale připadaly super. Tedy alespoň většinou.

Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Také jste se v osmdesátkách hladově koukali po všech těch moderních konceptech pro rok 2000 a těšili se, kdy že se konečně objeví na silnicích?

Cuore Sportivo ve službách veřejné dopravy

07. listopadu 2021, 19:10 9 komentářů Jakub Pospíšil Historie

Vozy Alfa Romeo si zpravidla spojujeme s dynamickým designem a sportovními jízdními vlastnostmi. V domácí Itálii ale výrobky této automobilky sloužily i široké veřejnosti.

Lexus LS500h: Nenápadný klenot

Velká limuzína od Lexusu je vrcholnou disciplínou japonského automobilismu. Její styl je pro některé bohaté evropany možná až příliš málo okázalý, mě ale naprosto okouzlil.

Toyota Hilux 2,8 D4-D: Omlazená legenda

Osmá generace Toyoty Hilux je na trhu už šest let a proto dostala poměrně důkladný facelift. Kromě líbivých doplňků přináší i velkou změnu v nabídce motorů.

GAZ 66 Družba: Neznámé plody českosovětské spolupráce

Dnes si povíme něco o autobuse, o kterém vlastně dohromady nic moc nevíme. Vznikal totiž v režimu utajení a ač se vyráběl v Olomouci, pracovali na něm hlavně sovětští vojáci.

Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Největší Peugeot se sice v rámci moderních trendů maskuje za SUV, ale nenechte se mýlit. Tohle je typický francouzský rodinný kočárek.

Ford Probe: auto které mělo nahradit legendu

Předohnané kupé s mrkačkami, které Ford vyvinul v osmdesátých letech, asi znáte. Věděli jste ale, že vznikal jako nová generace Mustangu?

Renault Avantime: Odvážnému štěstí nepřálo

Jedno z nejoriginálnějších aut nového milénia se dnes po právu těší pověsti legendy. Jeho stvoření ale stálo život slavného francouzského výrobce automobilů.

Tata Nano: Proč to nevyšlo?

Mělo to být nejlevnější auto na světě, které konečně přesadí indické rodiny z přetížených motorek. Velké plány ale skončily fiaskem. Jak je to možné?

Mini Cooper 5door 1.5: Mini pana účetního

Mini nikdy nebylo synonymem praktičnosti a univerzálnosti. Jeho pětidveřová verze by měla tuto skutečnost měnit. Je to ale vůbec u téhle značky potřeba?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem