načítám data...

VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Volkswagen Golf variant s naftovým motorem patří dodnes k vyhledávaným ojetinám. Leckoho možná překvapí, že i přes překotný nástup hybridizace a nepříjemnosti s Dieselgate si ho můžete koupit i jako zbrusu nový.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Jeremy Clarkson kdysi prohlásil, že Volkswagen Golf je jediné auto, které kdy budete potřebovat. A, upřímně řečeno, až na pár výjimek ve formě šesti a více členných rodin měl vlastně pravdu. Kdyby se z osobního automobilového světa přes noc vytratily všechny emoce, preference a zábavnost a zůstala jen utilitární potřeba přepravy, celý svět by byl pravděpodobně zaplavený Golfy v základní šedé. 

Snad i z tohoto důvodu jsem nikdy tento, spolužáky ve třetí generaci hojně adorovaný, vůz příliš nemusel. Golf byl vždycky důsledně průměrný. Ani malý, ani velký. Ani hezký, ani ošklivý. Ani rychlý, ani vyloženě pomalý (i když o tom by se v některých případech dalo přeci jen polemizovat). Vždycky mi ale přišlo, že za cenu Golfa pořídím mnohem zajímavější a zábavnější auta. A ze všeho nejvíce mě vždycky iritoval německy sterilní a nudný interiér. Co na tom, že jako jeden z prvních nabídl ve své třídě měkčené plasty, když to byla celé jednolitá černá nuda s velkoformátovými tlačítky a sice mnohdy celkem bohatou, ale dokonale sterilně působící výbavou.

!Současná generace měla být jiná. Prý revoluční. První vlaštovku testoval Jeník vloni souběžně s tím, když jsem se vozil fenomenálním Mercedesem CLA (ano, pořád ho považuji za nejlepší koupi do milionu) a tehdy mi vůz v přímém srovnání přišel podobně nudný, jako předchůdci. Jenže když se mi to celé rozložilo v hlavě, řekl jsem si, že bych možná mohl po letech přehodnotit svůj kritický postoj. A protože krátký benzín jsme už ale otestovali, půjčil jsem si tentokrát praktičtější kombi s podle některých již prakticky “mrtvým” dieselem. 

Pojďme tedy začít tím, co mě na Golfu vždy vadilo, totiž interiérem. Současná generace se pyšní zcela nově pojatým vnitřkem. Černé měkčené plasty tu sice stále najdeme, ale doplňují je i plasty bílé ve spodní části, díky čemuž nepůsobí vůz jako temná kobka. V kombinaci se světlými sedadly je to naopak poměrně útulné místo, kde se mi cestovalo docela příjemně. Členění přední části vozu pak nápadně připomíná “domácí” Octavii, najdeme tu dvojici velkých displejů, volič převodovky tu supluje malý přepínač na jinak snad až zbytečně velkém středovém panelu, výdechy klimatizace foukají kamsi dolu a efektivně ochlazují spíše kolena a lokty, než obličej posádky a mobil si nabijete pouze s redukcí na USB-C. To jsou všechno věci, o kterých už se napsalo mnoho a které zkrátka patří k nové cestě, jíž se ubírá koncern Volkswagen. 

Golf je ale specifický tím, že v interiéru prakicky zmizela klasická tlačítka. Dobře, ne tak docela. Knoflíkem se pořád ovládá ruční brzda, výstražné blinkry, okénka a v případě testované výbavy style tu mám i plebejštější volant s klasickými čudlíky. Ve vyšší výbavě nebo za příplatek bych ale dostal volant dotykový. Na toto beztlačítkové uspořádání slyším ze všech stran stížnosti a pošklebky. A to, narozdíl od mnoha jiných novinek, nejen od “hospodských pozorovatelů”, kteří daným vozem nikdy nejeli, ale i od lidí, kteří automobil vyzkoušeli. 

Inovacím se nebráním a dotykové displeje neodsuzuji. Myslím si, že v určitých situacích jde o nejlépe ovladatelný interface, a to i v automobilech. Chápu oblíbenost tlačítek a jejich haptické odezvy, ale zároveň chápu i automobilky, které hledají levné a přesto spolehlivé řešení, kterým dotykový panel do jisté míry je. V Golfu vlastně neproběhla žádná úplně zásadní změna. Těch pár fyzických tlačítek, které se tu změnily ve fyzická dotyková tlačítka, má dostatečně velkou plochu a jsou 3D reliéfem panelů odlišeny dostatečně na to, abyste je snadno poslepu nahmatali. 

Líbí se mi, že dotykové plošky jsou prosté spár a jdou snadno čistit. Není mnoho nechutnějších věcí, než dobře uzrálá špína ve spárách tlačítek starších aut. To se Golfu týká zase o trochu méně. Ona často skloňovaná “celodotykovost” interiéru totiž nakonec není žádná velká věc, ale prostě jen drobná změna, na kterou se dá zvyknout celkem rychle. Tak kde je ten problém, na který si mnoho lidí stěžuje, ptáte se?

Myslím si, že je to, nadneseně řečeno, hojnost. Golf nabízí nepřeberné možnosti nastavení vozu, zobrazení, barev a intenzity podsvícení, kvality zvuku…je toho zkrátka spousta. Palubní systém je sice výborně promyšlený a z hlediska designových trendů a strukturálního členění nemá mnoho chyb, ale vlivem široké škály nastavení je místy nepřehledný. A protože jsme si tak nějak odvykli číst manuály a seznamovat se s vozem před jízdou, vznikají nepříjemné situace, kdy za jízdy listujeme mnohapoložkovým seznamem možností a hledáme, kde se nastavuje intenzita podsvícení head-up displeje, aby nám v noci nevypaloval oči.

Jsem přesvědčen, že “problémem” Golfu není dotykové ovládání, které leckdo automaticky viní, protože je nové, ale široké možnosti a mnoho výbavy, která ještě před pěti lety náležela pouze těm nejluxusnějším vozům. V Golfu můžete mít prakticky cokoli, nač si vzpomenete. Adaptivní podvozek, chytrá světla, veškeré myslitelné asistenty, tříbarevné ambientní osvětlení s dynamickým výběrem z tísíců barevných kombinací, masážní sedačky…You name it, we have it. Chápu, že to pak, zvláště pro motoristy odchované vozem s jednodinovým rádiem a manuální klimou za příplatek, může působit zmateně. Ale rozhodně bych to nenazýval ergonomickou chybou.

Tolik tedy za mě k interiéru. A co ten zbytek? “Dlouhý” Golf narostl oproti obyčejnému hatchbacku o třicet pět centimetrů a jeho rozvor je shodný se současnou generací Octavie. To znamená opravdu spoustu místa, narozdíl od škodovky je tu ale více místa na zadních sedadlech na úkor zavazadelníku. To není špatné, protože kufr je i tak dostatečně velký a pokud chcete na zadních sedadlech vozit vzrostlé osoby, přijde jim těch pár centimetrů zvláště na delších trasách rozhodně vhod.

Naftový dvoulitr bez jakékoli hybridizace může v dnešní době působit už trochu jako zjevení, ale během testovacího týdne mi dokazoval, že na smetiště dějin ještě rozhodně nepatří. Padesátilitrová nádrž tu s klidem vystačí na dojezd přes tisíc kilometrů a to i s relativně těžší nohou. Opatrnější řidič se s klidem dostane na “papírovou” spotřebu 3,6 litrů na sto, což je hodnota nebezpečně okupující vody bájných vozů s 1,9TDI PD. 

Narozdíl od výše jmenovaného agrárního agregátu je ale Volkswagenovský dvoulitr příkladně kultivovaný a v kabině podle zvuku prakticky nelze poznat, jaké palivo vůz pohání. A to ani za studena, kde některé dnešní nafťáky ještě zvládnou pěkně zachrochtat. 

Jízda Golfem probíhá klidně, vůz se nese na vlně točivého momentu, motor brblá kdesi kolem dvou tisíc, DSG míchá rychlosti celkem nepozorovaně a necuká. K pohodě přispívá i adaptivní podvozek, který by ale za mě v “komfortu” klidně snesl ještě krapítek měkčí nastavení. Dost možná by ale stačilo ušetřit a neobouvat vůz na sic fešné, ale zbytečně velké osmnáctky. 

 

Verdikt

Golf je pořád Golfem. Neposadíte se z něj na zadek, není to auto z plakátu, pravděpodobně po něm nebudete bezmezně toužit. Funguje ale velmi dobře, nabízí veškerou myslitelnou výbavu a je evidentní, že se pomalu ale jistě tlačí do vyšších pater automobilové hierarchie. Už to dávno není plastová piksla s manuální klimou za příplatek, ale technicky velmi složité auto nabité technologiemi. Je to dobře nebo špatně? Na to si musí odpovědět každý sám. Průvodním jevem rostoucích rozměrů a přibývajícího luxusu je ale přirozeně cena vozu. Základní dlouhý Golf na naftu pořídíte jen lehce pod 800 tisíc. A auto, kterým jsem se týden vozil, vyšlo skoro na 1,1 milionu. Umím si představit, že pro leckoho je to za “naftovýho golfa” už trochu moc. Trochu se mi zdá, že roli “takového normálního hatchbacku” pomalu ale jistě přebírá menší Polo.

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1968 ccm
Výkon: 110 kw 
Točivý moment: 360 Nm 
Převodovka: automatická DSG
Maximální rychlost: 223 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 8,9 s 
Provozní hmotnost: 1520 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 3,6 l/100 km kombinovaná 
Průměrná spotřeba v testu: 4,2 l/100 km kombinovaná 
Cena testovaného vozu: 1 086 900,- Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Grand Admiral Thrawn
12. srpna 2021, 23:40
0

Golf uznávám jako utilitární stroj, který si lidé kupují, když potřebují transport z bodu A do bodu B bez přívlastků. A nejvíc vyznávám jeho čtvrtou generaci. Nejedná se sice o nejzajímavější, ani o nejzábavnější auto své doby, ale kde konkurence pomřela na rez, nespolehlivost či nedostatek náhradních dílů, tak tam Golf IV díky své spolehlovosti a protikorozní ochraně stále jezdí. Když si toho budete všímat, tak zjistíte, že jsou fakt všude a ještě dlouho se jich na silnicích nezbavíme.

A současnou generaci Golfu podle mě zabíjí právě to dotykové ovládání. Možná je to dobré někam do Tesel či podobných hraček pro geeky, ale jako jediná možnost do konzervativního mainstreamového auta fakt ne. První problém, který se tedy netýká jen aut s plně dotykovým ovládáním, ale pravděpodobně většiny nových aut, je to, že funkce, které byly před pár lety krásně jednoduše zadrátované, či maximálně s nějakým jednoduchým obvodem https://www.scribd.com/doc/35923895/Scheme-Electrice-Vw-Golf-4-2000, tak jsou dnes řízeny přes operační systém. Takto řízený systém pak pomaleji nabíhá a je mnohem náchylnější na zamrzání, takže se pak z různých míst dočítáme, že když systém za týden testování zamrzne "jen" jednou, tak je to vlastně dobrý výsledek. Přitom ve starších autech nic nezamrzá. Ale dejme tomu že se to za pár let podaří odladit, přece jen obavy ze zavádění nových technologií do aut tu byly už v devatenáctém století a přitom se všechno nakonec nějak podařilo vyřešit.

Druhý a mnohem zásadnější problém je s ergonomií. Věci, které se nastavují před jízdou, jako je navigace nebo všechny ty ambientní pouťové serepetičky se klidně můžou ovládat dotykově. Ale ovládací prvky věcí, které může řidič štelovat za jízdy by se měly designovat s primárním cílem minimalizovat čas, který danému ovládacímu prvku musí řidič věnovat, což dotykové ovládání nesplňuje. A na to, že si někdo nepřečte manuál se to nedá svádět. Pokud totiž nemám po ruce kopilota starajícího se o displej, tak i když vím, co mám dělat, tak furt musím místo na silnici chvíli čumět do displeje a v několika podmenu naklikat, co potřebuju, přičemž po tu dobu je auto, ve kterém sedím, jako neřízená střela bez kontroly.

reagovat
ro
rock
13. srpna 2021, 09:44
0

By mne zajímalo, která část tvého postu je tak zavrženíhodná, že to třem lidem stálo za mínus...

ja
jazet
13. srpna 2021, 16:51
9

Minus jsem nedával, ale viděl bych to na první odstavec, kdy golf 4 je nejvíc.

riderhenry
13. srpna 2021, 22:21
1

Asi jo, taky jsem ten "Golf IV" moc nepobral - švagrovi zrovna umřel na korozi asi 3 roky nazpět... Jinak souhlas ve všem.

Grand Admiral Thrawn
14. srpna 2021, 00:00
0

Teď jsem na to koukal a ten Golf IV na tom s tou protikorozní ochranou fakt není tak dobře, jak jsem myslel. Nicméně, na ulici před barákem teď parkuje pěkný Golf IV VR6, který vypadá, jako by vyjel z autosalonu, tak jsem se trochu nechal unést. Ono taky kdo vám dneska do kompaktu dá šestiválec.

bitner
14. srpna 2021, 09:41
2

Golfa 4 už jsem hodně dlouho neviděl. A to ziju na chudem venkově. Tyhle zázraky už to mají za sebou.

Grand Admiral Thrawn
14. srpna 2021, 11:48
0

bitner: Tam, odkud pocházím, což je pravděpodobně podobně chudý venkov, je to po Fabii 1 a Octavii 1 (což je v podstatě totéž) třetí nejčastější vozidlo.

bitner
14. srpna 2021, 21:09
0

Nevim, muze to byt vicemene nahoda, tady zas kolem sebe vidim spis FoFo I. Fabia I a Ovca I je klasika, dokonce se obcas urodi i Felina, ale na Golf 4 si fakt nepamatuju.
Jinak ody na Golf uberwagen jsem nikdy nepochopil obecne.

Be
Beran
15. srpna 2021, 21:33
0

Prijde mi, ze G4 jsou hodne popularni v usteckem kraji.
A dneska jit pro ojetinu, tak mi prijde, ze souboj fabia 1, ovce 1, golf 4 z hlediska pomeru cena x vykon (technicky stav) vyhrava prave G4.

bitner
15. srpna 2021, 21:58
0

Tak proti boleslavskemu rodinnemu stribru muzes postavit cokoliv a vzdycky to bude lepsi kup. Vezmi dvoukolak srotu, dej na nej Slepicu a prodas to minimalne za 20.

Be
Beran
16. srpna 2021, 09:07
0

Vem pade a bez si koupit neco s cim se da vic nez 2 roky pojezdit s rozumne malym rizikem velkych investic kazdy den kolem komina. Vetsinou sam, ale obcas ve 4 nebo dovezt nejaky objemnejsi bordel na barak/zahradu. S tim, ze mechanik na tom nema neznalosti moc co skurvit, spotrebka nestoji nesmysl a pulka dilu se da ve slusnem stavu sehnat na vrakaci.
Samozrejmne atmo benzin, klima a nejake pytle.
Nakonec mi z toho vysly Tebou opovrhovane "poklady" nebo focusy. U tech byla mensi nabidka. Navic prvni generace rezla moc a druha ve slusnem stavu se blbe shanela za pade.
Jako jo, radsi bych misto golfa mel sportak s platenou strechou. Ale kvuli tomu nebudu mit druhou praci, stehovat se zpatky na sidliste nebo do prace jezdit autobusem.

Ch
Chochin
13. srpna 2021, 07:26
1

poziciu stareho Golfu prebera Polo... tiez som toho nazoru. Niekde som cital ze nove Polo je rozmerovo prakticky rovnake ako kedysi Golf 4. A tu mi to zasa z niektorých uhlov pripada, ako keby na fotkách bol Passat.
K tej dotykovosti mam podobny nazor ako kolega nadomnou. napríklad taka klima by mala mat par tlacitok a mozno aj radio, aj ked to ma ovládanie na volante. ale disleje su asi lacnejsie a lahsie, co pravdepodobne zavazilo pri vyvoji, kde sa pocita kazdy gram.. kvôli emisiam...

reagovat
kotzitzaq
13. srpna 2021, 09:58
0

Nová Fabie je určitě větší, než Mk4 Golf. Takže asi i to Polo bude.

ro
rock
13. srpna 2021, 10:18
0

Nová Fabia (stejně jako Polo) je o něco málo kratší, o něco málo širší a o něco málo vyšší než Golf IV. Venkovní rozměry jsou teda víceméně stejný, jak se vypořádali s vnitřním prostorem, to netuším.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 13:03
0

Jo...rozměry jsou hodně podobné:
Golf IV L 4.149 mm, W 1.735 mm, H 1.439 mm, rozvor 2.512 mm, kufr 330 l
Fabia IV L 4.107 mm, W 1.780 mm, H 1.460 mm, rozvor 2.564 mm, kufr 380 l
Ale s ohledem na rozvor a kufr hádám, že Fabia bude už lehce prostornější. Je to dost šílený, jak auta rostou.

ja
jazet
13. srpna 2021, 16:56
0

Když se to vezme z tohodle pohledu, tak by se vlastně dalo říct, že auta moc nezdrazujou: golf 4 vs fabia 4 rozměry podobný, fabia výbavou jinde. Akorát se mi nechce hledat kolik stál golf tenkrát a kolik byl průměrnej plat, ale asi by to mohlo sedět. Tak že vlastně dobrá zpráva. :)

ro
rock
13. srpna 2021, 18:14
1

Kolem r. 98 jsem namátkou našel 1.9 TDi 110 k přes 600 t, benzín 1,8 od 500 t.
Na tehdejší platy brutální ceny.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 20:35
2

To jsme si spíš zvykli, že auta byla v posledních 10 letech vzhledem k příjmům extrémně dostupná a holt ta amplituda dosáhla nejnižší úrovně. O to víc to teď bolí.

Grand Admiral Thrawn
13. srpna 2021, 22:08
0

Myslím si, že to, že byla auta v 90. letech drahá, bylo dáno spíš tím, že bylo opravdu jen pár let po revoluci, a tudíž byly v ČR nízké platy. Průměrný Němec dal tehdy za auto podobné množství platů jako dnes.

Ko
Koťas
13. srpna 2021, 13:00
1

Mě se to teda designově zvenku hodně líbí až na předek. Oproti dřívějším uniformním Golfům (hlavně nevyčnívat) se mi toto hlavně z bočního a zadobočního pohledu líbí moc. A jak bylo zmíněno kolegou, tak to opravdu působí jako Passat - dospěle... Naopak zepředu mi to přijde hnus. Nevím čím, ale asi to dělá ta absence masky. Prostě kapota až k nárazníku :/ Interiér je bohužel poplatný době a cenu nehodnotím, to v dnešní době ani nejde, na to si člověk musí zvyknout a s hodnocením počkat až se ceny obecně ustálí na nějaké nové rovině...

reagovat
ro
rock
13. srpna 2021, 13:58
5

Před pár lety u VW slibovali, že až uvedou na trh ID.3, tak to nebude drahý. Bude to prý stát zhruba stejně jak naftovej Golf.

Pár let uběhlo a ejhle: tady se koukáme na 110 kW Golf za 1.1 M a 110 kW ID.3 je od 0.89 M. Tak to se mi asi nelíbí způsob, jak dosáhli splnění slibu :-/

No dobrá, abych nebyl úplněj demagog: ID.3 za 889 t je holátko a ekvivalent krátkej "bezničeho" Golf s automatem v dieselu je za 780 t. Ale myslím, že trend je zřejmej...

reagovat
Galveston
13. srpna 2021, 14:30
0

Předváděcí vůz je přehlídka dostupných technologií. V takové konfiguraci si asi Golfa koupí málokdo. Reálné konfigurace jsou za ceny něco přes 700 k. Což je za nudné auto na ježdění od bodu k bodu stále příliš. Takové by mělo stát něco do půl mega max. Takže nový Golf s dieselem ano, ale pouze jako flotilový služebák. Tohle je prostě šité na míru firmám s německou účastí :-). Pro soukromé zákazníky existuje podle mě lepší volba:

https://proverenevozy.toyota.cz/nabidky/znacka/toyota/model/corolla-touring-sports?str%C3%A1nka=3&na-stranu=21

A kdo nutně nepotřebuje kombi, dostane se pod půl mega i s hybridem v sedanu:

https://proverenevozy.toyota.cz/nabidky/typ/vsechny/znacka/toyota/model/corolla-sedan

"Nic není nemožnéééé. Toyóóótááá."

Vzpomínáte? :-)

reagovat
ro
rock
13. srpna 2021, 15:42
1

VW umí nový skladovky Golf Variant i pod půl mega. V benzínu, ale pro soukromý potřeby je to stejně už dneska preferovaná volba.

ransom
13. srpna 2021, 20:29
5

Když jsem se vrátil v roce 88 z vojny domů, spolužák nevoják měl zrovna doma zánovního jedničkovýho Golfa. Nakr... nakšeft... pardon, NAŠETŘIL si něco, směnil u veksl... tedy co říkám, VE SMĚNÁRNĚ za tvrdou měnu, a dovezl si toho Golfa mírně jetýho z NSR. Hrozně se mi tenkrát líbilo, že to auto mělo jako rukojeť řadící páky golfovej míček. (Nevím, co tam teda mělo Polo. Bratranec hrál vodní pólo a tou gumovou merunou bych teda řadit nechtěl).
Nuže, Golf je od té doby v mých očích auto, kde se řadí golfovým míčkem. Takže jestli tahleta věc golfovej míček nemá, není to u mě žádnej Golf.

reagovat
Cu
Curdin
13. srpna 2021, 23:09
1

Docela by mě zajímalo jak se tenkrát běžně jezdilo do NSR pro auta

bitner
14. srpna 2021, 09:43
0

Asi nějaký strejda typu "Andrej"

ransom
14. srpna 2021, 11:37
1

V osmdesátých letech už se dalo. Ne snad že by to bylo stejně snadný jako dnes, ale šlo to. Teda, ono to nějak šlo vždycky, problém nebyl auto dovézt a přihlásit, to bylo relativně snadný. Už v sedmdesátých letech bylo lze u nás tu a tam potkat auto, které se tu nikdy neprodávalo ani v Tuzexu. V naší ulici stával "sportovní" Datsun, Opel Manta, nějaká Amerika... Největší problém ani tak nebyl na to auto schrastit prachy, ale ty prachy směnit a nepřijít o ně. Buď tě okradli veksláci, nebo ti je sebral stát pro neoprávněné držení valuty.
Tenhle kluk měl schopnosti do kšeftu, tak občas dovezl z Německa nějaký gramodesky, otočil je na burzách, nahrával je na kazety, a ty prodával... Hned po maturitě prodal svou výstavní Jawu 350/362, a dotáhnul si z Němec pětistovku Kawasaki. Na vejšce pak střelil motorku, přišetřil a dovezl si Golfa. Nebyl zdaleka jedinej. Stačilo na to obětovat čas a energii.
Výkonná moc toho chípajícího bolševickýho systému se už tehdy začala rozpadat. Havla sice pořád drželi pod kontrolou, sem tam dostal po držce někdo, kdo si dovolil nosit kytky na Václavák při výročí Palacha. Ale mezi lidma bylo mraky černejch peněz, fungovaly neoficiální burzy, trhy, služby - a nikoho to už nezajímalo. Jedeš do Německa? Máš marky? OK, tak jeď. O dvacet roků dřív by tě za marky v hotovosti poslali do dolů.
Byli jsme připosraní, protože člověk furt ještě pamatoval normalizaci. Nevěděl, jestli to zase z některý strany neudeří. Ale kdo měl kuráž, mohl si už dovolit docela dost. Sám jsem si to začal uvědomovat, když moje vlastní revolta neprobudila žádnej zájem orgánů. Někdy v roce 85 mě kontrolovali v metru příslušníci. Měsíc nemytou nezletilou máničku v roztrhaných džínách, přes rameno páchnoucí žebradlo s lahváčem, startkama a sirkama. Měl jsem propadlou a roztrhanou občanku. Prostě typickej adept na nakládačku, hlášení do místa bydliště, vyhazov ze školy, nepříjemnosti pro celou rodinu a výhledově na práci topiče nebo myče oken. Zatáhli mě do služebny (měli ji zrovna v tom podzemí), jeden to začal sepisovat, a najednou povídá: Hele, vždyť ty máš dneska narozeniny. Tak běž a dej si to do pořádku. Já to ani nevěděl...
Sice je to poněkud OT, ale snad nikoho nepobouřím.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem