načítám data...

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI: Kam s ním?

Nabídka SUV od Volkswagenu se rozšiřuje každým dnem. Skoro to vypadá, že se v Německu rozhodli ovládnout celý trh pomocí těchto aut. Jak do této mozaiky zapadá stylový T-Roc a na koho vlastně cílí?

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Německý Volkswagen poslední dobou chrlí jedno SUV za druhým. Plní tak svůj nedávný cíl, že esůvéčka budou tovřit polovinu jeho prodeje. Musím přiznat, že i já, člověk celkem orientovaný na automobilovém trhu, se trochu začínám ztrácet v nabídce wolfsburské značky. Počítejte se mnou. Velký Touareg, střední Tiguan a teď nejnovější malý T-Cross. To je taková ta páteř nabídky, potud dobré. Jenže pak tu máme ještě nafouklý Tiguan Allspace, dnes testovaný T-Roc, americký Atlas (či Teramont), čínský Tyaron, který možná zamíří i do Evropy. Opravdu široká nabídka, že? Trochu to vyvolává dojem, že se VW snaží ucpat opravdu každou volnou skulinku na trhu. A otázkou zůstává, jestli si některé modely nebudou lézt zbytečně do zelí, což by mohl být i případ právě T-Rocu. 

Když jsem spatřil T-Roc poprvé, myslel jsem si, že se bude jednat o malý crossover, postavený v hierarchii značky pod větším Tiguanem. Něco jako zvýšené Polo. Jenže tomu tak není. Ekvivalent k Polu je zbrusu nový T-Cross. T-Roc tak zůstává někde mezi. Velikostně odpovídá krátkému Golfu. A stejně jako Golf či Tiguan, i T-Roc je postavený na modulární platformě MQB, díky čemuž najdeme pod kapotou i silné motory a pohon všech kol. Pokud jsem tomu správně porozuměl, tak T-Roc je stylovější verzí Tiguanu pro lidi, kteří nepotřebují tolik prostoru. Dává takový vůz smysl? To zjistíme na následujících řádcích. 

Silnou stránkou tohohle SUV je styl a povedený design. Je vidět, že VW se rozhodl zaujmout mladší klientelu. Přestože nemůžeme od VW čekat nějakou šílenou designovou kreaci, tak v rámci možností a firemních pravidel je T-Roc poměrně atraktivní auto. Charakteristická maska chladiče jasně přiznává svou příslušnost do rodiny VW, ale detaily celkový vzhled rozhodně osvěžují. Hranaté LED denního svícení působí originálně a zamračené hlavní svítilny dodávají jistou dávku dravosti. Hezké jsou i vytažené blatníky, ke který jsou však potřeba velká kola. V našem případě devatenáctipalcová, menší by asi působila dost utopeně. Boční profil ozvláštňuje stříbrná linka střechy a masivní C sloupek, který trochu evokuje žraločí ploutev. Jen doporučuji příplatek za parkovací kameru, neb přes něj není šikmo vzad vůbec nic vidět. Záď vozu je prostá překvapivých řešení, ale líbí se mi, že není striktně hranatá jak krabice od bot. Svažující se zadní okno sice lehce snižuje praktičnost kufru, ale vypadá dobře. T-Roc je opravdu zvýšený hatchback se vším všudy. Spousta lidi se ptá, k čemu je to dobré, a že by obyčejný hatchback posloužil lépe. Já říkám, že do města je to super, protože můžete v klidu zaparkovat k vysokému obrubníku, aniž byste tam při odjezdu nechali nárazník. A Praha je plná takových nástrah. 

Mé prvotní nadšení ze ztvárnění exteriéru vystřídalo mírné zklamání v interiéru. Pokud jste stejně jako já vnímali automobilovou produkci již v devadesátých letech a na přelomu milénia, jistě si vzpomenete, jak byl v každém testu dáván VW za vzor toho, jak má vypadat kvalitní interiér. Měkčené plasty, kam oko dohlédlo a díky kterým se zvyšovala šance, že to uvnitř nebude vrzat jen co vyjedete z autosalonu, často byly pověstným jazýčkem na vahách, které rozhodovaly srovnávací testy ve prospěch vozů z Wolfsburgu. Postupem času jsme si na to všichni zvykli a začali to brát jako standard. Jenže ouha, T-Roc tuhle vymoženost nenabízí a je to nemilé překvapení. Už na pohled vypadá vnitřek lacině a to i ve srovnání s menším a o hodně levnějším Polem. Ve světle pořizovací ceny, která u daného kusu atakovala hranici 830 tisíc, je to opravdu přešlap. Samotná architektura vnitřku je pak klasický Volkswagen. Neurazí ani nenadchne. Pochválit můžu ovládání infotainmentu, kterému zůstala aspoň dvě fyzická ovládací kolečka a také digitální přístrojový štít, který je skvěle čitelný a nabízí opravdu hodně informací. Prostornost interiéru je také v pořádku a odpovídá plus minus Golfu, takže se nemusíte obávat, že by se nevešly čtyři dospělé osoby. Někoho může zamrzet velikost kufru, která se kvůli pohonu všech kol a příplatkovému audio systému Beats, zastavila na podprůměrných 390 litrech. A propos Beats audio. Pokud patříte mezi lidi, kteří nutně vyžadují extrémní basy i pří rozhovoru na Radiožurnálu, pak si jej jistě zaškrtněte v příplatkové výbavě. Všichni ostatní mohou s klidem ušetřit. 

Na jízdní projev T-Rocu jsem byl poměrně zvědavý. Od menšího SUV bych očekával především komfort a takovou tu příjemnou izolaci od okolního prostředí. Proto jsem měl trochu obavy z těch velkých kol, kterými byl testovaný kousek vybaven. Tyto obavy však byly rychle zahnány. T-Roc je komfortní a pohodlný. Z míry jej vyvede jen opravdu masivní výmol, který nepěkně bouchne do karoserie, ale pokud se těm největším jámám budete vyhýbat, pak se není čeho bát. Samotná jízda mě celkem překvapila, protože jsem neočekával kdoví jaké nadšení. Přesto musím říct, že T-Roc zatáčí více než ochotně a umí být i na okreskách překvapivě hbitý, aniž by ztrácel půdu pod nohama. Dokonce se mi s ním jezdilo lépe než s obyčejným Golfem. Jasně, nečekejte žádnou velkou zábavu, ale to ostatně není jeho úkolem. Pokud se ale potřebujete rychle přesunout z místa A, do místa B, pak je na něj spoleh. 

Pod kapotou testovaného auta pracoval dobře známý dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní. Tato pohonná jednotka se vyznačuje trochu drsnějším chodem, než by někomu mohlo býti po chuti, ale přežít se to dá. Pohon všech kol a váha lehce přesahující 1 500 kg si žádají daň v podobě spotřeby, jež se ustálila pod týdnu ježdění lehce na 8 litry na sto. Uměl bych si představit i menší apetit. Pokud se však budete snažit, dá se stlačit i pod šest, ale to už chce kurz sebeovládání. Největším problémem tak klasicky zůstává spojení vznětového motoru a dvouspojkové převodovky DSG. Dokud jedete klidně, tak je vše v pořádku, ale jakmile po ní začnete chtít trochu víc, tak občas zaváhá a změna kvaltu pod plným plynem je doprovázena citelným škubnutím. Stejně tak ji nedělá dobře poskakování městskými kolonami, kde také neoplývá zrovna plynulým chováním. Jestli chcete znát mé doporučení, raději berte benzin. S 2.0 TSi a 190 koni pod kapotou bude po problému a svezete se ještě lépe. 

Verdikt 

T-Roc není pro každého. Není největší, nenabízí bezedný kufr a rozhodně není nejlevnější. Přesto však dokáže zaujmout. Vypadá dobře (zarazilo mě, kolik lidi se na něj vyptávalo pokaždé, když jsem někde zastavil), jezdí také velmi slušně a jako bonus nabízí skutečně širokou škálu verzí. Silný diesel i benzín, pohon všech kol či velmi povedené asistenční systémy jsou v dnešní době přesvědčivé argumenty. Tento model si zaslouží své místo na slunci a vůbec se nedivím, když se pro něj kdokoli rozhodne. Má co nabídnout. Jen si dobře spočítejte, co potřebujete a podle toho si zvolte tu správnou konfiguraci. T-Roc mě osobně příjemně překvapil a musím říct, že se docela těším na otevřenou verzi, která by měla přijít co nevidět. Jakkoli SUV bez střechy může znít divně, kupodivu mi v kontextu tohohle auta, dává docela dobrý smysl.

Technické údaje

Motor: vnětový přeplňovaný čtyřválec 1 968 cm³
Výkon: 150 koní (110 kW) v 3 500 ot./min.
Točivý moment: 340 Nm v 1 750 – 3 000 ot./min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,1 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 8,1 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 832 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
05. listopadu 2018, 16:08
0

Každýmu dle jeho gusta. Vlastně se mi to zvenku i docela líbí, ale raději bych sáhl po tom Arteonu, co je na jedné fotce v pozadí a kterej začíná na stejných penězích, jako testovanej T-Roc. Holt asi nemám v okolí vysoký obrubníky, no...

reagovat
ro
rock
05. listopadu 2018, 16:11
0

...případně prachobyčejnýho Passata...

tazzz
05. listopadu 2018, 16:37
2

Osobně považuji SUV za chytrý tah výrobců automobilů, jak tahat se zákazníků peníze za nafouklou kastli a velká kola a o jejich vhodnosti do města, zvláště kvůli parkování ostatních aut vedle nich, silně pochybuji.Co mě ale vždy spolehlivě nadzvedne, a to nejen u SUV, je výrobcem deklarovaná spotřeba.Kdyby byl rozdíl oproti reálu 10 až 20% tak je to pochopitelné vzhledem k podmínkám měření, ale když je o více než 50% jako v tomto případě, tak si můžu myslet jenom jedno - že management WV má potenciální kupce za idioty a už jenom kvůli tomu bych šel jinam.

reagovat
ma
martinw
05. listopadu 2018, 16:59
0

Většina kupců tohle neřeší a kupují. Na kanibalizaci modelů sou v koncernu VW zvyklí, krutopřísné dělení na : ty budeš mit ostre hrany, ty budeš simply clever a ty 'konzerva model made in germany' dělají už roky... A kolilk takové SUV váží, má to aspoň 1500kg nebo jen u kadeřníka nafoukali plechy?

M
05. listopadu 2018, 19:44
0

Dle gusta...ale ja som tych MQB SUV derivatoch tiez strateny.
Arteon je jediny pekny VW. A prvy pekny VW bol Passat CC. Chrobaka a T1 mame vsetci radi ;)

reagovat
M
05. listopadu 2018, 19:45
0

To bola na Rocka...

beastar
05. listopadu 2018, 22:55
0

Arteon? S nápravou vpředu skoro v nárazníku aby v tom bylo místo je fakt krása no;) CC bylo akorát o míň praktickym Passatu.

Jediná VW stálice je Golf. Tyhle všechny suv to je dneska jen o velikosti. Invence 0. Je to škoda uměli i hezčí věci.

M
06. listopadu 2018, 06:42
0

:) cisto netechnichnicky som pisal len o vzhlade a len v ramci znacky VW v kontexte s ich konzervativnym dizajnom

ro
rock
06. listopadu 2018, 07:48
0

to beastar
Arteon?

To je ta moje slabost pro midsize liftbacky. Aktuálně mám na neprémiovém trhu Arteon, 508, Superb, Mondeo, Insignii. Výběr jak hrom (i když teda každej z nich se dá pořídit v ceně testovanýho T-Rocu). Asi bych z nich sáhl po Opelu, ale na té fotce v pozadí jsem holt zahlídl Arteona, tak jsem ho zmínil.

beastar
06. listopadu 2018, 14:03
2

Mě s mojí zálibou v klasickejch sedanech přijdou tyhle deriváty odporný. Z toho co jmenuješ je Insignia a Sup jasně králem v konbinaci cena/užitnost/vzhled. 508 to je opravdu zlé auto. Mondeo nevim přijde mi že pro samej tah na cenu a tanečky zapomněli udělat auto, které něčím osloví.

Každopádně všechno asi zajímavější jak T-Roc pro maminky na mateřský, vamp manažerky za zeniten případně jejich pupkatý protějšky. Mladá rodina na to dohromady nedá, nebo si radši koupí supa v kombíku. VW mě s tou záplavou hnusu sere stejně jako škodovka. Kodiaq by měl dostat cenu nejodpornejsi design alespoň roku...

Pochtli
05. listopadu 2018, 19:58
0

Začalo to (mám dojem) BMW X5.. Když bavoráci zjistili, že to jde na dračku, vymysleli i X3, později i škaredou X1. Takže je celkem jasný, že se dřív či později přidá i VW, škoda..

reagovat
Ha
Habakukk
05. listopadu 2018, 21:58
1

Proč zrovna BMW trošku tuto myšlenku rozveď?

beastar
05. listopadu 2018, 22:58
0

S tim Bmw to není vůbec pravda. První masovější suv podle dnešních měřítek dělali amíci a mercedes. Výrobou ml taky původně v US. Až pak přišla x5 jako reakce na MB. A mimochodem první preface ml bylo pro Mercedes poměrně propadák. Auta jako Explorer taky v Evropě nervali prodeje. X5 šla na trh do nejistoty. A lidi to brali. Navíc první suvka byly na rámu. Průkopník Frontera taky;) Takže jakýpak x5.

Ha
Habakukk
06. listopadu 2018, 08:24
0

Taky bych v premiovém segmentu řekl ML a pak tedy kompletně který byl v té době majetkem Mercedesu, Jeep Grand v generaci WJ byl normální SUV a menší Cherochee také.

Pochtli
06. listopadu 2018, 11:40
0

Pravda, je možný, že MLko bylo dřív, ale až X5 spustila to opravdový SUV šílenství.

beastar
06. listopadu 2018, 14:05
0

Možná tak v Čr X5 něco zpustila na první Ml a Cherokee tady totiž dohromady nikdo neměl. A to ještě ty první x5 spouštěli mánii spíš ojetý.

Inženýr
06. listopadu 2018, 16:33
0

Ono jde hlavně o to, co považujeme za SUV v pravém smyslu tohoto slova. Auta ve stylu "SUV" se již dělali snad v půlce minulého století. Co vím já, tak prvním pravým a masově rozšířeným SUV byla Toyota RAV-4, nikoliv ML od rzi nebo X5 od Báva.

M
06. listopadu 2018, 17:13
0

Skatulkovanie :) od Pajera az po Peugeot 2008. "SUV" vlastne moze byt aj Mustang s nosicom na bicykle ;:

Pochtli
07. listopadu 2018, 18:24
0

Tak já beru SUV jako škatuli, co si vzhledem hraje na teréňáka, ale jezdí se s tím leda po suchých polňačkách (a to ještě jen pár procent majitelů). Cherokee spíš beru jako offroada (hlavně po úpravách).

Ha
Habakukk
08. listopadu 2018, 09:17
0

No asi bereš generaci XJ tam bych chápal, že se jedná o offroad ale následující generace je již čisté SUV pod taktovkou Mercedesu.

beastar
08. listopadu 2018, 13:59
2

Asi takhle kategorii čistě suv fakt zaváděla Rav4. Ta naplňuje to co znamená SUV. Ml je na rámu a po pár úpravách se dokáže chovat taky spíš jako off. Mezi první suv patří Rav4,Ml, Frontera, amíci o něco později X5. Alias zvýšená e39 která se pravda už chová jenom čistě jako dnešní moderní suv. Velká krabice na obřích kolech s minimem schopností mimo asfalt.

MartinCoupe
08. listopadu 2018, 21:42
0

Samo BMW označovalo X5 jako Sport Activity Vehicle (mám to tak napsaný v manuálu). Jinak k neschopnosti X5 v terénu něco zde:

beastar
09. listopadu 2018, 02:37
0

Samozřejmě označovala. V terénu je takhle dobrá i A4 tdi. Skutečně dobrý v terénu je přizvedlý Ml. Videa Ml offroad;) Takže asi tak. Jinak x5 byla supr. A dodnes je velmi slušná.Jen je to prostě pure SUV ne offroad. To je celý co sem chtěl říct. Starší suvka uměla v terénu překvapit to ano.

Jimi
05. listopadu 2018, 21:45
1

Geniální tah pro automobilku/konzern je, že u VW kromě Amaroku, T-čka a Touaregu je to vždy pořád derivát Golfu- menší, větší, vyšší nebo nafouklý... takže se dá parafrázovat... můžete mít jakýkoli VW, Škodu, Seat a "levnější" Audinku, pokud chcete Golfa...

reagovat
st
stirling
06. listopadu 2018, 08:45
1

T roc zhadzuje ten interier, take plasty v interiery nema ani logan, kludne mohli o par sto eur zvysit cenu a nikto by im toto nevycital. Pride mi to dost amaterske. Inak auto je fajn, aj som o nom uvazoval ale ten interier je fakt slaby, a ak si clovek trocha nabusi vybavu tak ta cenovka ide hodne hore.

reagovat
Sedrik
06. listopadu 2018, 14:36
0

Jsou ta sedadla tak strašně nepohodlná, jak vypadají na fotce, nebo to bylo jenom jak v každé Škodovce (tj. krátké cesty OK, delší = peklo)?

reagovat
beastar
06. listopadu 2018, 14:57
0

Ten interiér mě za ty prachy děsí celej jak moc v tom vidim trojkovou okynu.

Sedrik
06. listopadu 2018, 16:28
0

Souhlas - z venku je to auto docela pěkné (na poměry malých crossoverů), ale vnitřek dost bída...
A za bratru 900 tisíc bych si představoval teda hodnotnější interiér.

Ale ta sedadla - vypadají prostě jak tvrdá kostelní lavice. Možná to dělá jen to foto (a jejich barevná kombinace), ale rozhodně na mě nepůsobí pohodlně :p

beastar
08. listopadu 2018, 14:04
0

Ta uniformita by mi tak nevadila. Kdyby do těch modelů dávali napříč to dobrý. Bohužel se jim to nedaří. Vnější proporce jsou asi průměr. Vlezeš dovnitř a tam tohle. Dobrý no. Tak to maj slícovaný ok tleskáme. To má dneska i o raketu levnější Tipo. Chtěl 850 za 9 sekund zrychlení, malej výkon a uniformu. Plus rezervovanej interiér. Nevim jestli bych to někdy chtěl... Zlatej 1.řádně nespolehlivej a uvrzanej Touareg:))

Inženýr
06. listopadu 2018, 15:19
0

Teď právě jsem za tím stál na semaforu a taky musím uznat, že to nevypadá špatně. Naopak, T-Roc je celkem pohledný hatchback(?). SUV? Kam s tím, to je dobrá otázka. Doteď jsem si myslel, že v SUV (ať je jakýchkoliv rozměrů) se musí sedět vysoko - třeba jako v Nissanu Juke, Škodě Kodiaq, Subaru Ascent, Kombatu T-98 a tak dále.

Tady začínám mít opět pocit, že "SUV" ani nemusí být vysoké, a tím pádem je to fakt obyčejný hatchback s pár plasty navíc aneb jak přidat pár detailů na Polo/Golf a prodávat to jako SUV.

T-Roc je po první generaci BMW X1 opravdu prvním "džípem", kde sedíte maximálně stejně vysoko jako v obligátních MPV, ale spíše jako v "normálním" autě.

reagovat
Pochtli
07. listopadu 2018, 18:27
0

Když může být "čtyřdvéřové kupé", tak už může asi být SUV i oplastovaný hatchback..

Inženýr
08. listopadu 2018, 08:04
0

To asi jo, ale v obou případech je to blbost, nikoliv kupé ani SUV.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem