načítám data...

Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Ssangyong jsem zatím jako automobilku nepotkal, nevěděl jsem, co čekat, a to je vždy nejzajímavější.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Při předávce jsem se ptal, na co jsou u Koranda v Ssangyongu hrdí, co se jim povedlo. Odpovědí bylo, že se jim podařilo postavit dobře vybavené auto za málo peněz. Jenže tohle dnes tvrdí kdekdo, že… Nasedl jsem a měl pocit, že se nic zajímavého neděje.

Interiér auta je plný chromových detailů, lesklé černé oživené hnědou a imitací kartáčovaného hliníku. Celá architektura mi připomíná americké vozy nedávných let a rozhodně se nedá mluvit o interiéru, který by do světa hlásal, kde všude se šetřilo. Jistě nějaké detaily stavěné na cenu zde najdete, jenže ty jsou i u konkurence. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jediné, co mě trošku zarazilo, je uzoučký věnec volantu jako z minulého století. Konkurence často dělá buclatý volant s přiostřenou hranou, kde se dotýkáte dlaněmi, ale tady je prostě věnec úzký a je naprostým opakem toho, co najdete třeba v BMW. Najednou nemáte pocit, že volant držíte v zimních rukavicích. Ne že by volanty BMW byly špatné, je to jen jiný přístup.

Jinak je automobil plný čudlíků, kterými se ovládá snad vše. Nekecám, na patlacích plochách jsem byl nucen jen ovládat rádio. Zajímavým detailem bylo točítko jízdních režimů, které má zapínat módy sport a snow, ale na mód snow jsem se nikdy nedostal. Hlídá si auto teplotu? Nevím. A nejsem si jistý, jestli to něčemu vadí. Auto není čtyřkolka, takže na sněhu stejně vypnete všechny asistenty a zahrabete se jako slušný člověk, že…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ovládání je jednoduše mile starosvětské, nesnaží se být za každou cenu inovativní a kupříkladu řadička se dá ovládat poslepu a nemusíte její práci kontrolovat. Když se pohne, je zařazeno. To jen hlášení na displejích jsou v češtině trošku komické. Je vidět, že s překladem si nikdo hlavu nelámal, takže se můžete setkat s tím, jak vám auto hlásí, že je zapnutý "Chytrého tempomat". Nejsem si jistý, jestli radarový tempomat vymyslel skutečně nějaký pán Chytrý, ale co je mi do toho.

Až na malé chybky je ale interier a ovládání auta příjemné. Jeho zaměření je být rodinným kočárem, za sebe se posadím, kufr tu také nějaký je, i když pod podlážkou mnoho prostoru není a ventilované sedačky byly v letním horku vyloženě požehnáním. Jestli budete mít někdy možnost pořídit si auto s ventilovanými sedačkami, udělejte to. Já sám jsem na nich strávil kratší dovolenou, najel něco kolem sedmi set kilometrů a sedačky větraly skoro pořád. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

U jízdního projevu pak ale neočekávejte rozevlátou záď a nadpozemské výkony, auto je primárně přepravníkem a kamarádem na dlouhé cesty, nikoli sportovním náčiním. Podvozek je nezáludný, kompromis mezi pohodlím a řežbou zatáček nalezli u Ssangyongu celkem přesně, takže jakkoli dlouhá cesta ve spěchu bude jak pohodlná, tak efektivní.

K tomu se pojí i jen jediná možnost motorizace: Turbená čtyřválcová jednapětka má síly dost na to, abyste mohli kdykoli předjíždět, a spotřebou také neurazí. Jen se nesmíte dívat na číslo na palubce. Na rozdíl od snad všech ostatních automobilek vám totiž Korando měří spotřebu, i když stojíte. Pokud jedete v koloně a zastavíte, většina automobilek spálený benzín do průměrné spotřeby nezapočítá. Černá krabička na lidičky je však tak poctivá, že se vám nestydí předložit účet za váš vypnutý startstop a namaluje krásných 13 litrů při poskakování v koloně. Ti ostatní žerou stejně, jen vám to zatají. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Na dlouhých cestách pak spotřeba padá někam k osmi a půl litrům na okresce a leze k devíti na dálnici. Samozřejmě, pokud se neomezujete, ale jak již jistě víte: Toho já nejsem schopen tak jako tak. Jediné, co mohu vytknout spojení patnáctistovky a šestistupňového automatu, je řazení. Nejednou se mi stalo, že po ostřejším odjezdu z křižovatky se převodovka v automatickém módu zasekla na nízkém stupni a motor si dokonce drcnul do omezovače.

Také asistenční systémy jsou na současné úrovni, což znamená, že dobře fungují každou třetí středu v březnu. Těžko to vytýkat Ssangyongu, jen musí následovat hordu pionýrů, kterým na svazu řekli, že tyhle věci zachraňují životy a bez nich tedy nikdo plný počet hvězd pri crashtestu nedostane. A tohle není vtip, podívejte se na parametry EuroNCAP; pokud není hlídání v pruhu, hvězdičky se škrtají. Co na tom, že to skoro nikomu pořádně nefunguje, na svazu jsme rozhodli a dál to znáte…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Co mě ale zamrzelo byl fakt, že mi nějaký systém sáhnul několikrát do řízení i v momentě, kdy bylo hlídání v pruhu vypnuté. Asi jsem si měl přečíst návod…

Verdikt

Celé auto i přes výše zmíněné chybičky působí dojmem, že by šlo v dnešní době plné drahoty prodat snad i za milion. Stačil by znáček nějaké továrny, která byla kdysi slavná, a to by se vidělo, jak by se po nich zaprášilo. Jenže tohle auto jde v rozumné kombinaci koupit za nějakých 650 000 a v testované verzi stálo jen něco málo pod 800 000 a už skutečně nebylo za co připlácet. To mi přijde jako dobrá nabídka za populární “jakoby SUV”, která jsou dnes tak oblíbena. Já si své roadtripy na dovolené užil v pohodlí a chládečku, takže nemohu než poděkovat Ssangyongu za příležitost podívat se na jejich zboží.

Vůbec nejsem překvapený, že těchhle aut vídávám na ulicích více a více.

Technické údaje

  • Motor: čtyřválec, 120 kW (163 koní), turbo, benzín, 260 Nm v 1500 – 4000 rpm
  • Převodovka: šestistupňová automatická (dle všeho HDM, ale řadí tvrdě jako dvouspojka)
  • Maximální rychlost: 193 km/h
  • Pohotovostní hmotnost: 1435 kg 
  • Délka: 4450 mm
  • Cena motorizace od: 562 800 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mrkef
29. srpna 2022, 08:02
-5

Ta cena již od je správně?
Jestli ano, tak nic moc, když Duster je za tu cenu v nejvyšší výbavě, 4x4 a stejně výkonným motorem. Na druhou stranu zase bez automatu a určitě větrných židlí :D

reagovat
Trinom
31. srpna 2022, 09:43
0

Jenže Prachofka je o třídu až dvě menší, jestli koukám dobře.

mariov8
29. srpna 2022, 09:15
0

Relativně velké auto, vevnitř docela slušně zpracované, cena dobrá ale již ne dumpingová. Na relativně zavedenou korejskou značku by jich mohlo být na silnicích vidět i více. Škoda toho dieselu, který již není k dispozici. I přestože tato almara má čelní plochu jako autobus a jízdní odpory s volitelným pohonem 4x4 nebo automatem malé nebudou, je tento motor docela žíznivý.

reagovat
bitner
29. srpna 2022, 15:57
2

"Také asistenční systémy jsou na současné úrovni, což znamená, že dobře fungují každou třetí středu v březnu."
No a to je muj bod zlomu, kdy za soucasne nove auto svoje penize davat nebudu.

reagovat
Vojtáno
29. srpna 2022, 17:11
0

Já ti rozumím a Tvoje příspěvky čtu často a souhlasím s nimi, ale řekni mi, s čím budeš jezdit za 10-15-20 let? Budeš se dá starat o auto z přelomu tisíciletí, kterému v tě době bude 50 a ekvivalentně bude jako by jsi dnes daily jezdil v Š100? Nebo začneš chodit pěšky? Jen mě to zajímá s tím, ze tahle ekofašistická doba mě taky se*e, ale ve svých 35letech se asi dřív nebo později holt budu muset ohnout tak, abych se nezlomil..:(

bitner
29. srpna 2022, 18:15
0

Diky za dotaz. Odpoved by asi bylo zahodno napsat do blogu, ale pokusim se strucne. Samozrejme jsem nad tim premyslel. Disponuju 2 Dacijema na LPG ve veku 11 a 7 let. Predstava, ze v roce 2040 dailim 25 leteho Logana s 500+ na budiku, je vzhledem k memu puvodnimu odhadu zivotnosti kolem 5 let celkem usmevna. Na druhou stranu na aute se da vymenit prakticky vsechno, krome podvozku, jak to shnije zespodu, tak je asi konec.
Jsou tu lidi, kteri jezdi 25 lete Mitsu, ale pravda, netusim, kolik km rocne jim to najede. Logan prave toci nejakych 25 rocne.
Navic, pokud bych si chtel pomoct k nejakemu lepsimu autu, nez jsou ty Dacie, tak s mym mindsetem bych musel koupit nejakou posledni Lagunu 2,0 T, coz bude starsi nez to 11 lete Sandero. Je to takova past.
Dalsi moznosti je cekat, ze se Evropa (hlavne ta zapadni) vzbudi do reality, ale tomu zatim nic nenasvedcuje. Ted jsou na stole dulezitejsi veci, jako treba zakaz Vinnetoua na ARD.
Nebo to novejsi auto nechat hacknout a vsechny picoviny povypinat trvale, ale tam je to pak s otaznikem na STK.
Dacie mi zatim slouzi relativne dobre. K dokonale spolehlivemu stroji to mas sakra daleko, ale kdyz ctu zkusenosti lidi s jinama autama, tak je to ve zlate. Podvozky to ma ciste a zatim to nejak zvlast nehnije ani na kastli.
Logan uz dvakrat vysral servo pres jakesi cidlo, ale dalo se s tim jet! Povazte, auto z roku 15 vam dovoli odjet s nefunkcnim servem! Da se to nastartovat bez spojky (kdyz vyradim pochopitelne), s otevrenyma dverma, kdyz tomu praskne tesneni pod hlavou, tak si toho vsimnu jenom ja, jinak to jede furt stejne... Proste dneska uz uplny Mad Max style.
Takze uvidime. Kdyz bych mel odpovedet ted, tak to reknu jednou vetou: Pojedu na Kubance!

krab
29. srpna 2022, 20:34
9

Tohle je kluci dobrý téma, protože jsem nad tím taky kolikrát uvažoval. V podstatě vlastním záměrně jen samá stará auta, de-fakto vrány, který jsou už dávno za něčím, co tu občas někdo označí jako "morální zenit" :-D Nejnovějšímu autu v domácnosti je 17 let, tomu nejstaršímu 55 let. Dvě auta máme tak nějak jako denní celoroční, obě 17 let, rok výroby 2005. Co bude dál? Nevím. Záleží fakt kolik toho člověk najezdí a jak moc je v reálu na autě během svých aktivit závislý. My zas tolik ne ... žena jezdí denně takový nějaký okruh práce, obchod, občas nějaký cvičení a to je jen v okolí, takže třeba 20 km denně max udělá. Já pracuju na 90% času z domu, kancelář mám případně 20km jednu cestu. Příští rok se přidají ještě nějaké pojížďky jako školka apod... Když jedu někam služebně, půjčím si na to nějaké firemní auto. Jednou za týden jedu cca 100 km jednu jízdu tam a 100 km zpět k rodičům. Zbytek nějaký projížďky pokud mám chuť a čas anebo výlety atd... Každý z těch aut nenajede za rok ani 10 tis km ... to moc není.

Legrace je, že dnes 15-20 letá auta fungují (při dobré údržbě) naprosto spolehlivě a nic mi na nich co se týče komfortu a ovládání nechybí. Není to takovej skok jako třeba kdyby nebyl rok 2022, ale 1992 nebo 2002 a já měl 17 letý daily ... tak to bych v případě toho roku 1992 sedlal něco z půlky 70. let, fakt tu stovku a to už by byl proti tomu co se vyrábělo v 92hým velkej rozdíl. A nebo v případě toho roku 2002 bych řídil něco z půlky osmdesátek. To byl taky obrovskej skok. Dneska je to teda taky obrovskej skok, nový auto a auto z roku 2005, ale svým způsobem skokem trochu vedle.. ty nový auta mají spousty pitomostí, který vlastně právě vůbec nechci ...

riderhenry
29. srpna 2022, 21:44
3

Zrovna jsem vrátil na víkend zapůjčené Volvo V90 CC. Auto za cca 2.5 miliónu. Na dálnici se sám vypíná asistent jízdy v pruzích - bez varování. Prostě najednou auto jede třeba do kamionu nebo svodidel, přestože se před tím tvářilo, že by člověk mohl pomalu bezpečně usnout za jízdy. Při couvání do garáže mi auto málem zlomilo vaz + způsobilo infarkt k tomu, protože najednou zaznamenalo trs trávy a "nouzově" zabrzdilo. Start-stop už nejde vypnout, bo je to ten hybrid (jako by to snad nebylo jedno). Nelze nastavit tuhost podvozku, natož charakter pohonného ústrojí, protože to prostě někdo tak rozhodl. Takže máme příplatkový vzduchový podvozek, akorát že ho nemůžeme využít na 100 %. Jo a ten mildhybrid? Trochu uspěchaná jízda po městě a 11 litrů? Podotýkám víkendové Brno, žádné kolony, zajeté auto. Naprosto nechápu. A trasa 150 km dálnice + okresky cca 8 litrů. Odezva na plyn 2 vteřiny, elektromotor neelektromotor. Pokrok nezastavíš. A když pak člověk zjistí, že v manuálním režimu se řadí + doprava a - doleva, už nezbývá než se jenom smát. Ale v recenzích prej asi super volba. Jediná kritika zaznívá snad na infotainment od Androidu, který by neměl být spíš vůbec legální (když se odhlásíte třeba z účtu, auto se "restartuje" :D ). A to mám jinak Google docela rád (používám skoro všechny jejich služby, včetně telefonu...). Představa, že si tohle koupí "jablíčkář", no to musí být vyloženě na oslavu... Takže tu máme auto, které je strašně drahé, ale horší, než jeho předchůdce (myšleno ne starší generace, ale jen model před faceliftem...). V jádru jinak fajn věc, příjemný interiér, podvozek asi tak o 50 km/h rychlejší, než by po něm průměrný majitel kdy mohl chtít... Ale někdo ho nějak po cestě úplně pokazil. To se hádám jen tak nevidí ani v dnešní době. Ale prodeje věřím, že to má stále rekordní (podle počtu nových aut dané značky v ulicích). Jo a Volvo mám obecně upřímně rád (bez ironie).

Ještě do faceliftů aktuálních modelů jsem si nějak dokázal představit nějaké nové BMW. Třeba dost neoblíbená 850i je pro mě naprosto skvělé auto, akorát samozřejmě nesmysl jako hrom. Ne proto, že by ta auta šla provozovat snad 50 let, ale protože mi přišla nejen moderní, ale opravdu ve většině ohledech lepší, než starší modely, a za to by to mohlo ještě stát. Ale obecně platí, že u všech nových aut jsou šílené kompromisy, které se vědomě nebo nevědomě přehlíží. Jasně, on ten kolos musí fungovat dál i v této "složité" době, ale bylo by fajn pojmenovat správného viníka (stejně jako třeba v rámci "energetické krize" - on je ostatně ten stejný). Bohužel tohle začalo být aktuální pomalu už 10 let zpátky a koupit teď starší auto, které si nechám "na důchod", znamená už opravdu dvacetileté kusy, a to se asi ne každému bude chtít.

beastar
30. srpna 2022, 07:37
7

S tím co napsal Krab můžu více méně souhlasit. V současné chvíli mám daily staré Quattroporte. A jediné v čem vnímám, že mám staré auto je komfortní a bezpečnostní výbava. Jenže a to sem s ním už projezdil kus Evropy. Nic víc než funkční klimatizace, slušný bt rádio a elektrický okna nepotřebuju. Určitě se hodí ještě posilovač a tak, ale to je normální výbava skoro tři dekády. Pak máme to úplně nové Glc. Sice mi to auto v ničem nevadí ani nedělá věci jako Riderhenryho Volvo. I když teda nouzový brzdění to je občas esence zoufalství. Je ale fakt že mnoho věcí mě na tom autě nezajímá a vidím to jako úlitbu systému. Době. Nevím moc si neumím představit že ho používám třeba dalších dvacet let. Někde mezi je Renault Megane RS Trophy. Tudy cesta více méně vede. Já myslím že pokud to v SSE půjde, tak budeme kupovat tyhle auta z konce období vlády zákaznické svobody. Čili vůbec bych se nedivil že přes pokročilý servis budeme v roce 2040 držet na silnici auta 2017-2020. A ono to půjde. Totiž nikdo v roce 2000 netypoval, že ty nové sráče narvané elektrikou budou za patnáct let vesele jezdit a dělat průměr vozového parku ČR. Teď myslím ty Krabovy 2005. Případně Bitner Dacie nebo moje QP. Jezdíme. A přesně když jedu služebně něco super nudného. Máme tady plný parkoviště služebních aut. Nejnovější modely a vysoké výbavy. Chybí tomu duše a všechno je to až na vyjímky stejné.

krab
30. srpna 2022, 08:32
3

Jo, to je zajímavý jak to vidíme podobně... Ale neznamená to, že bych časem třeba neobměnil, pořád nad něčím uvažuju. Třeba ta Alpine (a to koukám jsme se taky shodli s Beastarem) je jednou z cest. Není to vůbec levný auto, takže musím přemýšlet, taky bych se musel něčeho zbavit, abych si jí mohl snadno dovolit. Ve výsledku by to bylo fajn mít těch aut i míň, ale znáte to... když je člověk poloviční blázen :-D

Problém co vidím jak si občas zkouším novější a novější auta a kvůli recenzím dohledávám informace o servisu, spolehlivosti, záludnostech atd... začínám bejt bezradnej v tom co vlastně vybrat. Spousta nejnovějších spalovacích motorů není schopná dlouhodobě zvládat krátký pojížďky a už vůbec je to bída, když se budeme bavit o věcech jako je počet válců, zvuk atd.. starej bavorák nějakým způsobem funguje a přežívá více méně cokoli a běží hladce na šest... Tak jí to přeci nevyměním za válce tři :-D Ale jedno auto by asi přišlo časem, to bude Giulia, ale tápu jak s motorizací, protože ty kratší jízdy co by to auto muselo docela často dělat nebudou svědčit asi ani turbodieselu ani turbobenzínu ... každopádně si myslím, že stará auta bude možný provozovat i v roce 2040 úplně v pohodě, bude záležet ale taky na tom jak bude vypadat dostupnost dílů (ale když budou auta jezdit, bude i většina dílů) a jak to bude s palivy. Zatím je to paradoxně letos tak, že je lepší se držet spalováku, protože elektřina z těch veřejných zdrojů dramaticky zdražila

Sa
Sato
30. srpna 2022, 08:33
3

Stop start je opruz, Superbe naštastie mám tlačítko hneď vedla riadiacej páky, takže som si vybudoval reflex, že ked vyradujem pred prvou križovatkou tak ho rovno vypnem. Line assist nebol v základe takže ho tam nemám. Jediné čo ostáva je to núdzové brzdenie, za 10tis km to na mňa zapípalo tak asi 5x, nič strašné, raz mi to brzdilo v meste lebo moje brzdenie nepovažovalo za dostačujúce a malo asi celkom pravdu. Tak nejako som podlahol sebaklam,u že to asi predsa len môže zachrániť nejaký ten ťukacen. Celá téma sa pre mňa láme Line assise, kým sa dajú kúpiť nové autá ktoré to nemajú, resp je to default vypnuté, tak asi fajn, tá doba asi už skončila že? Až na pár svetlých výnimiek.
Takže súhlas s beastarem, 2017-2020 resp 2014-2020 si myslím že bude tá zlatá éra pre ludí čo im tieto veci vadia.

Jo a ešte budíky, tie debilné hnustné digitálne budíky. Dá sa na to zvyknúť, nie že nie, ale doprdele to nikto nemá žiadne estetické cítenie a kus dôstojnosti, že toto akceptuje ako nový štandard? Na vežu na námestí by ste tiež zavesili digitálky?

krab
30. srpna 2022, 08:53
3

hehe, digitálky na věži, přesně, to je fakt legrační, ale přesnej příměr. A je až s podivem jak moc takovou v podstatě drobnost ( i když podstatnou) řeším při výběru auta. Ty digitální přístroje tu byly už v osmdesátkách jako taková extravagance, většinou ještě se zeleným fontem, řešený v podobě jakoby kostičkovejch grafů. A dneska je to zpět.. Taky, nechápu, přitom displej lze softwarově konfigurovat jak chceš, nestojí to absolutně tak velké prachy jako když se dřív vyvíjely analogové budíky.

Mě mrzí konkrétně Alpine, ale i nová Toyota GR86 anebo libovolný nový bavoráky, že tam prostě nejde mít analogový displej, jednoduchý, vkusný i třeba, když si navolíš sportovní/track režim jízdy. Alpine má hezký kruhový budíky co vypadají lehce inspirovaně starou Alpine, ale když si dáš režim sport nebo track, máš tam najednou ty digitální zobrazení a různý sloupce atd... přitom já mám úplně nejradši zobrazení, kde je uprostřed kruhový otáčkoměr a v jeho výseči vidíš digitálně zobrazenou rychlost. To je ideální, vidíš cca jestli jedeš v dvoumístným nebo trojmístným čísle a intuitivně vidíš otáčky. Nemusíš ten zrak ostřit na něco co není tak snadný přečíst.

Mechanik
30. srpna 2022, 09:18
0

Bych taky zareagoval svojí čerstvou zkušeností. E46 byla nepojízdná, nějak jsem nestihal pod to lehnout a opravit vcelku blbost, měli jsme pujčenou C3, pominu to že je to mrňavý levný a odfláklý auto, zlatá jedničková Fobie. Je to ale relativně nový jezdítko, ale fakt bych to nechtěl ani za darmo, ovládání hrozný, podvozek absolutně nestíhá a vrchol byl, když žena dostala hodiny na křižovatce ve městě, na vodě samozřejmě. Měla tam samozřejmě obě děti a byla celkem dost vykleplá. Druhý den bylo Báwo opravený, ikdyž jsem to dělal v dost provizorních podmínkách, venku na ulici, ale nechtěl jsem aby v tom prckovi už jezdily. No a tak se ptám sám sebe, kde je ten pokrok? A to přitom Báwo není podvozkově zatím v top stavu, je to parodie na to co dávalo jako nové.
Pak se nikdo nemůže divit že když se podívám na Bazos a kouknu na C3 za 150t a pak na E46 za 150t, co si asi vybrat, že a 15 let rozdíl ve stáří vozu je v tomto případě k dobru? to je smutné.
Dokut budu moct, jedu ve starém dobrém autě, dnes už se auta nevyrábí.
Se 100 bych teda daily jezdit nechtěl, ale třeba MB 123, proč né, dalo by se a pojede to stejně i za 50 let.

beastar
30. srpna 2022, 10:03
1

I když to tedy vůbec nesouvisí s testem, tak si neodpustím ještě reakci. Jinak sorry Honzo, že ti tady plevelíme diskusi o korejském skvostu. Jak píšete o té digitální době přístrojů. Do některých aut se to docela hodí. Zrovna v některých dnešních Mercedesech to jde k celkové povaze auta. Je fakt že Alpine třeba je prostě auto s nějakým odkazem na předchůdce je to v malé sérii, není a nebude to masovka. Přesto se tam tyhle věci dostávají taky. A to já osobně už taky nechápu. Dlouho jsem takový lidi jako Krab (samozřejmě nejen on celou tu subkulturu kolem onlyV6pičo a tak) mírnil. Jakože a co tady máš sice jen V4, ale jede to líp a tak dále. Bohužel jak se ukazuje. Já sem na tom v poslední době řekněme auta z posledních deseti let. Docela špatně protože ta technika je vesměs strašná. Nespolehlivá, samozřejmě opravy a údržba lezou i u docela lidových aut do desítek tisíc za jednu návštěvu servisu. Odolný, mechanicky dobře postavený motor aby člověk pohledal. Převodovky to se nám tady uhnízdili dva typy. Totálně gumový manuály a dvouspojkový automaty kde máme servis (finančně) jak na motoru. Tupý reakce na plyn má i většina sportovní produkce. Pak přesedneš do auta co má lanko a málem se zabiješ:)) Jinak teda samozřejmě tím, že jde dopředu i servis a řešení problémů. Tak tyhle auta prostě budeme používat. Protože to půjde rozumně stejně jako dnes chválíme ty 2005/6. A ty už totiž tou dobou budou super ceněné...

K ropě. Já teda patřím k těm kteří vidí ten vývoj. A vlastně je dost možné že právě s útlumem provozu ve městech. A rozšířením EV která se časem pohltí podle mě tak trochu sama. Mám i pocit že některé automobilky na ní i dnes zase až tak nesázejí. Když vidím ten posun. Jmenovitě třeba Mazda, Hyundai, Toyota, Mercedes... ano mají EV logicky protože situace to chce, ale to nemyslím. Prostě ropa bude vlastně lacinější v momentě kdy budeme mít větší rozmanitost. A je dost možné že prostě bude na pumpě nakonec za deset let stát polovinu toho co dnes. Věří tomu i spousta investorů, jen to není cool jako psát o Tesle a podpoře EV ze strany EU. Ono mimochodem jak EU umí regulovat to teď vidíme na energiích které nakonec ovlivňují negativně i tu samotnou vizi ježdění na elektřinu. Regulace opravdu svobodný a zdravý trh nezajistí. V zásadě to právě vidíme i na výrobě aut. Zabíjet si vlastní hospodářství tmářstvím a pomatenou vizí zeleného světa ... no to je zase na jiné téma. Prostě vidím to pozitivně. Otázka jak se bude vyvíjet to nařízení s tím prodejem aut se spalováky atd.

K W123 ono je to sice jakoby pěkný a zajímavý auto. Na daily už to je ale docela fck up. Houpe se to jak galeona. Moc to nejede. Jako an víkendy krásný autom ale jezdit v tom denně už bych nechtěl. e46 a C3 sice dělí hromada let. Jenže srovnávat malý lowcost se sportovním sedanem mimochodem jedním z nejdražších své doby, kde se i za elektrický okna vzadu připlácelo ... to prostě nejde. Jinak se sdělením, že C3 je mrdka a svoje děti bych v tom taky nevozil. To souhlasím.

Be
Beran
30. srpna 2022, 13:28
0

Realne si myslim, ze vznikne prostor pro dovoz cerstvych "ojetin" ze "zaostalejsich" zemi nebo ameriky. Pri pruznosti EU legislativy by to okno mohlo mit i nekolik let.
Mam 3 lete a 20 lete auto. Na tom starsim se prubezne serou drobnosti za par korun az stokorun a chvilku prace. Ale je to opruz a nechcu jezdit k mechanikovi co mesic. Takze se vracim do studentskych let a co zvladnu si delam sam. A mozna prijde i doba doma delanych laminatovych blatniku a patych dveri, protoze koroze je svine.

riderhenry
30. srpna 2022, 13:41
-1

Beran: hodně bych se bál, že to nebude legální, co se dovozů ze zemí mimo náš svaz týče. Ostatně dnes už není legálních spousta věcí, která by byla před 20 lety nemyslitelná (třeba přijet na STK s nasazenými kryty kol...). Jinak zkušenost mám podobnou. 23 letá Mazda jenom rezaví, občas se podělá něco za pár korun. 13 let staré (údajně strašně nespolehlivé BMW) vyžadovalo preventivně lepší údržbu, ale měnily se pořád jenom spotřební věci, i když už dražší. No a 5 let starý VW 2.0 TDI? První servis 30k za "pár věcí okolo", po měsíci ježdění do práce kontrolka DPF... Přitom vlastně velice spolehlivé auto, v porovnání s horší dobovou konkurencí. A to pořád není ještě úplně "aktuální kus techniky", ale spíš výběhový model.

R3
30. srpna 2022, 10:23
1

Pokud chcete režim Snow, musíte tlačítko přidržet. Mám Korando od října 2021, 1,5 benzin, automat, předokolka ve výbavě Style+ ......naprostá spokojenost.....za 450 tisíc bez DPH Vám nikdo podobné auto neprodá.....jinak mezi námi - dodání i s cestou lodí z Korea přesně 4 měsíce !!!!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem