reklama
načítám data...

Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Škoda Octavia první generace stárne. Jaký bude její další vývoj? Stane se z ní vyhledávaná klasika, nebo bezcenný kus šrotu?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Je mi jasné, co si tak asi právě říkáte. Že jsme se zbláznili a mluvíme nesmysly. Škoda Octavia vždycky polarizovala českou motoristickou veřejnost, tím spíš pak její nejrychlejší verze RS. Jedna část lidí na ni nedá dopustit, ta druhá ji nemůže vystát. Pokud se však oprostíme od emocí, předsudků a osobních sympatií, jaké je Octavia RS první generace vlastně auto? Má co nabídnout také nadšenému řidiči, nebo je to jen rychlejší stěhovák pro české chalupáře? Opravdu se může někdy v budoucnu stát vyhledávanou klasikou? To všechno si povíme na následujících řádcích. 

Představovat Škodu Octavii na automobilovém webu je zbytečnější než nosit dříví do lesa. Do prodeje se dostala v roce 1996 a rázem se stala nejoblíbenějším autem v ČR. Není se ani moc čemu divit, vždyť to byla po dlouhých 10 letech zcela nová a hlavně moderní Škodovka. Navíc se naprosto přesně trefila do vkusu českých řidičů. Velký kus auta, za relativně rozumné peníze, navíc od domácí automobilky a k tomu všemu s legendárními motory TDi. Tohle ani nemohlo dopadnout jinak než úspěchem. Jistě, dalo by se polemizovat o samotných kvalitách Octavie ve srovnání s tehdejší konkurencí (vzpomeňme na v podstatě nepoužitelné zadní sedačky nebo ne zcela jistý podvozek kombinující krátký rozvor a dlouhou karoserii). Pro běžného uživatele, kterého řízení jako takové vlastně nebaví, se však jednalo o naprosto ideální mix vlastností. Automobilové nadšence Octavia neměla jak zaujmout. To se domácí automobilka pokusila změnit v roce 2001. Po modernizace celé modelové řady, přišla na scénu také nejostřejší verze RS. Dokázala nejrychlejší sériová Škodovka ( v dané době) uspokojit i ty nejnáročnější řidiče? 

Nalijme si hned na začátku čistého vína. Nadšeným řidičům RS neměla co nabídnout. Pohon předních kol, přeplňovaný motor s citelnou turbo dírou a tvrdý podvozek, který na limitu nestíhal. Nic z toho samozřejmě petrolheadům nevonělo a z těchto důvodů na ní často nenechávali nit suchou. Drsná kritika však nebyla tak úplně zasloužená. Škodovka nikdy nevydávala ORS za sportovní auto. Byl to vrchol modelové řady. Rychlejší, ale pořád Octavia se svými dobrými i špatnými vlastnostmi. Auru sportovnosti a konkurenta pro všechny supersporty světa, z ní vytvořila až komunita nepříliš soudných majitelů. Octavia RS fungovala ovšem přesně tak, jak Škoda zamýšlela. Na obyčejné silnici dokázalo být RS až překvapivě rychlé a to nejenom díky potentnímu 180 koňovému motoru, příjemný překvapením byly také skvělé brzdy. Svému majiteli nabídla lepší interiér než obyčejná Octavia (tříramenný volant s výrazným prošíváním padnul do ruky naprosto skvěle, stejně tak sportovní sedačky zasloužily pochvalu) a vypadala lépe než standardní modely. RS bylo sníženo o 15 mm, dostalo nepřehlédnutelný zadní spoiler pod kterým se vyjímala velká koncovka výfuku. Vylepšením prošla také čelní maska s odlišným nárazníkem. Všechny tyhle změny Octavii RS rozhodně prospěly a na první pohled bylo jasně poznat s kým měl člověk tu čest. 

reklama

Na začátku jsem vyvolal polemiku jestli může být první RS v budoucnu vyhledávanou klasikou. Možná si klepete čelo, ale jsem přesvědčen, že minimálně v našich končinách tomu tak bude. Je to první opravdu rychlá Škodovka po dlouhé době a to se počítá. Je spolehlivá, kvalitně postavená a její údržba není nikterak náročná. Navíc se jich nevyrobilo tak moc a spoustu kusů zničili tuneři. Pokud se podíváte na cenový vývoj eresek, jistě si všimnete, že cenového dna již bylo dosaženo a nyní už se nějaký ten pátek drží na stabilní hranici. A ta hranice není vůbec nízká jak by se mohlo zdát. Pod 100 tisíc funkční RS nekoupíte, pokud chcete hezký kousek, budete potřebovat ještě zhruba o 40-50 tisíc víc. To není málo, že? Kupodivu se nejedná ani o žádnou zvláštnost českého trhu. Schválně se podívejte do Německa za kolik se Octavie RS prodávají tam. Nedokáži přesně předpovědět cenový růst kdy, jak a o kolik, ale jsem si téměř jist, že cena již klesat nebude. Pokud chcete tajný tip, pak shánějte combi, jsou vzácnější a jezdí lépe než liftback. 

Vzhledem k tomu, že jsme v bazarovém snílkovi, bylo by asi záhodno představit vám nějaké inzeráty. První inzerát, který mě zaujal je tento černý kombík z posledního roku výroby a patrně s maximální výbavou. Pokud preferujete spíše liftback, pak zde pro vás mám jeden čerstvě dovezený stříbrný kousek. Třešničkou na dortu pro opravdové fajnšmekry je tento červený liftback s minimálním nájezdem, maximální cenou a s pohádkou o německém dědečkovi co jezdil jen houby. Výběr je pořád široký. 

Co si budoucím vývoji první novodobé RS Škodovky myslíte vy? Poroste na ceně, nebo spadne na úplné minimum? Podělte se o váš názor v diskuzi. 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fi
Filip
15. června 2017, 08:20
0

Řeknu jen jedno, ne.

reagovat
mr
mr. Glass
15. června 2017, 08:37
0

Sorry, ale toto fakt už ne! Už je to minimálně třetí web, kde vidím článek o tom, jak bude první Octa RS budoucí klasika... To už jak kdyby ty články byly na objednávku, ale koho? Vidím za tím jen umělou snahu o zvýšení cen ojetin, nic víc.

Toto auto nemá co nabídnout, může po něm toužit jen vidlák, pro kterého je RS logo modlou. Auto má nic neříkající vzhled (pseudoRS jsou plné silnice), podprůměrné jízdní vlastnosti (stejně jako všechny ostatní auta postavené na této platformě, ale Audi a Seat tam měl aspoň čtyřkolu když už nic), špatnou spotřebu, špatnou ergonomii interiéru - zadní sedačky jsou utrpení, madla ve dveřích jsou nejhorší, co jsem v životě držel atd. Když už bych si měl koupit nějaké auto s motorem 1.8T, tak zvolím Seat Leon Cupra R, který má sice stejně špatné jízdní vlastnosti, ale aspoň dobře vypadá, popř Audi S3, které je ale podle mě designově totálně ohavné...

reagovat
VK
VK
15. června 2017, 12:46
0

Já jen k venkovu, kdo chce vědět, čím skutečně jezdí národ český, nechť si projede silnici - dejme tomu - Suchohrdly - Hevlín takhle mezi šestou a sedmou po ránu. Oktávky, Fabie, nezřídka Felicie a sem tam Favorit v permanenci, před patnácti-dvaceti lety koupená auta jezdí, jezdí, jezdí, protože jsme holt chudý národ, na výměnu není, pojí se s tím extrémní konzervativismus ohledně poruch a cen oprav a z toho nevývratné přesvědčení "Na Oc jsou náhradní díly všude a opraví to každý" - jenže divte se, když desetitisícový neplánovaný výdaj nedokáže dát dohromady nějakých 40 % rodin. Škodovka to ví, takže si může dovolit cenu svých výrobků v astronomických výšinách, čímž se mimochodem uzavírá bludný kruh; Autíčkář na to zjevně přichází a tak píše, jak v poslední době píše.

Pan Krab
15. června 2017, 09:09
1

Tohle je pánové takovej "klikací článek" podle mě. Lákavej nadpis hodný idnes.cz a obsah ve stejným duchu co psali už před časem i jinde...

Takhle z toho ten český "Petrolicious.com" neuděláme! Respektive, pokud po tom vůbec toužíte. Sledovanost je OK, ale zkusme tyhle blbosti vynechat.

Octávie RS 1. generace může vzbuzovat dojem, že bude mít hodnotu protože evokuje příbuznost k poměrně velmi úspěšné Octavii WRC, ale na to aby z toho byla nová Integrale, či Escort Cossie , ne, ne ... nebude :)

reagovat
Vojta Dobeš
15. června 2017, 10:37
0

Petrolicious z toho udělat nechceme, na to je český trh moc malý. A k českému Jalopniku, což chceme, patří i klikací články.

Jinak Octavia RS ceněná bude proto, že pro jednu generaci byla adolescentním snem a ke snům mládí se člověk rád vrací.

Pólin
15. června 2017, 10:51
0

Není to poprvé co čtu článek se stejným zaměřením, ale v podstatě s názorem autora souhlasím. Dopadne to stejně, jako s škodovkami, např 100, 1000MB, Spartak, felicia cabrio, Tatra 603 atd... těch aut se vyrobila taková , na zdejší poměry, hromada, že v jistou dobu nikoho ani nenapadlo, že by to mohla být klasika a všichni to vesele huntovali až k smrti. A klasika se z těch aut začne stávat tehdy, když je jich už málo a chechtají se Ti, kteří je koupili na cenovém dně. Já se s RSkem svezl s čerstvým řidičákem, tzn asi 10 let zpět a tehdy jsem z toho byl unešený. Dneska už bych asi tak nebyl, ale obecně tomu autu moc není co vytknout. Ostatně ani třebas Škoda 110r není nijak skvělá, nebo výjimečná kára. Dneska to má takovou cenu a statut zase jen proto, že jich zbylo hrozně málo. A samozřejmě funguje ten níže popisovaný efekt, že někdejší puberťáci si plní své tehdejší sny...

Pan Krab
15. června 2017, 12:07
1

Dobry no... beru castecne zpet. Me nastvalo ze je to clanek presne jaky vysel pred casem na vetsine nainstreamovych webu o autech. Kdyby si Dan alespon pujcil Octavku RS1 a udelal to jako pokec s majitelem a jizdni dojmy bylo by to prijemny. Takhle to je prazdny clanek na ktery akorat lidi kliknou....

Ja nerikam ze se mi taky vsechno povede kolikrat taky ne, ale rekl jsem si ze kdyz uz neco napisu tak at je to na bazi vlastni projuzdky ci zazitku.

Polin ma nakonec pravdu. Octa RS bude cenejsi nez tdi. Velkej kult tomu nepredpovidam. Jestli nejaka Skoda po revoluci bude mit hodnotu trochu lepsi tak odhaduju: Felicia kit car (origo auto pokud nekdo uchoval bude mit zajimavou hodnotu) , pak Favorit MTX cabrio , pak Felicia Fun a rozhodne Octavia WRC :)

RS se vyrobilo hodne a spis to berte tak ze kdyz letos koupite za dva roky asi za stejno zas prodate. Ale neni duvod proc... kdyz uz zustat u koncernu v te dobe, napr takovy Golf IV R32 to je jiny kafe... ( myslim atraktivnosti do budoucna )

Jinak ano auta jako Skoda 110R maji pro me nepochopitelne nafoukle ceny v inzerci. Muj nazor je ze to auto za to nestoji. Vzdyc za pulku ceny erka mas Fiata 127A a to je ve vsech ohledech podstatne lepsi auto na jizdu. Me k erku nic nepoji jako nostalgie nebo tak... rozumim ze nekdo to ma jinak.

Octa rs byla taky novinka zrovna kdyz jsem zacal chodit na vejsku no a nepoprdim se z toho :)

Matěj Podhorský
15. června 2017, 13:03
2

krab: Tady je krásně vidět, jak i takové obyčejné auto jako ORS defacto je (alespoň to všichni tvrdíte) rozděluje lid. Rubrika bazarový snílek nikdy nikomu nevadila, minule byly AMG mercedesy, které mě osobně nechávají stejně chladným, a uchcávali se v komentářích čápi blahem... dneska přijde ereso a půlka lidí se může po... víte co. Dyť to auto má taky právo na život, na své fanoušky, na svůj příběh. A hlavně, znovu opakuju, je to rubrika Bazarový snílek, která je vždycky o tomhle. Není to rozhovor s majitelem, není to důkladný test, není to filozofický rozbor o smysluplnosti a potřebnosti aut, není to zpověď automobilového fanouška. Tak třeba se ti příště bude líbít něco jiného, holt každý si najde svoje.

VK
VK;
15. června 2017, 13:17
-2

Je něco jiného každé auto má právo na život, na své fanoušky, na svůj příběh - a něco jiného účelové manipulativní psaní. Obzvlášť když vám ta disciplína zatím moc nejde, aby to netlouklo do očí.

Franz Kafka
15. června 2017, 13:21
0

Už jsem obecně o Octavii psal blog o tom, co popisuje Matěj. To by bylo aby jsme z toho neměli pěknou melu. V tom jak se to auto bude vyvíjet má pravdu Krab nakonec tomuhle rozumí tady skoro nejlépe z těch, co se často vyjadřují. Skutečně ceněná možná jednou, ale taky tomu moc nevěřím. Favorit Sport line taky už nevypadá na sběratelský hit. Čím méně jich za dalších 20 let přežije tím vyšší cena, ale hádal bych že to stejně bude jako dnes zachovalé kusy normalizačních reliktů. Auto pro omezený okruh zájemců ochotných zaplatit uměle vyšponované ceny.

Pan Krab
15. června 2017, 14:18
1

Me Mateji jen vadilo to co rika VK. Autíčkář nemusi delat to co mainstream. Delaji ho nadsenci defakto zdarma a z reklamy to nejak financne majitelum webu vychazet asi bude. A nezapomenme na specialni ctenare kteri ctou tady a ne autoforum....

Kdyz zacnete delat autoforum i tady ne vsem se to zalibi.

U clanku stacilo malo. Jen se na oct rs podivat jako bazarovku z malinko jineho uhlu.

Franz Kafka
15. června 2017, 14:21
0

Ještě si vynechal Autoroad, Autobible, auto.cz a Tipcars:D Tam taky nechodíme proto to všichni znají. Sorry musel jsem.

Matěj Podhorský
15. června 2017, 14:45
0

Krab: ale ano, já ti to nevyvracím. Současně vidím, žes Autíčkáře pojal za svůj nejmilejší web a tak ti na něm záleží. Co ale uděláš v případě, že rozhodnutí vedení redakce nebudeš akceptovat, že se ti nebude líbit? Protože to se může stát a co pak? Přestaneš psát blog? Přestaneš diskutovat? Založíš si vlastní web, s blackjackem a děvkama? Jasně, můžem klidně říct, že když se ti to nelíbí tak sem nechoď, ale to si může dovolit D-Fens. My čtenáře potřebujeme, protože proč bychom jinak psali. Zrovna já se zabývám reakcemi pod články velice detailně a často jsem smutný, že se třeba něco nelíbilo tak, jak bych čekal, nebo že si něco přečetlo méně lidí, než jsem čekal.
A netvrďte mi sakra pořád, že se nedá dělat web který bude zábavný a čtivý i pro automobilové fanatiky/petrolheady/kraba a Franze, a současně vydělávat prachy, protože tam bude chodit i mainstreamové publikum. Já věřím, že jde a to dokonce i u nás. To, že některé weby jedou spíše bulvár a prvoplánovky, je dáno tím, že dnešní čtenář/uživatel sociální sítě je tvor znuděný, otrlý, otrávený a potřebuje nějak šokovat, vyvolat zvědavost, motivovat ke kliku. A takové titulky já dělat neumím. Současně ale vůbec neodsuzuju mainstreamovou tvorbu a recenze obyčejných aut, což je další věc, kterou kritizuješ. Proč by si náš čtenář nemohl přečíst něco o autě, které si může a třeba i chce koupit? Všude si přečte, jaký to má kufr, ale my se snažíme zprostředkovat něco víc, přenést dojmy, a to je někde sakra těžká práce. A přitom to děláme defacto aktivisticky a stále nám do toho někdo frfňá.

No řekni, nevysral by ses na to? Ty máš výhodu, že komentáře pod tvými články jsou plné nadšených a obdivných vzdechů (plně zasloužených), pokud teda zrovna nepíšeš o mustangu a nejde kolem náhodou knightrider. Ale tvoje psaní je zase jiný pohled na auta, který taky potřebujeme a hlavně nás baví. Tak možná místo otevřené slovní přestřelky se "pojďme domluvit" (tohle jsem ti napsal vyloženě pro radost) a nešlapat si navzájem po trávníčku, aspoň teda ne veřejně :)

Pólin
15. června 2017, 14:56
0

Tak nevím, na tom článku mi nic extra divného nepřijde a podle mě ze zdejšího standardu obsahově, ani účelově nijak nevybočuje. To by jste museli autíčkáře podezírat z "klikacích článků" u testu každého nového auta, které se tady objeví, protože tahle auta taky nejsou primárně zaměřena na fanoušky aut, ale na mainstreamové uživatele- stejné jako octa1 RS. Nejde pořád psát jen o "emtrojkách" a jiných youngtimerech... A upřímně: dokážete si představit, že v redakčním mailu najdete zprávu "Dane, napiš nějaký canc...ale hlavně ať má co nejvíce kliknutí. Díky, Vojta"?

Pan Krab
15. června 2017, 14:59
0

Taky se mi ne vsechno povede jak bych chtel a ne kazdymu se to libi. Treba Mustanga jsem taky mohl napsat nejak lip....

Tahle konkretni kritika je proto protoze vas klucii mam rad a vim ze pisete skvele. Proto z ceskych webu jine nectu. A blogama verim ze vam pomaham ale sobe taky protoze me to bavi a mam sance se svezt v necem v cem bych se jinak nesvezl. A ten pisecek plaze na ktery se povalujem je pro nas stejny....

A ja dokonce taky casto pisu o levnych autech. Vlastne nejdrazsi auto o kterem tu pisu je nas MG VA veteran :)

Jinak je to letitych autech do pul mega hodnoty.

Jinak naopak casto prispeju pozitivnim komentarem. Vyjimecne negativnim. Taky me potesi kdyz se nekomu libi muj blog a zalezi mi na tom. To je pravda. A vazim si toho...

Franz Kafka
15. června 2017, 15:03
0

No Matěji počkej. Já jen že mě tam okrajově zmiňuješ. Já se vás vlastně zastal zcela výjimečně. Chápu to tak jak popisuješ. Mimochodem on by si celkem v pohodě dnes ten web mohl založit i bez děvek;) A asi by nemusel řešit návštěvnost. Minimálně po čase. Já to tady mám celkem rád i když mě některé vaše názory a kroky úplně sedí. To je ale vaše a hlavně Vojty věc. Nakonec vy mi také do vedení firmy nekecáte:)
Mě je jasné, že k české scéně prostě koncern VW patří a můžou si psát ostatní co chtějí. To že někdo nechápe že psát třeba o škodovce neznamená fandit jí je věc druhá. A to teď nemyslím Kraba.
Určitě to jde dělat bez takových článků ale podstatně hůř. Pod jeho články jsou oslavné ódy a komentáře zejména proto, že píše o tom ,co zaujme. Nemusí řešit čtenost v globální rovině. Mimochodem třeba u Jaguaru jsem mu psal i já osobně, že jeho nadšení fakt nesdílím. Každý trochu kopu za to své ale popravdě váš nesmyslný hype na miáty a malé roadstery mi vadí víc, než investiční rs oc. Jediný ,kdo má k tomu diskutovat na úrovni a nezaujatě obecně s čtenáři si ty a Vavris(shadowman) Jasné jsme banda nevděčná a nikdy se nejde zalíbit všem. Nicméně reklamou jste z nás udělali zákazníky. Sorry jako za ot velké jak kufr Fordu Mondeo třetí generace. Stejně napíšete o Audi, protože ho Vojta nemá rád, ale Rs6 by se mu líbila;) ...v garáži ne, co? Investice?

Matěj Podhorský
15. června 2017, 15:56
0

Franz: vás s krabem jsem jako nadšence a fanatiky zmínil spíše jen proto, že jste se oba pohybovali v té diskuzi. Samozřejmě jsem si všimnul a oceňuju, že ses postavil za redakci a za ORS částečně, ale taky vím, že by sis radši přečetl něco jiného než další článek o miatě (ode mě žádný nečekej).
O audi určitě zas napíšem, jakmile budou testovací třeba. Co je ale stejně nejlepší, že zatím, a doufám, že to vydrží dlouho, se ty diskuze fakt drží v rozumných mezích i když se kolikrát neshodneme.

Pan Krab
15. června 2017, 16:15
0

Mateji. Nahodou testy co jeste prijdou budou tutove zajimave. A tech nekolik BMW se mi libilo + ty offroady atd. Jestli me neco trochu zatahlo za usi bylo to toto o budouci klasice oct rs, ani ne tak textem ten byl nakonec fajn ale nadpisem a pak legracni vec s Rapidem pro chude petrolheady :)

A taky vidim ze se vam vyjimecne darilo psat poutave o starsich autech ve starsich clancich. Hlavne od Vavrise. Zkuste zas neco. Ctenare se zajimavymi auty tu mame :) .. zatim... mozna pridejte malicko na zpusob old autickare...

Pan Krab
15. června 2017, 16:24
0

Pisu z mobilu blbe... tim vyjimecne jsem myslel jako ze pokazde... treba recenze Alfy GTV apod... to bylo super pocteni. Tohoto delate min a me naopak bavi hlavne toto :) lehce neobvykle bazarovky , zajimava nova auta a hlavne klasiky... proto jsem zminoval ten "petrolicious" Ale to je presne... moje predstava Autickare je z pulky petrolicious a zbytek neco na zpusob EVO ci castecne Jalopnik jak s oblibou pise Vojta.

Z vyraznym ctenarskym rozsirenim se bojim taky aby komentare neztratili uroven. Ale treba se bojim zbytecne...

Franz Kafka
15. června 2017, 16:35
0

Tak já hlavně oceňuji účast autorů mnohdy redaktorů v diskusi není to obvyklé. Potom samozřejmě snahu přinést informace a zajímavosti napříč spektrem. To že mě se nelíbí, nebaví test Isuzu pro mě vyvážil hezky provedený test Nissanu Juke plus se tehdy povedli i fotky. Je to petrolheadské auto? Není stejně jako Rapid, nebo ta Oc. Však sakra petrolhead neznamená fanoušek Miaty a driftů není mezi tím rovnítko. Je asi dalších sto aut o kterých se psalo dobře a nikoho nebaví to papouškovat. To je jako kdyby jsme s Krabem chodili, psali a všude psali jak Porsche je nejlepší a když se ti líbí Kia protože máš děti a omezený rozpočet, tak nejsi petrolhead. Nehledě na to, že když někteří odpůrci škodovek tady jezdili s tatínkem v jejich Favoritu tak na zadní sedačce já jezdil rallye ve Feldě. Takže na to mám kapánek jiné vzpomínky. Jinak mě tady většina lidí baví a ti mladší kluci to zase vidí jinak jak mě tady přesvědčil kolega dole a taky vlastně dobře jen jinak.
Já mám pocit, že spousta lidí si tady to vyjadřování hlídá a přispívá k věci. Potom z toho jsou zajímavé diskuse a to jinde není. Mám ale pocit, že články o oktáviích moc té úrovni nepřidávají. Vtipně tohle píšu z A4 z půjčovny v sociální výbavě, kde mě celou cestu sere neúčinná klimatizace;) Takže fanda čistě VW rozhodně nejsem a asi ani nebudu. Nové Audi pro testy bych uvítal. Kdysi tu někdo tuším A4 v testu docela chválil což jsem se velmi divil... Že se odvážil zpronevěřit Mazda viru a pure petrolheadské části čtenářů:)

Jo a byla by škoda kdyby Krab přestal psát svůj blog je to kluk šikovná a čtená podle mě. Pište všichni o všem a bude to ok. Však nejsme petrolheadi jsme autíčkáři, nebo ne?:)

Pan Krab
15. června 2017, 16:47
1

Pravdu dis ! :)
Krab na autickari pokracovat bude. A k pristimu testu pro vas pripravuje atraktivni zelenou bestii :-D

....stay tuned....

Vojta Dobeš
15. června 2017, 17:10
1

Nečetl jsem celé vlákno, protože trochu nestíhám. Jen ve stručnosti:
- Nad něčím jako tagem "autickarclassic" pro označení článků pro pitrolheady už přemýšlíme dlouho a přijde to.
- Ad nutnost vydělávat peníze: Kdybychom nedělali Autíčkáře, můžeme si já i Viola každý koupit velmi zajímavé auto na hraní. Každého nás to stálo (mě spíš na odpracovaném čase, Violu i reálně v "cold hard cash") několik set tisíc a nemáme z toho ani korunu, naopak to občas pořád ještě nějakými drobnými dotujeme (tu se někam jede, tu se musí umýt auto k focení apod.).

Udělat z Autíčkáře něco komerčně alespoň přiměřeně úspěšného je tedy naprostá nezbytnost pro jeho přežití - situace, kdy si nemůžu dovolit provozovat ani Alfu za flašku, protože 1/2 úvazku věnuju tomuhle projektu, je ještě nějakou dobu udržitelná, ale ne věčně.

- A proto budeme kromě intelektuálních článků dělat i clickbait. Tenhle byl navíc podmíněný tím, že jsme od včerejška ve zkušebním provozu sdílení na Seznamu, takže potřebujeme lákat nové lidi.

- Zítřejší clickbait bude mnohem lepší, těšte se!

Vojta Dobeš
15. června 2017, 17:14
0

Pólin: Nebylo to v mailu, bylo to v redakčním chatu a napsal jsem to trochu jinými slovy. Ale jinak ano, přesně takhle vypadalo zadání :)

Si
Simon
15. června 2017, 18:11
0

Pokiaľ budú normálne články skutočne vizuálne odlíšené od BS-ka ktorým treba nakŕmiť mainstream tak jedine dobre a som za všetkými desiatimi. Ak by sa to dalo aj vyfiltrovať tak jedenástimi. (Nechápte ma v zlom, ja vám naozaj tie clicky a čítanosť prajem a chápem ako to funguje, ale zas z môjho pohľadu sem naozaj nechodím aby som sa dozvedel novinky o infotainmente Mokky X O:-) )

Vojta Dobeš
15. června 2017, 19:32
0

A přitom třeba Křečkovy nebo Jeniikovy testy nudných aut jsou leckdy taky zajímavé. Ale ano, dáme někam do horního menu možnost vyfiltrovat #autickarclassic.

Franz Kafka
15. června 2017, 20:38
0

Vojto a co to třeba prodat ? Předat za odstupné a jet si užívat zasloužené volno na slunné Maledivy,) Víš já nechci prudit, ale takhle je to dnes se vším. Kdyby si otevřel restauraci budeš psát to samé. Možná by se peníze vrátili rychleji nebo snáz, ale to že to začínalo jako hobby neznamená, že to tak musí zůstat na věčné časy. Jinak samozřejmě přeji tomuhle "projektu" jen to nejlepší jinak bych sem už dávno nelezl.

VK
VK
15. června 2017, 20:48
0

A pak že dokáže existovat objektivní novinařina - leda houby. Horší je, že tendenčními a manipulativními články rovněž do jisté míry ovlivňujete něco jako veřejné mínění. Tady je to hlavně pozitivní zpětná vazba, betonování už beztak obecně zakořeněných předsudků.

Tomáš Vavrečka
15. června 2017, 21:27
0

Tak objektivní Autíčkář nebyl asi nikdy. Celá stránka je už od začátku průmětem osobností redaktorů, kteří mají své subjektivní pravdy. Ovšem čím je tento článek o ORS manipulativní a tendenční, to je mi opravdu záhadou. :-)

PS: shadow ninja zdraví Franze :-D

Franz Kafka
15. června 2017, 21:29
0

:D Zase takový útok ze zálohy. Tenhle článek je v klidu spíše diskuze opakuje zažité pravdy, nebo někteří účastníci:) Jinak objektivní novinařina možná tak v něčem jako Deník Klenčí pod Čerchovem a to ještě nesmí být psáno o politice.

Pan Krab
15. června 2017, 21:41
0

Já se nechtěl dotknout žádnýho choulostivýho tématu. Já jen, že mi ten nadpis nesednul, nota bene, viděl jsem stejný na autowebu už před pár měsíci. A i když žádná oficiální součást Autíčkáře nejsem , řekl jsem si : sakra, my máme na víc!

Já taky do blogu dávám nějaké drobné finance. Ale každá koruna je skvěle utracená, pokud si to užiju, tím víc, když si to užijem s nějakým z našich dalších čtenářů či blogerů viz. radost z toho jak si majitel MR2 užívá starýho Boxstera... A tohle jsou věci, co bych si já přál osobně vidět na autíčkáři. Akorát se musíme holt živit jinak a tohle brát jako hobby. A já věřím že i ta sledovanost tam je... Vždyť když mi dáte článek na hlavní stranu přečte si to skoro vždycky kolem 2tisíc lidí. To už není málo. Co myslíte?

A já věřím, že nás, co máme rádi články typu "Autíčkář classic" je nás ještě daleko víc. Ne všichni blázny o aut o tomto projektu ještě vědí. Na ty bych zacílil, ne na čtenáře seznamu a idnesu...

Ad: testy nových aut : umíte to výborně. Třeba test Peugotu 301 v podání Adama Formana někdy před časem, kdy s ním jel na výlet na hrad Červená Lhota byl absolutně super. A já proti tomu nic nemám. Jen je dobrý to vyvažovat.

Můj blog taky není vyvážený, mám zaměření vyloženě na starší auta. Ale taky je to částečně z nouze ctnost, pokud si dokážu zajistit možnost otestovat zajímavé nové auto , udělám to. Pravda, jsem trošku vybíravější , ale to jen proto, abych dokázal napsat něco co potěší, kolikrát taky právě i mne. Tím, že za to od nikoho nic nedostávám, nechci se zbytečně dostat do situace, kdy o autě píšu smířlivě jen proto, protože jsem za něco někomu vděčný, tak bych to tak udělat měl. Čímž nemyslím, že by se nedalo o nové testovačce napsat něco špatného, ale přeci jen mám dojem, že určitý věci se asi u určitých značek vyslovovat nemůžou. Viz : Chris Harris a jeho dneska už legendární příběh o problémech s Ferrari :-D

Vojta Dobeš
15. června 2017, 23:56
0

Franz : prodat nelze, jednak emocionálně, druhak za ti bez nás nikdo nic nedá, za třetí jsme teď na zlomku toho co plánujeme.

Vojta Dobeš
15. června 2017, 23:59
0

Krab : počkej si na zítřejší a nedělní clickbait.

Ad testy : úplné krámy si radši nepůjčíme, tím se to řeší

Pólin
16. června 2017, 08:12
0

Tak v tom případě jsem byl asi trochu naivní...další zbouraný ideál:D

Pan Krab
16. června 2017, 09:11
0

Pólin : Není to tak zlý s nějakou cenzurou nebo to co tu v náznacích padlo. Co jsem za rok psaní blogů pro Autíčkář zjistil a po seznámení s několika redaktory, je holý fakt, že živit se v ČR novinářským řemeslem není žádný med. Zjevně i hvězdy automobilové žurnalistiky v ČR jako například Honza Červenka se nedostanou snadno všude jak si čtenář mnohdy představuje. A co pak malý web jako tento.

Na druhou stranu, kdo se nesnaží a jen brečí, nic nemá. Mě naopak nesmírně potěšila ochota všech, kteří mi doposud zapůjčili auto, ať už svoje, či aktuálně určené k prodeji, k pronájmu apod. Za ten rok jsem řídil zajímavá auta a na některá témata dost poupravil původní názor. Vlastně až bude výročí "krabova blogu" napíšu o tom samostatně.

Živit bych se tím ovšem nechtěl. Na druhou stranu věřím, přesně jak píše Matěj, že Autíčkář dopadne dobře, věřím, že když zůstane skromně na nohou, bez velikášských plánů a zbytečného podbízení se čtenářům, které nestojí za to oslovit, jelikož to dělají jiní a zůstane věrný tomu začátku kdy a proč byl založen, bude to tu skvělé a nevšední. A navíc pojímá tu mezeru na trhu nejen v ČR, ale i na Slovensku. Kdybych si ten web já čistě teoreticky koupil (jakože čistě prakticky na prodej není :) , snažil bych se vyplňovat mezeru na trhu, nemotal se do mainstreamu, psal o závodech v Le Mans , o nevšedních, výstředních autech a jejich majitelích, o autech jako je naše MG a o lidech jako je pan Příhoda :) A stovky jiných nadšenců.

Ale asi bych na tom nevydělal ani korunu a já jakožto součást Autíčkáře ve formě blogů (od Kraba) budu dělat co dělám a co mi snad jde, snad to budete dál číst a snad se publikum časem nepromění. Autíčkář se profesionalizuje, jako každé podnikání chce růst a chce se tím uživit. Člověk to musí umět respektovat. Ten nápad s tím classicAutíčkář je výbornej mimochodem. Tím by věci co dělám já a vy občas mohli dostat zvláštní status a snad se udrží ti čtenáři, kteří tenhle typ tvorby vyhledávají. Když to půjde, přidám i víc veteránů, pokud vás to bude bavit. Blog o MG VA byl takový úvodník :)

Vojta Dobeš
16. června 2017, 12:36
0

Ono těch "podsekci" bude asi víc než jen classic, na druhý straně bude zase možnost vyfiltrovat jen vážný články o nových autech, technologiích a průmyslu, a tak. Ale bude to hrozný opruz udělat zpětně.

saage
17. června 2017, 19:34
0

Uff. Dlouhé vlákno, na to ze to začalo ORS a skončilo az u budoucnosti autickare. :-) Chapu redakci, ze je potreba naplnit kasicku, ale na druhou stranu si tim mozna škodíte. Zrovna tenhle článek mi nijak extra teda nepobouril, narozdíl od jiných pro me nic nerikajicim testům novych mainstream skatuli. To bych nechal pro jiné weby. Asi bude jeste dlouho trvat nez budete tak finančně zajištění, aby ste mohli každý tyden zamluvit okruh v Mostě pro testování, tak jak to ma Honza Červenka od Auto.TN. Kuli čemu sem Ja rad chodím, je prave místní skupina pravidelných čtenářů, jejich komentáře, a blogy. To dela tento web jiny a zajímavý od ostatních. Bylo by skoda o takové čtenáře přijít kuli snaze se narychlo rozšířit mimo svůj dosah. Ps: Slibuji teda ze si i ten test Astry Tourer přečtu, aby ste priste mohli napsat zas o něčem zajimavejsim. ;-)

Mi
Mitt
15. června 2017, 09:14
0

Pre Favorita a všetky novšie modely u mňa platí Škoda simply never. Octavia RS nie je výnimkou.

reagovat
ri
riprex
15. června 2017, 22:20
1

Vidíš... a zrovna Fáčko bylo po dlouhých letech konečně slušné auto od škodovky. To co dělali předtím byly jen neskutečně odporné sračky. Zastaralé, zaostalé, slabé a hnusné.

Skipper
15. června 2017, 09:57
1

Vcelku nesouhlasím s přízpěvky nade mnou. Tento problém má dvě roviny. Je Octavia I RS dobré auto? Na dobu svého vzniku asi lepší průměr. Je to (minimálné v ČR) budoucí klasika? Rozhodné ano. Důvody? Toto auto bylo vylhkým snem většiny puberťáků, mně při mé absolutní neznalosti jízdních vlastností RSa nevyjímaje. Puberťáci časem dospějí, něco málo vydělají a chtéjí si plnit dětské sny. A jelikož v té době jiź zachovalých RS bude málo, tak ceny poletí vzhůru. Jen se kouknéte na ceny MBček a to ani nemluvím o Rku, nebo Rapidu.
Začínám přemýšlet, že bych jednu jako investiční auto šoupnul do garáže...

reagovat
Matěj Podhorský
15. června 2017, 10:05
0

Konečně někdo, kdo to vidí trochu s nadhledem :) Ono třeba maturanti z let, kdy přišla RS, si ji právě dnes kupují. Kolega to udělal stejně. Líbila se mu, tak si ji teď prostě koupil, byť si mohl dovolit tu nejnovější. Škoda navíc bude mít výsadní postavení v ČR vždy.

Já jsem s tím jel poprvé poměrně nedávno, a nebyl jsem ani zklamán, ani příliš u vytržení. Motor je veskrze příjemný, brzdy na svou dobu adekvátní, největší zklamání bylo pomalé řízení. Kdyby bylo řízení lepší, rád bych tomu autu odpustil poněkud dvojaký podvozek. Kolem a kolem je to příjemné svezení, ne že ne.

Franz Kafka
15. června 2017, 13:31
0

No. To jsou slova. Nebudu to určitě kupovat nikdy se mě to nelíbilo. Věřím že se ale tací najdou. Nakonec je fakt, že to je prostě ta nejvyšší jednička. Dočetl jsem se někde nahoře jak všechna auta na téhle platformě jsou špatná. To může napsat opravdu jen někdo, kdo v životě řídí jen něco jako e36:l A Škoda nikdy ... Ehm a jsou jich plné silnice aneb na netu je každý velký petrolhead:)

Si
Simon
15. června 2017, 14:09
1

A kde je v tom rozpor? Drvivá väčšina ľudí nie sú petrolheadi tak majú iné priority a kupujú nepetrolheadské autá. Ktorých potom jazdí na cestách väčšina, aké prekvapenie :)

Franz Kafka
15. června 2017, 14:18
0

Rozpor v tom je. Tady jde o to, že spousta lidí je v reálu za tu jedničku doma ráda, ale tady se stanou velkými hatery a Škoda never borečky. Projevilo se to posledně u článku o RS3fl. Píšeš o něčem jiném, než já to nevadí stejně to nesouvisí....

JayK91
15. června 2017, 14:54
0

Ono možná RS1 byla vlhkým snem mnoha puberťaků, ale určitě nebyla vlhkým snem No 1 ... no možná ani nepatří do top 10 vlhkých snů ...

Si
Simon
15. června 2017, 16:02
0

Franz, možno by si ale mal zohľadniť koľko z tých ľudí čo doma tú Octávku majú a nadávajú ju reálne má preto, že ju chceli a vybrali si ju. Je to snáď najčastejšie firemné auto. Tiež sme mali dve, z toho jednu v lesníckej zelenej :D Nechceli sme ju, nevybrali sme si ju, ale mali sme ju a používali sme ju - podľa teba nie je v poriadku vyjadriť akýkoľvek negatívny názor na takéto auto? To nie je otázka dvojtvárnosti a faloše, ale skôr toho, čo firemná flotila prinesie :D

(Aby som bol spravodlivý tak tú zelenú som mal rád, mala slušne pohodlné sedačky a bolo to vcelku príjemné a nenáročné auto, rozhodne lepšie než nástupca od Hyundaiu. Ale to máš tak, človek si za to sám nezaplatí tak nejaké vysoké očakávania nemá a všetko príjemné nad to že to ide z bodu A do bodu B je bonus, no kebyže máš dať za to vlastné peniaze a ešte si spočítaš koľko... nečudujem sa že ľudia kritizujú ;) )

Franz Kafka
15. června 2017, 20:35
0

Vyjádřit názor je úplně v pohodě. A vím že to jsou často firemní auto to zase ale často nebývá RS že:) Jako asi takhle já měl týden trojku 1.6 v naftě a na to auto nadávám doteď. Něco tak hrozného pustit na trh v tomhle století chtělo docela odvahu. Zase na druhou stranu nikdo nikoho přece nenutí to kupovat. Samozřejmě ve firmě je to jinak ještě dobře pamatuji jak měl kamarád v Pepsi služební Corsu:)

Ro
Rozubrada
15. června 2017, 10:02
0

Nikdy jsem nebyl příznivce RS, ale cena časem určitě půjde nahoru, dnes stoupají i Favorit a některé Felicie, například Fun. Takže stejnou cestou půjde i Octavia RS, čím méně jich bude, tím strměji bude růst její cena jako RS Youngtimer...

reagovat
No
NoName
15. června 2017, 10:04
0

Člověk by se měl cítit v autě pohodlně jako v obýváku, škoda na to jde neustále obráceně a tvrdí že člověk by se měl v autě cítit jako na žebřiňáku, jakákoliv generace RS po 20tkm je toho jasným důkazem:-D.

reagovat
Pe
Peťas
15. června 2017, 10:06
4

Dokud se bude psat o tom ze ceny ojetin (napr. octavia rs) stoupaji nebo jiz neklesaji a budou stoupat tak samozrejme inzerce poleze nahoru. Otazka vsak je jestli ty penize bude nekdo ochoten vynalozit. Myslim ze kazdy clanek napsany o stoupajici cene ojetin neprospiva trhu s ojetymi automobili. Inzertni ceny nesmyslne stoupnou a uskutecnene prodeje klesnou. Nadsenci si nebudou moct koupit tolik aut kolik by chteli. Mysleno vseobecne, ted vubec nemyslim octavii rs.

reagovat
cr
crocjirka
15. června 2017, 10:24
0

MR.GLASS: jel jsi nekdy v tomto aute? dle meho ne.... ;) ja mam jednickovej kombik uz 3 roky a spotreba doopravdy neni vysoka... jezdim dalky a kdyz jedu kolem 110km/h tak se dostanu kolem 6-6,5l.. mesto jezdim od 8-12l dle situace.. tzn dle meho to doopravdy neni nenazrane auto..

reagovat
sk
skodafil
15. června 2017, 12:06
1

To auto ma smysl pro toho, kdo ho kupuje ze sentimentu a vlastnosti ho vubec nezajimaji. Ti, kdo s OI neco najeli to IMHO nejsou. Jednou jako vete to asi svou cenu mit bude.

mr
mr. Glass
15. června 2017, 12:31
0

crocjirka: OK, tak na takovou spotřebu jsem se nedostal, ale co to ostatní? Jízdní vlastnosti, komfort? Opravdu je jedničková Octa RS lepší než třeba Seat Leon Cupra R, Subaru Legacy, Mazda6, BMW E46, Lexus IS200 apod? Protože všechny jmenované auta se dají pořídit za víceméně stejnou cenu.

VK
VK
15. června 2017, 12:30
0

Hmmm, ve světle tohoto článku Vojtovo obhajování importní politiky Fordu, kdy nejsou dováženy Mustangy "v socce"- s cenovkou konkurující Oc - docela chápu. Ale pořád si říkám, má toto Autíčkář zapotřebí? Obzvlášť když řemeslně zatím moc neumí a ta účelovost z toho všeho čouhá jak sláma z bot.

reagovat
Franz Kafka
15. června 2017, 13:39
1

Taky do nich často tepu. Tady si to podle mě nezaslouží. Oc vyvolá diskusi to ano. Jak psal ale Matěj nahoře minule v této rubrice bylo MB Amg a všechno v pohodě. 6 komentářů a čau tady se zase strhává diskuse o tom jaké to bylo, je auto. To vůbec není smyslem článku. Jaké auto byla tisícovka? Či staré erko v dobové konkurenci to byla špatná, pomalá auta....Není vše jen o rwd a sportovní auře jak tady někteří borci tvrdí (ne přímo) Ono těžko soudit když někomu, některým v době příchodu toho auta stačilo jezdit plechovou tatrovkou ve školce po koberci.

VK
VK
15. června 2017, 14:21
0

Tady jde o něco lehce jiného. Pro tak asi šedesát procent národa je synonymum pro automobil Škoda, tím pádem si Škodovka může dovolit v tomto státě neuvěřitelně napálené ceny u výrobků které jsou skvělé - být někde na cenách Dacie, možná trochu víc. Důvody částečně chápu, psal jsem i výše, jenže pak se spouští bludný kruh -národ to chce, národ to kupuje, tak co bychom to nenapálili. Z druhé strany, národ chce číst o známých věcech, takže chce-li si redakce ukousnout nějakou významnější část trhu netových automobilních časopisů, musí holt většinovému vkusu vycházet ve větší či menší míře vstříc. Přispívajíc tím zas zpětně k tomu bludnému kruhu ženoucímu ceny na nesmysl.

Franz Kafka
15. června 2017, 14:31
0

Tak to souhlasím pane doktore. Bohužel už to trvá léta jen typ kupujících se změnil a je poplatný době. Nesmyslná spirála příplatků a pr článků se roztáčí. Jenže problém je to, že mnoho lidí to neunese a spouští se absurdní debata na téma Škoda. Kdyby tam bylo bude Escort investiční auto nikd by to nečetl. Přitáhne to čtenáře a ti potom píšou jaký to byl a je krám. Trochu mimo přínos to má jen pro Autíčkář. Tak zase proč ať to sem přivane nové tváře vždyť o tom by to mělo být. Já se alespoň pobavím. O to víc se potom bavím na silnici, když potkám nějaké zaručeně skvělé petrolheadské auto v nějakém svém nudném nezabavném německém autě. Však ať dají prostor všemu nebaví mě číst o Mx5 60x jinak a nebudu asi sám.

VK
VK
15. června 2017, 14:51
0

Jo, s tím se dá souhlasit. Koneckonců upevňování všeobecného přesvědčení o manuálu jako jediné přípustné převodovky pro zábavu za volantem je horší :))

Franz Kafka
15. června 2017, 15:08
0

No tak jistě jak tam vrazíš automat, tak i Porsche je najednou nesportovní a nudná krabice. Pádla pod volantem se do Čech ještě nedostali. Počkáme pár let a třeba jednou...

Matěj Podhorský
16. června 2017, 08:20
-1

To já naopak pádla pod volantem mám velice rád. Odstraňuje to moji neschopnost dobře řadit.
A třeba v takové Octavii RS jsou uplně super a s manuálem bych ji vůbec nechtěl. Nebo Golf R.

Vidíte? zase jsem ji tam procpal! :)

Si
Simon
15. června 2017, 13:56
2

Nemôžem si pomôcť, ale mne O1RS v niečom pripadá ako taká česká AE86 :D Tiež v podstate primitívne a v porovnaní s dobovou konkurenciou ničím zvlášť výnimočné auto ktorého ceny vďaka nejakému druhu zvláštneho kultu vystrelili do totálne absurdných výšok.
Pri Corolle by som ešte chápal, že si to ľudia v dospelosti kupovali ako teenagerský sen ale toto? :D Neviem si predstaviť že si to ľudia kupujú ako nejakého youngtimera do garáže aby si v sobotu privstali a išli drtiť Octou RS okresky alebo ju zobrali na trackday, nikto taký nemôže byť braný vážne. Skôr to má ešte stále dostatočný street cred pred diskotékami a v No smoke no fun komunite a zároveň je s tým človek aj rešpektovaným členom nepetrolheadskej spoločnosti a dobrým synáčikom.

Nie je to škaredé auto, nie je to zlé auto, ale ani nie je zďaleka tým, čo sa z neho robí. Neznie vám to ako definícia anomálie? :)


P.S.: mne takéto články nevadia, vždy lepšie než testy nových SUV...

reagovat
Franz Kafka
15. června 2017, 14:14
0

Neboj Kodiaq a ta druhá budoucí vobludnost určitě bude jako hlavní téma zanedlouho;) Nechci soudit podle příspěvku něčí věk. Nezlob se na mě, ale přesně takhle to vidí lidi do cirka 25 let věku. Koupil by si jako klasiku Škodu 120, nebo pečoval o Favorita?:) Neříkám, že tvůj názor je špatně naopak je to také pravda jenomže časy se mění a auta i my bohužel stárneme. Já mám třeba Audi S4 na ceně to asi nijak extra neporoste, ale pečuji o to za x tisíc ročně pořád rád. Tak proč nemít takovou jedničku rs?:)

mr
mr. Glass
15. června 2017, 15:00
0

To není úplně dobré srovnání. AE86 se stala populární částečně díly seriálu Intial D, ale ono je to i v základu skvělé auto, se kterým si (pokud máš koule) užiješ spousty krásných smyků. Ceny šly nahoru hlavně díky tomu, že sehnat auto v původním stavu je dost obtížné i v Japonsku.... Octávka RS je populární protože... je to Octávka se znakem RS, that´s all... Jinak proti Octě RS 2 nic nemám, tu bych si klidně jako daily pořídil.

Si
Simon
15. června 2017, 15:03
0

Možno, môj klik to mať nebude :)
Áno, mám do 25 a neviem čo z toho by som bral, ak si to myslel tak, že človek už doma má Favorita a rozmýšľa či radšej nekúpi 120 v stave veterána tak ja by som sa radšej staral o Favorita. Bolo by to "moje" auto ktoré mi kedysi z nejakého dôvodu vyhovovalo natoľko že som si ho kúpil a ktoré navyše ešte nestihlo na cene rásť tak ako predchodcovia s motorom vzadu a pri udržiavaní v dobrom stave by ho to postretnúť mohlo (aj keď mne sa nepáči myšlienka starostlivosti o autá účelovo lebo raz budú mať cenu). Zas chápem, že celkom inak to bude vidieť človek, ktorému sa trebárs v mladosti páčila 1100MBX. Nevravím, že je to zle, len to neviem posúdiť lebo ja skrátka ani v jednom z tých áut niesom emocionálne zainteresovaný.

Úplne súhlasím :) Ak som si povedzme pred pár rokmi vybral S4 či O1RS lebo som chcel / potreboval svižnejší sedan a neplánujem meniť, tak ju predsa nenechám zhniť len preto že to nie je športová zadokolka. Tie autá majú svoj účel a starať sa je úplne na mieste. Ale čo sa mi nepáči a myslím že O1RS a hlavne TDi je toho žiarivým príkladom je, že prototyp dnešného kupca tej jazdenky si ju kupuje práve ako by to nejaká športová zadokolka bola. Pozávodí s tým všetkých miestnych sedlákov so spotrebou 4 litre, do kufra dá dva kočíky, slona a žirafu (dobrý otec predsa pri kúpe myslí na rodinu) a uznanlivo prikyvujú ľudia keď ho pristaví v nedeľu pred kostolom aj kolegovia v pondelok v práci. Možno sú to predsudky, ale ten stereotyp nevznikol sám od seba a naozaj to často vidieť. A mám pocit že práve táto, ehm, žiadaná kombinácia vlastností tlačí ceny nahor, čo mi príde choré. Pripadá mi, že ľudia si to kupujú viac kvôli spoločenskému tlaku vmestnať sa do tej formy než kvôli sebe a ešte potom obťažujú druhých rečami akí sú chytrí a aké Ferrari čo nežere a prevezie rodinu a pol domu kúpili. Takže ten hejt a posmešky petrolheadskej komunity z určitého pohľadu majú svoje odôvodnenie :)

V skratke - auto nemôže za to, akí ľudia a z akých dôvodov si ho kupujú. To, že to potom ako trh jazdeniek tak aj samotná automobilka využíva na šponovanie cien je ale iný príbeh... :)

Franz Kafka
15. června 2017, 15:15
0

Je to tak. Paradoxně vlastně tomu autu uškodilo kdo a proč jej kupuje. Jasné není to sportovní a ani nemělo být. To majitelé z toho naivně křesali ten mýtus a je to trochu smutné. To auto za to nemůže, ale ve svých podobách a obměnách motirizovalo a modernizovalo nejen Čechy.
A to píšu jako člověk, co ho neměl a nikdy nechtěl. Třeba i pro tu auru chalupáře:)

Si
Simon
15. června 2017, 15:41
0

Mr. Glass podľa mňa to porovnanie celkom sedí - obe sa stali populárnymi z iracionálneho dôvodu a preto, že ich ľudia následne radi používali na to, na čo neboli určené. Akokoľvek paradoxne to znie, sú drahé pretože boli lacné - na to na čo ich ľudia chceli. Obe mali vo svojej dobe konkurenciu ktorá dosť možno nebola horšia v tom na čo to auto výrobca stvoril, ale koľko stojí dnes v porovnaní s AE86 Silvia z tej doby? A to ani nemusí byť horšia na drifty a ľahšie z nej dostaneš výkon, ale nemá kult.
A keď už na to príde obe majú na svoju dobu jednoduchú zadnú nápravu a keď na to tlačíš tak aj s O1RS si užiješ plno pretáčavosti - akurát nežiaducej :D

Franz Kafka
15. června 2017, 16:40
0

Zajímavý příměr:) No vlastně na tom něco bude. Takový test Ae86 versus Oc Rs to by byla paráda. Třeba na apríla fajn materiál..

Si
Simon
15. června 2017, 17:24
0

Nj, to by bol, pretože Octávka by musela vyhrať :) Ale zrejme zaslúžene, ten kufor bude mať asi ozaj väčší :D

Zas to neber tak úplne vážne, ja netvrdím že sú to konkurenti face to face, len že je tam určitá paralela toho ako to auto ľudia vnímali (každé vo svojej dobe a kontexte) a ako práve to ovplyvnilo ceny jazdeniek :)

Franz Kafka
15. června 2017, 19:52
1

Tak to nemyslím vážně. Jasně že konkurence to není ani nemůže být. Viděno optikou Octavie je vtipné, že ta musí čelit často absurdním srovnáním skoro jako je tohle myšlené v žertu. Optikou doby ta auta do jisté míry mají podobný osud a přitom ani jedno není nějak zajímavé sportovní náčiní natož designově zajímavé auto.

Ni
Nixex_
15. června 2017, 16:14
1

Přidávám se určitě k názoru Dana. Jako kluk jsem vídal special WRC a RS byla v té době pro mě možnost jak to zažít i na silnici. Dnes sice vím že toto nemá nic společného s hvězdou klukovského snu, ale i tak, pořídil bych si to jako náhradu na FoFo kombi, ale roadster bych si nechal, sportovec to není. Spíše auto s aurou okolo sebe.

reagovat
Br
Breakthru
15. června 2017, 21:51
1

Před cca 5-7 lety nebyl problém koupit Ford Escort RS2000 nebo XR3i MKV- MKVI za pár drobnejch.Vrakovalo se to, likvidovalo, tůnilo a dojíždělo.Dneska je problém sehnat kapotu, nárazník a světla nejsou.Samotný auto se prodává ve slušným stavu klidně za kilo a te´d z toho začíná bejt slibnej youngtimer, kterým se za pět let začne stávat, ale ceněnej taky nebude každej kousek jen proto, že to je RS nebo XR....
Proč to píšu?Dneska jsou sice youngtimery v modě a lidi u aut, hlavně těch s potenciálem, hledí do budoucna, obráceně než u obyčejný ojetiny, která na ceně ztrácí, ale že bude jednou růst a stane se z toho silná investice.Octavka v eReSu má ještě čas, ale proč si jí prostě nevážit a užívat?Však příjde a budou kousky, který budou slibní youngtiměři.Ale ne všechny budou mít nárok.....takže jednou se z obyčejný kokty stane něco podobnýho, jako je dnes Kadet GSI, silní Escortíci nebo trojkovej Golf GTI / VR6....
u škodovky byl taky ohromnej skok v cenách u řady 742, která byla totálně opovrhovaná.Shání se ve velkým i první Favoriti, o který si nedávno nikdo neopřel ani kolo nebo poslední vyšperkovaný verze....
Jo, jednou na ni budeme vzpomínat a rádi se v ní svezeme, aby se zavzpomínalo na to, jak to začátkem 21. století bylo ještě v pořádku a lepší...

reagovat
Pan Krab
16. června 2017, 06:49
0

S tímhle souhlasím. Třeba zrovna u Fordu je jasnej příklad Escort a velmi překvapivě, stále moderní auto , Focus ST 2. generace. Vlastně pokud bych psal bazarovýho snílka a něco o cenách, docela bych se chytil toho. Focus s pětiválcem se tak dobře ujal, že od roku 2013 cena ojetých kusů z roku 2006 prakticky dál už nikam neklesla. Jeden jsem měl doma 2 roky, kamarád má jeden nyní, ale rok 2009 (facelift). Zase jsem ho před týdnem chvíli řídil. A přesně vím proč nepropadne do propadliště dějin a vrakovišť :) Je to skvělé auto. Někdy o téhle řadě Fordů něco zase napíšu a snad lepšího než původní blog...

Se Škodovkou a domácím prostředím mám problém ten, že ceny v podstatě všeho do roku 1990 jsou uměle našponované spekulanty, kteří o klasických autech vědí pramálo a myslí si že přijde Venca z horní dolní, pobrečí si až uvidí otevřenou stodolu a v ní pěkný embéčko a vysolí za něj 300 litrů! Další věcí je, že v ČR se vydává stav 3 např. za stav 1 , ale to by vydalo na samostatný blog/článek.

Kdyby ten trh v ČR se starými Škodovkami byl normální, OK, všechno beru a pár kousků mladoboleslavské výroby stojí za to. A to i ta Octavie RS v dobrém stavu je zajímavá bazarovka. Ale když jí koupíš o třetinu minimálně dráž než daleko lepší Focus ST MK1 například? Když stojí dvojnásobek co objekivně daleko lepší Nissan Primera GTI? Nebo stejně jako podstatně mladší Mazda 3 2.0? A to bych mohl pokračovat.

Mimochodem o vývoji Octavií na trhu a našem českém specifiku by se asi dal napsat celý článek, věřím, že by na to stačil kratší rozhovor z šéfem výkupu či prodeje nějakého velkého obchodníka s ojetinami...

Franz Kafka
16. června 2017, 14:36
0

No napsal to velice dobře. Třeba Escorta RS2k a vůbec prostě rychlou variantu jsem vždycky chtěl jenže v době kdy to byl levný otloukánek jsem do toho nešel. Dnes nemám zájem vyplatit za to kilo+ a modlit se abych to někde neťuknul. Platí to u všeho čím méně kusů zbude tím vyšší cena. Ten Favorit sehnat v rozumném stavu taky není jednoduché. A tak dále fakt je i to, že první RsOc má čas. U oktávky obecně taky s cenami zacvičí příchod další generace případně modernizace, ale to obecně. Navíc opticky se jednička dělala moc dlouho tak se není čemu divit, že se ceny drželi vysoko. Podívej se na vývoj cen druhé generace první kusy spadnou na svou hranici a tam se drží potom klidně dva roky. Jinak tohle s cenami Škodovek není jen parketa Cz podívej se do Německa jak tam určují ceny zachovalych kusů Oc i s tdi pod kapotou. To samé částečně platí pro Golf. Ceny Trabantů a warťasů taky uměle vyšponované zájmem enderáků. To že se šmelí to jsme my:) Za to fakt nemůže ta značka. Hodně naivně natažené mi přijdou 105/120 v zahraničí v podstatě až na Rapida nezajímavý šrot.

Vojta Dobeš
16. června 2017, 15:12
0

Škodovky 742 (105, 120 etc.) nezajímavé určitě nejsou, v osmdesátých letech už v podstatě neexistovalo žádné jiné mainstreamové auto s koncepcí "všechno vzadu".

Pan Krab
16. června 2017, 15:36
0

To jo Vojto ale kdokoli zna historii vi ze to byla z nouze ctnost. Nasi tatove mohou vypravet. Jedna vec jsou vzpominky a nostalgie, druha investicni silenstvi. Dovedes pochopit proc je v cr drazsi konstrukcni "zmetek" Skoda 110R nez MGB GT ? Je to podle meho nesmyslna bublina. S dedovou uzovkou 105 jsem zacinal mam na to vzpominky ale to je vse. Nesvezes se, nebude te to bavit. Zrovna jako prisla nedavno moda Skody 1100 MBX. Krasny auto ale konstrukcne spatny, mekky se spatnymi jizdnimi vlastnostmi.

Ja obdivuju nesmirne z te doby pouze Skodu a jeji zapojeni a uspechy v motorsportu, hlavne v rallye. Ti lide okolo toho byli hrdinove.

Ale Skodovky pro bezneho zakaznika hlavne v 70-80 letech byly bohuzel typicke smutne produkty komunistickyho planovanyho hospodarstvi. A velkej podfuk na lidi, ktere nova Skoda stala tehdy neobycejne jmeni v porovnani s beznou kupni silou dnes.
Takze jak rika Franz...

Mimochodem me se 110R vzhledove nahodou libi , zrovna jako zelene Garde ci zluty Rapid 130. A sosed myvaval bilou 130L s modrym kridlem a elektrony ala "LR" a ja jsem to jako kluk ve skolkovym veku obdivoval. Syn se mu v tom malem prizabil a tak skoncila smutne. Pak byla reviluce a on koupil ojety Fiat Regatta :)

Pan Krab
16. června 2017, 15:40
0

Tak za myvala si dam bludistaka :)
Takhle skvelou hrubku uz jsem dlouho nespachal ....

Br
Breakthru
17. června 2017, 10:41
0

Napsal jsem to trošku v rychlosti.Těch příkladů k O1 RS by bylo určitě víc, ale jsem Fordař a u Escortů a třeba Aster, Kadettů a Vecter tohle bylo opravdu skokový.takovej jev, že z levnýho krámu se stalo nedostatkový a žádaný zboží....
Každej trh je specifickej a i doba.Tady je to samozřejmě uměle vyšroubovaný.Zachovalá úžovka po prvním majiteli s minimálním nájezdem nebo pěknej rapid či poslední 130 s pětikvaltem je super, ale nemyslím si, že jejich cena může přestřelit 50 000 ve stavu, kterej se blíží stavu 3...Todle je prostě jen kšeft.Za půl darma koupit a za miliony prodat.Nemyslel jsem, že by škodovky s motorem vzadu byly nahovno, ale prostě nedávno to nemělo žádnou hodnotu, hromadně se to dávalo do šrotu (bohužel i nádherný kousky) , a když bylo šrotovný, tak jich do lisu mířily tisícovky, jen aby bylo na Fabii junior....To ale na druhou stranu dělá tyhle auta žádaný....
Ale napadá mě perfektní příklad trhu a doby.Dělával jsem v Rakousku a tehdá jsem se bavil s nadřízeným o tom, že mám doma Béčkovou Mantu.Rakušák se úplně rozzářil a líčil mi jak tehdá někdy v roce 1990 jezdil v Mantách.Ta auta se dávala skoro zadarmo.Kleštěma vytahovali lemy, rvali tam nesmyslný kola a velký laufy, občas se vymetla škarpa a manta šla do šrotu.Žádná škoda.Když jsem jako kluk jezdil s otcem pro auta, tak vrakáče tam byly plný Mant, Capri a Porsche 924....Cenovky to ani nemělo, škoda se s tím vůbec vypisovat.Rozprodat, vyhodit.Hodnota pár šilinků...Dneska?Dneska prostě nejsou, za slušnej kousek člověk dá třeba 6000 € a to je začátek, něco na renovaci a hodnota je přes deset a prodá se.Žádanej youngtimer, na nějž dneska ti tehdá mladí kluci vzpomínaj jak balili holky v džiskovejch bundách na diskotékách a v kinech běžel film Manta Manta.Sentiment.U nás Manta tohle asi nezažije v takovým měřítku jako venku a to tady byla taky levná ojetina a z bejvalejch maitelů i u nás se rekrutují sběratelé, co dřív neměli prolém koupit pět aut na díly , aby udrželi při životě jedno a pak to všechno, co nasyslili, hodili do sběr..To stejný je dnes u aut z DDR a jinde...Takže třeba za 10-15 let budou lidi, co budou chtít RS Octavii,aby zavzpomínali, ale svoji cenu bude mít i zachovalej LaK....nechme se překvapit

Br
Breakthru
17. června 2017, 11:00
1

Krabe, zcela souhlasím.Škodovka se podvozkově nemůže rovnat Fordům nebo japonskejm autům.A cenově to bohužel tak je.Třeba Focusa MKI ST koupíš levněji a přitom je s ním více srandy a to si můžeš vybírat ze tří karoserií:)....
Pokud jde o MKII, tak ta je hodně zajímavá.Cenu si drží a bude růst.Nebavíme se teď o vrcholovejch RS.Prostě eSTéčko je jednodušší a levnější na provoz, sice psáno v uvozovkách, ale pořád zajmavý a zábavný.Měl jsem tu čest na dvojkovým ST udělat už mraky práce....servis, brzdy, nápravy, ložiska, rozvody, turba atd a samozřejmě si s tím zajezdit od serie až po upravený kousek a je to bomba.Škoda motoru, kterej je choulostivej na špatný zacházení, servis a hlavně škodlivý LPG.Oprava tohodle motoru vychází na desetitisíce a motory na vrakáči si stabilně drží kilo...nejsou, je na ně pořadník.Další z jevů, kdy si člověk koupí dostupný a silný auto a šetří na podstatnejch věcech.Taky jsou inzerce plný aut, který lehce klepaj na spodku.Většinou pak z dobrý koupě je spousta bezesnejch nocí, kdy majitel kroutí hlavou nad tím, co stál repas spodku a origo díly od Volva.A to jsem nezmínil v minulosti rozbitý auta:)....V práci máme unikát, A to ST, který má najeto 10 000 km.Dělám si srandu, že až se bude prodávat, tak se bude muset na budíku namotat aspoň kilo nahoru :D
Já jsem příznivce pětiválců.Nechcu bejt rouhač, ale miluju zvuk pětiválcovejch Audin, dokonce víc než V6 od AR.A nejkulturnější nafta byla vždy s pátým válcem.Audi, Ford nebo italský JTD....Stačí se podívat na klikovku resp sundat hlavu a podívat se úvratě pístů a je jasno.Kompaktní, vyvážený a jiný.Šestiválců a čtyřválců je všude plno.Tímhle je dvojkovej Focus prostě jinej a poslední..Stačí se svést, šlápnout na plyn a koukat jak letí tlak turba doprava.Sázet tam kvalty u perfektně postavený převodovky a pořád od volantu cejtit všechny informace od kol.Do toho ty perfektní Recara a černočernej interier.A ten zvuk.Ještě nikdy jsem v ST neměl zapnutý Radio.Řidiči do toho nekecá nic, co v dnešních autech, je to prostě maso.A právě majitelům Octavii RS všech generací padaj brady dolů, když tohle na cestě potkaj.To je ale další jev, ono Škodovkři vždy měli to nejlepší auto na světě s vycizelovat kosmickou technologií....

Pan Krab
17. června 2017, 11:20
0

He he :) myslim ze o Focusech mk2 ST/RS bychom mohli kecat hodne dlouho koukam.... :)

Ted jsem min. tyden vezl kamose v nem domu z vyletu dal si nejake pivko a zase me ten petivalec chytil. Kdyby mije slecna krabova netrvala na automatu cimz mame vergl v podobe yarise 2014 , hned bych zase nejake dobre ST na denni pouzivani bral. Paradox je ze jsem svoje v roce 2014 kdy jsme se stehovali a kupovali nemovitost prodal v super stavu za 210tis. A dnes bych si podobne koupil asi spis za vic.. ale co za ty prachy to stoji...

Vidis, kdyby Autíčkář napsal ze Focus ST bude mozna jednou budouci klasika vubec bych se jim nesmal. Misto toho prilili do ohne timto v nadpisu...

Jinak rychle megany a clia maji asi lepsi vyvazeni a nejsou tak tezke na predek. Ale ono jak nastartujes petivalec, turbo se zatoci a motor s kratkou prodlevou vyrazi kupredu se zvukem jak vysitym s audi sport quattro je ti vse ostatni u zadku. Navic auto je vyvazeny hodne zabavne na lehce pretacivy lift off ...
Takovy hatchback se obavam uz nebude. Tobe asi netreba vysvetlovat :)

Br
Breakthru
18. června 2017, 10:46
0

Měl jsem z něho respekt už když jsem vyjížděl z dílny.Focusy znám, baví mě,ale tohle je něco jinýho.Nejsem závodník, jsem spíš mechanik.Ty auta mě berou jak koncepcí, provedením, tak i jízdníma vlastnostma....V MKII jsem měl takovej ten pocit, kdy sedíš v motokáře, ale máš nad sebou takovej ten varovnej prst, ke kterýmu se sice přiblížit můžeš, ale čím blíž, tím víc musíš bejt profík.Auto zákazníka a na veřejný komunikaci, takže jsem si nemohl nikdy všechno dovolit.Ale musel jsem to ozkoušet, to k tý práci patří.Takovýhle auto nejde projet po okolí v 50km/h , když pak se problém projevuje v rychlosti o sto víc.Na druhou stranu nemůžu vrátit zničený nebo poškozený auto...
Já se těším na novou Fiestu ST.Fordí tříhrnek mě bere.Možná je to rouhání, ale ten motor je skvěle vyváženej a lehkej, tak snad ta nová generace, co bude v ST, bude ještě lepší.....

tomyks
16. června 2017, 13:39
0

Tak určitě je to otázka k zamyšlení. Nejsem fanda ani odpůrce Škody, ale často v diskuzi nad domácí značkou lidem tvrdím že O1RS je nejspíš jediná Škodovka, za kterou bych zaplatil. Přitom koutkem oka pozoruju jestli se na mně nemračí moje Hondy. Bylo mi 15 když jsem nevěřícně zkoumal znak RS na kapotě předsériové červené Octavie. Měl jsem následně i to štěstí že mě "pan" řidič značně nepředpisově svezl po okolí a nejspíš i to bude ten důvod proč mně pomyšlení na první novodobou Škodovku se znakem RS hřeje u srdce. Jel jsem v RSu jako spolujezdec naposled před pár měsíci. Řidič se možná bál, nebo šetřil benzínem, ale taková hitparáda jako tenkrát už to nebyla. Mimochodem, byl to služebák jednoho kamaráda a nekecám, takhle čisté a voňavé servisní auto jste neviděli. Není se ale čemu divit, jeho uživatel sám vlastní trojkové RSo které hýčká v garáži jako letité Porsche a vyjíždí jen za ideálního počasí, tlaku, teploty i rychlosti větru. Každý má svůj pohled na věc...

reagovat
Po
Pospis
16. června 2017, 17:44
0

Za mě. Souhlas s krabem. Prázdný článek o nezajímavém autě.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Alfa Romeo 147 1,6 77kW 2001
Alfa Romeo 147 1,6 77kW

2001 rok výroby
105 koní výkon
1 600 ccm objem

Škoda Felicia 1.6 GLX 1996
Škoda Felicia 1.6 GLX

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

Alfa Romeo Brera 2,2JTS 2006
Alfa Romeo Brera 2,2JTS

2006 rok výroby
184 koní výkon
2 198 ccm objem

Ford Mustang Ford mustang 3,7 v6  2014.. 2014
Ford Mustang Ford mustang 3,7 v6 2014..

2014 rok výroby
311 koní výkon
3 736 ccm objem