načítám data...

Silviiny deníky 3: První servisní ožužlání

Je tady. Zvládla to z Krakova až domů a jediným poruchovým faktorem na cestě jsem se stal já sám. Je čas podívat se na ní zevrubněji.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud vám uniklo čtení o radostně-strastiplné cestě do Polska, lemované miliardou obchodů s nábytkem, račte číst zde!

Prakticky hned po dovezení putovala Silvie do servisu, aby jí byla dopřána pořádná kontrola, spojená s opravou věcí, o kterých jsem již věděl a také těch, o kterých se teprve dozvím. Ačkoliv jsem to v předchozím díle explicitně neřekl, mnohým možná došlo, že jsem před koupí neviděl auto zespodu. Samozřejmě, že jsem se snažil pod něj podívat alespoň z pozice vleže, ale jak známo Silvie není Jeep, takže jsem viděl pěkné prdlačky.

Silvie tedy míří na zvedáku směrem vzhůru a já se společně s mechanikem vydávám na obhlídku. Pochopitelně panují drobné obavy – koneckonců mám-li se dozvědět nějaký větší průšvih, bude to právě zde…

Na první pohled ale všechno vypadá vcelku dobře. S vylomeným krytem pod motorem jsem počítal, trochu mastnoty tu a tam lze přičíst sebekonzervačním schopnostem dvacet let starého auta, všechny podvozkové komponenty jsou na pohled i pohmat v naprostém pořádku…a ta díra v podlaze tam dělá jako co?! Když už jsem se skoro radoval, že se první zvednutí obejde bez nepříjemných zjištění, odhaluji prorezlou díru v místě uchycení spolujezdcova sedadla. O to paradoxnější je, že všechna ostatní místa jsou s výjimkou minimální povrchové rzi naprosto zdravá. Jen tudy si během let příroda našla cestu skrz. No co, zavaří se, mohlo být i hůř.

Následovalo tedy několik dlouhých dní servisních úkonů. Vyměnily se kompletně zadní brzdy, ty přední se jen rozebraly, vyčistily a promazaly, neboť měděná vazelína je v Polsku asi nedostatkovou komoditou. Z auta byla vyhozena příliš široká kola Rota a na jejich místě se zabydlela druhá sada originálních disků, pocházející z Nissanu 350Z. Olej v motoru sice vypadal ještě zdravě, ale pro klid duše byl vyměněn za nový. Nedílnou součástí servisní masáže bylo i napravení škod po mém inauguračním ťukanci, které samo o sobě stálo velmi zbytečných 5 000 korun.

Náladu mi poté spravilo alespoň rozchození motorizované antény, která při zapnutí rádia vyjíždí ze zadního blatníku. Po Polákovi byla zatuhlá a jezdila jenom kousek, důkladné vyčištění a promazání však mělo za následek, že se uvolnila a teď jezdí jako divá.

Po kolečku servisním, následovalo i kolečko legislativní. To začalo, když byla Silvie vyhozená z emisí nikoliv kvůli tomu, jaké emise má, ale protože nikdo neví, jaké by mít měla. Jak již bylo řečeno v minulém díle článku, v Polsku k autu náleží prakticky jen jediný doklad, kterým je „Karta pojazdu“. Malá červená knížečka ovšem neobsahuje ani zdaleka veškeré údaje o vozidle, takže nezbývalo, než se obrátit na hodného pána, který umí tyto údaje dohledat. Tedy ne, že bych si je nezvládl najít sám, ale onen pán má na rozdíl ode mě certifikovanou klávesnici připojenou na certifikovaný internet, takže mi může údaje najít a říci si za ně 2 500 korun.

Zvláště vtipná byla situace, kdy jsem si byl papír osobně vyzvednout a položil dotaz, zda by se nedaly do údajů dopsat ještě nějaké další rozměry kol. Pán si přímo přede mnou otevřel e-shop s litými disky a v „konfigurátoru“ hledal daný typ auta. Když jej u konkrétního českého prodejce nenašel, bylo jasno – žádné jiné rozměry disků na 200SX neexistují. V tu chvíli jsem dostal slabý tik do oka…

Po této drobné anabázi už ale běželo vše relativně hladce. Technickou i emisemi prošla Silvie bez dalších poznámek, zvolený zmocněnec (přiznám se dobrovolně, že sám jsem se na úřad neodvážil) zaplatil 3 000 korun ekovýpalné a za pár dní mi slavnostně předal techničáky a pár bělostných pražských SPZ.

Tím se tedy ze zelené postarší Polky stala oficiálně zelená postarší Češka, ovšem už nyní je mi také jasné, že tady cesta s mým „project car“ teprve začíná. Jakým mi bylo překvapením, když jsem třeba po týdnu přišel a našel v garáži Silvii bez baterky. Teda, ona tam fyzicky samozřejmě byla, ale vzhledem k tomu, že jí něco vybilo „do mrtva“, tak fungovala pouze jako těžítko. Holt to vypadá, že sháním ještě kvalitního autoelektrikáře. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Antonín
31. března 2017, 08:40
1

Ty jsi blázen, kolego, pořád to nemůžu pochopit, ale šel sis za svým. :) Sleduju to už od začátku a za odvahu máš u mě velký *thumb up*. Tak držím palce, ať se Silvou daří a vše dáš do pucu. Vypadá moc hezky

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. března 2017, 08:49
0

Uplne mi to evokovalo moje prvni starosti po dovozu auta. Technicaky vetsiny normalnich civilizovanych evropskych zemi uz davno neobsahuji kdejaky nesmysl, takze u nas je pak trochu problem ty udaje sehnat. Kola jinych rozmeru? U atypickeho auta problem. Udelat emise nebo treba geometrii? Problem. Nikdo nema odpovidajici parametry, podle kterych by se dalo merit. I ty problemy s vybitou baterkou jsem na zacatku taky resil, nez jsem zjistil, ze to dela neorigo alarm, ktery neustale spousti sirenu. Tak sel do popelnice.
Na zacatku je to hodne o nervy, ale kdyz se vsechno vyridi, tak potom uz je to radost jezdit, to se vsad. Ostatne tenhle prispevek prave pisu ve svym aute. :-)

reagovat
Franz Kafka
31. března 2017, 08:55
0

Ty máš volno? No jo to jsou ti menejdžeři v super sportech;)

Ev
Evlo
31. března 2017, 09:30
0

Treba ta geo - proto na ni nejezdim, v CR to nikdo neumi, nebo neznam nikoho kdo by to umel, kdyz by sel pronajmout stroj, tak super, ale takhle mam vetsi uspechy s prvazkem a to zadne hodnoty neznam, neni to potreba. Stejne tak prezvouvani pneumatik - nasel jsem v cele CR jedineho cloveka co to umi a zaroven i dela :(.

Parametry jako sirka pneu jsou zajimave a v reseni ...

Wi
Winie
31. března 2017, 13:06
0

Musíš mít ty pravé kontakty. Já jezdím na geo ke kamarádovi a bez jediného problému nastaví co mu dovezu, včetně zohlednění výšky auta a offsetu kol

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. března 2017, 13:29
0

Ten menejdzer v super sportu si vybral volno za hodiny prescasu navic, protoze se od rana dohaduje se stavebnim uradem a se stavbyvedoucim. Ale radsi bych byl v klidu v praci. Byl bych urcite min nas..nej ;-)

jo
johan
31. března 2017, 09:18
0

Roty budu na predaj? ;)

reagovat
Viper
31. března 2017, 13:57
0

Roty by na prodej určitě byly - jsou pěkný, jen tu a tam občas škrábanec. Rozměr ráfků 17x9,5, pneu 225 šíře vpředu (tak 3-4 mm vzorek) a 245 šíře vzadu (kolem 6 mm). Kdybys měl zájem (nebo kdokoliv jiný), napiš do zpráv. K odběru by byly v Praze a na ceně se domluvíme ;-)

jo
johan
31. března 2017, 15:39
0

aha, myslel som ze su to 18-ky. Pod 17 mi nevojdu brzdy bohuzial

Ev
Evlo
31. března 2017, 09:25
0

Ta dira muze byt i od toho, ze to tam nekdo zkousel zvednout. To se deje autum furt. Neveril bych, ze najdu vetsiho OCD cloveka na ojetiny nez jsem ja.

reagovat
ja
jazet
31. března 2017, 12:17
0

Každopádně je to fakt krasavice

reagovat
Wi
Winie
31. března 2017, 13:04
0

Nevím, jestli to už někdo nezmiňoval, ale měděná pasta na brzdy? WTF? S tímhle hnusem se k brzdám vůbec nepřibližuj!
Zrovna minulý týden sem repasoval třmen, který někdo poctil měděnou pastou a byla to vyloženě chuťovka. Na brzdy patří specializované pasty

reagovat
Irwinek
31. března 2017, 13:22
0

Taky veselo :-D
Já šel jednou zapsat alternativní rozměr kol na Volvo, ten chlapík s " certifikací na ...... " jak píšeš nemohl najít správná data, tak mi tam raději napsal snad všechno, na co se dalo Volvo v obdobných letech výroby postavit - v techničáku je asi 20 rozměrů, a když jsem pak šel na technickou, tak mi chlap řek, že tyhle kola tam nemaj co dělat, no ale v techničáku byly a hotovo :-D stejně jsem pak šel do klasik 215 - 225 / 50 R16, jen zimáky byly po seversku užší 185/60 R 15

reagovat
Woyta
31. března 2017, 15:04
0

Disky s typovym listem na S14 sezenes (na S13 bohuzel nikoliv). Dalsi moznosti je noficialni cesta typoveho listu na miru za 1500kc na nejmenovane FB skupine. Pripadne oficialne pres Dekru za 4000kc. Zkus zajit na 200SX.cz foru a treba sezenes v okoli nekoho kdo ti pujci disky a typovy list.

reagovat
To
Tom.cz
31. března 2017, 16:36
0

Na zjištění klidovýho odběru není potřeba autoelektrikář, ne? Aspoň ne na začátku. Stačí multimetr, znalosti z fyziky na urovni základní školy a vytahování pojistek :). Ale pokud je tam něco jako neorigo rádio (klasika v podobě přehozenýho trvalýho a klíčem spínanýho napětí apod.) nebo alarm, začal bych tam. Jinak moc pěkný články a auto :). Taky mám doma 21let starýho Nissana i když z jinýho segmentu :).

reagovat
sheogh
31. března 2017, 16:54
0

Presne, A-metr mezi + baterky a terminal v aute, a pak postupne vytahovat pojistky :-) Moznosti, co to muze byt je dost, od zminyneho neorigo radia pres vodu nekde, nebo spatnou baterku. Jo a taky regulator v altiku to muze delat...

Ja se setkal i s takovou blbosti (dodneska se divim), ze pricina byla 5V USB nabijecka v zapalovaci (takovej ten klasickej spunt), jejiz pritomnost zpusobila neuspani comfort jednotky :-)


Design proste nema chybu, tohle nikdy nezestarne... Moc pekny

H_F
31. března 2017, 18:21
0

sylvinka moc dobra

ale teda ty kola, cos tam dal misto rot, sou jeste min adekvatni, hned na prvni pohled na sylvu vubec nepatrej
oem teda taky nejsou zanda slava...

osobne i kdyz taky nejsou vzhledove nejlip padnouci, bych na to vrznul enkei rpf1, ktery maj hlavne tu vyhodu, ze za velmi prijatelnej peniz treba 17x9 vazi jen 7.1kg, coz je hodnota bezne k videni spise u 3x drazsich kovanejch disku

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem