načítám data...

Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

19. října 2020, 15:13 25 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Stylový doplněk nových Rollsů nesplňuje požadavky směrnice upravující osvětlení vozu a proto musí přestat zářit. A to i u již prodaných aut.

zobrazit celou galeriiNovinky: Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

O nepříjemné situaci informoval v minulém týdnu britský Daily Mail. Kvůli směrnici řešící světelné znečištění je Rolls povinen nejen přestat montovat podsvětlené “Spirits of ecstasy” na nová auta, ale také deaktivovat tuto funkci u aut, která byla již prodaná. 

Nejde přitom o nikterak levnou legraci. Podsvícená soška (mimochodem, mysleli jste si taky jako já, že je z křišťálu? Chyba lávky, je to polykarbonát, čili plast) byla za příplatek 3500 liber, což je zhruba nějakých sto pět tisíc. Rolls nabízí všem zákazníkům bezplatnou výměnu za stříbrnou, nebo případně jakoukoli jinou sošku z nabídky. Na svém místě může zůstat i tato současná průhledná, jen nesmí svítit. 

Stačí letmý pohled na ledvinky nových BMW a masku Škody Enyaq aby bylo jasné, že spíše než nějaké zásadní pochybení se tu řeší situace, kdy britští konstruktéři pravděpodobně “zapomněli” svíticí sošku otypovat v souladu se všemi nařízeními a směrnicemi. A ačkoli mi podsvícená ozdoba na Rollsu přijde přeci jen trochu nemístná a cirkusácká, přijde mi to celé dost nefér a zbytečně byrokratické. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
19. října 2020, 19:31
0

Nasral bych jim. Ať si unie nasere. A ukažte mi fízla kterej bude pokutovat řidiče rollsu za svítící sošku. Kolik mu dá pokutu? Směšných pár drobných pro toho řidiče. Ten po fízlovi hodí stoojrovkou a se smíchem odjede....

reagovat
beastar
19. října 2020, 19:50
2

Pro majitele to nebude problém vyřešit. Viděl bych v tom spíše chybu automobilky v momentě kdy je tohle napadlo. Směrnice EU jsou sice postavený na palici, ale zase pokud chci podnikat a prodávat svoje zboží někde (kdekoliv) prostě musím splnit místní předpisy. I když jsou kolikrát dementní:)) A jako můj osobní názor je, že velká část aut s touhle "vychytávkou" stejně v EU nejezdí.

reagovat
Jenda_K
19. října 2020, 21:04
0

Nějak z toho článku není patrné zda se jedná o retroaktivitu předpisu EU nebo opravdu opomenutí výrobce.

Fa
Fandatik
19. října 2020, 21:32
0

Předpis č. 48 je z roku 2011

eLzyx
19. října 2020, 23:38
0

RR není jediný, i Bentley má podsvícené logo.

Fa
Fandatik
19. října 2020, 21:34
0

Krom nařízení EU odporuje i dobrému vkusu. Navíc majitel ušetří cca. 5000€

reagovat
ro
rock
20. října 2020, 09:01
0

Tak vkusu úplně stejně odporuje i původní pochromovaná. On svým způsobem dobrýmu vkusu odporuje celý Rolls Royce :-).
Tahle soška je zajímavá moderní interpretace klasiky a kdybych měl moderní Rolls (jakože nemám a nikdy mít nebudu), tohle bych tam chtěl.

Fa
Fandatik
20. října 2020, 10:03
1

Proč myslíš? Právě předchůdce létající dámy vznikl jako obrana před tuzingem, kdy novopečený majitelé Rollsů, dávali na kapoty skoro cokoliv. Sošku Spirit of Ecstasy (i po všech úpravách) považuju za krásný kus tradice. Celkově se mi vozy Rolls-Royce líbí, vzhledem k tomu status symbolu co mají vyjadřovat. Jejich celkový design mi přijde omlazený vycházející z historie.

U MB mi přijde tragické, že VW většině případů přesunuli volně stojící logo z kapoty na chladič.
To samé u Jagu.

eLzyx
20. října 2020, 10:45
0

u Mercedesu bývá na výběr a lze to i dodatečně vyměnit. Díra na montáž znaku je tam snad vždy, vyjma sportovních modelů, kde bývá logo zakomponované do masky. Což není žádná moderna, ale dlouholeté tradice (viz např. 300SL Gulwing)
Co se týče vkusu - nemám s RR problém. Velká pohodlná kára plná luxusu. Co je na tom nevkusného? Sice po RR nijak netoužím, ale být na prodej levný moderní RR Wraith, tak moc nepřemýšlím. Ale bohužel 150k€ je na mne přespříliš. A co se týče sošky, bez té by to nebylo ono. A že může být podsvícená, když auto stojí? Ani to mi nepřijde nevkusné. To auto je jako sochařské dílo, a ty bývají v noci taky nasvícené.

ro
rock
20. října 2020, 11:25
0

Napsal jsem jen jinými slovy, že průhlednou podsvícenou nepovažuji v kontextu dnešní doby za něco horšího než původní kovovou. Ba spíš naopak.

Co se týká auta jako celku - Wraith mi přijde víceméně OK, Phantom a Cullinan křičí to svoje "mám na to" do světa hlasitěji, než je nutné.

beastar
20. října 2020, 12:35
0

Jako me se RR nelibi obecne jakekoliv modely. A jsem presvedcen, ze bych si to nekoupil. Je to snobske a davno prezite. Automobilka prevazne zije z sejku, raperu a Rusko/Cecenskych pocestnych podnikatelu. Sem tam to koupi herec, nebo fotbalista. S vkusem, nebo krasou tyhle veci nemaji nic spolecneho. Kdyz to potkas na silnice jako ja ted pred 10 minutama na magistrale. Pusobi to prirozene asi jako Kimuv obrneny vlak, nebo zlaty Boeing Abramovice. Bentley je taky podivme orientivane, ale velikostne a prirozenosti je na tom lip.

Soska je tradicni a jako takova by podle me svitit nemusela. Chapu ale ze Cinsky podnikatel si za cingrlatka rad priplati. Ta auta jsou jako top porno herecky vseho moc a vse je moc videt.
-
Komentář upraven 20. 10. 2020, 12:37:04

PB
20. října 2020, 02:00
-1

Rict "nefer a zbytecne byrokraticke" je silny undrestatement. Je to proste tradicni komunisticko/svazacka pakarna. Ona proste ta EU komunismus musi zazit, jinak to nepujde...

reagovat
Adam Forman
20. října 2020, 07:26
3

Souhlasím, je to nevyhnutelné, tak proč všichni odporují?

Be
Beran
20. října 2020, 09:01
2

Zenevska a Videnska umluv (obe vznikly davno pred EU) jsou stavebni kameny dnesni silnicni dopravy. Bez nich by si kazdy stat mohl vymyslet vlastni dopravni znacky i pozadavky pro zpusobilost vozidel k provozu na pozemnich komunikacich. Takhle auto zhomologovane v CR muze jezdit po cele evrope. Bez tehle umluv by mohla vznikat auta ktera napriklad muzou jezdit v CR a polsku, ale do rakouska a nemecka uz by nesmely kvuli jinemu tvaru zadnich odrazek.
Ze EU a evropske homologacni predpisy nejsou jedno a totez, je snad zbytecne vysvetlovat.

eLzyx
20. října 2020, 10:48
1

zajímavé, že se docela často porušují - viz Francie a alkoholtestery v povinné výbavě i pro auta, která nejsou registrována ve Francii. Což je zcela proti těmto úmluvám.

Adam Forman
20. října 2020, 10:51
0

Podobné úmluvy mají v USA a každý stát má svoje pravidla. Přesto auto homologované v Kalifornii může jezdit po Virginii, protože pravidla mají společný nejnutnější základ a nadstavby omezují lokálně schvalované automobily. Vycházejí z předpokladu, že auto schválené lokálně bude jezdit lokálně.
Co potřebujeme od auta? Musí brzdit, troubit, mít rozumné emise (osazeno homologovaným motorem, včetně platnosti předchozích emisních norem pro staré motory). Jenže EU zachvilku bude regulovat i propustnost prdů řidičovou sedačkou...

eLzyx
20. října 2020, 11:04
0

To se pleteš. Úmluvy vychází z předpokladu, že lokálně schválené auto bude jezdit i mimo svou domovinu. Proto je to mezinárodní úmluva. Jde o to, aby se řidič nemusel zaobírat nějakými místními úpravami a při průjezdu Evropou nemusel mít plné auto nejrůznější povinné výbavy plnící národní předpisy toho kterého státu. Vesty čtyř barev, dva druhy hasičáků, zakládací klíny, dva výstražné trojúhelníky, 10 různých autolékárniček podle toho jakou daný stát vyžaduje ...
Stejně tak, aby nemusel při přejezdu hranic upravovat své vozidlo, aby plnilo předpisy v dané zemi. Dnes se to hodně sjednotilo, ale pamatuji dobu (devadesátky), kdy Němci měli mnohem mírnější předpisy na homologace než ČR a takové "ošizené" individuálně dovezené auto mělo trošku problémy na STK. Němci třeba nevyžadovali boční blikače, hlavové opěrky na zadních sedačkách, lapače nečistot. Musel jsem to řešit se zastoupením automobilky a dopsáním výjimek do TP.

ro
rock
20. října 2020, 11:52
0

Francie s alkoholtesterem neporušuje nic. Nezahrnuje totiž alkoholtester do povinné výbavy auta, ale ukládá řidiči povinnost tester mít u sebe / v autě (stejně jako třeba řidičák).
Tyhle povinnosti Vídeňská úmluva neřeší.

eLzyx
20. října 2020, 11:54
0

tímhle Vídeňskou úmluvu jednoznačně obchází. Je to jen právnické slovíčkaření. Není to povinná výbava, ale musíš to mít povinně v autě. Jo jasně.

Adam Forman
20. října 2020, 12:16
2

Mě jenom strašně mrzí, že nemůžeme mít trochu volnosti, jako měla kdysi Británie a jakou mají v USA. Já chci buginu na šasi Land Roveru s V8 uprostřed! Vždyť je jedno, jestli ten Northstar bude tahat nějaký Caddy, nebo tlačit zběsilost. Emise to bude mít stejný, bude to svítit, místo blinkrů mám ruku a bude to brzdit. A jestli se v tom zabiju? Můj problém. Ochrana chodců bude srovnatelná s normálním Land Roverem...

Fa
Fandatik
20. října 2020, 13:28
0

Také si myslím, že to porušuje mezinárodní úmluvy, stejně jako povinnost mít náhradní brýle. Stejně jako mít vestu pro všechny převážené pasažéry (úprava ve Francii) je pro vozidla s českou registrační značku nevymahatelná. Druhá věc, jestli zvládneš v nemateřském jazyku a horší znalostí místní legislativy bojovat s jejich systémem.

Ev
Evlo
21. října 2020, 07:38
0

Je dost otázka proč to vadí a co přesně je za problém, to popsáno není, ani ktere zemi to vlastne je problém, možná nemecko? Např. V ČR homologoce není potřeba k tomu aby auto bylo zcela způsobilé provozu.

ro
rock
20. října 2020, 08:57
0

No, ale třeba Renault by to z tohodle konceptu do výroby s trochou dobré vůle protlačit mohl, protože vlastně nemá podsvícené logo, ale jenom jeho orámování :-)

reagovat
Fa
Fandatik
20. října 2020, 13:29
0

Myslim, že problém není podsvícení loga, ale jeho umístění mimo karoserii.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Citroën C4 1,6 VTi 2011
Citroën C4 1,6 VTi

2011 rok výroby
120 koní výkon
1 595 ccm objem

Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 2007
Chevrolet Corvette C6

2007 rok výroby
420 koní výkon
6 000 ccm objem

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem