načítám data...

Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Krátké ohlédnutí za prvním letošním setkáním na okruhu ve Vysokém Mýtě + galerie a časy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tentokrát nám to nějak trvalo, že? No ano, s reportem z prvního letošního Trackdaye jsme si dali načas. Jenže když ono pořád pršelo, to pak má člověk depresi a nechce se mu psát (pěkná výmluva na to, že jsme líní cokoliv dělat kromě vyžírání bufetů automobilek a pálení pneumatik v Brně Jardo, jojo, počasí – pozn. Marek). Ale teď už je zase hezky, tak jsme pár řádků vypotili.

autor: Radek Kukuš

Jardovy vzpomínky

První letošní Trackday byl za mě super. Díky tomu, že jsme opět mohli využít Honzova bezpečného útočiště v přilehlé Chocni, nemuseli jsme vstávat moc brzo, abychom dorazili na okruh aspoň trochu rozumně. Dobře, úplně snadné to také nebylo, protože po pátečním redakčním večírku nezůstala jediná láhev vína nebo plechovka piva nedotčená, ale pořád lepší, než se nuceně budit v pět.

Na okruhu se nám po celý den točila super auta. O jednom z nich, upraveném Twingu, jste si už ostatně mohli přečíst. K němu se ještě objevila krásná Mitsubishi Evo V a IX, úchvatná R8 V10 (ve které jsem se svezl a musím říct, že toto Audi bych klidně ve své garáži zaparkoval, tak moc se mi líbilo), dva různé Caterhamy 7 a mnohé další. Ano, vážně bylo na co se dívat a co poslouchat. 

autor: Radek Kukuš

Navíc se nám tentokrát povedlo nic nerozlít (až na trochu oleje z BMW E46), nerozvorat (kromě kousku krajnice přerovnané řidičem Audi TT) ani nezapálit, takže se smíme vrátit a už 26. 8. si dát repete. Jak říkám, bylo to celé vážně fajn.

Markovy myšlenky

Na Autíčkářovy trackdaye jezdím už dlouho, vlastně můj první trackday (tenkrát s MX-5, týden po koupi) byl ten Autíčkářův! Tentokrát jsem se poprvé nějak více účastnil organizace, i když jsem se nepředřel. O noci v Chocni už psal Jarda, který tomu dal teda mnohem méně než já, a tak mé vstávání bylo trochu krušnější. Ranní kontrola trati na korbě Piaggia s Jeníkem za volantem byla velmi osvěžující, předpověď hlásila jasno po celý den. Chvilku mávání a organizačních nutností však přerušil kamarád s Mini Cooperem JCW, kterému se pokazilo těsnění měrky oleje a celý motorový prostor byl potřísněný. Vyrazil jsem s ním na cestu do autopotřeb ve vedlejším městě, abychom sehnali nové, což se naštěstí povedlo.

autor: Viola Procházková, autickar.cz

Po obědě jsem se i trochu svezl svojí Hondou, respektive jsem povozil pár návštěvníků, přičemž jsem stále hledal ten správný tlak pneumatik. Proto to bylo trochu rozevlátější, než bych si přál. Při čtvrté jízdě už však auto fungovalo relativně dobře, takže jsem si už dovolil trochu více, dokud mě nezklamaly brzdy svým sníženým brzdným účinkem. No nic, zbytek trackdaye jsem radši nechal auto vychladnout, ať je připravené na návrat domů. Stále ve mně hlodá, jestli mám pořídit trochu kratší finální poměr diferenciálu, protože na takovém malém okruhu, jakým Mýto je, si moc nezařadím, na cílovce a nahoře se řadí maximálně na chvilku trojka. 

autor: Radek Kukuš

Baví mě, jakými vozy k nám jezdíte, taková rozmanitost se vídá málokde. Ať už přijede zmíněné Twingo (které je sakra dobré na podvozku!), nebo muscle car jako Camaro, vždy je na co koukat. Vrcholem pro mě však bylo svezení ve zmíněné R8, která funguje i na (dle majitele) horších pneu v Mýtě naprosto parádně. Zajímavým zpestřením byla návštěva kluků z Norska (nebo Švédska?) s předchozí generaci Audi RS6, kteří jeli zrovna kolem během jakési výletní rally. Fungovalo jim to během desetiminutovky parádně, až tak moc, že se s nimi po vyjetí z okruhu auto odmítalo kamarádit, přehřáli karbon-keramické brzdy. Občas je ta elektronika protivná, neříkám že ne :-)

autor: Radek Kukuš

Díky, že jste přijeli, těšíme se na konci srpna! A nyní už časy a galerie. Bavte se.

Za nádherné fotky děkujeme Radkovi Kukušovi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jan Machač
20. července 2023, 22:32
0

pokud by někdo chtěl záznamy průjezdů svého auta, nechť mě prosím hezky poprosí spolu se jménem na screenshotech.

reagovat
Jan Machač
20. července 2023, 22:38
1

prosit prosím na jeniik@hezoun.com, dávám si pauzičku od autíčkáře, tak to moc nečtu ;-)

Vr
Vrooom
21. července 2023, 08:25
0

Škdoa, že tam není žádná fotka mého BMW EINZ :-(, ale dík za report.

reagovat
Vr
Vrooom
21. července 2023, 08:27
0

A nešlo by zařídit aby ráno i odpoledne byla trať bez šikan? :-)

David Střítežský
21. července 2023, 11:21
0

Minulý rok se na TD šikany zavedly odpoledne, protože po nich bylo volání - takže se účastníci musí porvat mezi sebou o to jakou trať chtějí. :)
Organizačně mírně náročnější (zato spravedlivé!) by bylo jezdit každou polovinu (dopo/odpo) napůl s/bez šikan. Záleží na domluvě no. :)

Jaromír Soukup
21. července 2023, 13:38
0

Ranní fotky bohužel nemáme. Ale pokud někdo ano a chce tady v komentářích sdílet album, budeme rádi.

riderhenry
21. července 2023, 21:21
1

Hloupý dotaz, ale v čem je tak super jezdit Mýto bez šikan? Vždyť to jsou (všechny tři) řidičsky nejzajímavější/nejnáročnější místa.

Když se jede váš TD "s/bez šikan", co si pod tím můžu představit? První varianta se všemi 3 úseky šikan a druhá "všechno rovně"?

Vr
Vrooom
23. července 2023, 20:52
0

Je to motokárová trať, žádná hitparáda se tam proplétat těma šikanama v osobáku. A ta zadní část se dá aspoň teošku rozjet bez šikany :-)

riderhenry
23. července 2023, 21:59
0

Tak on "osobák" není vhodný na okruh obecně, když to vezmeme do důsledku. Jinak jak v upravené MX-5, tak v Abarthu 500 i Caymanu GTS jsem si rozhodně nejvíc užíval variantu se všemi šikanami. A shodl jsem se na tom vlastně i s kolegou, co jsme včera jezdili jen tuto variantu. Jezdit v supersportu nebo formuli v Mýtě nebude mít smysl v žádné z variant tratě, řekl bych. Na druhou stranu se tam snad jezdily i nějaké závody velkých motorek, což je za mě největší haluz...

Vr
Vrooom
24. července 2023, 09:00
0

A to já si zase notoval v tom, že bez šikan to je lepší s majitelem repliky lotusu 7, co váží třetinu mého auta ... :D Já Mýto beru jako takový polygon, kde si člověk pohraje s autem (o to větší škoda je že se jim tam nelíbí klouzání ... :-/), ale třeba s jízdou na okresce to nemá tolik společného ...

Ul
Ultim
24. července 2023, 10:36
3

To mě zase přijde divné tam tu šikanu do kopce nedát. I tak se z dolní vracečky dala nabrat slušná rychlost a ta šikana tomu dodává zajímavou šťávu. Né jenom jet rovně. To můžu dělat v Brně na okruhu, ale tady na tom malém okruhu mě právě baví to, že tam musíš furt zatáčet.

David Střítežský
24. července 2023, 12:21
0

Názory publika jsou taktéž rozpolceny, jak můžeš vidět henry, tak proto se občas jezdí jinak. Obvykle když se přímo na místě sejde několik lidí, kteří o to usilují, tak se "zeptáme davu" a demokracie převládne.

Vr
Vrooom
24. července 2023, 12:44
0

"Ultim", ve svižném voze co má více výkonu než jízdních vlastností, to už není jen "rovinka", ale zatáčka kde musíš dávat na plný plyn na 3. kontra, protože se ti to tam přetáčí ... Takže to je větší vzrůšo než šikana :-) Naopak šikana je fajn na přesun váhy a nějaký ten slajdíček :-))

riderhenry
24. července 2023, 15:12
0

David Střítežský: Chápu, nechci vám do toho mluvit. Mě na tom trochu mrzí, že člověk nemá moc srovnání co se časů týče, protože většinou nejde poznat, jaký typ trati se jezdil. Ostatně do teď to v tomto případě nevím, viz můj první komentář.

Vr
Vrooom
24. července 2023, 20:12
0

Henry: tohle se jezdilo ráno.

riderhenry
24. července 2023, 22:26
0

Vroom: Díky moc, nicméně spíš mě zajímá ta varianta "šikany", protože já nikdy tuto verzi nejel (na všech jízdách byla vždycky spodní šikana, většinou i ta horní (respektive prostřední). Občas byla otevřená jen ta poslední v klesání.

Ul
Ultim
25. července 2023, 10:12
0

Pro "Vrooom", tak ona ta šikana do kopce na plnou 3. do první pravé a pak brzdy do levé ven z šikany má něco do sebe. Ten přesun váhy je tam znatelný a jak to včas nezakontruješ, tak tě to vytrestá. Nebo vynese.
My co máme správně poháněnou nápravu si to užíváme, ale kluk od nás s i30N to tam nedotočil a očesal podběhy.

Jako asi nej řešení by bylo to půlce půldenního ježdění to změnit, ať si můžeme vyzkoušet obě varianty.
Nebo aspoň dát příště po ránu variantu "s" a odpoledne "bez" ať se to prohodí.

Raspby
21. července 2023, 12:30
0

No koukám, že časomíra mi nějak přála...že bych s MRkou zajel trať s jednou šikanou za 53,9? Když bez šikan mám bestlap asi 54,5? :-D

reagovat
Irwinek
21. července 2023, 14:17
0

Asi jsi za šikanou zase zapomněl zpomalit :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem