načítám data...

Představujeme DS9: Limuzína po francouzsku

DS Automobiles představilo minulý týden na české premiéře svou novou vlajkovou loď. Překvapivě to není SUV, ale sedan.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Představujeme DS9: Limuzína po francouzsku

O nové luxusní vlajkové lodi, která doplní portfolio vozů DS, jste již určitě slyšeli. Od prvního představení konceptu před dvěma lety budila “devítka” zaslouženou pozornost. Nejen, že ačkoli jde technicky vzato o jinou značku, je to vlastně nástupce legendárních velkých Citroënů DS, CX, XM a C6, ale také je to velký luxusní sedan, co se nesnaží o sportovnost a tak nějak vypadá jako ztělestnění starých pořádků. Taková auta dnes příliš nepřibývají.

Očekávání byla velká, kusé informace slibovaly silné motory, všudypřítomný luxus, odkazy na původní Citroën DS a nadstandardní pohodlí. Po prvním setkání naživo, které proběhlo v rámci povedené koktejlové párty ve vile Kajetánka na Praze 6 ve společnosti známých osobností musím konstatovat, že se téměř všechna očekávání povedlo vyplnit na jedničku. 

Vůz si zachoval všechny ty drobné detaily, které se mi tak líbily na konceptu. Středová chromová lišta na víku motoru, která odkazuje na předválečné vozy s dělenou kapotou, zadní světla v horní hraně střechy (pravda, kvůli legislativě pouze poziční, nikoli směrová), která připomínají ikonické tubusy, jež zdobily Citroën DS, opuletní interiér, skryté kliky i elegantní grafika světel, to vše zůstalo a odlišuje DS9 od běžné automobilové konfekce. 

Snad jediné, co mě zpočátku trochu zamrzelo, je absence bezrámových oken. Záhy jsem ale zjistil, že důvodem byla co nejlepší zvuková izolace vozu. Bezrámová okna sice vypadají krásně, ale z hlediska propouštění zvuku to není úplně ideální, jak lze konec konců pozorovat u Peugeotu 508.

Když už jsme nakousli tu pětsetosmičku – není tajemstvím že tyto vozy spolu sdílejí platformu. Elegantní Peugeot ale není zrovna synonymem dostatku prostoru pro pasažéry a zvláště na zadních sedadlech ve verzi liftback není místa nazbyt. Měl jsem proto trochu obavy, jak se s tím v DS popasují. Naštěstí zvolili technicky náročné, ale funkční řešení – vůz zkrátka natáhli o jedenáct centimetrů rozvoru. Společně s poměrově kratší kapotou je tak ve voze na zadních křeslech místa na rozdávání. Dokonce mi tu nevadila ani klesající linie střechy a se svými 189 cm mi stále zbývalo nad hlavou zhruba osm čísel. To není špatné.

Kromě dostatku místa rozmazluje posádku i množství kvalitních materiálů. Na prezentaci jsem měl možnost si důkladně osahat “základní” verzi výbavy Performance Line, která je koncipována do decentně sportovního stylu. To znamená palubní desku a sedadla vyvedená v Alcantře a nějaké ty doplňky z kartáčované oceli a hliníku. Nevypadá to vůbec zle, ale k DS se rozhodně více hodí interiéry vyšší verze Rivoli. Ať už standardní Basalte, nebo vrcholná Opera, nabízená buď v černé, nebo efektní vínové verzi. Jen mě trochu překvapilo, že se vůbec nenabízí žádná světlá varianta. Bílá, béžová, krémová – nic z toho v katalogu (zatím) nenajdete.

 

Ani vnější vzhled vozu není co do individualizace zrovna přehlídkou barev. V Evropě můžete vybírat z pěti odstínů, obligátní dva odstíny bílé doplňuje černá, černošedá a modrá tmavá tak, že vypadá skoro černě. Čínští zákazníci dostanou navíc ještě fialovou a hnědou. Právě země medvídka Pů je spolu s Francií hlavním trhem, kam DS9 míří. V Severozápadním Taiwanu se vůz bude i vyrábět, což se setkalo s nelibostí francouzských nacionalistů, leč z čistě ekonomického hlediska jde v krátkodobém časovém horizontu o relativně rozumný krok. 

Pod kapotou vozu přede vždy klasický PSA agregát 1.6 Puretech 225, doplněný o různý počet různě silných elektromotorů. V případě nejsilnější plug-in hybridní verze E-Tense 360 roztáčí elektromotory i zadní kola a s hodnotami 360 koní 520 newtonmetrů lze očekávat, že bezmála dvoutunový sedan dosáhne slušné dynamiky. Z nuly na stovku zrychlí za 5,6 vteřin a maximálka je omezena na obligátních 250 km/h. Dojezd čistě na elektřinu činí necelých 50 km. 

DS9 rozhodně nebudeme potkávat na každém rohu. Ačkoli cenovka základní verze (Performance line 1,6 Puretech) je nastavena na relativně rozumných 1.325.000 Kč, silný E-Tense s interiérem Opera už vyjde na částku přes dva miliony. Konkurence ve vodách luxusních sedanů nejvyšší třídy je ale poměrně neúprosná. Půjde tak spíše o volbu těch, kteří se chtějí odlišit a mít něco “extra”. Pro milovníky francouzské elegance a nevšedního designu. Na tiskové konferenci zaznělo, že české zastoupení počítá s ročními prodeji v řádu maximálně desítek kusů vozu, což je, myslím si, reálný cíl.

DS9 mi svojí nevšedností a hravými designovými detaily udělala radost. Těším se, až si vyzkouším i vrcholnou verzi s interiérem Opera, která, hádám, plně rozvine potenciál vozu. I přes mnohé kompromisy jde o velmi podařený vůz. Jsem rád, že přináší zase trochu pestrosti a jinakosti do jinak mírně uniformní palety aut, které si dnes můžete koupit.

A milovníkům starých pořádků udělá radost alespoň fakt, že to není SUV…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
30. července 2021, 09:59
2

Pěknej Pežotek. Jen by mě zajímalo, kde vzali výrobci ten pocit, že čím víc chromu, tím víc luxus. Přechromováno, ale detaily hezké. DS-ko je jiný vesmír.

reagovat
ja
jazet
30. července 2021, 12:21
6

Protože čím více chromu, tím větší úspěch v Číně.

Avex
30. července 2021, 14:23
3

Furt lepší než plast, kterej výrobci z (ne)pochopitelnejch důvodů začínaj srát na karoserii. Viz. každá nová Mazda nebo "alltrack" koncerny (hlavně u Taycanu je to docela vtipný).

liška
30. července 2021, 10:29
2

Už se na to jako ojetinku za 10 let těším :D

reagovat
sheogh
30. července 2021, 10:40
2

Pekne, zajimave. Sice trosku preplacane, ale tak nejak “sofistikovane”.. Snad bude i test, podle fotek to pusobi komfortne a kvalitne.

reagovat
Grand Admiral Thrawn
30. července 2021, 11:44
-1

Tahle čínská plechovka je urážkou všech skutečných limuzín od Citroënu, a především pak Citroënu DS, který je jedním z nejpřelomovějších aut historie. Dobrá zpráva je, že se Macron rozhodl tuhle věc kvůli jejímu původu nepoužívat. Nechť se takto rozhodnou i všichni ostatní.

reagovat
ja
jazet
30. července 2021, 12:20
3

Nijak zvlášť se mi nelíbí, ale palec nahoru za každej novej sedan ( moje oblíbená karosérie). V Evropě se nechytne.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
30. července 2021, 13:35
1

Jako dobrý, ale ta kola... Ach jo, to je bída.

reagovat
sheogh
31. července 2021, 06:43
0

Ty kola nemuseli no… snad jsou na vyber i jiny

Adam Forman
30. července 2021, 13:57
1

Doteď se otřesu při vzpomínce na DS5. Snad to dopadne lépe...

reagovat
HeavySmoker
30. července 2021, 15:35
1

Na test sa teším, ale mám pocit že predĺžený Peugeot z Číny s cenou ako za Lexus ES veľké úspechy v Európe neoslávi. U Citroenu C6 si dali pri vývoji zjavne záležať a zhoreli ako papier. Príliš neviem prečo ho vlastne chcieť a keby som na to aj prišiel, zostatková hodnota DS-iek po 4 rokoch ma z toho vylieči.

reagovat
Sa
Sato
30. července 2021, 20:29
2

Luxusný koráb s 1.6kou :) :) Ale zase do takých tých smutných zemí, kde je kamera na každom kroku a socilálny kredit sa neurčuje podla cool factoru auta ale podla straníckej appky, tak tam to bude stačiť.

reagovat
sheogh
31. července 2021, 06:44
1

A navic, dneska 1.6 R4??? Luxus

Skipper
31. července 2021, 11:27
3

No nevím, já z dizajnu unešený nejsem. Přijde mi, že tvůrci se absenci nápadu snažili kompenzovat cingrlátkami. Když si vzpomenu na prakticky jakýkoliv velký Citroen - CX, XM, C6, tak všechny byly tvarově jiné a zajímavé. A na nic si nehrály. Tohle je nuda, která se retro doplňky snaží přiživit na svých předchůdcích. Dizajnem nepřináší zcela nic nápaditého a nového.
A pak, kdo je cílovka? Když už dám tyto peníze do auta, tak asi čekám i nějakou přidanou hodnotu, kterou spíš najdu u Volva, Lexusu, Jaguaru a D3.

reagovat
Moses
31. července 2021, 12:36
0

D3? :D

PB
05. srpna 2021, 05:13
-1

Motor 1;6... to neni moc vlajkova lod... spis lodicka!:)))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem