načítám data...

Porsche 911: Klasické, nebo upravené?

Stará Porsche 911 miluje snad každý. Chtěli byste ale sériovou leštěnku, nebo raději pořádně upravený originál?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Porsche 911. Jen s obtížemi byste mezi automobilovými nadšenci hledali žádanější automobil, zejména budeme-li se bavit o těch vzduchem chlazených. Lhostejno zda jde o prapůvodní 911, 930 Turbo nebo třeba 964, všechny jen potvrzují, že 911 je ikona. To se ostatně projevuje na cenách. První 911 a už i 930 jsou objekty investic, a ať už si o investiční bublině myslíte cokoli, já osobně bych se docela divil, kdyby jejich ceny někdy výrazně poklesly. 964 už si taky nemůže dovolit každý, jejich ceny se ode dna odrazily už poměrně dávno a post nejdostupnější 911 zaujal designově mírně kontroverzní model 996. Slyším hlasité „fuj“ z řad porsche-puristů? Tak dnes to asi nebude naposled.

Zajímá mě totiž jedna věc. Představte si, že máte možnost vybrat si jedno Porsche, ať už 911 (klidně i 912), 930 nebo 964, ale opravdu jen jedno. Ceně se meze nekladou, stejně jste ale omezeni. Půjdete do sériového modelu, nebo se vykašlete na historickou přesnost muzejního exponátu a dopřejete sobě některou z upravených 911, která krom extravagantního vzhledu slibuje i mnohá vylepšení, ať už po stránce jízdních výkonů, nebo čirého luxusu a řemeslného zpracování?

Aby to nebylo už vůbec jednoduché, chci vědět, zda se zvoleným autem budete jezdit, nebo se budete věnovat jeho oprašování a leštění v garáži a čekat na vhodnou chvíli k prodeji.

Protože si každý dokáže představit, jak vypadá originální Porsche (ano, na všech fotkách výše opravdu vidíte auta z továrny Porsche), dovolím si ještě malou inspiraci, z jakých upravených Porsche můžete vybírat. Každopádně při volbě úprav se meze fantazii nekladou.
 

Urban Outlaw – Magnus Walker

Pana Walkera netřeba dlouze představovat. Ve světě Porsche se jedná o ikonu. Myslete si o něm cokoli, já jeho tvorbu obdivuju. Co třeba tento kousek?


RUF

Německý úpravce automobilů Porsche se věnuje spíše současným modelům, CTR Yellowbird z jejich dílny ale zná každý a spousta z nás také se zatajeným sleduje letitý záznam jeho letu po Nordschleife. Nebo se vám líbí spíš 930 Turbo s mrkačkama?


Emory Motorsports

Výtvory Roda Emoryho jsme vám představili před časem, tenkrát se ale jednalo hlavně o 356 Outlaw.  V jejich portfoliu však nechybí ani 911 a 912, byť nejde o hlavní objekt zájmu. 912 Outlaw je každopádně hodně povedená a je i velmi schopná na okruhu, přesně v duchu Emory Motorsports.


Singer Vehicle Design

Nové pojetí staré 911. Moderní technologie ve spojení s klasickým vzhledem, fanatická posedlost dokonalostí i astronomické cenovky, to je Singer muzikanta Roba Dickinsona. Příjmení není náhoda, jedná se o bratrance Bruce Dickinsona z Iron Maiden. Panely karoserie z karbonu jsou tvarovány jako klasická 911, uvnitř se většinou skrývá technika z modernější 964, samozřejmě značně vylepšená. A ty interiéry, radost pohladit, totiž pohledět.


Rauh Welt Begriff

Jestli je Singer poklonou nadčasové eleganci 911, čím by pak mohl být Rauh Welt? Svatokrádež, chcete říct? Ale jaká! Jedinečná kombinace euro scény a JDM prvků je jedněmi zbožňována, druhými zavrhována jako příliš obscénní. Širokánské body kity, obří křídla a neortodoxní barevné kombinace za doprovodu rádobyněmeckých polepů mohou někomu připadat jako prasárna, mě to ale baví, a to velice.

Stále ještě si myslíte, že 911 musí být jedině původní, panensky čistá a nejlépe se sedícími čísly každého panelu? Nebo naopak mávnete rukou nad vybíráním smítek ze vzduchových filtrů, napouštěním pneumatik konzervačním přípravkem a pečlivým leštěním, a budete se raději královsky bavit s upravenou potvorou?

Diskuze je vaše!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
15. dubna 2016, 10:08
0

Od první chvíle, kdy jsem viděl Stinger 911, tak si nedovedu představit, že bych měl mít v garáži jiné "klasické" 911. To co s tím autem během přestavby provedou je paráda. Skloubení starého vzhledu a moderní techniky. Navíc i dodatečné úpravy na karoserii jsou dělané s citem. Cena tomu samozřejmně odpovída.
V podobném duchu se vlastně nesou i mé oblíbené úpravy klasických muscle cars. Tam se projeví úpravy řízení a nahrazení podvozku ještě více. Auta se pak dají znovu používat pro sportovnější jízdu, která je zabalená do karoserie z nejlepší éry motorismu.

reagovat
PlusOne
15. dubna 2016, 10:20
0

Cítím to naprosto stejně :) První Singer, o kterém jsem četl, byl zelený, do té doby jsem neměl vůbec ponětí, že něco takového existuje. Je mi moc sympatické, že ctí klasické tvary 911, a přidává "to něco navíc".

Mi
Michal Cat
15. dubna 2016, 11:36
0

Když upravené, tak to, co si stavěl Chris Harris. A když sériové, tak otloukánka ve stylu Californication.

reagovat
Hospodský
15. dubna 2016, 12:18
0

Za me RSR z roku 73, prirozene na fuchsech. Singer v sedive bych taky prezil, je to paradni stavba. Ovsem museli by mi tam dat brousene sklo do prednich svetel. Ty cire bixenony mi tam asi jako jedina vec proste vadi. A samozrejme bych s nima jezdil, od toho je auto autem. Kdybych chtel lestit, poridil bych si treba stribrne pribory..

reagovat
kv
kvakosh nocni
15. dubna 2016, 12:56
0

Singer.
A RWB - presne proto, ze to je (jen) laminatovy divadlo, takze to bude spolehlive nasirat vsechny motoristicky kvaziznalce a obycejnej clovek uvidi proste kruty siroky porše :)

reagovat
Testeuros
15. dubna 2016, 13:16
0

Mně samotnému by udělala radost téměř kterákoliv pre-996 neunelf, mít však na výběr tak běž váhání beru 964 v provedení Speedster, které je dle mého názoru snad nejhezčí 911 v historii, kombinace nízké siluety, klasických tvarů 964 a černé barvy činí z tohoto auto něco, na co bych se dokázal hodiny dívat.

reagovat
Testeuros
15. dubna 2016, 13:16
0

http://www.imcdb.org/i005496.jpg

Bohužel obrázek se mi u předchozí zprávy nenahrál..

PlusOne
15. dubna 2016, 13:48
0

Natažená střecha ovšem vypadá, aspoň na linkované foto, jako něco, co na to někdo z nutnosti dodělal...

Aleš
15. dubna 2016, 14:00
0

No já bych se hodně rozhodoval meziů Rufem XTR Yellowbird a 930 Blackbird z Midnight Clubu z Japonska a používal bych svojí 911 na normální ježdění s občasnými vyjížďkami v noci na dálnici.

reagovat
Aleš
15. dubna 2016, 14:03
0

Samozřejmě tam mělo být CTR Yellowbird a ne XTR Yellowbird.

AspidMan
15. dubna 2016, 21:54
0

OK, takže klasická 911. Problém je, že práve tie klasické 911 udržiavané v originálnom stave mi idú strašne hore krkom. Nikdy by som si nepomyslel, že by k niečomu takému mohlo u mňa dôjsť. Každý deň ich však vídam a už som sa toho prejedol. Nechápte ma zle, klasická 911 je fantastický kus dizajnu, ktorý skrýva o nič skromnejšiu techniku. A tie jednoduché, typické detaily! Ak si však mám vybrať klasickú 911, tak by práve tá najklasickejšia 911 stála najdlhšie v kúte. Považuje sa aj 993 za dosť klasickú? Prosím maniakálnu GT2! Ak nie, tak potom Singer, stelesnenie dokonalosti. Ak si však predsa len smiem vybrať zo všetkých 911 bez ohľadu, beriem 911 GT3 997.1 v bielej. Pre mňa daily racer či závoďak na značkách (prenesene). Má všetko, čo športové auto potrebuje a ja nutne potrebujem ju!

reagovat
PeterLuk
15. dubna 2016, 22:39
0

Som veľkým fanúšikom klasických Porsche (klasických, žiadnych Cayennov), mám pre ne slabosť a 911 považujem za geniálnu "vec". Mne osobne uvedené kreácie nevadia, naopak, Singeru som podľahol, Emory ma fascinuje, Magnus má môj obdiv a páči sa mi citlivoisť s akou Rauh Welt kombinuje viacero štýlov. No a Ruf.... YellowBird je legenda - a v tomto prípade sa nebojím že bude jeho cena len rásť a možno bude aj špeciálne vyhľadávaný. :) Čo sa týka ostatných... No to teraz ťažko povedať, závisí aj koľko sa ich vyrobí... Možno sa bude v budúčnosti hľadieť na Magnusa ako na Shelbyho klasickej Porsche scény, možno ho budú zatracovať. Záleží asi aj koľko ostane pôvodných 911-ok. Ale nejaké veľké obavy by som sa nebál. Väčšina úpravcov klasických Porsche, najmä tých väčších nerobí lacný "Tesco tuning", ale ich kreácie môžu záskaž možno aj nadhodnotu... Uvidíme.

Čo by som si vybral ja? Hmm, tak to je ťažké... Hoc nemám ani poriadnu dielňu, vybavenie a skúsenosti - ale veď ostatne nemám ani Porsche a nečakám žeby sa to v blízkej budúcnosti malo zmeniť - v zmysle mojej "automobilovej filozofie" by som bral asi originál prvú alebo druhú generáciu Carrery a sám by som si ju v garáži upravil k obrazu svojmu. Singerov je veľa - Porsche "Lukáč" by bolo len jedno. ;) Hoc by aj nemalo možno pre svet a ako investícia až takú hodnotu... Ale malo by hodnotu pre mňa! A to by bolo pre mňa osobne najdôložitejšie, ajtak bysom tiež nerobil žiaden "Tescto tuning", ale iba decentné úpravy. By the way, autá sú nato aby sa s nimi jazdilo - a hoc je možno škoda jazdiť so satrým Poršátkom tisícky kilometrov - myslím žeby potom nebol problém ho prestavať odznovu, v príapde nejakých problémov. Hoc už by to nebol originál no... Ale nebola by to žiadna uloženka!

reagovat
Irwinek
15. dubna 2016, 22:45
0

nejsem porschfil, ale pokud bych se do téhle linie dostal , pak jedině upravené , jedno, zda urban, singer či emory a jezdit a jezdit a jezdit :-D

reagovat
Nedy
16. dubna 2016, 11:33
0

No já mám jasno. Jednoznačně kousek od Singeru, ale v provedení Targa.

I když nutno říct, že nejpravděpodobnější je, že si koupím tu zmíněnou 996...

reagovat
Nedy
16. dubna 2016, 11:33
0

Jo a samozřejmě používat jako všechny moje auta - kdykoliv na cokoliv.

bobo23
16. dubna 2016, 16:46
0

Těžká otázka. Úpravy asi ano, ale jen co se týče jízdních výkonů. Na desing bych nesahal. Mám rád originál.

reagovat
Bufik
20. dubna 2016, 02:20
0

Porsche moc nemusím celkoivě, ale RWB je top :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Passat CC Krásný stav 2008
Volkswagen Passat CC Krásný stav

2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem

Cadillac Escalade  6.2 V8 Platinum | 38 330km 2014
Cadillac Escalade 6.2 V8 Platinum | 38 330km

2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem