načítám data...

Polestar 1 - kupé od Volva, které vlastně není od Volva

Už pár týdnů se internetem honí zvěsti o zbrusu novém sportovně laděném Volvu, které vlastně nebude Volvo. Novinku totiž vezme pod křídla samotný Polestar.

zobrazit celou galerii#autickarfuturista, Novinky: Polestar 1 - kupé od Volva, které vlastně není od Volva

Značka Polestar byla ještě do nedávna pouze tuningovou divizí, ovšem rozmach Volva (a přísun peněz z čínského Geely) způsobil, že Polestar vyjede s novým vlastním vozem coby sportovní dceřiná automobilka. A na první pohled to nevypadá ani trochu špatně.

První vůz nese název zkrátka a jednoduše Polestar 1 a jedná se o nadmíru elegantní kupé, vycházející částečně ze staršího konceptu Volvo Concept Coupe z roku 2013. Podvozkovou platformu SPA sdílí novinka s Volvy XC90, S90, V90 a XC60, nicméně rozhodně se nejedná pouze o kupé variantu stávajícího sedanu S90.

Polestar se totiž značně činil a například celá karoserie je vyrobená z karbonu, což ušetřilo cennou hmotnost a zároveň o 45 % vylepšilo tuhost. Spoření hmotnosti je navíc na místě, neboť vedle klasického spalovacího motoru, veze si Polestar T1 i elektromotor pohánějící zadní kola a docela velkou porci baterek.

Přesně tak, jak už dnešní doba velí, Polestar 1 je hybrid a to dokonce velmi výkonný hybrid. Zatímco standardní S90 ve vrcholné specifikaci T8 disponuje výkonem 407 koní, Polestar 1 vozí rovnou 600 koní a 1000 Nm točivého momentu k tomu. Vyvstává však otázka, jestli se o pohon stará stále stejný čtyřválcový turbo dvoulitr, nebo jestli Polestar využije jiný motor.

Ačkoliv dynamické vlastnosti a kapacita baterií zůstaly skryty, prý se lze v  čistě elektrickém režimu pohybovat až 150 kilometrů, což už dává docela smysl. Zrychlení se zcela určitě vejde do 5 sekund a maximálka snad překročí obligátních 250 km/h.

Takže kdy to všechno propukne? Bohužel na parádní švédsko-čínské kupé si ještě nějakou chvíli počkáme. Výroba má probíhat v nové továrně v čínském Chengdu, která bude dokončená až v polovině roku 2018. Zahájení prodejů je proto naplánováno až na polovinu roku 2019.

Ještě v roce 2019 se nabídka Polestaru rozšíří o menší Polestar 2, disponující plně elektrickým pohonným ústrojím, a dále o Polestar 3, což bude SUV. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ča
Ča Snač Aj
17. října 2017, 16:51
0

Taky nekdo vidite prevleceny mustang?

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
17. října 2017, 16:53
0

ale porad to vypada uchvatne :D

HerrHobler
17. října 2017, 19:51
0

Až na ty rovnátka, co má v držce, teda masce, je to doopravdy krásný ;-)

beastar
17. října 2017, 21:08
-1

Bože chraň nás. Jestli si nekdy byl. Možná je to tím, že mě se nelíbí ten jejich ganze neue design na ničem, co teď dělají.

reagovat
Irwinek
17. října 2017, 21:22
0

No, ne že by to bylo úplně špatný, ale.......

reagovat
beastar
17. října 2017, 21:44
1

Přesně moje řeč. Uměli to líp no. Zase buďme fér skoro všichni to dělali tenkrát tak nějak líp:)))

ro
rock
18. října 2017, 10:11
0

Jsem z té přehlídky dost rozpačitej. Líbí se mi P1800 (komu ne), a líbí se mi 780 (i když tam vidím, a nemohu si pomoci, inspiraci tehdejšími BMW, konkrétně šestkou). 240/260 coupe je v mých očích něco, co vůbec nemělo vzniknout. Amazon je o ničem i na tehdejší dobu. Kupé 162 je čumákem přesně na půli cesty mezi Jaguarem a Mercedesem, 480 bylo výstřední až moc, tak snad zbývá ještě C70...
Z mýho pohledu to Volvo o moc líp neumělo, než teď předvedli.

Irwinek
18. října 2017, 11:44
1

No á tam spíš hledal nějaké souvislosti, protože dnes všichni hledají v minulosti , no a pak jsem si všiml té podobnosti s P 1800.
No jasně, 780, Maserati Biturbo, BMW,.... - stejný věk, stejný vzhled :-D
amazon , ten dvoudveřový, ten se mi líbí moc, hlavně se současnými koly a úpravami, jinak je to v podstatě oktávka v době, kdy to ještě bylo auto :-D
C 70 se mi nějak nelíbí, nevím proč, prostě mi nesedí. ani to na původní, ani to nové. A nezařadil jsem ani 480,....

Beny
25. října 2017, 16:38
0

Amazon je vážně über cool... :-)

PeterLuk
17. října 2017, 23:23
0

Až na ten interiér, na ktorý si stále neviem zvyknúť mi to príde veľmi decentné a elegantné. Krása, len nechápem, prečo tomu nedali značku Volvo, keď to vyzerá ako Volvo, vyrába to Volvo a je to Volvo. Bez značky v maske to vyzerá ako tie autá na pozadí v reklamách. Všetci vedia, že tam tá značka má byť, len tam proste nieje. Značka Volva. Ale vyzerá to naozaj podarene a som rád, že je to práve kupé a nie nejaký crossover.

reagovat
Irwinek
18. října 2017, 07:59
0

No, ono původní 1800 také nemělo klasickou masku, a tohle je tomu tvarově dost podobné, takže možná odkaz na minulost?
Dokonce i to rozdělení pod chladičem u větracích otvorů připomíná zahnuté nárazníky Volva P 1800 r.v.1961 - 1963 vyráběného v Angli u Jensena

PeterLuk
18. října 2017, 08:11
0

Hmmm, toto ma pri pohľade na to auto vôbec nenapadlo, ale možno na tom dačo je...

Irwinek
18. října 2017, 08:12
0

Možná se jim podaří udělat i takhle pěkné shooting brake :-D

beastar
23. října 2017, 23:50
0

Jedno z mála, co se mi líbí z poslední doby a jsem patrně taky jeden z ještě většího mála :D Nakonec proto to možná bude Polestar a ne Volvo jak se někdo dole diví. Navíc teda to ještě jede jako ...... no dobře.

Irwinek
24. října 2017, 21:29
0

Neříkám, že je špatné, nebo ošklivé, ale stejně jako 480 mi ta velikost k Volvu prostě nesedí :-( ani S/V 50 ještě není to pravé ořechové, S60 tak na hraně, na druhou stranu XC 90 už je přerostlé :-D

beastar
24. října 2017, 22:58
0

Jo je to malý a fakt, že je to Volvo nemálo lidí překvapí. Jo ta xc už je prostě velká. K Volvu mi jdou nejlépe kombíky a střední sedany. Škoda že jsem obětí předsudků jak je Volvo pro starý přitom ten Polestar to docela i vyvrací.

Irwinek
25. října 2017, 11:00
0

No jo, Volvo si se svýma krabicema bohužel ten předsudek tak nějak zasloužilo :-( a to, že je autem pro hipstery, to taky není zrovna pěkná reklama :-(
ale je spousta lidí, kteří v něm ten potenciál viděla a ještě uvidí :-D vem si třena Paula Newmana a jeho 960, atd atd :-D
a já se taky nepovažuji zrovna za hípstra, i když mazlíkovi je 22, hodinky co mám na ruce jsem si koupil před více než 1/4 stoletím a oblíbeným nápojem je prastarý čaj :-D

beastar
25. října 2017, 15:59
0

Takový lidi taky znám, co už vlastně dávno byly hipstery x let předtím než dnešní mimoňové začali všemu dávat cool jména. No je to tak i v Us filmech z jistý doby má Volvo vždycky nějaký účetní, nebo chudá maminka s 8 dětma, Daisy slečna učitelka a tak:)) Samozřejmě jsou asi lidi jako Paul který to neřešili. Kamarád měl Volvo v naftě jako taxíka a nedá na to taky dodnes dopustit. Možná je to tím, že oni nikdy nešli třeba do motorsportu. Čaje mám taky rád ale mám Infinity což je pravý opak Volva mladá značka bez historie, co od začátku dělá designovaný peklo na kolech.

Irwinek
25. října 2017, 20:28
0

No Q50 nevypadá špatně :-D v tomhle předsudky nemám , ale zrovna QX70 je hodně ošklivé :-(

beastar
25. října 2017, 20:36
0

Jo qx70 se moc nepovedlo je to pro jiné oči:) Tlusťoši a další za oceánem to docela kupují. V Evropě to nemá šanci na úspěch. Q50 se trochu prodávala v Německu padá rychle na ceně tak jich třeba trochu přibude za rok, dva až se to sem natahá..

Chase
18. října 2017, 08:32
0

Motor bude benzínový 4 válec řady e-drive, což je aktuální dvoulitr. V T6 má nějakých 320 koní a věřím, že Polestar z něj vydoluje ještě něco navíc.

reagovat
VK
VK
23. října 2017, 10:54
0

Zachytil jsem v textu, že se má vyrábět v některé z čínských fabrik, takže nic, když už bych teda měl na nové a měl milion+ vyhazovat, pořád si říkám, že by ty peníze mohly zůstat v Evropě.

V toho souvislosti - jak je to s v médiích sem tam prosakujícím přesunem výroby S/V90 definitivně ze Švédska do Číny?

reagovat
beastar
23. října 2017, 23:45
0

Jako na jednu stranu máš pravdu. Na druhou víš kolika věcmi dnes podporujeme neevropské firmy nechci říct přímo Čínské.Už sem to tady kdysi psal, telefony, ntb, pc, tablety, sluchátka, boty, oblečení a když máš tedy něco z Evropy. Tak tam potom zaručeně můžou být minimálně made in China komponenty. Taky mě mrzí jak tady řádí jak černá ruka jenže fakticky to Volvo zachránily. Nikdo včetně heroických obchodníků amíků to nechtěl.

Rien
23. října 2017, 21:25
0

Ta maska chladice je trosku divna, ale jinak se mi to strasne libi

reagovat
JP
25. října 2017, 00:15
0

Asi jsem výjimka, ale líběj se mi jak starý Volva (nejvíc z období největší krabicovosti, tzn. tak nějak 740 - 850 - maximálně V70 I), tak ty nejnovější, což jsou pro mě jedny z nejhezčích novejch aut. Ošklivá mi přijde snad jen V70 II a V70 III, jinak celkově k designu nemam výhrad. Dokonce i nová XC90 se mi líbí, což je asi jediný SUV o kterym to můžu napsat. To kupé od Polestaru je rozhodně zajímavý, tak nějak jako kdyby se snažili udělat studii na téma "Mustang v roce 2040". Volvoznak mi tam ale chybí taky...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem