načítám data...

Po silničním modelu, přichází Aston Martin i s Vantage GTE

22. listopadu 2017, 17:57 0 komentářů Dominik Valášek Novinky

Včera se světu odhalil pokračovatel zastarávajícího britského kupé Vantage, ovšem dneska doplňuje řady ještě závodní verze pro vytrvalostní soutěže.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pod včerejším článkem o novém Vantage se objevily připomínky, že je nový produkční model moc výstřední, moc vulgární a moc tunerský – zejména potom v křiklavé žluto-zelené barvě. Jenže závodní GTE debutuje se stejným lakem a víte co? Je ještě mnohonásobně křiklavější, vulgárnější a „tunerštější“.

Tak například zadní difuzor nabírá u GTE úplně nový spád a můžeme si jen domýšlet, kolik přítlaku generuje obrovská radlice, spojená s monumentálním přítlačným křídlem o rozměrech lavičky v parku. Na přídi se pochopitelně objevuje nezbytný spojler takřka olizující zem a kapota dostala několik obřích průduchů.

Ony průduchy patrně napomáhají chlazení agregátu. Stejně jako u silniční verze, je i tady pod kapotou čtyřlitrový osmiválec biturbo, vypůjčený od AMG divize Mercedesu. Pro použití ve třídě GT3 si však Aston odladil motor zcela sám.

Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná pádly pod volantem. Komponenty tlumení pochází od Öhlins, brzdy dodal Alcon a kola se středovou maticí obouvají pneumatiky Michelin. Uvnitř vozu se kromě bezpečnostního rámu, skořepiny řidiče a pár karbonových dílů, nachází jen to nejnutnější vybavení.

Už nyní má za sebou Vantage GTE přibližně 13 tisíc testovacích kilometrů po různých tratích a také 30 hodin dlouhý zátěžový test ve Španělsku. To vše pochopitelně v rámci příprav na sezónu World Endurance Championship 2018/2019. Takže ano, zelenkavého Astona uvidíme příští rok na Le Mans, kde se pokusí navázat na úspěchy předešlé generace.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem