načítám data...

Peugeot 508 RXH 2.0 HDI: Venkovský Francouz

Nová francouzská auta už nepotřebují být tak měkce komfortní jako dřív. Alespoň některá se však k tradiční plavné jízdě vrací.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když jsem před nějakým časem testoval Peugeot 508 ve standardní verzi sedan, zamýšlel jsem se nad vztahem mezi podmínkami na silnicích té které země a charaktery aut, která se v ní vyrábějí. Francouzská auta vždycky vynikala komfortními podvozky, které se dokázaly vypořádat s rozbitým povrchem francouzských silnic. V posledních letech však francouzská silniční síť prošla masivní obnovou a velké francouzské sedany už filtrovat nerovnosti nemusejí. Jak 508, tak její koncernový sourozenec DS5 tak dostaly podvozky, které počítají spíše s perfektně hladkými silnicemi.

I ve sladké Francii však stále najdete nejen zrekonstruované hlavní tahy, ale také zanedbané postranní silničky a cesty. A na nich vás neochvějná stabilita a velká kola příliš nepotěší. Možná právě proto se u Peugeotu rozhodli přidat se ke trendu zvýšených kombíků, jako jsou Allroady od Audi či zvýšená Volva Cross Country. Protože však koncern PSA nedisponuje platformou, která by mohla nabídnout tradiční pohon všech kol, přistoupili inženýři k zadání velmi originálním způsobem – čtyřkolku vytvořili přidáním elektromotoru na zadní nápravu, zatímco tu přední i nadále poháněl dvoulitrový diesel. Výsledek pojmenovali 508 RXH (H jako Hybrid), ale nepříliš nadšené přijetí na trhu je nakonec přimělo změnit přístup a vrátit se k tradiční koncepci. Název tedy zůstal, ale zmizel hybrid a s ním i čtyřkolka.

Současnou 508 RXH si můžete objednat s jedinou motorizací, kterou je čtyřválec 2.0 HDI o výkonu 180 koní, pohánějící přední kola skrze šestistupňový automat. Milovníky širokého výběru to možná nenadchne, stejně jako ty, kteří si chtějí zvýšený kombík pořídit coby náhradu SUV – zatímco s Allroadem či Scoutem se můžete vrhnout i do lehkého terénu, jedinou skutečnou výhodou RXH proti standardní 508 je to, že se na polní cestě nemusíte obávat střetu mezi výfukem a terénem. A pak samozřejmě fakt, že zvýšený podvozek je výrazně měkčí než ten standardní.

Oceníte ho tak nejen na venkovských silničkách a polních cestách, ale i v tak náročném terénu, jakým jsou například ulice naší matičky stověžaté. Zatímco standardní 508 vám připomene existenci každé tramvajové koleje a každé kočičí hlavy, RXH se i přes ty nejzdevastovanější úseky pražských ulic přenáší s francouzskou grácií. V kombinaci s naším oblíbeným, hladce řadícím automatem EAT6 to přináší přesně ten jízdní charakter, který od velkého Peuegotu čekáte – plavnou, elegantní jízdu bez ohledu na to, co je právě pod vámi.

Oproti klasickým Peugeotům tu však přeci najdete jeden rozdíl. Zatímco stará “čtyřistašestka” a její předchůdci kombinovali plavnost se stabilitou a agilním chováním v zatáčkách, RXH připomíná spíše chování velkých Citroënů, jen bez chytré hydropneumatiky. Jednoduše řešeno, 508 RXH se v zatáčkách citelně naklání a trpí i výraznou nedotáčivostí. Typickému majiteli to asi nebude příliš vadit, neboť RXH podporuje spíše usedlejší a vyklidněný styl jízdy, ale pokud by vás snad někdy napadlo testovat jeho dynamické limity, zjistíte, že tohle auto si zkrátka nechce hrát. Chce vás spíše dovézt pomalu a poklidně do cíle.

V ostatních ohledech se toho však oproti standardní 508 příliš nezměnilo – interiér je stále designově poměrně přitažlivý, jen jeho ergonomie je občas poněkud záhadná (hledali byste tlačítka v kastlíku u řidiče?) a navíc se na něm značně podepsal čas. Zvláště když si uvědomíte, že nové modely Peugeotu, crossovery 3008 a 5008, mají jako svoje hlavní lákadlo supermoderní digitální interiér iCockpit, je stárnoucí infotainment pětsetosmičky, ovládaný nepříliš intuitivní kombinací tlačítek a dotykového displeje, tak trochu zklamáním.

Verdikt

Pokud chcete velký a komfortní kombík s trochou stylu, může pro vás být 508 RXH zajímavou volbou. Oproti svým nižším sourozencům nabízí podstatně více pohodlí a v dnešním světě milujícím crossovery je i atraktivnější. Drobný problém však představuje ceníková cena, která u testovaného kusu těsně přesáhla milion korun – nejenže se tak dostává daleko za úroveň podobně prostorné Octavie Scout, ale nebezpečně se blíží do teritoria Audi. Tvrdou konkurenci má 508 i ve vlastních řadách – nová 5008 je i s nejsilnější motorizací a v nejbohatší výbavě výrazně levnější, a i když jsme ji zatím netestovali (chystáme se na to v nejbližší době), dá se očekávat, že nabídne jak lepší pocit z interiéru, tak i modernější technologie a celkově hodnotnější pocit. Stále však zůstávají lidé, kteří crossover zkrátka nechtějí a přesto potřebují občas vyjet mimo zpěvněnou cestu. A pro ty je tu 508 RXH.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 997 cm 3 
Výkon: 180 k v 3 750 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 2 00 ot./min
Převodovka: automatická šestistupňová
Provozní hmotnost: 1 725 kg 
Maximální rychlost: 220 km/h
0-100 km/h: 8,9 s 
Kombinovanáá spotřeba (udávaná): 4,6 l/100 km
Cena (508 RXH, akční nabídka): 850 000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam
22. května 2017, 10:00
0

Co to psalo za negramotu? :D To sis to po sobe neprecetl?

reagovat
Polar Bear
22. května 2017, 10:56
0

No nevím, nejel jsem slovo od slova. Ale našel jsem jen jeden případ prohozeného slovosledu, což asi zapadlo při nějakých úpravách článku. A nebo už Vojta korekturu po sobě udělal, než jsem si to stačil otevřít a přečíst..

Franz Kafka
22. května 2017, 15:03
1

Čtu, čtu a v tom vidím dvě slova milion a korun pohromadě. Ve spojení s tímhle? Chci vidět ty dva blázny, co si takový werk koupí za tyhle peníze. Zastaralý interiér, typické nesrovnalosti v ergonomii, bezpohlavní vzhled a jízdní vlastnosti dodávky. A já myslel, že prodražit totální krám umí jenom VW. Nic proti, ale když si za mega nakonfiguruji Octavii dostanu top vybavený stroj. Připlatit si dvě kila do Audi asi taky nebude problém. Prosím, kdo by to kupoval? Tohle by vám měli nechat jako redakční auto ať tím jezdí alespoň někdo.

reagovat
BobAsh
22. května 2017, 16:36
0

No, jako... děkujem. To si snad ani nezasloužíme, to bychom nemohli přijmout ;)

Franz Kafka
22. května 2017, 16:57
0

Chápu ono takové slastné svezení povedeným, moderním vozem tak vznešené provenience není samozřejmostí. Natož jezdit tím denně to už by bylo moc. Člověk by se mohl samou radostí z těch úsměvů v křeči zbláznit.

krab
22. května 2017, 18:32
0

Franzi, každá automobilka přece musí mít nějakou svou vlajkovou loď. U Peugeota jim tyhle auta nikdy moc nešly. Jezdili v tom jenom ministři po Champs Ellisees a policejní šéf v Moulinovi :) Jeden můj holandský kolega v práci koupil jetou 607 2.2 HDI a když pominu fakt, že vybral blbě, i tak to auto bylo nespolehlivý jak blázen. Protože teď jezdí předchozím Passatem 2.0 TDI a chrochtá (lehce nemístný vtip jelikož jde o Holanďana) si, jak je to servisně nenáročný. A přitom starší Passat, he he :) Leckdo o tom ví svoje, třeba Boris....

508čkou jsem jezdil loni. Ale obyčejným kombíkem. To auto nejezdilo zle. Lehce bezpohlavní, ale to jsou všechny tyhle auta, ale líbilo se mi o mnoho víc než třeba jízda v běžné Octávii. Možná pánové a dámy, kdyby mě zaměstnavatel dal vybrat , kombi za třičtvrtě mega ( mega to je vážně extrém za Peugeota) , tak bych to možná zvážil. Asi bych si nakonec vybral Mondeo, ale to jen moje intuice. A přiznám se 508 se mi dokonce i líbí. Asi lehká nostalgie, jelikož se mi vždycky líbila 505, poslední opravdu skvělý velký Peugeot.
No, zase jsem si odpolko vzal ke kávičce cukřík :) ... vidíte a pan Krab by hnedle jezdil Peugeotem. Béžovým...

Franz Kafka
22. května 2017, 18:45
0

Tak dobře ještě trochu doplním můj pohled na celou tu věc. Řekněme že od Vojty už jsem něco načetl a když on napíše něco v tomhle tónu a stylu znamená to jediné. To auto je špatné, nudné a navíc drahé :) Nedělám si iluze o tom jak to jezdí navíc na co zvýšený kombík bez čtyřkolky to vážně dělají jenom francouzi a low cost výrobci. Možná ještě kdyby to stálo celé 400 - 500 tak proč ne, ale takhle wtf. Zastaralý interiér s typickými nedostatky ne, ne tady není na místě žádná diplomacie ani cukříky. Tady je prostě potřeba napsat, že je to špatné. Špatný nápad i provedení....

PeterLuk
22. května 2017, 20:12
0

Bezpohlavné to je, jazdné vlastnosti nie sú ideál... ale práve interiér na mňa, oproti mnohým iným autám pôsobí naopak veľmi dobre. Má to divnú hlavicu radiacej páky a málo odkladacích priestorov, ale to je tak všetko, čo mi na ňom vadí. Volant sa dobre drží, displej je tam kde má byť, nie je tam prilepený ako dajaký tablet a hlavne, ovláda sa super a nie je ani taký pomalý, ako v iných autách, všetko je kde má byť. A sedadlá sú vynikajúce. Pravda, 3008 vyzerá lepšie. Na obrázku...

Franz Kafka
22. května 2017, 20:19
0

Tlačítka ve schránce spolujezdce bych opravdu nečekal. Tenhle typ ovládání "radiomapy" a rozložení ovladačů u auta co má být vlajkovou lodí a výstavou dostupné techniky? Jak jsem psal, kdyby to stálo polovinu současné ceny zaslouží to obhajobu jakou tomu poskytuješ. Vnější design je věc jiná to nehodnotím je to věc názoru. Sezení je ve všem lepší, než v autech od konkurence zejména potom VW:) Jenže v téhle ceně už není konkurent špatně vybavená oktávka, nebo základ Passata a v tom je docela problém. Podle mě to nemá šanci uspět jinde než možná v rodné Francii. Tady je to drahé a Německy mluvící země mají na výběr z X lepších variant....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem