načítám data...

Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

27. ledna 2019, 16:20 15 komentářů M P Recenze & testy

Nejprodávanější malý crossover u nás, Peugeot 2008, přichází s novým motorem 1.5 BlueHDI. Tentokrát jsme jej vyzkoušeli v kombinaci s automatem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ať už je kategorie malých crossoverů pro vás pochopitelná či nikoli, dané vozy se prodávají velmi úspěšně. Konzervativnímu řidiči mnoho neřeknou, nechápe je třeba ani eso Vavris. V rámci kategorie máme už docela srovnání, řídili jsme Captury, CX3, i Peugeot 2008 jsme tady už jednou měli. Jestli jste sledovali Dakar, zklamu vás, se soutěžním speciálem nemá ten civilní krom jména společného nic. Já osobně jsem s různými variantami 2008 najezdil celkem dost, jednu dobu mi totiž dělal společnost Peugeot 2008 z půjčovny, benzinový tříválec PureTech byl spražen s pětistupňovým manuálem. Světě div se, to auto jsem si velmi oblíbil, jednalo se o nenáročného společníka s několika příjemnými vlastnostmi.

Nyní jsem dostal příležitost okusit vrcholnou verzi GT-Line, nový naftový čtyřválec BlueHDI o objemu 1.5 litru byl pak spojen s automatickou převodovkou EAT6. To je velmi příjemný hydroměničový automat, který jsme již několikrát chválili. Jak si tedy vůz vedl v recenzi? Hned na začátek řeknu, že Peugeot 2008 je stále povedené, příjemné a kultivované auto, s jedním ale. Velmi totiž záleží na konkrétní specifikaci. Osobně bych ušetřil při koupi mnoho peněz a vynechal paket GT-Line, z jednoho prostého důvodu, tím jsou totiž kola. GT-Line má totiž sedmnáctky a jindy téměř dokonalý jízdní komfort občas trpí. Za zmínku stojí fakt, že na menších kolech jezdí 2008 mnohem lépe, než její bratranec Citroen Cactus, a to i bez fancy tlumičů, navíc si k němu můžete v zatáčkách a na rozbitých cestách dovolit mnohem víc bez toho, aby se spolujezdcům dělalo z náklonů a houpání nevolno. Pojďme se na Peugeot 2008 podívat trochu netradičně a ukažme si při tom, jak vlastně Autíčkářův test probíhá.

Úterý večer – jedeme pro vůz

Většina novinářských vozů se půjčuje od úterý do pondělí. Běžně si tak v práci beru volno a vyrazím vlakem, udělám si v Praze hezké dopoledne, zajdu na oběd nebo kafe s někým z redakce a nasaju atmosféru velkoměsta. Rozhodnutí, že test 2008 bude probíhat v mé režii, proběhlo na poslední chvíli a proto jsem oproti běžnému scénaři nasednul na odpolední vlak a auto si bral od Dana, který mě laskavě vyzvednul na nádraží. Nějaké to kafe, rychlý pokec, a už jsem byl připraven cestovat zpět. Zhýčkán novinářskými vozy vyšších kategorií jsem marně hledal startovací tlačítko, až jsem musel potupně odepnout pás a vytáhnout klíček z kapsy. No nic, startujeme tedy klasicky. Stará známá kabina dvatisíceosmičky mě přivítala vlídně jako vždy, jen jsem si musel seřídit volant, přičemž jsem hned pochopil, proč má tolik lidí problém s peugeotím i-cockpitem. Dan měl volant moc nahoře, tak nemohl vidět na budíky, ani já jsem na ně neviděl. Šup tedy s volantem dolů, hezky nízko, posunout sedačku a bylo mi dobře.

Jediná zvláštnost 2008 spočívá v tom, že když si posunete sedadlo řidiče vzad, loketní opěrka na dveřích končí moc vpředu, a rameno máte prakticky na úrovni B sloupku. Trochu daň za původ sdílený s Peugeotem 208, chtělo by se říct. Jinak tu je vše, jak má být, a 2008 dokonce nemá ovládání klimatizace na dotykovém displeji, jako ostatní Peugeoty, ale používá tlačítka. Výborně. Navigaci není co vytknout, funguje hezky a zadání trasy bylo záležitostí okamžiku. Dokonce se mi podařilo spárovat svůj telefonní přístroj Nokia 302, který už pamatuje leccos, s palubním systémem. To mě překvapilo, velmi mile podotýkám, i s daleko modernějšími přístroji bývá kolikrát větší kříž. Nezbývalo než se vydat poklidně na cestu, začínající sněžení a rychlý pohled na srážkový radar totiž vyvolávaly obavy, zda vůbec dojedu dnes v noci.

Cesta do Brna a mrazivé městské ráno 

O kvalitách vozu často nejvíce poví jízdy, které podstoupíte za podmínek ideálu velmi vzdálených. Lehce znaven po celém dni v práci, za hustého sněžení a hladový jsem cestoval do Brna. Peugeot 2008 je na dálniční cestování překvapivě příjemný. Motor v dálničním tempu točí okolo 2300 otáček, prakticky o něm ale nevíte, ba ani aerodynamický hluk není z nejhorších. Já však jel průměrem okolo stovky, na Vysočině se začalo sněžení poněkud vymykat a často jsem se dostal do situace, kdy dálnice nebyla uklizena. Peugeot byl však stabilní a nezáludný, a to jsem až ráno zjistil, že jezdí na celoročním obutí Goodyear Vector. Neříkám, že bydlet na horách, kde je sníh čtvrt roku v kuse, byla by to moje první volba, týden s Peugeotem ale ukázal, že pokud jezdíte rozumně a v průměrných podmínkách české zimy, může se jednat o praktické řešení. Díky poklidnému tempu vykazoval naftový motor slušnou spotřebu lehce nad pět litrů a jediným důvodem k nespokojenosti tak byla absence bederní opěrky, tu by moje citlivá záda opravdu ocenila. 

Ráno jsem omrzlou 2008 trochu hledal, protože v Brně je problém v noci parkovat přímo před domem a tak jsem se hezky prošel. Námraza šedivému vozu velmi slušela a s ranní cigaretou v jedné a škrabkou na led (čti: kartičkou pojišťovny) v druhé ruce jsem musel konstatovat, že ačkoli je 2008 tvarována trochu nezvykle, vlastně se mi docela líbí. Jen nechápu ty dva “oblouky” nad druhou řadou sedadel, které jsou protaženy až dozadu. Kdyby tam nebyly, vůz by měl velmi elegantní siluetu a vnitřní prostor by nijak neutrpěl. Proč tam jsou, netuším.

Městké a příměstké ježdění

Je nám jistě předem jasné, že pro rodinu s malými dětmi 2008 těžko poslouží, zvlášť v případě, že taháte kočárek. Kufr totiž není zrovna přeborníkem co do absolutního objemu, na rozměry auta však není důvod ke stížnostem. Nepochopil jsem však, proč platu chybí lanka pro uchycení v rámu pátých dveří. Plato je sice různě skládací a ve finále tak dosáhnete, kam potřebujete, ale zdá se mi to jako zbytečné šetření. Městský provoz 2008 také ukázal několik dalších věcí. Zaprvé, kola o velikosti 17” jsou prostě zbytečně moc. 2008 normálně jezdí velice komfortně, ale ne na těchto kolech. Bohužel jsem tedy nucen konstatovat, že takto občas rozbitá dlažba způsobí nepříjemné rázy a odskoky, hlavně ve městě. Kombinace s automatem je pak ideální do kolon, ale patrně právě tento má za vinu ne zcela ideální ekonomiku provozu. Jasně, teploty hluboko pod bodem mrazu, celoroční obutí a pomalý provoz mají určitě část viny, ale že budu ve městě jezdit skoro za 8 litrů, to jsem nečekal. Přitom jednotka 1.5 BlueHDI je krom vysoké kultivovanosti také úsporná, aspoň tedy v jiných aplikacích.

Pokud jsem kritizoval podvozek, jehož kvality sráží velká kola, musím hned říct, že toto platí jen ve městě. Když totiž opustíte hranice míst, kde vás brzdí tramvaje a trolejbusy a Peugeotu trochu prohrábnete rošt, vše se najednou ukáže v jiném světle. S 2008 můžete jezdit, jako byste ji ukradli, a ona to zvládne, a co vůbec, není jí to proti srsti. To je možná největší překvapení 2008, její podvozek je opravdu hezky sladěný, příkladně drží stopu a víceméně jej nerozhodí ani rozbitá silnice. Řízení vás sice ve snahách o touge podporovat příliš nebude, ale ani vás nenechá ve štychu, automat je však naladěn na klidné cestování a celkový dynamický dojem je spíše průměrný. Jako vždy je pak cestou k úspěchu plynulá jízda, snaha o zachování kinetické energie a předvídavost. Pak vás Peugeot odmění jistým jízdním projevem, nízkou hladinou hluku a komfortem celkově. 

Zkouška praktičnosti

Normálně nemám ve zvyku převážet moc věcí. Ono to ani moc nejde, pokud už nějaké auto provozuju, jeho zavazedlník bývá obvykle naplněn různým haraburdím. Praktičnost Peugeotu 2008 jsem však vyzkoušel, i když poněkud neplánovaně. Nejprve jsem vezl stolek z jednoho švédského nákupního domu. Poté ještě větší krabici s nábytkem. Řekněme to asi takto: pokud chcete převážet předměty do délky 180 centimetrů, a budete jen dva, přičemž se spolujezdec trochu uskromní , pak nebude problém. Zadní sedačky se sklápí do roviny jedním pohybem a vznikne tak rovná plocha. Vzniklý nákladový prostor podle hrubého odhadu pojme pračku, velkou televizi nebo náklad podobného ražení. Jedinou otázkou tak zůstává, proč nemá plato v zavazadlovém prostoru ta lanka. Proč???

Pokud někdo z čtenářů získá dojem, že jsem neměřil délku zavazedelníku metrem, ani jsem si neověřil jeho objem, získá tento dojem zcela správně. Nedělal jsem to. Za sebe jsem si sednul, to ano, a petláhev se do dveří vejde také. Otestováno.

Věci potřebné a věci zbytečné

Občas nám někdo vytkne, že jsme málo profesionální. Někdy nám to říkají jako kompliment. Jisté je, že naše testy probíhají trochu jinak. Běžný novinář používá testovací vůz na to, co potřebuje dělat. Vozí fotografické vybavení, jezdí na tiskové prezentace ostatních vozů, cestuje, když potřebuje a kam potřebuje. Pak vznikají recenze plné lamentování na užranost malorážkových downsizovaných motorů, které prostě nezvládají konstantní jízdu po dálnici ve vysokém tempu při zachování nízké spotřeby. Autíčkář testuje auta přesně tak, jak to dělá cílová skupina, tedy zákazník. Co dělá běžný řidič Peugeotu? Ráno nasedne do auta, jede do práce, přes den v kanceláři něco dělá, pak sedne do auta, jede do obchoďáku pro jídlo, a pak domů. Občas vyrazí někam o víkendu. Takže auto vlastně většinu dne stojí zaparkované třeba v korporátní garáži. V tomto testu Peugeot také obstál. Možná mu může někdo vytknout, že je to takové běžné auto, ale to je na něm právě hezké. Je to milý, neobtěžující společník, udělá co potřebujete, a nebude vás zbytečně prudit. Výstřelky jsou pro supersporty a exkluzivní drahá auta. Ale Peugeot 2008 je taky drahý. Jen jinak. 

Totiž konkrétní specifikace je příliš drahá. Jistě, jedná se o vrcholnou verzi, takříkajíc se vším všudy, plnotučný výběr z ceníku, Ctrl+A, plnou palbu, all inclusive, dejte mi tam co máte, ukažte co to umí. To je dobře, novinář tak vyzkouší a může recenzovat všechny funkce automobilu. Novinář to ale s vámi myslí dobře a poradí vám, jakou specifikaci si zvolit. 

Zaprvé, motor a převodovka. Automat EAT6 je super, o tom žádná. Motor 1.5 BlueHDI je taky super. Jejich kombinaci bych však hodnotil známkou 7/10. Proč? Protože jim to neladí tak hezky, jako stejnému automatu s motorem 1.2 PureTech. Spotřeby jsou prakticky stejné, dynamika veskrze taky, zbývá tedy otázka, proč naftu vlastně chtít. To je na vás, tady se musíte rozhodnout sami.

Výbava je další otázkou. GT-Line vypadá sice moc hezky, máte polokožená sedadla, nějaké to červené prošívání, jenže je to to, po čem opravdu toužíte? Není lepší odpustit si GT-Line, dát na auto menší kola a ještě tak ušetřit asi 40 tisíc? Mimo to, prosklenou střechu bych oželel také. Nejen, že je od ní v zimě trochu chladno, pakliže nezatáhnete roletku, ale nedá se otevírat, a bez ní získáte hezké osvětlení stropu, který má navíc velmi příjemný potah. 

Grip Control. Další věc, kterou můžete vyhodit. Jedná se o volič jízdních režimů, který podle volby řidiče nastavuje reakce ABS, ESP a plynových map. Ve finále tak není problém se rozjet do zasněženého kopce ani s automatem, ale do terénu nikdo 2008 tahat nebude a celkově mě systém nepřesvědčil natolik, abych vám řekl “Toto si objednejte!”. Perličkou pak je, že s automatem máte dva režimy na sníh. Jednak vám jej nabídne systém Grip Control, jednak si jej můžete zvolit i na kulise řazení převodovky. Máte tak vlastně k dispozici režim Sníh na druhou, ale i bez něj funguje 2008 v zimě úplně normálně, prostě jako nová předokolka s elektronikou.

Ještě jednu poznámku bych rád měl. Držáky na pití. Jo, je fajn, že jsou v autě dva. Jde o to, kde jsou umístěné. Jsou totiž tak utopené ve středové konzole, navíc jsou samy dost hluboké, co však nepřesvědčí, je jejich rozteč a šířka prostoru okolo nich. Jedno kafe je v pohodě, byť strkat kelímek tam a vyndavat jej zpět, to je trochu akrobacie. Ale zastavit se ve fast foodu a pokoušet se tam vecpat dva velké kelímky s limonádou, no, přeji vám hodně štěstí. U novinářského vozu jsem už byl poučen a ani jsem to nezkoušel, s láskou však vzpomínám,  kterak se mi v 2008 z půjčovny podařilo jeden kelímek rozlít už při pokusu o umístění, a druhý naopak když jsem jej chtěl vyndat. Bravo. Tohle fakt už hůře nešlo.

Závěrečná rada spotřebitelům

Kupujete-li malý crossover, není důvod se 2008 vyhýbat. Právě naopak, klidně do ní běžte. Je tak akorát prostorná, jezdí velmi pěkně a na správně velkých kolech je moc pohodlná. Nezaskočí ji ani pokus o spěch a příjemně se řídí. Jen je nutno dobře zvolit specifikaci. Automat je určitě skvělou volbou pro ty, které nebaví řadit, a zcela na rovinu nevidím moc důvodů, proč mít 2008 s manuálem, a tohle není rozhodně kopanec do přímo řazené převodovky, ta je naopak naprosto v pořádku. Důležité je, jak jsem řekl již několikrát, dobře zvolit výbavu. V zásadě bych vám řekl, ať se omezíte na to nejnutnější. I když je ve výrobě od roku 2013, má  2008 totiž stále co nabídnout, a to i s ohledem na segment nabitý všemožnou konkurencí. Jsem každopádně zvědav, co přinese nástupce a kdy nás to čeká. Současná generace 2008 je totiž velmi solidním autem a její prodeje to jen potvrzují.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 499 ccm
Výkon : 88 kW při 3 750 ot./min
Točivý moment : 300 Nm při 1 750 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická
Maximální rychlost: 193 km/h
0-100 km/h: 9.5 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 6,5 l/100 km


Cena od (Peugeot 2008, Active, 1.2 PureTech, 5st. man): 305 000 Kč
Cena bez příplatků (GT-Line, 1.5 BlueHDI 120,EAT6): 520 000 Kč
Cena testovaného modelu : 592 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

milic
27. ledna 2019, 22:05
0

Proč bych si měl koupit tohle místo 308? Kromě snažšího nastupování to bude za stejnou cenu ve všem horší. Nebo se pletu a tohle auto je v něčem lepší než kompakt?

reagovat
Jo
John Galt
28. ledna 2019, 00:39
0

Protože se ti to líbí.

M
28. ledna 2019, 07:28
0

presne tak, ak chce niekto maly crossover, ktory je menej vsedny (?) ako HB/SW.
Inak 308 je v podstate v trosku inej kategorii. Vsetko je tam tak nejak trochu kvalitnejsie. staci si vypocut zvuk zatvarania dveri (kde napr. u 308 posobi kvalitnejsie ako v leon/golf/octavia). Prave kvoli tomu by som z dvojice vybral 308 (navyse, mne sa viac paci, aj ked je to uz.. 6 rokov stary dizjan)

milic
28. ledna 2019, 11:18
0

To: John Galt. Ale jo, s tím souhlas. Většina lidí si myslí, že se při koupi auta rozhoduje racionálně, ale ve skutečnosti je to právě libí/nelíbí nebo stádní efekt.

M P
28. ledna 2019, 12:25
0

Což je docela paradoxní u takového velkého výdaje za spotřebič, že? :) ale jo, je to tak

ro
rock
28. ledna 2019, 18:33
1

Vůbec ne, naopak. Právě proto, že je to tak velký výdaj, tak chci, aby to bylo řešení plnohodnotný i po estetické stránce.

Navíc teda
Jestliže si dneska stanovím třídu auta + budget coby vstupní kritéria výběru, tak mi stejně vyjde napříč konkurencí +- podobná nabídka od každýho výrobce, kterej v dané třídě má zástupce. A protože (a v tom je dnešní doba velmi příjemná) téměř žádnej z nich nebude vysloveně průser, tak technickou stránku můžu klidně ponechat stranou a vybírat podle vzhledu, případně to doladit ryze individálními požadavky, sympatiemi a antipatiemi (v mým případě třeba Peugeot = iCocpit = NEE) a člověk stejně moc chybu neudělá.

beastar
28. ledna 2019, 19:04
2

Jako čistě pro soukromý účely je to vždy velký výdaj. A v podstatě velká událost. Souhlasím s tím, že dnes je doba kdy žádným výběrem člověk neudělá vyloženě chybu. Je to vše solidní průměr. A logicky chci auto aby se mi líbilo. Mimo jiné. Nakonec stejně nejvíce rozhoduje zvyk a sympatie ke značce.

Trochu taky šikovně nastavený marketing. To jak značka komunikuje směrem k zákazníkovy. Globálně i dané modely. Avšak je potřeba mít stále na paměti--


krab
28. ledna 2019, 19:43
0

No jo, Peugeot meeting :-D Tenhle fór se jim tehdy vážně povedl natolik, že jakmile vidím jakýkoli novější Peugeot, tak si na to hned vzpomenu. Tohle už zůstane nadčasový skeč

Jinak k tomu proč si kdo vybere to nebo to... to je fakt na každým. Tady jde fakt o to si nějak umět na trhu vybrat a je to extra náročnej úkol. Tak ten, koho to nebaví sáhne po něčem obvyklém, po oblíbený značce nebo po finančním produktu na to auto zrovna nějak v zajímavý ceně. Ona se vůbec nabízí otázka, zda nové auto v ceně kolem půl mega vůbec kupovat nebo si jen pronajímat. Už tohle je složitý na rozhodování. A pak ti automobilový novinář řekne : není Focus jako Focus, není Peugeot jako Peugeot, chce to bedlivě zkoumat výbavy, motorizace atd... a teď čert aby se vyznal. Ve skutečnosti se v tom vážně vyznat pořádně je na full time job. :)

beastar
28. ledna 2019, 21:29
0

Le voiture horrible. Ano u toho skeče se vždycky mimoděk zasměji i když to vidím po Xté. Oni to prostě tehdá v té době vážně vystihli. Kdy se hledalo tak nějak nové místo pro Pugy na trhu. A ani sama značka si s tím podle mě moc nevěděla rady.

Dneska se hrozně liší ty specifikace a různé kombinace. Já třeba tady jednou moc nechápal ty hrůzy o oktávce. Protože co já měl trojku z půjčovny na plyn tak mě sraly jen ty hrozný sedadla, ale zbytek auta byl prostě dobrý a krásně fungující. V rámci třídy. Proto já už se ani subjektivně k těmhole autům nevyjadřuju. Je to prostě o konkrétním kusu. A jelikož tady kluci jezdí vždycky v plný (skoro vždy) a my ostatní většinou střed až socku můžou se zkušenosti dost lišit. Mě se u těch aut nelíbí interiér. Zejména potom palubka. Jenže já sem zamrz u Der neue Peugeot 406! Kdy to tehdy na mě naposled na dlouhou dobu umělo zanechat dojem, že jako fck off Německá trojko jdu si pro galskýho vypelichanýho kohouta.

Marně přemýšlím který z dnešních modelů tohle dokáže? U fanoušků aut asi opravdu málo co. Možná RCZ. 508 drží taky prapor úhlednosti a poměrně zajímavých linií. Tyhle malý přeplácaný cross suv. Jako na obrázkách dobrý. Nesmíš to potkat v reálu to potom názor dost pozměníš. Možná bejt mi 50 a kupovat rodinný auto, nebo pro manželku budu na to koukat zase úplně jinak.

krab
28. ledna 2019, 23:36
0

Souhlas. Já jsem jezdil v 208 z půjčovny nějaké a i tou větší 308 a přišlo mi to spíš takový přeplácaný. 508 Combi mi přišlo praktický a vcelku jsem tam pocítil ten původní Peugeot z dob před tou velkou schůzí správní rady :-D ( ... když už tu jede tenhle skeč)

Jo, asi jsme zamrzli tady v těch dobách , 205, 405, 605 , to byly Peugeoty. I ta 406 není zlá, nakonec můj téměř soused mi půjčil v létě ke svezení své 406 Coupe 3.0 V6, tak jsem si trochu zavzpomínal na časy, kdy jsem na ta auta koukal obdivně ve věku, kdy jsem tak nějak sotva měl papíry nebo spíš jen papíry na "fichtla".

Já když vidím auta tohoto typu jako je testovaný 2008 tak si říkám : hrom do čepice, proč bych si kupoval zrovna tohle, když za ty prachy můžu mít normálně Golfa :-D A když ne Golfa, tak něco jako nějakou obyč Toyotu nebo něco bez zvláštních kreací. Ale protože to vyrábějí, tak to asi někdo kupuje, patrně ten, co přesně toho Golfa nechce.
Teď jsem večer dokoukal Koubka a test Focusu na naftu a on tam přesně o těch konfiguracích a to jak hrozně to změní dojem z auta mluvil, takže to asi platí napříč všemi značkami.

beastar
29. ledna 2019, 16:54
0

Je pravda že Koubič je teda v poslední době jeden z těch co na to upozorňuje na ty varianty. A rozdílnost v podstatě u každýho mainstreamu co testuje. A má samozřejmě pravdu. Teda ty rozdíly tady byly vždy. Ona OC1 1.4 mpi taky jezdila jinak než 1.8 20V. BMW 528i jezdí jinak jak 520d i dvě generace zpátky. Ty rozdíly si měl vidět ale hlavně v dynamice a v detailu (výbava a vnější design modelu) Dneska je to nebe a dudy i na jedno palivo a s jednou výbavou. Jen se vymění převodovka a motorizace. A je to jiný auto.

A samozřejmě to že mi nedovedem pochopit kdo si koupí malej crossover typu 2008 nebo Golf SportsVan neznamená, že takový lidi nejsou. Pak se koukáš na prodeje za čtvrtletí v Evropě. A zjistíš že se třeba tyhle dvě auta který jmenuju prodávají docela dobře. A to neni o Češích a jeijch vkusu to je o vkusu zákazníka na relativně velkým trhu EU. Časy kdy vyjížděli věci typu 406 coupé s šestiválcem už jsou asi nenávratně pryč, ale jsem rád že si na tu dobu pamatuju a částečně sem ji prožil. Bylo to opravdu skvělé období automobilismu a pokroku. Zase opět. Kdyby dneska někdo přišel a řekl mám tady 508 coupé je to hybrid plácnu 1.5 +elektrika. Když to bude za slušnou cenu a pojede to .. nemyslim výkon, ale podvozek a tak dále. Já si to koupím. To že do toho nedá nikdo šest válců je mi jasný. Jenže ani to se neděje. Znašky jako Pug, VW, Škoda, Rendl, Tojka dělaj převážně průměrný auta pro masy. A když už vytvoří něco jakoby jinýho je z toho málem svátek a ještě to musej dělat v nějaký kooprodukci viz. GT86... a tak dále....

krab
29. ledna 2019, 17:16
0

Když se nad tím zamyslíš, tak auta typu 2008 ( a Vavris na to upozornil u toho testu CX3 co nechal radši vyzkoušet manželku) jsou tu i z takovýho lavinovýho efektu popularity SUV. Já to vidím denodenně, když jedu po jižní spojce třeba a řídím sporťák nebo dokonce Lotus, ale ono stačí jen jet v něčem starším malým, jako třeba teď nedávno pro srandu v dvojkovým Cliu. Připadáš si jako na malý tříkolce obklopenej velkema zlejma autama. I v novým hatchbacku třídy supermini nebo nižší střední si tak trošku připadáš. Auta okolo jsou velká a vysoká. Bojíš se jich.... Proto oni ti nabídnou tuhle třídu. V Mini (Maxi) Countrymanu už se cítíš "normálně" v nový X2 to bude platit taky a to jsou auta která se marketují jako sporťáky... To co dřív bylo 406 Coupe (elegantní) je teď takový to "sportovní" SUV. A jen pár těch dražších značek si drží i tu kategorii hezkých 5dv ( coupe-liftbacků).

problém těch aut typu GT86 je, že je reálně koupí zoufale málo lidí....

M
28. ledna 2019, 08:21
1

Pekny test, jeden z mala bez stigmat navazania sa do franzuzkych aut :) Co je asi vysledok toho, ze sa Francuzi naozaj zlepsili :)
S i-cockpitom som najazdil 100.000 km a mne minimalisticky dizajn uplne vyhovoval. Maly volant je super, na budiky som videl idealne (mozno som mal stastie, je to individualne, napr. v Superbe III pri pohodlnom dianicnom presunevani nevidim na hornu cast rychlomeru :) a DSG v meste asi uz nasrala kazdeho)
Moderne HDi vs. PureTech a spotreba? Podla Mateja maju podobnu spotrebu, co nespochybnujem (navyse HDI pre zahriatie a znizenie emisii tam prve kilometre "zahrieva" motor cez egr, zvysena spotreba, nie je problem sa dostat cez 8 na prvych 5km) , ale ako urcite este stale plati vzorec, zohladnujuci pocet km, typ ciest a rozdiel v cene motoru a paliva (HDi zerie aj tak najmenej :-P a to mam teraz na tyzden hybrida).

reagovat
M P
28. ledna 2019, 09:59
1

Děkuju. Já proti francouzským autům předsudky netrpím, ba je mám docela rád, dělají věci jinak. Jinak ta spotřeba... já prostě neviděl rozdíl mezi PureTechem a HDI, ale to bylo dáno mým provozem a krátkou zkušeností. Ostatně ono ty novinářské spotřeby jsou kolikrát prostě dost divoké, zvlášť u výkonnějších aut. Snažím se jezdit úsporně, mezi moje rekordy patří 5.5/100 s velkým LR Discovery na trase 200km, Maserati Ghibli tamtéž jelo za 7.5. Absolutní rekord mám 3.2 se Suzuki Ignis na ekorally :D

M
28. ledna 2019, 10:51
0


Tak francuzke auta boli niekedy legendy v automobilovych inovaciach a v motosporte (po really, B skupine uz teraz iba Pariz-"Dakar") ale na prelome tisicroci neudrzali kvalitu.
a 5.5 s LR, klobuk dole :)
Mne sa prave s 1.6 eHDI podarilo 3.2/100 na cca 120km a tiez extrem ukazuje, ze diesel zatial najleefektivnejsi - tiez cca 120km pri priemernej rychlosti 149km/h ukazalo spotrebu 6.9, co mi prislo neskutocne. Opacny extrem by bol asi s mojim XT ale tam sa na spotrebu pozriet neodvazim... akurat to chce furt na benzinku.. :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem