načítám data...

Peugeot 2008 GT-Line: Městský pohodář

Je malý, obratný a tváří se drsně. Má tedy všechno, co zákazníci od moderního kompaktního crossoveru chtějí. Dokáže ale přesvědčit i v reálu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kategorie kompaktních crossoverů patří dnes k nejžhavějšímu zboží na trhu. A na první pohled přitom nemusí být jasné proč. Co vede zákazníky k tomu, aby si kupovali auta, která jsou v podstatě zvýšenými hatchbacky se vzhledem, ale nikoliv schopnostmi SUV? Možná právě to, že hledají vzhled SUV a nikoliv jeho schopnosti. Nemluvě o tom, že z vyššího auta je lépe vidět a snáze se do něj nastupuje. Takže by to vlastně mohl být docela dobrý nápad. Ale povedlo se to Peugeotu v tomto konkrétním případě?

Začít týden s autem tím, že se v něm necháte svézt naším slovutným šéfredaktorem, který spěchá, aby si stihnul vyzvednout svůj testovací Jaguar, není tak docela šťastné. Jak má člověk přistoupit k autu bez předsudků, když mu Vojta během několika minut všechno poví? Ano, mohl bych teď napsat, že 1.2 PureTech je boží, automatická převodovka s hydroměničem je ještě skvělejší a jen je škoda, že sedíme v 2008 a ne v 208, ale já bych raději použil své myšlenky a své metody zjišťování informací.

Jak nejspíš víte, 2008 je 208, která dostala chůdy. A vzhledem k tomu, že 208 je docela dobré auto, dá se čekat, že něco z toho zůstalo i na 2008. A vážně to tak je. Po usazení za volant jde všechno samo. Když projíždím pražskou zácpou, bavím se proklikáváním všech nabídek, které nabízí palubní počítač a posléze infotainment, a když z téhle zábavy procitnu, už jsem na výjezdu z Prahy. Přijde mi divné, že jsem nemusel vyvinout žádné úsilí nebo námahu a celý proces protlačení se zácpou byl úplně samozřejmý. Když se to samé děje při každodenní cestě do práce či do školy, potvrzuje se mé podezření. S 2008 se jezdí vážně snadno. Sladění motoru s převodovkou je skutečně příjemné a celé to dotváří i podvozek, který je pohodlný srovnatelně s naším oblíbeným ‚Kaktusíčkem‘, ale narozdíl od něj není tak houpavý. To jsem při čtení znáčku GT-Line nečekal. Původně jsem myslel, že snad půjde o nějakou pseudozávodní edici, která si tvrdostí nezdá s Rudou Potvorou. Naštěstí jsem se mýlil, GT-Line je označení nejvyšší výbavy. Uf. 
Ale zpět k ježdění. Mohlo by se zdát, že nemám výtek, ale bohužel, všechno není perfektní. Díky start-stopu jsou občas rozjezdy z křižovatek pomalé, protože 2008 si musí rozmyslet, jestli jste tu nohu už vážně z brzdy sundali a je čas startovat, nebo je ještě čas na sklenici vína. Pomyslnou sklenici vína si při touze po svižnějším rozjezdu nejdřív vypije i motor. Až pak se malé turbo dostatečně roztočí a dodá vám kýžený výkon. Pocit, že řízení je až neuvěřitelně snadné, naštěstí zůstává i při nájezdu na dálnici. Malý velký Peugeot má dostatek výkonu a to nejlepší, co můžete po nabrání rychlosti udělat, je navolit si na páčce známé z 307 rychlost a odpočívat. 

To vám v sedačkách půjde docela snadno. Jsou z příjemné látky, pohodlné a vyhřívané, kdyby bylo potřeba. Jen mě trochu zaráží, že veškeré nastavování je pouze manuální. Inu, kořeny v dostupné 208 se nezapřou. Interiér nejenom vypadá prostorný (tomu pomáhá velikánské panoramatické okno), ale skutečně prostorný je. Místa na zadních sedačkách je na první pohled dost, ale… Já se na nich nemůžu pohodlně usadit. Nevím, čím to je, nejspíš jsem nekompatibilní se zadní sedačkou… 
Zpět dopředu, palubní desku nejspíš znáte z již zmíněné 208. Zůstaly tu i lesklé plasty, které v noci rády odrážejí světlo z budíků a jsou jedinou věcí, která mě na interiéru doopravdy iritovala. A když už jsme u budíků, zlí jazykové tvrdí, že když si pohodlně nastavíte sedačku, je na ně špatně vidět. Zlí jazykové se ale nejspíš jen neumějí posadit jako člověk. Mimochodem, všimli jste si ruční brzdy? Jestli ne, tak se na ni podívejte do fotogalerie. Také vám připomíná plynovou páku z nějakého herního zařízení, které imituje stíhací letoun? Mně jo. Chvilku mě to vyvádělo z míry, ale vzhledem k tomu, jak zřídka jsem ji použil, jsem na ni brzy zapomněl.

Když se na 2008 podíváte zvenčí, je znatelně zvýšená, což naznačuje, že by mohla mít i lepší prostupnost terénem. Tomu nahrává i systém Grip Control, který můžete ovládat otočným kolečkem vedle voliče převodovky. Do 2008 si bohužel nemůžete objednat pohon všech čtyř kol, ale toto je částečná náhrada. Schválně jsem vyzkoušel, jak si auto poradí s rozbahněnou nezpevněnou cestou testovacím polygonem a v kombinaci s přehozením převodovky do sněhového režimu obstála podstatně lépe, než jsem čekal.

Možná se trochu podivujete, že jsem vám zatím popsal vše kromě toho, jak vlastně 2008 vypadá. Je to tím, že nevím, co vám o jejím vzhledu mám říct. Rozhodně mi připadá hezčí než 3008, ale její design na mě prostě nefunguje. Linka na zadními dveřmi, která vypadá, jako by nad zadními sedačkami byla zvýšená střecha, trochu narušuje boční profil. A přední světla mě v kombinaci s mohutnou maskou chladiče trochu vyvádějí z míry. Mnohem raději bych viděl milé auto, jako je 208, jen větší. 

Jak to tedy uzavřít? 2008 je vážně dobré auto, které vám ukáže, že každodenní zácpy vlastně nejsou taková otrava. Pokud chcete něco do města nebo třeba auto pro manželku, dovolil bych si tvrdit, že je to i lepší volba než C4 Cactus. Ten vám sice nikdo neobouchá, ale v 2008 budete vypadat přeci jen seriózněji.

 

Technické údaje

Motor: žážehový přeplňovaný tříválec 1 199 cm3
Výkon: 110 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment: 205 Nm v 1 750 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická HDM
Maximální rychlost: 188 km/h
0-100 km/h: 10,3 s 
Průměrná spotřeba (euro): 5,9 l/100 km 
Cena již od: 320 000 Kč
Cena testovaného vozu: cca 610 000 Kč 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
23. listopadu 2016, 08:23
0

No, za auto do města, natož pro manželku bych já osobně teda 610 000 Kč nedal, skoro bych dokonce i řekl že při troše snahy by se ta částka dala rozdělit na Swift Sport a Citigo, nebo nějak podobně, rozumněji, ne? :-)

reagovat
František Čáslavský
23. listopadu 2016, 10:10
0

Ona ta cena je konkrétního kusu. základní cena je někde na půlce. Dodám to do tabulky, díky za připomenutí :)

RCNP
23. listopadu 2016, 10:53
1

"natož pro manželku" ty jeden :D Jinak to je otázka na konkrétního zákazníka s konkrétním rozpočtem. Někdo kdo má víc volných peněz je třeba nechce utratit za "komfortní minimum" ale chce si udělat trochu radost a jezdit třeba něčím trochu stylovějším. To jestli to splňuje zrovna tohle auto záleží osobních preferencích. Ne vždy to je jen o tom získat za své peníze co nejvíce užitné hodnoty, ale taky o přidané hodnotě v různých podobách. Navíc k čemu ti jsou dvě auta, když si šel pro jedno :D A co mám zkušenost, tak zrovna citigo není oblíbené u něžného pohlaví. Právě menší vyšší crossovery nebo malá SUV jsou oblíbená protože z nich drobné postavy trochu vidí, nejsou tak velká takže se s nimi ještě dobře parkuje, mají aspoň minimální respekt v provozu a dobře se v nich vystupuje (třeba v sukni, co jsem slyšel :D). Jak to bylo popsáno v článku. Takže ač se nám to může zdát jako zbytečně nafouklý hatchback s nijak omračujícími jízdními vlastnostmi, tak pro jiné je to ideální kombinace vlastností. A pak je pro ně ta cena odpovídající.

M P
23. listopadu 2016, 10:17
0

Cactus hlavně nemá hydroměnič, který je v 2008 tak oh so smooth až by jeden plakal dojetím. Opět se ukazuje, že PurrrrTech s HDM, jakkoli ta kombinace zní šíleně, je výborný nápad.

reagovat
piwel
23. listopadu 2016, 11:48
0

v tady té kategorii u mě prostě vede Mazda CX-3. Každopádně doufám že na dalších Peugeot EmotionDays bude 2008 k vyzkoušení s hydroměničem, protože co jsem jel v manuálové verzi, moc mě to nepřesvědčilo a u takového auta je řazení dost otravné. Úchylnou ruční brzdu měla i předchozí generace 2008, ale naprosto nejletadlovitější ruční brzdu má podle mě Honda CR-V

reagovat
sk
skodafil
23. listopadu 2016, 21:06
0

JAG????? Jakej? Kdy?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem