načítám data...

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G121 A/T Revolution: Nejhezčí městská kabelka

Malé crossovery si pro sebe koušou stále větší kus z tržního koláče. Jeden z nejstylovějších má v nabídce Mazda...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G121 A/T Revolution: Nejhezčí městská kabelka

Vybalím to rovnou. Asi už mi ujel vlak a nejsem dnešní. Malé crossovery mi příliš neříkají a pokud bych měl mluvit svým subjektivním pohledem, zcela bych se třídě nejmenších SUV vyhnul a vždy místo nich volil raději cenově srovnatelný klasický kompakt. Mazda CX-3 sice ve své třídě patří k nejlepším, ale stejně bych si za podobné peníze pořídil skvělou Mazdu 3. Neuměl jsem zcela pochopit důvody, proč malý crossover patří mezi nejprodávanější modely Mazdy nejen na našem trhu, ale v celé Evropě.

Jenže každé auto by se mělo posuzovat zejména pohledem cílové skupiny a já jsem v případě vícedvéřových aut velice pragmaticky založený člověk. Za volantem malých crossoverů lze nejčastěji vidět ženy. Ty jistě budou na stylovou CX koukat jiným způsobem než staromilský pisálek vlastnící už několikátou MX-5 a preferující v případě každodenní přepravy konzervativní pohodlný sedan. Skládačka do sebe začíná zapadat v momentě, kdy CX-3 ve výbavě Revolution poháněná slabší variantou atmosférického dvoulitru spojeného s automatickou převodovkou od Aisinu zaparkuje před domem. Má drahá žena, obvykle zcela netečná vůči autům, které nám parkují ve dvoře, sama od sebe pronesla: “ Co to máš? To vypadá moc hezky…”, a já, toho času zrovna tříbící si myšlenky, co si o tom autě myslet, naznal, že tentokrát by měla mít výrazné slovo v testu ona. Takže dnešní hodnocení bude poněkud netradiční. Testovat bude manželka a já občas přicmrdnu protiargument zapšklého vyznavače starých pořádků.

Začneme shodou. A to veskrze pozitivní shodou. Po vzhledové stránce Mazda těžko hledá ve své třídě konkurenci. Facelift přinesl nový odstín typické červené. Nyní se barva jmenuje Soul Red Crystal, je hluboká tak, že v ní necháte oči a společně s dynamicky střiženými liniemi Cé-iks-trojky postavené na fešných omsnáctipalcových kolech dělá z auta tahač pohledů. Vlastně jsem na CX-3 trochu žárlil, protože moji placaté Miatě sice mávají děti, ale rozhodně se kolem ní nemotají lidé, když s ní zaparkuji před obchodním domem…   ani když se s nákupem vracím zpět k autu. V zimní plískanici a záplavě “nebarevných” aut zářila na parkovišti jako rubín na rozoraném poli.

Bronia: Tahle Mazda vypadá super. Dívá se zlobivě, stojí sebevědomě. Než jsem se dozvěděla kolik stojí, tipovala jsem o 200 tisíc více. Líbí se mi ty ostré linie a hezká je také uvnitř. Má pěkně designované budíky a kolečka topení jsou taková sympatická a milá. A je z ní vidět před sebe! Jo a taky si neušpiním práh, protože nastupuju hezky nahoru a nezadrhnu podpatkem jako v nízkých autech.

Tomáš: No, to sice ano, rozhled je díky vyšší stavbě logicky lepší, ale co komfort? Nepřipadá ti, že je tahle Mazda trošku urdncaná? Nemůžu si pomoct, ale klasický hatchback, ať už vezmu téměř jakýkoli, je komfortnější a tišší. O lepší stabilitě na dálnici ani nemluvě..

Bronia: Vždyť to jezdí úplně normálně, mi to udrncané nepříjde. To jste vy Autíčkáři, musí to být všechno podle vaších divných měřítek. Tvůj hadraplán je udrncaný. Mi se jeví, že tahle Mazda jezdí hezky a dobře se mi řídí. A hlavně je to automat, takže to je pohodlné a plynulé.  

Tomáš: Automat je povedený. Líbí se mi tady stejně jako v ostatních Mazdách. Co povedený, řekl bych, že je rozhodně lepší než dvouspojky v Renaultu Captur nebo Seatu Arona. Bohužel je poznat, že nepříliš výkonnému motoru ubírá trochu elánu – i podle papírových parametrů je automat (přestože má blíže sobě poskládané převody) pomalejší než verze s manuální převodovkou. Ale u podvozku si budu stát za svým, určitě bych raději pořídil CX-3 na 16” kolech, na těch je poddajnější. S 18” disky si podvozek původem s Mazdy 2 sice poradí, ale rozhodně nejsou ideální volbou. Menší kola jsou k diposzici jen u nižších výbav Emotion, Challenge nebo Attraction. A výbavu Emotion nechceš, protože by ses ochudila o skvělý informační systém ovládaný kolečkem – za mě s přehledem nejlepší řešení napříč konkurencí. 

Bronia: No, to je pravda. Nejdřív jsem na to nadávala, zdálo se mi to divné, ale jen první den. Líbí se mi, že jde po chvilce všechno ovládat poslepu jen cvakáním a točením. Dokonce i zadat adresu do navigace, což je super, že nemusím na nic mačkat na displeji.  Ale štve mě jak dlouho trvá než se načte seznam stanic v rádiu. Za to je super, že se mi do dveří vleze velká flaška s pitím. 

Tomáš: A co říkáš na místo? Vzadu je ho velmi málo. Sotva se tam vejdou děti, Tady je na tom téměř všechna konkurence lépe. A třeba Honda HR-V s Magic Seats umí při sklápění zadních sedadel elegantním způsobem vyvtořit rovnou podlahu a spoustu místa. Seat Arona jej má taky znatelně více.

Bronia: Já nikoho vzadu vozit nechci. Matěj v sedačce se tam vleze a ostatní ať si jedou svým autem. A HR-V se mi nelíbí. A ty Seaty a Pežoty už vůbec ne. Vypadají jak hračky na kolečkách, to se s Mazdou vůbec nedá srovnat. Ta má ostré a sebevědomé rysy. Překvapilo mě, že v zatáčkách Mazda vůbec nejezdí jako vysoké auto…

Tomáš: To je pravda. Podvozek je v rámci třídy určitě jeden z nejlepších, netrpí náklony a je přesný. Možná Nissan Juke umí Mazdě sekundovat, třídní konkurence z Francie se pak příliš nechytá…

Bronia: No a to je asi všechno. Chceš ještě něco slyšet? Mi se přesně takové auto líbí. Jen kdyby mělo trochu silnější motor. Líbí se mi vzhled, výhled z auta, nastupování, příjemný interiér a jestli to jezdí růžově, makově nebo ještě jinak oproti kdo ví čemu nižšímu řešíte stejně hlavně vy na těch vašich autíčkářích. Jezdí se mi v tom velice dobře. Tečka.

Verdikt

Tak a mám to. Nerozumím tomu. Objektivně patří Mazda CX-3 určitě k tomu nejlepšímu ve své třídě. V rámci faceliftu byly změněny jen detaily a nemmá smysl je vypisovat – “mohutnost” modernizace nejlépe dokládá náhrada klasické ruční brzdy elektronickou – to je totiž asi největší odlišnost. Jak už bylo řečeno, CX-3 boduje vzhledem, ovládáním palubního systému a ergonomií obecně a také způsobem jízdy, kterým umí napodobit nižší hatchbacky. Zmínit také musím vynikající LED světlomety. Co budete muset překousnout je již trochu zastaralé prostředí infotainmentu (konkurence umí víc a hezčím způsobem), ale hlavně skromné místo na zadních sedadlech. Osobně mi pak kombinace 18” kol, elektronicky uškrceného dvoulitru a automatu nepřišla úplně šťastná. V principu jsou motor i převodovka dobré, jejich kombinace však působí občas poněkud unaveně a pocitově neodpovídá deklarovanému zrychlení za 9,9s na 100 km/h. Podvozku by pak jistě slušela poddajnost menších kol, na kterých CX-3 filtruje nerovnosti o poznání lépe.

Pohledem nadšence do aut bude CX-3 zajímavá hlavně ve verzi s pohonem všech kol, který v rámci třídy představuje ne úplně typický benefit. Ale pokud jste, jako já, zastydlá automobilová konzerva, tak pro vás CX-3 a třída malých crossoverů obecně, nebude to pravé ořechové.

PS: Omlouvám se za chybějící fotky interiéru – zhruba polovina fotek testovaného auta bohužel odešla do věčných lovišť kvůli neopatrné manipulaci autora s paměťovým médiem..

Stručné technické údaje:

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 998 cm3
Výkon: 89 kW (121 koní) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 206 Nm v 2 800 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická (HDM)
Pohotovostní hmotnost: od 1 213 kg 
Maximální rychlost: 187 km/h
0-100 km/h: 9,9 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná (v testu): 6,1 (7,6) l/100 km
Cena základní verze (2.0 SkyActiv-G121 Emotion): 412 400 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky (2.0 SkyActiv-G121 A/T Revolution): 605 400 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Matěj Podhorský
12. ledna 2019, 17:12
13

Jen aby nedošlo k mýlce, ten Matěj v sedačce nejsem já. Ale jinak ano, pojmenovali jej po mě :)

reagovat
Martin Martin
12. ledna 2019, 19:41
0

pěkně a nakonec i velmi výstižně napsáno.

reagovat
bitner
12. ledna 2019, 22:35
0

Jestli to neni tajne: odkud je fotka c. 5?

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
12. ledna 2019, 22:49
0

Ostrava - Plesná ;)

Wanix
14. ledna 2019, 11:02
3

nu co říci...za mě jako automobilového puritána bych byl nejradši, kdyby crossovery vůbec neexistovaly, pokud ale jejich prodeje napomůžou Mazdě k financím na vývoj nějakého dalšího rotary nesmyslu tak budiž

reagovat
Pochtli
14. ledna 2019, 11:21
1

A co na auto říkala micka z fotky č. 4?

reagovat
briza
14. ledna 2019, 23:05
5

...

je
jenda200
16. ledna 2019, 17:19
0

Briza, dobrý :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem