Auto, které konečně zpřístupní elektromobilitu obyčejným lidem. Nebudu počítat, kolikrát jsem tuto formulku za poslední dva roky slyšela, zato však můžu spočítat, kolik vozů slib skutečně splnilo. Situace u nás je přirozeně ještě o něco těžší, protože možnosti zmíněných „obyčejných lidí” se v Česku nemohou rovnat západním sousedům. Teď se však na obzoru objevil elektromobil, který by skutečně mohl zlákat i zákazníky s relativně normálními, či lehce nadprůměrnými příjmy. Co zlákat – přímo svést! Renault Twingo E-Tech je totiž přesně ten typ auta, který má potenciál probudit lásku. A láska, jak víme, hory přenáší, nutí lidi opouštět zažité vzorce chování a troufnout si třeba i na odvážný krok.
Na jakého předka se novinka odvolává, je jasné na první pohled. První Renault Twingo byl představen roku 1992 a i do něj se okamžitě zamilovaly statisíce lidí po celém světě. Bylo maličké, ale praktické, uvnitř variabilní a levné. A taky mimořádně roztomilé a přátelské. Další generace – byť se prodávaly podobně dobře – už na jeho výjimečnost nenavázaly, neboť designově sklouzly do středního proudu, s nímž tak trochu splynuly. Víte, že se v Evropě prodávalo až do loňského roku a dokonce v elektrickém provedení?
Nové Twingo E-Tech teď přichází jako dítě, které nese dokonalou podobu svého předka, k níž přidává výhodu mládí. Stejné proporce, stejné obliny, skoro lidské oči a kamarádský výraz s nikdy nemizejícím úsměvem, pouze dveří je nyní pět. Všechno samozřejmě v perfektně moderním pojetí s ohledem na aerodynamiku a technologie, bez nichž dneska odmítáme fungovat. Na svého dědečka chce ale nové Twingo navázat i dostupností – automobilka slibuje cenovku pod 20 tisíc eur, u nás tedy pod půl milionu korun.
Hotovo za 100 týdnů
Když dnes chcete koupit elektromobil pod půl milionu, musíte pohlížet směrem na dálný východ. I ta Dacia Spring, jediná dostupná možnost s evropskou značkou, má technický původ v Číně. V segmentu A máte dál na výběr už asi jen BYD Dolphin Surf a Leapmotor T03. Hyundai Inster nebo Fiat 500e už se pod hranici nevejdou.
Jak tedy elektrické Twingo „ušetřilo” na atraktivní cenovku? V první řadě rychlostí vývoje. Ten trvá v evropských podmínkách obvykle kolem čtyř let, zvládli Francouzi za 100 týdnů, tedy méně než dva roky. Pomohli jim s tím kolegové z čínského vývojového střediska ACDC, které zde založila skupina Renault. Dvouletý vývojový cyklus se dnes v Číně používá běžně a Twingo je vůbec prvním autem, které ve skupině Renault vzniklo tak rychle. Ale aby nedošlo k omylu – pořád je zcela evropské. Vyrábět se bude v historickém závodě Novo Mesto ve Slovinsku, kde vznikaly už původní čtyřky a pětky.
Platformu AmpR Small sdílí se svými většími příbuznými, Renaultem 4 a Renaultem 5 . Mimo jiné to znamená, že by mělo jezdit jako o třídu větší model. Například přední nápravu má zcela shodnou s pětkou, zadní víceprvek byl nahrazen jednodušším flexibilním typem. Koneckonců, městské auto nepotřebuje zas tak sofistikovanou techniku pro broušení zatáček a chtít jízdní vlastnosti pětky za půl milionu… to už bychom asi chtěli moc.
Celý týden bez dobíjení
Hnací ústrojí dostalo Twingo co nejjednodušší – vpředu je umístěn elektromotor pohánějící přední nápravu a poskytující výkon 60 kW, pro městské prostředí zcela vyhovující porci. Energii mu dodává akumulátor s využitelnou kapacitou 27,5 kWh, který jako první u Renaultu používá technologii lithium-železo-fosfát.
Jako levnejsí varianta umožňuje LFP stlačit cenovku auta a k témuž přispívá i technologie Cell-to-pack, tedy baterie bez modulů integrovaná do šasi, která nepotřebuje pevné (a těžké) pouzdro ani obří hromadu konektorů. Nižší energetická hustota LFP baterie nepředstavuje u městského postrkovadla žádnou zásadní bolístku. Hodnota kombinovaného dojezdu podle WLTP činí 273 km, v přirozeném prostředí Twinga to ale bude nejspíš hodně přes 300. Podle zástupců automobilky to bude stačit většině cílových zákazníků na bezstarostnou jízdu po celý týden.
Také nabíjení jde cestou minimalismu. V úplném základu dostanete jen palubní nabíječku pro domácí dobíjení střídavým proudem výkonem 6,6 kW. Z 10 procent na 100 se baterie dobije za 4 hodiny a 15 minut. Kdo chce víc, může si pořídit balíček Advanced Charge, který zvýší výkon nabíjení střídavým proudem na 11 kW a umožní také 50 kW DC nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici se pak baterie nabije z 10 na 80 procent za 30 minut.
Další snížení ceny přinesl termomanagement, který nezajišťuje chlazení vodou, ale pouze vzduchem. Předpokládá se, že pro Twingo nabíjené převážně v domácích podmínkách a jezdící spíš nižšími rychlostmi po městě bude takový systém vyhovující.
Vítejte v hracím koutku
V kabině nové Twingo bez uzardění přiznává tvrdé plasty a snahu o jednoduchost. Tady jsme ale v segmentu, kde se s úsporami počítá – teď jde o to, jaký dojem se z nich designérům povede vykřesat. Interiér Twinga je v první řadě hravý a v druhé maximálně praktický. O hravost se starají parádní detaily, jako je strop s „twingo abecedou”, barevné lišty, piktogramy na koberečcích a třeba také tlačítko výstražných blinkrů, které jako by sem zabloudilo z kabiny devadesátkového předka. Veselý design má i přístrojovka, na níž dominují motivy typických oválů.
Praktičnost zastupuje množství všelijakých úložných přihrádek, které lze ještě doplnit příslušenstvím z 3D tisku. Zadní sedačky jsou posuvné dopředu a dozadu o 17 centimetrů, místo si tu tedy najde i dobře rostlý pasažér. Po sklopení jejich opěradel vznikne vzadu nákladní prostor až 1000 litrů, a když se sklopí opěradlo předního sedadla, lze zase naložit až dva metry dlouhý předmět. Celkem pěkné možnosti na autíčko o délce 3,8 metru.
Zatím není jasné, jak bude vypadat interiér v nižší výbavě Evolution, v té vyšší Techno však dostanete plnohodnotný infotainment se systémem R-Link a službami Google. Funguje přesně jako ve větších modelech, takže navigace třeba poměrně přesně odhadne, kolik energie bude baterce zbývat po dojezdu do cíle, nebo vám cestou najde vhodné nabíječky.
Taky z bezpečnostních asistentů nic zásadního nechybí. Máme tu adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, ovládání jedním pedálem, hlídání provozu za couvajícím autem i asistent pro bezpečné vystupování i kontrolu slepého úhlu. Ve svém segmentu je Twingo prvním autem, které bude umět samočinně zaparkovat. Docela koukám…
Příští rok na shledanou
Slavnostní premiéry mají schopnost vyvolat v přítomných návštěvnících takové nadšení, že by nejradši rovnou běželi dané auto objednat. Jsem si toho dobře vědoma, takže jsem si pak pár dní poseděla v tichém koutku a čkala, až to přejde a vášně se trochu usadí. Dovolila jsem si maximálně procházet inzeráty první generace Twinga na Mobile.de. Koneckonců, na to nové si beztak musím počkat, neboť do Česka se dostane až ve druhé polovině příštího roku.
Přesvědčení, že bude nové Twingo naprosto skvělé, mě ale neopustilo. Do města má perfektní rozměr, a přitom je to skutečné auto – žádná stavebnice, jejíž jedinou výhodou oproti skútru je, že na vás neprší. Člověk se v něm navíc cítí tak nějak veselejší a zvenku vypadá naprosto famózně. Přesně takový byl cíl designérského týmu, který dával Twingo dohromady – prostě se zamilujete, a bude vám jendo, že je to elektromobil. Jednoduše víte, že ho chcete. Dozvědět víc se o tom můžete níže přímo od ženy, která designovému týmu Twinga velela.
Na slovíčko s Paulou Fabregat, vedoucí designových projektů Renault
Elektromobil Renault 5 se stal již v prvním měsíci po uvedení na trh ve Francii nejprodávanějším elektromobilem a krátce nato vyhrál titul Evropské auto roku, na podobný úspěch má našlápnuto i Renault 4. Ruku na srdce, největší podíl na jejich slávě má zcela jistě design, jemuž šéfovala Paula Fabregat. A stejná dáma teď představuje další dílo svého týmu – nové Twingo.
Proč jste se rozhodli oživit legendu zrovna jako elektomobil?
Úřady nás neustále tlačí, abychom vyvíjeli a prodávali elektrická auta, jenže lidé zatím zcela přesvědčení nejsou. Nejdůležitějším úkolem pro nás tedy bylo vytvořit takové auto, které chytí za srdce, protože pak se lidé nebudou ptát, jestli je elektrické, nebo ne. Přijdou a řeknou: já prostě chci Twingo. U Renaultu 5 nám to přesně takhle funguje. Zákazník přijde k dealerovi, auto ho zaujme a začne se ptát, jestli ho může mít třeba jako hybrid. Jenže to nejde – je to výhradně elektromobil. Člověk pak začne uvažovat a přehodnocovat.
Jakým lidem se podle vás bude nové Twingo líbit nejvíc?
Hlavně takovým, kteří se neberou moc vážně. Věřím taky, že přijdou hlavně z generace, která má vzpomínky na Twingo původní. Je to zároveň generace, která má ještě k autům blízký, osobní vztah. Mezi mladšími je dnes velké procento těch, kteří vlastně vlastní vůz nepotřebují ani nechtějí, zejména ve městě. Jednoznačný profil zákazníka ale nemáme. Může to být kdokoliv, kdo ocení praktickou stránku ve městě, obratnou jízdu či snadné parkování.
Je to takzvaně auto pro ženy?
Nemyslím si, že existují auta pro ženy a pro muže, sama mám třeba ráda sportovní vozy. Lidé rádi přemýšlejí ve škatulkách, ale já s tím nesouzním. Jde spíš o konkrétní osobnost. Když jsme začali pracovat na Twingu, někdo z týmu přišel s nápadem dát do nabídky růžovou barvu. Řekla jsem mu, ale no tak, chceme přece prodávat auta! (smích) Nakonec tedy máme červenou, která jen na slunečním světle hází lehce růžové odlesky.
Trávili jste při tvorbě nového Twinga hodně času s tím starým?
No samozřejmě! Celou dobu jsme ho měli ve studiu, abychom mohli maketu nově vznikajícího vozu neustále porovnávat. Základní stavební kameny totiž musí zůstat stejné.
Jaké to jsou?
V první řadě jsou tu charakteristické prvky, jimž chcete zachovat autenticitu, ale přenést je do přítomnosti. Nejlepší příklad jsou světla – působí jako oči a to je myšlenka, kterou potřebujete udržet. Za druhé jsou tu tvary. Twingo je v zásadě oblá bublina, nemá na sobě žádné přímky. Za třetí jsou tu proporce, hlavní pilíř estetiky. Twingo má hravý charakter, ale musíte si dát pozor, aby nepůsobilo příliš křehce, jinak by působilo jako hračka. Pořád je to auto, ne hračka. V tomto ohledu nám pomohla třeba větší kola nebo více hmoty karoserie, která vznikla odstraněním plastové lišty ze spodní hrany oken.
Takhle to zní skoro jednoduše. Co tedy byla největší výzva?
Proměnit úspěšný koncept v produkční auto je vždycky obrovská výzva. Ještě větší výzva je provést to za sto týdnů. A vůbec největší udržet přitom pevně nastavenou hranici dvaceti tisíc eur. (smích)







































sheogh
předevčírem v 17:30Stare twingo byla takova vesela zaba, nove vypada jak maniodepresivni zaba :-)
Valfar
předevčírem v 18:06Design je myslím v rámci žánru docela ucházející, ale nedá mi to a budu první, kdo upozorní na "slona v místnosti". To auto je za půl milionu naprosto brutálně drahé a s dostupností prvního Twinga nemá nic společného.
Ano, ano, už slyším protiargument - vždyť tohle je přece elektromobil a na ten je potřeba klást úplně jiná cenová měřítka než na spalovák, jen se podívej, kolik stojí EV konkurence! Jenže tohle je právě zásadní omyl propagátorů elektra, kteří se pak diví, proč elektra, zvlášť bez dotací, nejdou na odbyt. A takoví udivení jsou dnes všude - od politiků, přes management automobilek až po novináře. Odpověď je jednoduchá: lidé neposuzují EV v nějaké samostatné škatulce, ale prostě je porovnávají se spalováky, které jsou ještě dostupné. Zákazníci, kteří chtějí koupí EV hlavně "vysílat signály", abych si vypůjčil slova Martina Jahna, si už EV vesměs koupili a jejich podíl je mezi kupci relativně malý. Zbytek velmi starostlivě řeší, jaké auto a s jakými užitnými vlastnostmi za své peníze dostane a technologie jim je buď úplně buřt, anebo se krčí někde v koutě.
Tak si pojďme vzít základní parametry nového Twinga a srovnat ho třeba se stájovým kolegou Cliem. Twingo je malý prcek, bude stát půl mega, ujede nanejvýš něco kolem 300 km a pak je potřeba řešit jeho nabíjení, které trvá od desítek minut po několik hodin a pokud člověk žije v bytě nebo zkrátka skončí kdekoliv mimo svou garáž, často jde o poměrně komplikované cvičení.
Odcházející Clio je větší, v dobré výbavě Techno a se 100koňovým spalovákem na benzín i LPG stojí 380 tisíc (https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/clio-price.pdf.asset.pdf/5c81b88b32.pdf), ujede přes 1000 km (součet dojezdu na obě paliva) a "dobít" ho lze téměř kdekoliv v řádu nízkých jednotek minut.
Lidí, kteří dají v tomto srovnání přednost novému Twingu, protože bez ohledu na poměr cena/hodnota mermomocí trvají na elektromobilu nebo jsou doslova uhranuti jeho stylem, nebude myslím mnoho, rozhodně ne tolik, aby se opakoval úspěch první generace. Jasně, nové Clio bude jistě dražší než to odcházející, ale že by bylo se spalovákem o tolik dražší, aby začalo Twingo dávat smysl? O tom dost pochybuju.
Navíc spoustu lidí si neuvědomuje, že řešením není prostě převést na EV všechny modely a pak najednou se začnou ty "levné" za půl mega masově prodávat. Spousta lidí prostě není ochotná ani schopná věnovat z rodinného rozpočtu půl mega na malou nákupní tašku a radši prodlouží cyklus obměny starého auta, bude jezdit hromadnou dopravou, využívat carsharing atd. atp. A to snad automobilky nechtějí, i když se kolikrát tváří, že o prodej aut už jim vlastně nejde a nově nabízejí "řešení mobility" a podobný kecy.
XTad
předevčírem v 18:53Taky mi to prijde predrazene, nikoli dostupne. Furt slysime, jak je elektromobil jednodussi, tak by twingo melo stat 250. A ne 2x tolik. Auto zvenku krasne, ale ten interier mi prijde docela laciny. Snad i Dacia Spring vypada vevnitr lepe. Nevim jak bude pusobit nazivo, ale ma to byt stylovka a takhle z fotek je to spise zklamani.
Valfar
včera v 08:552 XTad: Jenže my u EV pořád narážíme na to samé - baterie je drahá a její cena spolkne podstatnou část ceny celého auta. Ačkoliv si každý den přečteme nejmíň 6 zpráv o tom, jak byla objevena nějaká průlomová technologie ukládání energie, která se už už chystá do masové produkce, pořád přešlapujeme na místě. To samé se týká optimistických zpráv, které se vyrojí pokaždé, když cena lithia na burze zrovna klesá. Faktem je, že navzdory určitému pokroku, který nemá smysl popírat, se žádná revoluce neodehrála, což ukazují právě malá EV. A to ještě tohle Twingo dostalo lowcost LFP baterku a stejně bych tipl, že její cena tvoří dobrou půlku ceny auta - na zbytek mnoho nezbylo, a proto ta "hravá" řešení, kam se podíváš.
Opět je to známá námitka, že technologie baterií se prudce vyvíjí a jejich ceny brzy spadnou stejně, jako spadla třeba cena LCD obrazovek, LED žárovek atd. Ale to není poctivá argumentace, protože takový závěr z ničeho nevyplývá. Že nějaká technologie zlevnila v určitém čase o X % vůbec neznamená, že úplně jiná technologie za podobný čas zlevní stejně. Takových technologií, které navzdory obrovskému zdokonalení nedosáhly žádného velkého zlevnění, je spoustu, třeba proudový motor intenzivně vyvíjíme nějakých 100 let a pořád je to kurevsky drahá sranda.
HeavySmoker
včera v 10:58Valfar: Baterka (integrovaná LFP 28kWh) bude stáť výrobcu tak maximálne do 3 tisíc EUR. Plus 2 tisíc za motor, inverter a motoreletroniku. Celkovo tá krabička bude vo výrobných nákladoch naozaj stáť zhruba 10 - 12 tisíc (250k Kč). Zvyšok je DPH a korporátne sádlo. Baterka sama o sebe už nie je prekážkou, čo je vlastne zlá správa, lebo aj keby padla Renaultu z neba zadarmo, to Twingo bude stále stáť pekný balík. V aktuálnom regulačnom pekle s vysokými nákladmi na všetko (energie, práca, dane) to lepšie už nebude.
Valfar
včera v 11:272 HeavySmoker: Pokud je EV pohonný řetězec tak levný, ještě levnější než spalovací, proč je podle tebe Twingo ve srovnání třeba s tím Cliem tak drahé (dtto elektrický vs. spalovací Megane, Dacia Spring vs Sandero atd. atp.)? Protože to ostatní regulační peklo je myslím stejné pro EV i ICE. Ptám se úplně upřímně, není to nějaký jízlivý, ironický dotaz.
rock
včera v 12:39...nebo ještě jinak, ať neporovnáváme neporovnatelné: proč je elektrika o tolik dražší u aut umožňujících zástavbu obou pohonů? Třeba Peugeot 208: v základu 379 t, hybrid s automatem 489 t, nejlevnější elektro 679 t, vše ve stejném výbavovém stupni...
Takže elektropohon je zákazníkům nabízen přesně o 300 t dráž než nejlevnější spalovací - při stejné DPH, stejném regulačním pekle se stejně vysokými náklady na všechno.
HeavySmoker
včera v 13:08Valfar: ICE drivetrain je predsa len lacnejší. Ak porovnáš to Twingo a Clio, tak môj odhad je že drivetrain pre Clio stojí tak do 2 tisíc, možno menej. Veľa položiek je následne rovnakých (karoséria, interiér, kabeláž, software, HVAC, montáž) A cenníkový rozdiel okolo 3 litre EUR tomu zhruba odpovedá, pre facelift model Clio 2025 ani to (v Nemecku stojí 19 tisíc, tak ako to Twingo). Toto ale platí pre malé LFP baterky a malé auto.
Ak potrebuješ nejakých 70kWh a rýchle nabíjanie a k tomu vodný chladiaci okruh, ten rozdiel rastie, lebo 1.5L turbo vs. nejaký pekný 3.0L od BMW stojí výrobne dosť podobne (emisné pokuty a marža sú hlavne zložka rozdielu v cenníku) ale u bateriek a balastu k nim tie náklady rastú viac menej lineárne.
Už nikdy ale neuvidíme auto za 8 tisíc EUR. 6 - 8 tisíc je len nárast nákladov na auto ak porovnáš ICE verziu EURO 4 s dnešnou EURO 6. A to nie sú len emisné systémy, ale aj výkazy do EU, recyklácia, ADAS, internet pre e-call, bezpečnosť pasívna aj aktívna, over the air update software, kybernetická bezpečnosť a mnoho ďalších vecí čo auto dnes vie a čo i len pred 10 rokmi nemuselo. Preto auto v Afrike alebo Číne dodnes ide za 10 litrov kúpiť a v EÚ nie.
HeavySmoker
včera v 13:25rock: Skrátená odpoveď - lebo Stellantis. A dobre tam vynikne aký fenomenálny kus roboty v Renaulte urobili. Peugeot používa modulárnu platformu, čo znamená horší packaging baterky a nutnosť samostatného obalu na tej baterke plus dodatočné výztuhy v podlahe kvôli hmotnosti. Baterka je väčšia (50 vs 28kWh), používa drahšiu chémiu, dodávateľský reťazec trpí na clá (Renault využíva špeciálne colné režimy a vie kde čo montovať) a nemá tak dobré kontrakty a ceny kvôli menšiemu objemu. Reálne platí tak o 30% viac na kWh a potrebuje ich o 20 viac lebo drivetrain je menej efektívny. Čoskoro v Stellantise prejdú na novú platformu, nové baterky a nové dodávateľské kontrakty, takže dosiahnu podobnú cenu ako má Renault a rozdiel v cene sa zmenší. Osobne si myslím že hybridné ICE/EV platformy sú chyba a v praxi sa nejaké úspory nedostavujú a predražujú ICE aj EV autá.
afro-r1
předevčírem v 18:19Ja nevim... Design krasa, stejne jako R5, R4, ale... stejne "nepritazlivy" powertrain. Tak jako Stellantis zabiji jeho 1,2 Puretech ve vsech jeho autech, tak tady ty hrave krabicky u me hendikepuje predni nahon.
Pred lety byla elektru mylne prisuzovana designova volnost a zadni nahon. Realita je striktne aerodynamicka kapka s vyssim pontonem a prednim nahonem.
Za me hezke, ale ... plechova i3 s vykulenyma "ocima" by mi udelala vetsi radost.
rock
včera v 05:55Zdá se mi to, nebo Renault u elektromobilů maskuje použití levných řešení v interiéru za hravost?
A když si zákazník nechce koupit infantilně působící hračku? To má pak k dispozici Megane za 960 t...
rock
včera v 12:16Co přesně znamená "baterie bez modulů integrovaná do šasi" z hlediska případných snah o prodloužení její životnosti? Mám na mysli, jak se u EV jako argumenty používají věty, "až začne baterka dosluhovat, proměří se a vymění se jen 'načnuté' moduly za zlomek ceny celé baterie" nebo "jednoduše se vymění baterka a bude to pořád levnější než výměna automatické převodovky".
Tohle všechno se řešení použitého u Twinga nebude týkat? A pro druhého majitele je to potenciální past?
HeavySmoker
včera v 13:35Znamená to že napr. podlaha je súčasť obalového materiálu baterky. Staršie riešenie umožňovalo "spustiť" celú baterku von z auta a urobiť na nej čo treba, lebo bola v samonosnom boxe. Toto nové riešenie (v podstate už štandard a jasný smer do budúcna) znamená že sa dostaneš k modulom a môžeš urobiť čiastočnú alebo úplnú výmenu, ale bude to chcieť demontáž interiéru, možno podvozkových dielov a bude to stáť desiatky hodín práce. Myslím že s tým ako prvá prišla Tesla pred pár rokmi. Upokojil by som ťa že LFP vydrží neuveriteľne dlho (a ona fakt vydrží v pohode 20 rokov), ale Twingo nemá vodné chladenie a vzduchom chladené baterky nie sú termálne tak stabilné napr. pri rýchlom dobíjaní (základná verzia ho ani nemá). S vodným chladením a LFP baterkou to nie je problém.
bkralik
včera v 14:24Já bych to jenom doplnil - Tesla má u některých Modelů Y tzv "strukturální baterii", což ale znamená to, že baterie je normálně velká krabice, ale není tam samostatná podlaha - sedačky, přední a asi i zadní, jsou normálně přišroubované k té baterce zeshora. Stejně tak další kusy interiéru. Takže když člověk chce vyndat baterku, tak ten interiér musí docela dost rozebrat. U ostatních Tesel stačí odpojit kabely/trubky, povolit pár šroubů a baterka leží pod autem...
st.paul
dnes v 08:55Názov nás láka na "ryze evropské" auto, aby sme sa po pár vetách dozvedeli, že je vlastne Čínske, jak poetické :-) Prečo to nenapísať hneď. Treba sa tváriť, ako sa nám tú zlú Čínu darí poraziť...neskoro. Dizajn za mňa super, krásne malé auto, Renault vie navrhnúť pekné autá, ale určenie naozaj výhradne na mestské, sem tam medzimestské použitie. V EU podmienkach jednoducho nedokážeme vyrobiť plnohodnotný (veľkostne, výbavou, spracovaním, výkonom, dojazdom atď.) rodinný elektromobil za dostupnú cenu. Osobná skúsenosť s Megane E-Tech inak výborná, samozrejme až na cenu.