načítám data...

Nové Milano je mnohem "alfovitější", než se na první pohled může zdát.

Alfa představila nový model a většinu lidí zajímá jen ta ošklivá přední maska a to, že to je malé SUV. Ale byla by škoda přehlédnout pár dalších důležitostí.

zobrazit celou galeriiFoto: foto:Autickar.cz

 Určitě už jste to slyšeli, Alfa Romeo představila nový model. To je vždycky velká sláva a věc, o které se v automobilovém světě hodně mluví. Nový model nazvaný Milano je sice “nenáviděné” městské SUV, ale myslím, že když mu budeme říkat hatchback, vlastně tím nic moc nezkazíme. A těch pár centimetrů světlé výšky navíc se dnes ve městech hodí.

foto:Autickar.cz

Vlastně si při pohledu na obrázek výše říkám, že tu “terénnost” tu opticky zajišťují jen velká kola, oplastování a v rámci předpisů o ochraně chodců i vysoký ponton. Celkové dimenze se mi ale zdají ryze městské a od MiTa, jehož má být Milano nástupcem, se vlastně moc neliší. Zkrátka malá myš pro dva pohodlně usazené dospělé a dvě děti, nebo poněkud trpící spolujezdce na zadní lavici. 

Takových aut ale vznikají spousty a nikoho už moc nezajímají. Konec konců jen v rámci koncernu Stellantis se na téhle platformě chystá přinejmenším pětice modelů. Tak čím Alfa zaujme, aby nebyla jen jedna z mnoha? Je toho překvapivě dost. Už základní verze se může pochlubit třeba stabilizátorem na obou nápravách, nebo nejrychlejším převodem řízení v rámci třídy. Základní motorizace sice, pravda, žádné velké překvapení nechystá, bude to tříválec 1,2 PureTech ve 48voltové mild-hybridní verzi, sto kilowattů ale na tak malé auto vcelku postačí. 

foto:Autickar.cz

Už v základu vůz nabídne automatickou převodovku, k výchozímu pohonu předních kol časem přibude i příplatková čtyřkolka. V rámci třídy potěší například i matrix světlomety, exkluzivní materiály v interiéru, nebo elektrické víko kufru. K dispozici bude samozřejmě i plně elektrická verze s klasickými koncernovými parametry (100kW, 403 km dojezdu) za pozornost stojí, že nabídne v rámci Stellantisu dosund okázale ignorovaný zavazadelník pod přední kapotou.

To nejzajímavější nás ale čeká ve sportovní verzi (některé zdroje ji označují jako GTA, ale přímo v materiálech od Alfy jsem na toto pojmenování nenarazil). Podvozek snížený o 25mm, třiceti osmi centimetrové drážkované  kotouče na přední nápravě (a ty čelisti vypadají taky na něco víc než klasický jednopístek), samosvor Torsen na přední nápravě a dvacetipalcová kola. Výkon téhle splašené krabičky bude 240 koní a krouťák, vzhledem k použití elektromotoru bude jistě také signifikantní. Mimochodem – pokud je na vás Alfa přeci jen moc výrazná, vznikne i verze od Lancie – totiž nový Ypsilon HF.

foto:Autickar.cz

No a teď ke slonu v místnosti. Vzhled přední části většinou spolehlivě přehluší výše psané informace. Jo – je tu zkrátka trochu moc designu. Mám takovou hypotézu – Alfa možná chtěla vyrobit trochu víc modelů, ale Stellantis zavelel, že mohou představit jen jeden. A tak se na něj rozhodli dát všechno, co v designových studiích nakreslili. Protože samostatně to vlastně docela funguje – spodní část nárazníku která trochu připomíná Giulii je sama o sobě docela nadčasová a hezká. Světlomety tvarované do dvou céček s jasně rozlišitelnými segmenty také nevypadají blbě. A dokonce i ta poněkud kýčovitá trojúhelníková mřížka by možná na jinak designově čisté přídi působila nápaditě a jako zajímavá dominanta. Ale všechno dohromady je to zkrátka trochu moc. Jako když si v restauraci poručíte pizzu s úplně všemi přísadami – to prostě nedopadá dobře. 

Sluší se ještě doplnit, že “nesportovní” základní verze předku s retro nápisem na mřížce už vypadá trochu umírněněji, i tak je tu ale dost plno. A co si o téhle novince myslíte vy? Líbí se vám? Je to vůbec ještě Alfa? A zvykneme si časem na ten design předku, nebo to už designérům neodpustíme? Diskuze je (jako ostatně pokaždé) vaše.

foto:Autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
11. dubna 2024, 14:41
5

Celý je to takový nehezký.
Přední světla ve mě evokují Renault, zadní Peugeot (asi 208). Nebo mám možna oko z kašparovy krávy :D
Každopádně když to vidím, tak mě mrzí, že jsem poflusal Tonale, oproti Milánu je to kráska :)

reagovat
sheogh
11. dubna 2024, 20:37
1

Zase ta hnusna disproporcni vysoka kastle s nizkyma oknama, jako 90% ostatnich aut. Je to seredny jak noc.
Zase je vyhoda, ze je vlastne jedno, jaky auto si koupite

reagovat
high_fish
11. dubna 2024, 22:14
1

Pobyt na zadních sedačkách ve mně u těchto aut evokuje něco jako pobyt v bunkru. Ale ono je to stejně jedno, ven už dnes nikdo z cestujících nečumí (stačí si všimnout v koloně, často ani ten řidič ne). Alfě stále fandím, ale kam se poděla Bella Italia...

HeavySmoker
11. dubna 2024, 22:07
1

Ako promo pre mestskú cyklistiku dobré. Nerozumiem prečo v Stellantise nevedia zúžitkovať značky ktoré majú. Nesiliť Alfu na nejaké cross-over kreácie keď pre to nemajú designový jazyk, nechať to na Jeep a nespraviť pekný malý hatch. Koncernový Peugeot 208 je jedno z najpredávanejších áut na celom EÚ trhu. Nevadí, nabudúce sa to už určite podarí.

reagovat
Karel TB
12. dubna 2024, 10:08
0

Detaily pěkné, jako celek to nefunguje.
Předek musí být vysokej jako barovej pult kvůli ochraně chodců? Jedno "patro" je tam úplně k ničemu, nižší by to bylo šik.
Ještě že je tu pořád Mazda :(
btw. V zadu je lavička z parku?

reagovat
Opelfahrt
12. dubna 2024, 12:47
0

S tím předkem to tak bude, kvůli chodcům. Z toho pak plyne, že designéři nevěděli, čím ten prostor zaplnit, tak vymysleli dvoupatrový světla. Strašnej nešvar.

af
afro-r1
12. dubna 2024, 13:27
0

A pritom s moznostmi soucasne osvetlovaci techniky by tam stacily dva male prouzky diod.

Jyrki
12. dubna 2024, 21:10
-1

Chodci jsou postradatelná skupina předurčena k zániku. Postupně mizí na e-koloběžky, e-kola, hoover boardy a jiné postředky, v budoucna pak jistě na raketové boty a nebo teleportér.
Kdy už konečně Greta řekne, že záchrana planety je důležitější než ochrana zdraví lidí a v souladu s tímto poselstvím a přesvdčením začneme zase dělat placatejší kary, s menší čelní plochou a hlavně nižší hmotností?
S Milano je obohacením výrobního programu? Nebo nahrazuje Stelvio, Tonale? Bylo období, kdy Alfa měla v portfoliu snad 4 auta (147, 156, 166 a Gtv) a já chtěl všechny, a teď mají modelů...a vlastně nechci žádný. A nemám pocit, že ten odklon toho co chtějí fandové Alfy k tomu co chce BFS (běžný Franta spotřebitel) by jim přineslo růst a komerční úspěch.

GanGreen
15. dubna 2024, 08:40
0

BFS hlavně vůbec nechce Alfu, takže pokud se opravdu zaměřují na BFS, je úplně jedno co budou vyrábět, problém je značka samotná :))
Jinak souhlas no, Greta by měla říct že lidi je jak sraček, a na silnicích se začíná hrát Carmagedon.

ro
rock
12. dubna 2024, 12:01
0

"Hmm, další boubelka. Současný alfovský designový jazyk plný oblin je s výhradami přijatelný na 4C a docela funguje na sedanu (Giulii), ale SUVéčkám a hatchbackům prostě nelichotí. Stelvio je opticky obézní až hrůza, Giulietta vypadá jak školačka s nadváhou a Tonale není o nic lepší.
Jak kdyby se ta partička, co se usídlila v design divizi Alfy, shlídla v té pochybné módě plus size modelek."

Tohle jsem napsal u studie Tonale. Milano je ještě horší.

reagovat
Be
Bernard L.
12. dubna 2024, 15:55
0

Jsem trochu rozladěn z pohonu. Pravda u Stellantis koncepce jsem jezdil jen s Peugeotem e-2008 (ještě ten původní s 50 kWh baterií a 100 kW výkonu) a s C4X (s 54 kWh a 115 kW) a obě auta byla taková "zabrzděná" na elektromobil, prostě to pomalu zrychlovalo, špatně rekuperovalo a bylo to hodně blízko spalováku (jako kdyby chtěli udělat auto u kterého výkonem nepoznáte zda to je spalovák či baterkáč) a to možná bude u Milana škoda (nebo třeba budou mít jinak načipovaný motor a bude to auto zábavnější?), přitom to šlo tak krásně vyřešit, Lancii Ypsilon a třeba i mini Alfu (MiTo) postavit na platformě Fiatu 500e (to je od nich fakt zábavný baterkáč) a "ctilo" by to jména těchto automobilek. Ale uvidíme, třeba mne Milano mile překvapí.

Jo a ještě interier: To startovací tlačítko mohlo být taky tradičně na volantu a ne na středovém tunelu :-(

reagovat
Ronoath
13. dubna 2024, 12:47
1

Koncept se dvěma světlomety uchopila Alfa po svém a vypadá to lépe, než u ostatních. Zejména ve srovnání s disproporčním, ošklivým Kamiqem je Alfa vítěz.

Malé kupátka a třídveřové hatchbacky už tu asi nikdy nepřijdou, a z té bídy mi tohle připadá nejsympatičtější. Zvláště pokud bude i 4x4.

reagovat
ro
rock
17. dubna 2024, 10:25
0

Jsem vědavý, kdy (když už začali rejpat do Stellantisu) zakážou Opelu v Itálii prodávat Corsu. Nepředpokládám, že se tam prodají nějaké statisíce, ale vzhledem ke jménu a výrobě v Zaragoze by neměl přes hranice vůbec...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem