načítám data...

Nové Milano je mnohem "alfovitější", než se na první pohled může zdát.

Alfa představila nový model a většinu lidí zajímá jen ta ošklivá přední maska a to, že to je malé SUV. Ale byla by škoda přehlédnout pár dalších důležitostí.

zobrazit celou galeriiFoto: foto:Autickar.cz

 Určitě už jste to slyšeli, Alfa Romeo představila nový model. To je vždycky velká sláva a věc, o které se v automobilovém světě hodně mluví. Nový model nazvaný Milano je sice “nenáviděné” městské SUV, ale myslím, že když mu budeme říkat hatchback, vlastně tím nic moc nezkazíme. A těch pár centimetrů světlé výšky navíc se dnes ve městech hodí.

foto:Autickar.cz

Vlastně si při pohledu na obrázek výše říkám, že tu “terénnost” tu opticky zajišťují jen velká kola, oplastování a v rámci předpisů o ochraně chodců i vysoký ponton. Celkové dimenze se mi ale zdají ryze městské a od MiTa, jehož má být Milano nástupcem, se vlastně moc neliší. Zkrátka malá myš pro dva pohodlně usazené dospělé a dvě děti, nebo poněkud trpící spolujezdce na zadní lavici. 

Takových aut ale vznikají spousty a nikoho už moc nezajímají. Konec konců jen v rámci koncernu Stellantis se na téhle platformě chystá přinejmenším pětice modelů. Tak čím Alfa zaujme, aby nebyla jen jedna z mnoha? Je toho překvapivě dost. Už základní verze se může pochlubit třeba stabilizátorem na obou nápravách, nebo nejrychlejším převodem řízení v rámci třídy. Základní motorizace sice, pravda, žádné velké překvapení nechystá, bude to tříválec 1,2 PureTech ve 48voltové mild-hybridní verzi, sto kilowattů ale na tak malé auto vcelku postačí. 

foto:Autickar.cz

Už v základu vůz nabídne automatickou převodovku, k výchozímu pohonu předních kol časem přibude i příplatková čtyřkolka. V rámci třídy potěší například i matrix světlomety, exkluzivní materiály v interiéru, nebo elektrické víko kufru. K dispozici bude samozřejmě i plně elektrická verze s klasickými koncernovými parametry (100kW, 403 km dojezdu) za pozornost stojí, že nabídne v rámci Stellantisu dosund okázale ignorovaný zavazadelník pod přední kapotou.

To nejzajímavější nás ale čeká ve sportovní verzi (některé zdroje ji označují jako GTA, ale přímo v materiálech od Alfy jsem na toto pojmenování nenarazil). Podvozek snížený o 25mm, třiceti osmi centimetrové drážkované  kotouče na přední nápravě (a ty čelisti vypadají taky na něco víc než klasický jednopístek), samosvor Torsen na přední nápravě a dvacetipalcová kola. Výkon téhle splašené krabičky bude 240 koní a krouťák, vzhledem k použití elektromotoru bude jistě také signifikantní. Mimochodem – pokud je na vás Alfa přeci jen moc výrazná, vznikne i verze od Lancie – totiž nový Ypsilon HF.

foto:Autickar.cz

No a teď ke slonu v místnosti. Vzhled přední části většinou spolehlivě přehluší výše psané informace. Jo – je tu zkrátka trochu moc designu. Mám takovou hypotézu – Alfa možná chtěla vyrobit trochu víc modelů, ale Stellantis zavelel, že mohou představit jen jeden. A tak se na něj rozhodli dát všechno, co v designových studiích nakreslili. Protože samostatně to vlastně docela funguje – spodní část nárazníku která trochu připomíná Giulii je sama o sobě docela nadčasová a hezká. Světlomety tvarované do dvou céček s jasně rozlišitelnými segmenty také nevypadají blbě. A dokonce i ta poněkud kýčovitá trojúhelníková mřížka by možná na jinak designově čisté přídi působila nápaditě a jako zajímavá dominanta. Ale všechno dohromady je to zkrátka trochu moc. Jako když si v restauraci poručíte pizzu s úplně všemi přísadami – to prostě nedopadá dobře. 

Sluší se ještě doplnit, že “nesportovní” základní verze předku s retro nápisem na mřížce už vypadá trochu umírněněji, i tak je tu ale dost plno. A co si o téhle novince myslíte vy? Líbí se vám? Je to vůbec ještě Alfa? A zvykneme si časem na ten design předku, nebo to už designérům neodpustíme? Diskuze je (jako ostatně pokaždé) vaše.

foto:Autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
11. dubna 2024, 14:41
5

Celý je to takový nehezký.
Přední světla ve mě evokují Renault, zadní Peugeot (asi 208). Nebo mám možna oko z kašparovy krávy :D
Každopádně když to vidím, tak mě mrzí, že jsem poflusal Tonale, oproti Milánu je to kráska :)

reagovat
sheogh
11. dubna 2024, 20:37
1

Zase ta hnusna disproporcni vysoka kastle s nizkyma oknama, jako 90% ostatnich aut. Je to seredny jak noc.
Zase je vyhoda, ze je vlastne jedno, jaky auto si koupite

reagovat
high_fish
11. dubna 2024, 22:14
1

Pobyt na zadních sedačkách ve mně u těchto aut evokuje něco jako pobyt v bunkru. Ale ono je to stejně jedno, ven už dnes nikdo z cestujících nečumí (stačí si všimnout v koloně, často ani ten řidič ne). Alfě stále fandím, ale kam se poděla Bella Italia...

HeavySmoker
11. dubna 2024, 22:07
1

Ako promo pre mestskú cyklistiku dobré. Nerozumiem prečo v Stellantise nevedia zúžitkovať značky ktoré majú. Nesiliť Alfu na nejaké cross-over kreácie keď pre to nemajú designový jazyk, nechať to na Jeep a nespraviť pekný malý hatch. Koncernový Peugeot 208 je jedno z najpredávanejších áut na celom EÚ trhu. Nevadí, nabudúce sa to už určite podarí.

reagovat
Karel TB
12. dubna 2024, 10:08
0

Detaily pěkné, jako celek to nefunguje.
Předek musí být vysokej jako barovej pult kvůli ochraně chodců? Jedno "patro" je tam úplně k ničemu, nižší by to bylo šik.
Ještě že je tu pořád Mazda :(
btw. V zadu je lavička z parku?

reagovat
Opelfahrt
12. dubna 2024, 12:47
0

S tím předkem to tak bude, kvůli chodcům. Z toho pak plyne, že designéři nevěděli, čím ten prostor zaplnit, tak vymysleli dvoupatrový světla. Strašnej nešvar.

af
afro-r1
12. dubna 2024, 13:27
0

A pritom s moznostmi soucasne osvetlovaci techniky by tam stacily dva male prouzky diod.

Jyrki
12. dubna 2024, 21:10
-1

Chodci jsou postradatelná skupina předurčena k zániku. Postupně mizí na e-koloběžky, e-kola, hoover boardy a jiné postředky, v budoucna pak jistě na raketové boty a nebo teleportér.
Kdy už konečně Greta řekne, že záchrana planety je důležitější než ochrana zdraví lidí a v souladu s tímto poselstvím a přesvdčením začneme zase dělat placatejší kary, s menší čelní plochou a hlavně nižší hmotností?
S Milano je obohacením výrobního programu? Nebo nahrazuje Stelvio, Tonale? Bylo období, kdy Alfa měla v portfoliu snad 4 auta (147, 156, 166 a Gtv) a já chtěl všechny, a teď mají modelů...a vlastně nechci žádný. A nemám pocit, že ten odklon toho co chtějí fandové Alfy k tomu co chce BFS (běžný Franta spotřebitel) by jim přineslo růst a komerční úspěch.

GanGreen
15. dubna 2024, 08:40
0

BFS hlavně vůbec nechce Alfu, takže pokud se opravdu zaměřují na BFS, je úplně jedno co budou vyrábět, problém je značka samotná :))
Jinak souhlas no, Greta by měla říct že lidi je jak sraček, a na silnicích se začíná hrát Carmagedon.

ro
rock
12. dubna 2024, 12:01
0

"Hmm, další boubelka. Současný alfovský designový jazyk plný oblin je s výhradami přijatelný na 4C a docela funguje na sedanu (Giulii), ale SUVéčkám a hatchbackům prostě nelichotí. Stelvio je opticky obézní až hrůza, Giulietta vypadá jak školačka s nadváhou a Tonale není o nic lepší.
Jak kdyby se ta partička, co se usídlila v design divizi Alfy, shlídla v té pochybné módě plus size modelek."

Tohle jsem napsal u studie Tonale. Milano je ještě horší.

reagovat
Be
Bernard L.
12. dubna 2024, 15:55
0

Jsem trochu rozladěn z pohonu. Pravda u Stellantis koncepce jsem jezdil jen s Peugeotem e-2008 (ještě ten původní s 50 kWh baterií a 100 kW výkonu) a s C4X (s 54 kWh a 115 kW) a obě auta byla taková "zabrzděná" na elektromobil, prostě to pomalu zrychlovalo, špatně rekuperovalo a bylo to hodně blízko spalováku (jako kdyby chtěli udělat auto u kterého výkonem nepoznáte zda to je spalovák či baterkáč) a to možná bude u Milana škoda (nebo třeba budou mít jinak načipovaný motor a bude to auto zábavnější?), přitom to šlo tak krásně vyřešit, Lancii Ypsilon a třeba i mini Alfu (MiTo) postavit na platformě Fiatu 500e (to je od nich fakt zábavný baterkáč) a "ctilo" by to jména těchto automobilek. Ale uvidíme, třeba mne Milano mile překvapí.

Jo a ještě interier: To startovací tlačítko mohlo být taky tradičně na volantu a ne na středovém tunelu :-(

reagovat
Ronoath
13. dubna 2024, 12:47
1

Koncept se dvěma světlomety uchopila Alfa po svém a vypadá to lépe, než u ostatních. Zejména ve srovnání s disproporčním, ošklivým Kamiqem je Alfa vítěz.

Malé kupátka a třídveřové hatchbacky už tu asi nikdy nepřijdou, a z té bídy mi tohle připadá nejsympatičtější. Zvláště pokud bude i 4x4.

reagovat
ro
rock
17. dubna 2024, 10:25
0

Jsem vědavý, kdy (když už začali rejpat do Stellantisu) zakážou Opelu v Itálii prodávat Corsu. Nepředpokládám, že se tam prodají nějaké statisíce, ale vzhledem ke jménu a výrobě v Zaragoze by neměl přes hranice vůbec...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem