načítám data...

Německá firma představuje elektrický mikrobus, který popírá fyzikální zákony.

Jmenuje se eBussy, je elektrický, modulární, ekologický, cool a skoro to vypadá, že jde jen o snahu získat investice do začátku a pak tiše ukončit projekt, jak už to v těhle vodách bývá.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Německá firma Electric Brands, o které jste asi dosud nikdy neslyšeli a která se zabývá rebrandingem a prodejem čínských elektrických skútrů, představila světu smělý plán. Už příští rok uvede na trh poměrně originálně tvarovaný (i když určitá podobnost s VW t2 nelze skrýt) mikrobus na baterie. Což je od malé společnosti s minimem referencí celkem smělé prohlášení. Jenže to není zdaleka všechno.

EBussy (zkratka od electronic bus solution) se bude prodávat za lákavě nízkou sumu, základní verze s korbičkou vyjde na nějakých 15 800 eur, čili lehce přes 415 tisíc korun. Vymazlený obytňáček s výsuvnými moduly karoserie a luxusní palubní výbavou pak vyjde na vcelku rozumný tři čtvrtě milion. K dispozici bude hned deset různých verzí, navíc si kupující bude moci zvolit i terénní podvozek. Jednotlivé varianty násaveb lze pak snadno v domácích podmínkách měnit, vůz bude možné stisknutím tlačítka přestavět z levostranného na praovstranné řízení. 

But wait, there is more! Ačkoli bude mít pohonný elektromotor výkon pouhých 15 kW, nebude pro vůz problém udržovat stabilní devadesátku (která bude zároveň maximální rychlostí). Už v základu nabídne vůz dojezd slušných 200 km, ačkoli v něm bude umístěna pouze 10 kWh baterie. Ano, na sto kilometrů by mělo nepříliš aerodynamickému mikrobusu stačit pouhých 5 kWh. Navíc lze baterii doplnit dalšími dvěma moduly a solárním panelem a zvýšit tak dojezd na neuvěřitelných 800 km. 

Možná si říkáte, že 15 kW je i přes charakteristiku elektromotoru trochu malý výkon, ale i na to u Electric Brands mysleli. Motor sice poskytne sotva dvacet koňských sil, ale dožene to úctyhodnými 1000 Nm krouťáku. Díky tomu tak bude moci mít tento zázrak na kolech užitečné zatížení přes tunu. 

Ano, je to neuvěřitelné. Tak neuvěřitelné, až si říkám, zda nás lidé z Electric Brands trochu netahají za nos. Celé to přípomíná články v socialistickém ábíčku. “Už za pár let, milý pionýre, budeš moci jezdit zadarmo po celém světě vozem, který na deset tisíc kilometrů spáli jeden gram uranu…”

Ale třeba jsem jen škarohlíd a autor eBussy má v rukávu nějaké převratné řešení, které popře všechny dosavadní znalosti fyziky, které máme. Konec konců, pravdu se dozvíme podle stránek výrobce už příští rok. Mezitím máte možnost stát se investorem a poslat téhle nadějné firmě nějaké ty peníze. Ale jestli chcete radu ode mě, raději bych to nedělal…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JanSevera
06. srpna 2020, 22:29
0

Zní to jako apríl ???? !

reagovat
ratan groch
06. srpna 2020, 22:52
0

Bolo by smutne, keby som o tomto projekte musel este niekedy citat.
Ak by bola nejaka minimalna esteticka hranica pre automobil, tak Electric Brand by na nu nedosiahol. Este aj Igracek mal krajsie auto.
Prevadzkove parametre su maxim

Paneboze, co mi sibe, ze sa nad tym zamyslam a este o tom aj pisem? Toto auto moze existovat akurat v dalsej casti Black Mirror. To je serial o moznom negativnom vyvoji spolocnosti, ktore by priniesli nestastne a zle vyuzitie technologie.

reagovat
beastar
06. srpna 2020, 23:33
0

Pri cteni tohohle me napadlo jen...
to si snad kurva delaj prdel... zakoncil jsem to lehkym usmevem. Preji hodne zdaru. Korbitchku ani vorezprutacek od EB si asi nekoupim i kdyby nahodou kdy skutecne byla.

reagovat
Sc
Sch
07. srpna 2020, 05:58
3

Ti investoři by museli být už dlouho na koksu.

reagovat
beastar
07. srpna 2020, 11:16
0

A denně. Možná někdo kdo udělal v tomhle oboru kariéru a bude potřebovat utopit horký prachy:)

JK
J K
07. srpna 2020, 06:29
4

S tou fyzikou to není zas tak horké jak vypadá. Pro udržení a dosažení rychlosti 100km/h jakéhokoli normálního vozidla typu octavia (po rovince) stačí výkon do 15 kw - zhruba. Zdá se to být málo, ale tak to prostě je.. až pojedete někde 90 - 100 km/h tak se schválně zamyslete v jaké poloze je plynový pedál.
Krouťák je trochu vytržený z kontextu.. určitě to je hodnota na kolech. Takový krouťák na kolech může mít třeba taky ta obyčejná octavia... vše ale záleží na převodovém poměru.
Dojezd jim třeba taky nakonec vyjde, když bude průměrná rychlost hluboko pod 50km/h . Reálně se mimo obec pojede max 60 km/h, v obci trochu míň než je dovolená tímto stylem jízdy jim to vyjde ... dokud nenarazí na nějaký kopec. Je třeba to brát asi jako spotřebu paliva za časů NEDC.

Jinak to je ale samozřejmě ekonomický nesmysl a tahák na prachy.

reagovat
Na
Napuram
07. srpna 2020, 10:06
1

Nic proti, ve většině máš recht. Ale představ si tu akceleraci téhle skulptury na dálnici (jo a ještě přívěs). Na motorce s 11kW jsem si připadal jako mimořádný hňup v provozu. Což takhle toto?

JK
J K
07. srpna 2020, 10:26
0

Do normálního provozu to je nepoužitelná věc ... v tom se určitě shodneme. Já jsem jen reagoval na ten clickbait v nadpisu článku. To vozidlo fyzikální zákony nepopírá.

Na
Napuram
07. srpna 2020, 10:56
1

Opět máš pravdu. Bohužel jsem emocionálně nevyrovnaný, tudíž pletu jablka a hrušky. Prostě k ničemu na tom se shodneme ne?

Wa
Wakantanka
07. srpna 2020, 19:25
0

Mno, ale nejakému kuriérovi čo sa celý deň motá niekde v centre veľkého mesta by to mohlo stačiť a dávať zmysel. Však ono to vozítko od Deutsche Post je tiež niečo podobné nie?

MB
MBMB
08. srpna 2020, 11:58
0

V článku chybí informace, že auto má bez baterie vážit jen cca půl tuny (a vzhledem k velikosti té baterie to nebude o moc víc ani s ní). A také z obrázků, speciálně místa řidiče, je zjevné, že to má být velmi malé a úzké auto, něco na styl japonských minivanů. Čili ty odpory nebudou velké a ta spotřeba s tímto motorem a v dostupných rychlostech nepochybně bude velmi nízká na poměry běžných aut. Možná ne úplně 5 kWh/100 km, ale hluboko pod 10 určitě.
Jinak ano, ten moment je nepochybně na kolech. První převodový stupeň typicky bývá kolem 12, čili běžné auto s maximálním momentem motoru třeba 300 Nm může mít na kolech až kolem 3500 Nm. To není nic výjimečného.

MB
MBMB
08. srpna 2020, 11:58
0

V článku chybí informace, že auto má bez baterie vážit jen cca půl tuny (a vzhledem k velikosti té baterie to nebude o moc víc ani s ní). A také z obrázků, speciálně místa řidiče, je zjevné, že to má být velmi malé a úzké auto, něco na styl japonských minivanů. Čili ty odpory nebudou velké a ta spotřeba s tímto motorem a v dostupných rychlostech nepochybně bude velmi nízká na poměry běžných aut. Možná ne úplně 5 kWh/100 km, ale hluboko pod 10 určitě.
Jinak ano, ten moment je nepochybně na kolech. První převodový stupeň typicky bývá kolem 12, čili běžné auto s maximálním momentem motoru třeba 300 Nm může mít na kolech až kolem 3500 Nm. To není nic výjimečného.

beastar
08. srpna 2020, 12:12
1

Ono to hllavne na silnici nevyjede. Kdo by do toho dal prachy aby postavili aspon jeden kus.

Na
Napuram
07. srpna 2020, 08:57
0

Tak tohle je fakt dost. Výkon mlékařského vozu let minulých a spotřeba z říše snů. Těm hlupákům, kteří v tomhle utopí svůj těžce nabytý peníz to vyloženě přeji. Blbci, měli jste v 7-mé třídě dávat pozor. Co dodat...

reagovat
Pochtli
07. srpna 2020, 09:07
3

Ta stříška nad čelním sklem a výška vozítka aerodynamice fakt pomůže..

reagovat
Na
Napuram
07. srpna 2020, 09:09
0

A co kdyby to mělo ještě náporovou turbínu, která by ten vehikl dobíjela za jízdy?!

sheogh
07. srpna 2020, 10:45
0

Mel se spis jmenovat ePussy

reagovat
ro
rock
07. srpna 2020, 11:14
5

Mně to teda připomnělo buchanku. Ale na dovolenou bych nechtěl jet ani s jedním, ani s druhým.

reagovat
gramo
07. srpna 2020, 15:15
0

Měli by to zainvestovat především ti idealisti, co vymýšlejí nové emisní limity a jiné podobné zelené strategie :) Samozřejmě ze svého, to by tak scházelo, aby v tom utopili nějajké dotace...
-
Komentář upraven 7. 8. 2020, 17:40:07

reagovat
salamio
08. srpna 2020, 10:23
0

Zdá se mi to, nebo jsou přední světla obšlehnuté z Hondy e?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem