načítám data...

Mercedes-AMG GT4: I ty se staň závodníkem!

26. července 2017, 14:50 0 komentářů Dominik Valášek Novinky

Mercedes ukázal nový přírůstek do světa zákaznických závodních vozů. AMG GT4 můžete směle postavit proti silné konkurenci.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Posledním z rodu závodních Mercedesů je AMG GT4. Vůz založený na standardním AMG GT R, určený pro závody třídy GT4 po celém světě. Zároveň také první svého druhu, využívající sílu přeplňovaného osmiválce o objemu 4 litrů, známého ze silničních modelů. Dříve uvedené AMG GT3 totiž zůstalo u staršího atmosférického osmiválce 6.2 litru.

Novinka má prakticky stejnou porci výkonu, jako silniční model. 510 koní a 600 Nm točivého momentu se ale přenáší na zadní samosvorný diferenciál skrze sekvenční šestistupňovou převodovku s pneumatickým ovládáním a z nuly na sto zrychlí závodní vůz za necelé čtyři sekundy. Maximálka činí něco přes 250 km/h.

Jak už to u okruhových speciálů bývá, nešetřilo se zvenku na aerodynamice a hlavně na karbonu. Z uhlíkových vláken je uplácaná docela podstatná část karoserie a také velké přítlačné křídlo, které přerostlo standardní kus na silničním AMG GT R.

Čím závodní verze tu silniční naopak nepřerostla, to je hmotnost. AMG GT4 váží střídmých 1390 kilogramů a je tedy o nějakých 240 kg lehčí, než protějšek vídaný v autosalonech. Pokud však chcete trochu hmotnosti směnit za trochu lidského komfortu, lze i do závodního vozu přiobjednat klimatizaci. Ta potom vžene trochu vzduchu do oholeného interiéru, ve kterém dominuje karbon, volant AMG stylu a bezpečnostní rám z vysokopevnostní oceli.

Podvozek zahrnuje ručně stavitelné závodní tlumiče a o zastavení se stará sada brzd AP Racing s nastavitelnou distribucí brzdného tlaku. Nechybí ani pokročilý systém kontroly trakce s laditelným prokluzem.

Nové sportovní náčiní bude k vidění již za dva týdny u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky ve Spa. Zákaznické týmy se však svých vozů dočkají až na konci roku. Ještě před tím musí totiž nový speciál absolvovat 30 000 okruhových kilometrů v rámci testovacího programu nebo třeba 30hodinový maraton na okruhu Lausitzring.

Cena bez daně je stanovena na 198 850 euro (5 170 000 korun) a s AMG GT4 se můžete postavit podobně koncipovaným speciálům od BMW, Porsche, Fordu, Chevroletu nebo McLarenu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem