Posledním z rodu závodních Mercedesů je AMG GT4. Vůz založený na standardním AMG GT R, určený pro závody třídy GT4 po celém světě. Zároveň také první svého druhu, využívající sílu přeplňovaného osmiválce o objemu 4 litrů, známého ze silničních modelů. Dříve uvedené AMG GT3 totiž zůstalo u staršího atmosférického osmiválce 6.2 litru.
Novinka má prakticky stejnou porci výkonu, jako silniční model. 510 koní a 600 Nm točivého momentu se ale přenáší na zadní samosvorný diferenciál skrze sekvenční šestistupňovou převodovku s pneumatickým ovládáním a z nuly na sto zrychlí závodní vůz za necelé čtyři sekundy. Maximálka činí něco přes 250 km/h.
Jak už to u okruhových speciálů bývá, nešetřilo se zvenku na aerodynamice a hlavně na karbonu. Z uhlíkových vláken je uplácaná docela podstatná část karoserie a také velké přítlačné křídlo, které přerostlo standardní kus na silničním AMG GT R.
Čím závodní verze tu silniční naopak nepřerostla, to je hmotnost. AMG GT4 váží střídmých 1390 kilogramů a je tedy o nějakých 240 kg lehčí, než protějšek vídaný v autosalonech. Pokud však chcete trochu hmotnosti směnit za trochu lidského komfortu, lze i do závodního vozu přiobjednat klimatizaci. Ta potom vžene trochu vzduchu do oholeného interiéru, ve kterém dominuje karbon, volant AMG stylu a bezpečnostní rám z vysokopevnostní oceli.
Podvozek zahrnuje ručně stavitelné závodní tlumiče a o zastavení se stará sada brzd AP Racing s nastavitelnou distribucí brzdného tlaku. Nechybí ani pokročilý systém kontroly trakce s laditelným prokluzem.
Nové sportovní náčiní bude k vidění již za dva týdny u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky ve Spa. Zákaznické týmy se však svých vozů dočkají až na konci roku. Ještě před tím musí totiž nový speciál absolvovat 30 000 okruhových kilometrů v rámci testovacího programu nebo třeba 30hodinový maraton na okruhu Lausitzring.
Cena bez daně je stanovena na 198 850 euro (5 170 000 korun) a s AMG GT4 se můžete postavit podobně koncipovaným speciálům od BMW, Porsche, Fordu, Chevroletu nebo McLarenu.