načítám data...

Lotus bude dělat SUV. A nový Elise

SUV sem, SUV tam, dnes je dělá úplně každý. Proč? Lidi je zkrátka chtějí. Ale SUV od Lotusu? No dobrá, ale co za to?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Lotus bude dělat SUV. A nový Elise

Na některá témata se musí opatrně. Třeba hybridy, downsizing, automatické převodovky nebo elektrické řízení způsobují stále ještě velké části lidí kopřivku a do aut nepatří, berou radost z jízdy, přidávají na složitosti, tedy všechno špatné. Podobně se na myšleném blacklistu fanouška automobilů ocitají SUV. Co na tom, že vznikají hlavně proto, že je lidé kupují, SUV si pro víkendovou ranní vyjíždku v kopcích za městem asi nevyberete. 

A potom se dozvíte, že svůj příspěvek do segmentu SUV chystá i Lotus. Ano, ten Lotus, který razí filozofii jednoduchých a lehkých sporťáků. Ten Lotus, jehož duchovním otcem je všemi uctívaný Colin Chapman, jehož heslo “přidejte lehkost” je snad nejomílanějším motoristickým citátem vůbec. Ten Lotus, bez kterého by například takového Caterhamu vůbec nebylo. Je čas vylít všechen vysokooktanový benzín do kamen, odnést nářadí a hever do sběru, přestříhnout řidičáky a na jejich čestné místečko v peněžence smutně vsunout předplacenou jízdenku na MHD? Nebo hůř, koupit si jízdní kolo?

Neházejte ještě řidičské rukavice do žita, není tak zle, jak se může na první pohled zdát. Dobrá, Lotus tedy chystá SUV. Ale to už jsme přece dávno věděli, ne? Někdy loni se tím zabýval Vavris a Fernie. Nyní jenom CEO Lotusu Jean-Marc Gales potvrdil, že se Lotus myšlenky na SUV nebo crossover nevzdává. Trh s SUV totiž podle jeho slov představuje velice zajímavou možnost, jak pomoci automobilce, která se teprve po nedávné reorganizaci vyhrabala ze záporných čísel směrem k vyrovnanému rozpočtu, opět k zisku. Stejně tak ujišťuje, že se Lotus bude držet svých záviděníhodných kořenů a proslulé filozofie. Znamená to tunové SUV velikosti Audi Q7? Asi těžko, ani Lotus neumí zázraky, pokud tedy nepodepsali nějakou smlouvu s ďáblem. Ale velmi lehké, výborně ovladatelné SUV bychom očekávat mohli.

Jenže než SUV se znáčkem Lotusu na kapotě vůbec spatří světlo světa, přijdou jiné novinky. Takové novinky, jaké od Lotusu čekáme. Chcete nový Elise? Máte to mít, bude nový Elise. Ale až v roce 2020. Bude o něco širší, aby se do něj vešly postranní airbagy, které jsou v USA nově povinné. A řeč o USA je na místě, protože i na tento trh bude nový Elise zaměřen. Přidané airbagy a přepracovaná přední deformační zóna představuje hmotnost navíc a inženýři Lotusu se řádně zapotí, aby udrželi hmotnost nízko, i přesto se má nový Elise držet původního receptu s hliníkovou konstrukcí, tedy řešením podobným první generaci Elise.

Přísné americké bezpečnostní standardy byly ostatně tím, co přinutilo Lotus ke stažení se z amerického trhu v roce 2011. Ale letos se Lotus chystá zpět s Evorou 400. První americké redakce dostaly příležitost ke svezení minulý týden. Podle slov Galese přibude v nabídce i Evora roadster a o něco ostřejší Evora Sport 410, v USA se tedy mají na co těšit. Pro připomenutí, číslovka 400 označuje počet koní odevzdávaných vidlicovým šestiválcem dopovaným kompresorem.

A na závěr ještě trochu pozitivních slov ohledně budoucího směřování Lotusu, tedy zejména co se týká technologií. V první řadě, připravovaný Elise nebude mít elektrický posilovač řízení, Gales se nechal slyšet, že se mu nelíbí způsob, jakým řidiče okrádají o cit v řízení. To tedy znamená návrat staré dobré hydrauliky. Další důležitou technologií dneška, která byla zmíněna, jsou hybridní pohonná ústrojí. Ani těch se prý nedočkáme, neboť sice dokáží pomoci k úspornému provozu, ale jsou složité a těžké, Lotus se raději bude držet nízké hmotnosti, což je mimo jiné recept pro nízkou spotřebu paliva. Snad někdy v budoucnu přijde na pořad dne čistě elektrický sporťák, ale rozhodně ne v dohledné budoucnosti. My už ale jeden elektrický Lotus známe. Jmenuje se Tesla.

Tak vidíte, nakonec to nebude tak zlé. Dostaneme nový Elise, silnější Evoru a dokonce kabriolet. To už existenci nějakého SUV dokážeme Lotusu odpustit, nemyslíte?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBang
07. srpna 2016, 11:36
1

SUV je prostě zdroj financí ať se nám to líbí nebo ne. Rozhodně, ale stojí za pozvednutí slova pana Galese. Je to asi jediný z šéfů automobilek, který chce aby fabrika vyráběla auta pro řidiče a ne pro držitele řidičského oprávnění...

reagovat
PeterLuk
07. srpna 2016, 15:59
0

A čo mr. Palmer?

Aleš
07. srpna 2016, 12:43
0

No taky bych řekl,že Lotus by mohl mít dobré SUV. Jenom si to představte. Pokud bude i to zaměřené na řidiče,tak by to mohla být i zábava. Docel bych řekl,že Lotus založí novou kategorii-Lightweight SUV -tedy lehké SUV. To by mohlo za něco stát nebo ne?
A mimochodem proč se o Elise mluví v článku v mužském rodě?Elise byl pojmenován po Artioliho vnučce Elise. A pokud vím tak vnučka je vždy v ženském rodě. Jako nechci zbytečně buzerovat,ale dle mého by auta s ženskými jmény měli být uváděny v ženském rodě,nebo snad ne?

reagovat
martin_100
07. srpna 2016, 13:00
-1

Nu co se dá dělat ... lidi jsou čim dál tim hloupější a povrchnější tudíž trh s SUV jen kvete.
Pokud to má pomoci fabrice udržet se nad vodou proč ne.... Jenže blbý na tom je že po pár letech výroby SUV už Lotus nebude vnímanej jako fabrika na zábavný sporťáky. V očích nezainteresovaný veřejnosti to bude jen fabrika na SUV která někde pokoutně vyrábí nepraktický auta pro pár podivínů.
To me na tom celym štve.

piwel
07. srpna 2016, 14:12
2

Aleši, slyšel jsi někdy někoho mluvit o Mercedesu jako o ženě? Já teda ještě ne...
pokud udělají SUV které by bylo víceméně zakapotovaný Nomad, tak to bude fajn :D

ro
rowan
07. srpna 2016, 14:12
0

Můžeš mi vysvětlit jak souvisí hloupost a povrchnost s prodejem SUV? Bych se nechal docela poučit.

Aleš
07. srpna 2016, 14:42
0

2 Piwel:No o Mercedesu ne(i když tam by to tak taky mělo být). Já jenom,že u Elise mé to bije do očí
2 Martin:To by mě taky zajímalo jak povrchnost a hloupost s prodejem SUV. Můžeš to nějak rozvézt,prosím?

martin_100
07. srpna 2016, 22:16
-1

Hloupý člověk si koupí težší hůře se chovající auto s větší spotřebou ikdyž ho nepotřebuje a jezdí vesměs jen po městě. Povrchní člověk je dokonce přesvědčen že zvolil dobře když má SUV protože to má dneska přece každej kdo něco znamená (tedy spíš si myslí že něco znamená)

BobAsh
08. srpna 2016, 01:28
1

Chytrý člověk se může rozhodnout, že se mu v SUV líp sedí, nebo že narozdíl od dnešních placatých sedanů projede i polní cestu, nebo že z něj líp vidí, a může usoudit, že moderní SUV je dost úsporné a dost dobře zatáčí na to, aby mu bylo jedno, že by sedan nebo kombík mohl zatáčet ještě o kousek líp a žrát o kousek míň.

BigBang
08. srpna 2016, 10:55
1

S polní cestou bych byl oparný, dnešní SUV už taky nemaj bůh ví jakou výšku oproti normálním autům... A pokud chci výhled, tak si můžu koupit mnohem praktičtější povoz z třídy MPV, který odvede stejnou práci za stejnou spotřebu s ještě více místem.

V podstatě souhlasím s martinem_100 ;)

piwel
08. srpna 2016, 12:02
1

Vojto přiznej si, že většina majitelů SUV se ani na tu polní cestu nepodívá. Auto které mělo původně sloužit jako praktický povoz pro mladou, aktivní a dynamickou rodinu slouží jako převážedlo děcek z domu do školy, ze školy na fotbal a z fotbalu zpátky domů. Vypadá to líp než MPV, není to tak velké, je to vyšší než hatchback (takže při bouračce to nebude tak bolet) a co na tom že to má mizerný kufr? Hlavní je že to vypadá draze a když s X6 zastavím vedle sousedovic Navary tak JÁ jsem boss (ikdyž soused odveze větší náklad, v horším terénu kam já se ani nepodívám). Málokdo využívá opravdových schopností auta které vlastní, u SUV to platí dvojnásob.

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 12:30
0

Hele kterýma SUV to jezdíte, že nedají polní cestu, mají mizerný kufry a vevnitř je to malý? Jestli jenom vy chlapci nebudete proti těm SUV nějak zaujatí :)
Jako já taky nejsem největší milovník SUV na světě, ale hned několik exemplářů bych řídil s chutí a rád, a dokonce bych je i měl doma, kdybych na to měl peníze atd atd.
A navíc, ono to s těmi SUV není tak, že lidi z nějaké automobilky přijedou v černých oblecích s brejlema, vezmou vám váš roadster/staré milované auto/cokoli a místo toho vám dají dvouválcové dieselové SUV se šesti turby. Ta kategorie je navíc, jako rozšíření portfolia. Funguje vedle běžných aut, ne místo nich.

Co když někdo nechce MPV, protože většina MPV vypadá jako zmenšený autobus, případně sepraná dodávka, a prostě se jim to nelíbí? Ať si každý koupí co chce, klidně i SUV se šnorchlem a navijákem, i kdyby s ním jezdil jen do Tesca a zpět. Lidé je mají rádi, tak ať je mají, automobilky jim je rády vyrobí. A jedině tak je to dobře.

PeterLuk
08. srpna 2016, 12:39
0

Poľná cesta je také otrepané klišé.... Žijem v pohraničí, malé tu veľa rozbitých vojenských a poľných ciest zničených traktormi, ktoré snáď nikto nikdy neopraví, a okrem toho že rád trávim voľný čas v prírode som sa tu aj učil jazdiť. Nuž a na také cesty, na akých má čo to odjazdené náš Citroen Evasion - staré francúzske eMPVečko snáď polovica SUV za celú svoju existenciu nevojde. Ľudia tu jazdia všeličím, ale offroadmi len poľovníci, ochranári a poľnohospodári - ináč tam človek stretne všetko možné. Pravda, tie cestu sú v rôznom stave a najmä po daždi sme veľakrát auto radšej niekde zaparkovali a šli pešo, ale na jazdu po poľnej ceste SUV fakt nepotrebuje. Jazdil som tu aj s Doblom či novým Riom, žiaden problém. Snáď len u áut VW Group mám subjektívne pocit nižšieho podvozku. Pravda, u mnohých áut sa podvozok znižuje kvôli spotrebe a ak by po takýchto cestách jazdil človek neustále a ako pako, na aute by sa to podpísalo - ale karosériu SUV a plasty na dverách vôbec netreba. Naopak, pri novom aute by som sa takýmto cestám radšej vyhol, aby som auto šetril.

No a čo do nastupovania a výhľadu - opäť sa dostávam k nášmu Eurovanu. Áno, autá sa za tú dobu zmenili všeobecne, ale trebárs po presadnutí do Sportagu som sa tam cítil za vysokou líniou stien ako v tanku. Evasion je vysoký, ale má zároveň veľké sklá, takže z neho krásne vidno. A hoci už teda dnešné autá niesú také krabicoidné, stále tvrdím že čo do výhľadu a komfortu nastupovania je na tom väčšina MPV oveľa lepšie ako väčšina SUV. Ale rodinné MPV a jeho imidž "oteckovského auta" predsa nieje tak cool, všakže?

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 12:42
0

Tady nejde ani tak o to být cool, ale o to, že některá, a konkrétně třeba starší MPV, jsou fakt hnusná. A kdo by nechtěl jezdit autem, které se mu líbí? Za kterým se otočí?

Na tohle nemá řidič SUV nárok? Ztratil právo řídit auto, které se mu líbí, jen proto, že řídí auto kategorie, které se nadšencům nelíbí? Protože tenhle kontext to začíná dostávat...

piwel
08. srpna 2016, 12:43
0

Myslím že krásný příklad je nákup Hyundaiů pro PČR :)

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 12:47
0

Příklad čeho? Nepovedeného výběrka s diletantským zadáním? A to je chyba Hyundaie?

PeterLuk
08. srpna 2016, 12:54
0

Matěj, tým by som si nebol práve taký istý. Naopak, čím ďalej tým viac počúvame, ako "tradičné" modely ustupujú SUV a crossoverom. Ja sa tomu teda za veľmi nečudujem, MPV nemajú väčšinou ten cool faktor - a za ten sa veľa ľudí radšej vzdá úžitkovej hodnoty a schopností auta, dnes si ani veľmi väčšiu automobilku bez SUV v ponuke neviem predstaviť, je to proste nutnosť, ak chcú uspokojiť dnešných zákazníkov a konkurovať ostatným značkám (a tým pádom mať financie, lebo bez SUV by o nejaké určite prišli). Ale práve preto, že sa SUV a crossoveri predávajú stále viac vytlačujú bežné modely a hoc je to pochopiteľné a zatiaľ nie tak okaté, je to fakt. Namiesto Peugeotu 207 SW sa vyrába Peugeot 2008. Nástupca "zakladateľa európskej triedy veľkých MPV" je crossover, ktorý nemá ani zďaleka toľko miesta ako jeho predchodci a sedem ľudí tam pohodlne nedáš (ok, v tomto konkrétnom prípade treba zmeniť, že veľké MPV sú na ústupe všeobecne, a ak by nebol nový Espace crossover, možno by si žiaden nový Espace nevznikol). Hoc tomu osobne veľmi neverím a predpokladám, že bude aj klasický hatchback, nedávno som niekde čítal, že nové Rio má byť crossover. Miesto Eurovanu dnes Fiat ponúka americké SUV (opäť rovnaký prípad ako Espace). Nový Citroen C3 je síce hatchback, ale dizajn sa jasne inšpiroval niekde inde. Akási novodobá "kačica" je crossover. Namiesto novej Alfy Romeo Giulia vo verzii kombi sa bude vyrábať SUV. To som vymenoval z hlavy, príklady by sa ešte našli.

adam7c3
08. srpna 2016, 12:56
1

Naštěstí žijeme v relativně svobodné společnosti, kde nám strana ani martinové_100 nenařizují, jaké auto nám má vyhovovat, takže nemusíme povinně jezdit ve škodě 120, ale v autě které nám vyhovuje, ať už je to SUV kvůli vyššímu posezu, 4x4 kterou využijeme párkrát do roka, nebo jen kvůli tomu, že se nám SUV prostě líbí. Nějak nerozumím tomu, z čeho pramení ten hejt a škatulkování majitelů SUV mezi hlupáky (blondýny v Praze neberu jako relevantní důvod). Je to jako označovat za hlupáky majitele kombíků, kteří nevozí pokaždé pět lidí a v kufru pračku. Ať už si pořídili SUV z jakéhokoliv důvodu, je to jejich čistě svobodné rozhodnutí vybrat si z dnešní nabídky trhu, který je nejrozmanitější v historii, auto, které jim bude vyhovovat, i když třeba nebudou využívat jeho potenciál na 100%, což stejně využije jen málokdo. Nikdy jsem velké zlé SUV nevlastnil a nikdy by mě nenapadlo jejich majitele bezdůvodně urážet, stejně jako někoho kdo jezdí zmíněnou stodvacítkou, do které bych osobně nesedl, pokud bych byl svéprávný nebo měl alespoň sepsanou závěť. Vlastnil jsem tři, bezmála šestimetrové US pickupy a 99% času jsem jezdil sám a bez nákladu, protože mi to vyhovovalo. Byly to moje peníze a moje svobodná volba.

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 13:02
0

Moment, a chápu to správně, že ti věci jako 207 SW budou chybět? Nebo že bychom každý seděli v jiném Espace, přičemž ten můj měl místa požehnaně? A vypálit nové C3 cejch SUV jen proto, že se snad designem inspirovala někde blízko SUV?
Upřímně, ono v tom starém Espace taky vzadu moc sedět nešlo, pokud měl člověk víc, jak 160 cm, v tomhle není nový horší. C3 vypadá jako malý Cactus. Cactus se jako SUV nikdy neprezentoval. Takže potom nechápu, jaká očividná inspirace to měla být.
Ono je fajn mít názor na věc, ale není prostě někdy snažší na férovku říct, že SUV nemám rád, místo vymýšlení důvodů, proč jsou špatně, a argumentací věcmi na úrovni dojmů? Ptám se, protože z toho celého mám dojem honu na čarodějnice, a pořád nedovedu pochopit, proč vám všem SUV tak vadí, když vám je nikdo nenutí.

piwel
08. srpna 2016, 13:21
0

Neříkám že je to chyba Hyundaie, to v žádném případě, naopak - stojím za Hyundaiem. Chtěl jsem poukázat na špatný výběr auta. Pro pohraničníky je to málo. Pro mámu od dětí podle mě moc. Na proplétání městem dokonce přespříliš. Dneska jsou všichni opatrní, citliví a posedlí bezpečností, tak se kupují SUV. Před 20ti lety byly v módě levná kupé a pořádné sedany. Za 20 let budou všichni posedlí ekologií a nulovýma emisema (jo, myslím že to bude horší než teď) a budou se kupovat elektromobily. Rozumím tomu že automobilky (i Lotus) chtějí prodávat SUV, vždyť díky Cayennu se Porsche postavilo na nohy a v klidu mohlo kutat Carreru GT. Za to patří SUVčkám dík. Jen jsem chtěl poukázat na špatný výběr auta. Kupovat si auto jen proto abych byl in? Auto si kupuju proto, protože se mi líbí nebo chci využít jeho potenciál. Jenomže v dnešní záplavě SUV, crossoverů a "offroad" plastů na obyčejných hatchbacích mi výběr auta připadá "jednoduchý"...en-ten-tý-ky-dva-špa-lí-ky...bude to Tiguan! Nebo Tucson anebo něco jiného, hlavně aby to nebyl třeba Golf.

Id
Idi amin
08. srpna 2016, 13:43
1

Možná se budeš divit, ale většina lidí si kupuje SUV prostě proto, že se jim libí. Ne protože má takový a makový vlastnosti. ale jen a pouze se jim líbí. Ostatně tak se kupuje naprostá většina aut po celém světě.
martin_100: tvrdit že každý SUV je automaticky horší než než ekvivalentní hatck nebo kombi je naprostá blbost. Jako příklad ti poslouží tragický MB CLA a naopak poměrně schopný GLA, nebo otřesný Volvo S/V60 a oproti tomu velmi příjemný XC60. Já si pořidil své první SUV loni a doteď nevím který jiný kombík nebo sedan, by zvládnul kombinovat vyšší posez, velkorysou vnitřní prostornost, naprosto dokonalý komfort a exkluzivní interiér tak dobře jako můj Range Rover. Nikdy s tím autem nevyjedu do sebemenšího terénu, přesto jsem přesvědčený, že pro mé potřeby není lepší volby.

PeterLuk
08. srpna 2016, 13:46
0

No on napríklad ešte tretí Espace, rovnako Eurovan mal medzi zadnými sedadlami (tretí rád) medzeru, čo je celkom praktické, keď človek využíva všetky miesta a nemusia sa sklápať sedadlá len aby deti z tretieho radu vystúpili.

Mne osobne SUV samotné nevadia - vadí mi len tá móda "kto nemá SUV akoby nebol". Je mi jasné, prečo ich automobilky vyrábajú a vyrábal by som ich tiež, len nechápem zmysel, prečo ich je až toľko a v toľkých veľkostiach, verziách.

Ja trebárs chápem, keď si kúpi človek žijúci na ranči Xtraila so štvorkolkou, pretože tam to môže byť naozaj praktickejšie a pohodlnejšie. Keď si človek kúpi ako rodinné auto Yetiho namiesto Octavie combi, lebo nepotrebuje taký veľký kufor a páči sa mi viac, pochopím. Čo nechápem je, načo existujú autá ako Mazda CX-3, ktorá nemá ani viac miesta, ani extra lepší výhľad než Mazda 2 a je výrazna slabšia, než 3 a CX-5. Detto Captur a 2008. Niesú to zlé autá a nevyzerajú zle, ale proste nechápem ich zmysel. A pre dôchodcu mi trebárs Golf Sportsvan či ako sa volá príde lepší. Výhľad či nastupovanie nieje u SUV ako som písal nijaká extra výhoda, svetlá výška dnes už často tiež nie. Kúpa SUV bez štvorkolky mi osobne nedáva vôbec žiaden zmysel, práve v tom vidím ich pre mňa najväčšiu devízu. Dizajn a imidž je druhá vec, v tom ostatne vidím aj úspech Dusteru, navyše je SUV určite viac cool aj lepšie vyzerá než hranaté MPV. A chápem, že najmä veľa ženám sa proste páčia veľké prémiové SUV a že sa v tom niektorí cítia bezpečnejšie. Mne osobne SUV ako také nevadia - ale tá móda SUV mi príde trochu prehnaná. Stále častejšie od kamarátov a ľudí počúvam, že sa im páčia SUV, stále viac známych ich má, ale mne väčšina ich výhod ako skutočné výhody nepríde - pretože veľa z tých požiadavok splnia aj iné autá - a tie skutočné bonusy naozaj využíva len časť ich majiteľov. Taký Qashqai je obrovský hit, ale na tom aute nič úžasné nieje a pre mňa bolo najmä stretnutie s predchádzajúcou generáciou veľkým sklamaním. Ale v konečnom dôsledku, je to ich vec a ja to môžem len rešpektovať, hoc to nie vždy chápem. Ale keby som mal mať v garáži vlastné SUV, bol by to buď Forester, alebo Cherokee. So štvorkolkou a nejakým výkonnejší motorom, nech už z toho niečo mám.

PeterLuk
08. srpna 2016, 13:56
0

Idi amin: tak samozrejme, to je predsa skoro vždy najdôložitejšie a tak to predsa má byť. Len mi to uvedené, či už niektorými diskutérmi, alebo aj majiteľmi a predajcami, nepríde vždy ako taká veľká výhoda. U tých drahších áut, a potom najmä u toho Range Roveru to už býva niekedy lepšie, práve Range Rovery a Land Rovery mi prídu ako SUV, ktoré majú aj nejakú pridanú hodnotu - napríklad nové Disco Sport mi príde ako celkom príjemné auto. Len osobne nechápem, prečo sa ich predáva AŽ toľko, pretože až o TOĽKO lepšie mi neprídu, keď už aj pridanú hodnotu majú.

BobAsh
08. srpna 2016, 14:41
1

Ad móda SUV vs. petrolheadi - tohle jsem asi měl zmínit ve svém petrolheadsko-hipsterském článku. Protože když petrolheadovi předložíte nějaké naprosto nesmyslné a v praxi nevyužitelné auto, jako je třeba dvanáctiválcové kupé pro dva lidi s maximálkou 320 km/h a dynamickými schopnostmi využitelnými jen na okruhu a jen pokud vaše schopnosti dosahují úrovně alespoň poloprofi závodníka, tak se může posrat tím, jak je to úžasné. Stejně tak když mu řeknete, že budete jezdit denně po Praze Land Roverem Defender, tak budete nejúžasnější, protože to je přece správné nadšení. Dtto když budete jezdit šestimetrovým americkým sedanem, který má uvnitř prostoru asi jako Octavia.

Ale když si koupíte auto, které je relativně prostorné, relativně praktické, je z něj líp vidět, dokáže dojet aspoň do lesa na houby nebo přejet obrubník na parkoviště bez utržení plastů a obětí za to je snížení dynamických schopností ze 200% toho co dokážete využít na 175% a zvýšení spotřeby o litr na sto, tak je to idiot.

A nebo to je prostě tím, že petrolheadi jsou prostě zasraní hipstři co musí být mimo mainstream...

PeterLuk
08. srpna 2016, 14:46
0

Áno, páčia sa mi kupé viac.

piwel
08. srpna 2016, 15:04
1

Co když jenom nemám rád kompromisy? SUV a crossovery jsou přece plné kompromisů. Oktávka je taky mainstream a přece budu jezdit radši v Oktě než v Yetim. Potřebuju jezdit často do terénu, nebo mám chatu někde v lese? Navara. Jezdím často dálky, dálnice, mezistátní štreky? Sedan...Passat, Mazda6, Mondeo. Mám 3 děti, manželku a psa? Partner teepee. Potřebuju své 3 děti, manželku a psa dostat na chatu v horském lese kterou mám za hranicema? Viano 4x4 Mám byt v Praze, jezdím na předměstí na nákupy a na kafíčka do centra? Na co by mi tady byla X6 proboha?

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 15:16
0

Na co by ti byla X6? Tobě na nic, ale kdo ji chce, ten si ji koupí. Jednoduché jak facka. Mně je taky uplně jedno, kdo si o mě co myslí, když jezdím pětikilem. Prostě se mi líbilo, to je hlavní důvod, proč jsem si ho vybral. Poprvé jsem s tím jel z autosalonu s podepsanou smlovou.

BobAsh
08. srpna 2016, 15:17
0

X6 je speciální případ, protože to není SUV, ale nějaký paskvil (BMW tomu říká tuším SAC?), který je fakt k ničemu. A jinak že někdo nemá rád kompromisy chápu, já bych si taky radši koupil víc úžeji zaměřených aut, proto třeba nemám rád hot hatche. Ale akceptuju fakt, že pro spoustu lidí je SUV řešení, které jim po všech stránkách vyhovuje a mají z něj radost. Z kupé by možná taky měli radost, ale nemohli by si ho koupit, protože s kupé většina lidí nedokáže žít jako s jediným autem. S Porsche Macan nebo Hyundaiem Tuscon se žít dá a přesto to jsou pro většinového zákazníka zajímavá a přitažlivá auta.

Já mám zase rád obrovská kupé. Chtěl bych obrovský Cadillac se dvěma dveřmi a osmiválcem. Vím, že by takové auto bylo vlastně úplně k ničemu, ale chci ho, protože by se mi líbilo. A myslím, že spousta "petrolheadů" to má podobně - jen má z nějakého důvodu pocit, že záliba v kupé je hodnotnější než v SUV.

adam7c3
08. srpna 2016, 15:19
0

Piwel: No a teď si zkus představit, že někdo musí zkombinovat třeba ježdění ve městě, dálky a jednou měsíčně jezdí na hory na chalupu, má si kvůli tomu kupovat 3 auta, když má jenom na provoz jednoho a bude s ním jezdit třeba víc členů rodiny?

PeterLuk
08. srpna 2016, 15:50
0

No ale to je vec, ktorú zvládnu aj niektoré MPV či kombíky a netreba nato SUV, pokiaľ teda človek nepotrebuje štvorkolku. Ale je mi jasné, ež ich ponuak je väčšia, dizajn a "imidž" atraktívnejší a na horách sú niektoré z nich pohodlnejšie.

Ja
Jadd
08. srpna 2016, 16:08
0

Naprostej souhlas, je to jenom bezpředmětnej hating SUV (kterýmu taky občas podlehnu), ale ať si každej dělá co chce, když mu to vyhovuje :) Vždycky se někde v mym okolí nacházeli nějaký SUV a měl sem možnost je řídit, takže mám zkušenost z různých konců spektra tohohle kompromisního segmentu - konkrétně kdysi CRV a RAV 4, a pak XC60 a potom Dacia Duster jako auto z půjčovny na Islandu a naposled Chevy Suburban cestou z Chorvatska. Všechny ty auta byly prostě dobrý na to na co jsem je používal. Zejména ten Duster byl milý překvapení kvůli cestám na islandu - prostě občas je třeba něco přebrodit a třetina cesty je po šotolině. Ale taky je tam moře dobrýho asfaltu. Celý to fungovalo a fungovalo to za max 6,0/100. A na druhou stranu ten Suburban sice zřal 13/100 ale šest lidí se veze v gauči a kouká u toho na filmy.
XC 60 má táta, a důvod proč ji vybral byl kvůli rybám, aby se mu dobře sedělo v kufru když se přezouvá :) dřív měl několik generací espace, ale MPV už nebylo potřeba. A u XC 60 má bonus, že dojede o kousek blíž k potoku :) a když zapadne, tak volá traktor, protože to to není defender. Jenže s defendrem by už neměl páteř a nedojel pohodlně někam dál.

Prostě chci říct, že tyhle kompromisní auta svoje místo maj tak je přestaňte hatovat :) můj děda si taky kdysi koupil Scenica kvuli pohodlnymu nastupovani (bohužel, je to fakt mrdka), a kdyby se dělala podobná volba dneska, určitě budeme hledat SUV...

PeterLuk
07. srpna 2016, 16:12
0

O SUV od Lotusu sa hovorí už dlho a žial, dnes je to už asi nutnosť u väčšiny automobiliek. SUV proste zarobia viac, než malosériové kupé a môžu zarobiť práve nato, aby vôbec malosériové kupé vznikali. Hoc som človek s pomerne bujnou fantáziou, nejak si neviem SUV od Lotusu predstaviť. O to viac som zvedavý, najmä, ak by to auto naozaj spĺňalo význam skratky SUV a bolo to teda športové a úžitkové zároveň - lebo to taký Sportage či Tiguan vážne niesú, možno ešte Subaru XV/Forester alebo RR Evoque? Ale Lotus nato má šancu! Len teda nejak neviem, kto bude SUV od Lotusu kupovať. Predseda len, väčšina kupcov drahších SUV-čok (predpokladám, že lacné nebude) netúži práve po cite v riadení a spätnej väzbe, ale skôr chcú pohodlne odviezť rodinu a mať značkové auto s "trendy" dizajnom - a neviem, či je teda pre takýchto ľudí Lotus značka, tí pôjdu skôr do BMW, Audi či k Volvu.... Ibaže by Lotus vytvoril novú kategóriu?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. srpna 2016, 20:08
0

Ty si pletes pojmy s dojmy. SUV sice znamena sportovne uzitkove, ale v tom smyslu, ze te doveze ke tvym sportovnim aktivitam, treba nekam ke skalam, na kterych budes horolezit nebo ze do nej nalozis treba surfarsky prkno a podobne. Rozhodne to neznamena, ze to auto ma myt nejaky sportovni ambice samo o sobe.

PeterLuk
08. srpna 2016, 20:36
0

Neštudoval som, čo to malo znamenať pôvodne, dá sa to brať aj takto - ajkeď to by myslím rovnako dobre dokázal poväčšinou aj náš Eurovan.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. srpna 2016, 20:42
0

Jak chces potom kritizovat neco, cemu nerozumis a neznas ani vyznam jeho zkratky? Jak uz bylo receno vyse. O MPV vetsina lidi nestoji, protoze jsou hnusny. Naproti tomu SUV jsou pro vetsinu lidi libivy a proto se tak dobre prodavaji.

PeterLuk
09. srpna 2016, 00:15
0

Ako píšem, chápem, že dizajn väčšiny SUV je príťažlivejšlí a že snáď všetci si vyberáme auto v prvom rade tak, aby sa nám páčilo. A osobne ich síce nemusím, rozhodne to neplatí o všetkých a nemám z nich "vyrážky".

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. srpna 2016, 20:09
0

Jak to tady tak ctu, tak na pristi Kafe & Kary asi necham sportaky doma a prijedu nasim Chevy Tahoe. To zase naseru lidí. :-D

reagovat
Sa
Safa
08. srpna 2016, 20:30
0

Náhodou super nápad, pořád si říkám, že všichni jezdí na KK se sedany, hatchi, roadstery či cabrii, ale pořádný stroj se objeví jen výjimečně... :o)

PeterLuk
08. srpna 2016, 20:39
0

Nuž ono Tahoe nieje Sportage, všakže :D Naopak, mohlo by to byť celkom zaujímavé spestrenie.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. srpna 2016, 20:44
0

Ze? Muzeme pak podebatovat o tom, jak malou svetlou vysku to ma nebo jak nahovno malej je tam kufr. Pro demonstraci do nej muzeme zkusit nacpat nejakou Miatu. :-)

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 21:03
0

Počítal jsem to. Na miatu by nestačil ani dlouhý econoline:(

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. srpna 2016, 21:42
0

To chce se poradne rozjet. ;-)

Sa
Safa
08. srpna 2016, 22:44
0

Knightrider: Tu svoji ti na podobné pokusy rozhodně nepůjčím. :o)))

Matěj Podhorský
08. srpna 2016, 23:11
0

Tak evlo se trochu zlobil že ta RHD miata mu nějak komplikuje život či co :D

Da
Dad
09. srpna 2016, 00:08
0

Pche, prej nesmim hejtovat suv - si budu hejtovat co chci, rap, cernej bez, suv ... Suv proto, ze pres ne z miaty prd vidim a jak se mi blbe predjizdej, jeste na mne smrdej dyzlem. Jak bila dodavka, ble.

No dobre, taky mam suv, ale to je aspon krasny.

reagovat
Sa
Safa
09. srpna 2016, 07:45
0

Takže vlastně střílíš do vlastních řad. Takový self-hating... :o)

JLK
09. srpna 2016, 11:08
0

Z Miaty ale nic neuvidis ani pres mensi natchback, ne? =D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2016, 12:57
0

Přesně tak. Já taky z Corvetty nic nevidím ani přes blbou Fabii. :-)

Matěj Podhorský
09. srpna 2016, 13:24
0

A to se vám do cesty ještě nepostavil zběsilý homolovitý útvar Fiat 500:D to je ještě vyšší než fobie

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2016, 13:31
0

Toho není problém objet. Nebo sfouknout ze silnice, když bude nejhůř. :-)

JLK
09. srpna 2016, 14:40
0

Ted' mi vrta hlavou otazka, jak moc bude videt z Miaty pres Corvettu?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2016, 14:58
0

Obě budou zhruba stejně vysoký. :-)

sp
spooon
09. srpna 2016, 15:11
0

s Vette ho možná sfoukneš, ale mi s buzi-Miatou ho nepředjedem ani z kopce. Ale zas jsou to obě mini autíčka, tak by se vešli do jednoho pruhu vedle sebe :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2016, 15:26
0

No hele, o víkendu jsem se vrátil z Itálie a jak jsem se přesvědčil na vlastní kůži, do jednoho pruhu se v pohodě vejdou nejen dvě auta vedle sebe, ale z každý strany ještě motorkář na skútru. :-)

Da
Dad
10. srpna 2016, 02:48
0

Z miaty pres korvetu netreba videt, korvety neprekazej.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem