načítám data...

King of Touge: Driftování na polský způsob

Jak se driftuje v Polsku? Očividně dost dobře. Vyslali jsme naše zvědy, pravidelné účastníky PlechCupu, aby o tom zjistili víc.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nejen kutěním na vlastním autě a brázděním okresek je autíčkář živ. Občas je vhodné podívat se i dále než jen na oblíbený kopec s klikatícími se okreskami. A proto jsme se rozhodli založit rubriku Autíčkář na cestách, ve které se budete moci dočíst postřehy ze zajímavých míst, či akcí, na které se vypravíme. Nemáme v plánu se omezovat jen na naši malou zem, proto se můžete těšit na reporty z míst po Evropě, ba i z celého světa.

Prvním místem, které Autíčkář navštívil, byl finálový závod v driftování v polském Karpaczi, který uzavíral sérii závodů pod hlavičkou King of Touge. Ti z vás, kteří se o driftování alespoň trošku zajímáte, jste už určitě slyšeli o závodech v driftování na okruzích zvaných King of Europe, což je evropská liga v driftování. Novinkou pro letošní rok bylo vyhlášení série King of Touge, která probíhala, jak už název napovídá, na horských tratích a křivolakých uličkách horských měst a obcí.

Městečko Karpacz se nachází na polské straně Krkonoš, na severním úpatí Sněžky. Zdejší oblast je protkána kvalitními silnicemi, které  svými zákrutami lákaji k poněkud méně opatrné jízdě, což vytváří téměř nevyčerpatelný potenciál pro konání akcí tohoto typu. Oproti sérii Driftmasters byla zvolena trať v ulici Olympijská, jejíž monument – skokanský můstek Orlinek nabízel fenomenální rozhled na celou trať. Ani diváci, na které nahoře místo nezbylo, nebyli ošizeni. Z louky pod hotelem si mohli vychutnávat souboje a oblaka dýmu z pneumatik v míře větší, než dostatečné. Samotná trať se skládala ze čtyř různě náročných zatáček a měřila přibližně 400 metrů. Závodní speciály na ni dokázaly přeměnit veškerý vzorek v kouř již během pár jízd. V případě finálních jízd stačili jen 2 průjezdy a jezdci měnili pneumatiky. Ale nepředbíhejme.

V sobotu probíhal trénink a k večeru také část kvalifikačních jízd, které rozhodovaly o počátečním rozložení jezdců v pavouku soubojů. Už v sobotu bylo rozhodně, na co se dívat, jezdci podávali špičkové výkony, o těsné průjezdy kolem obrubníků a clipping pointů nebyla nouze. Škoda jen chvílemi zatažené oblohy, ze které jen tu a tam vysvitlo slunce. Neděle však byla z pohledu počasí pravý opak. Slunce vysvitlo, obloha zářila modří a trať obklopil dav diváků. Po dopoledních tréninkových jízdách a obědě přišlo na řadu představení jezdců a následně hodnocené battly. Už na jízdy Top8 bylo radost se dívat. Ale když závod postoupil o stupeň výše, množství kouře od pneumatik se zvětšilo a vzdalenosti mezi auty zmenšily. Top8 se ale bohužel neslo ve znamení nehod.

V druhém rozstřelu Adrian Zatoń zachytil v první zatáčce levým předním kolem za obrubník a poslal svůj Lexus do bariér z pneumatik. Ve třetím rozstřelu byl Karl-Sander Lebbin na stejném místě moc široký a o obrubník urazil levé zadní kolo svého BMW. Poslední karambol se podařil Krysztofu Mikolajczykovi za čtvrtou zatáčkou při Top4, když své BMW poslal na obrubník. Další jízdy se už dařily bez větších problémů a zdržení. Občas se sice  vyskytl zádrhel s neukázněnými diváky, kteří riskovali životy pobytem v zakázaných zónách, ale pořadatelům se vše podařilo zvládnout.

Na stupně vítězů se postavili Adam Zalewski (3.), Krysztof Romanovski (2.) a  vítězem se stal Marcin Mospinek. V celkovém pořadí po čtyřech závodech série King of Touge skončili na prvních třech místech Grzegorz Hypki (3.), Marcin Mospinek (2.) a Krysztof Romanovski (1.). Všem samozřejmě gratulujeme.

Zbytek fotek si můžete prohlédnout v galerii u WoytyTrinom.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mírus
08. října 2014, 12:59
0

Driftery jsem poprvé na vlastní bulvy viděl zrovna tento víkend na Masecu a koukal jako blázen...na "přišněrované" nárazníky, smoke on the stadion, štosy "achylovek" atd. Paráda! Jen mě napadlo, že kdyby se použily dost tvrdý zadní gumy, tak místo oturbených šestiválců by na ten drift styl stačil jeden poladěný motor z "traboša" :-)

reagovat
Wo
Woyta
08. října 2014, 14:04
0

Jenze by jsi tim tak neuveritelne snizil rychlost prujezdu.
V jednom poradu nazuli na Mercedes uzke dojezdove pneumatiky aby zmenili pomer vykonu na sirku gumy. Svezeni zabavne ale na zavodeni to nebylo ani omylem.
Na uceni se driftu jsou idealni 10 let stare ztvrdle zimni gumy. Klouzou hezky.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem