logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

KIA s nejdelším dojezdem už je v prodeji. Výrobu EV4 v Žilině „pokřtil” Jaromír Jágr

Nová Kia EV4 má stejně jako její kmotr pořádný tah na bránu. Dojede až 633 kilometrů, navíc přináší do zástupů esůvéček karoserii hatchback a fastback. Najdeme v ní i jednu pozoruhodnou funkci pro chronické zapomnětlivce.

Svou první elektrickou vlaštovku vypustila Kia už v roce 2014, a to v podobě krabičky nazvané eSoul. Tou dobou kupovali elektromobily pouze nepočetní nadšenci a geekové, o jejichž přízeň soupeřily stejně nepočetné modely, kromě eSoulu třeba Tesla Model S , Nissan Leaf nebo BMW i3 . Dnes už mají svůj elektromobil všichni výrobci a samotná Kia má svého elektrického zástupce ve všech segmentech SUV – až na ten nejmenší, který bude obsazen v příštím roce modelem EV2.

Novinka, která se v Česku začíná prodávat právě teď, se však mezi SUV kupodivu neřadí. EV4 se představila ve dvou provedeních – jako fastback a klasický hatchback. Kromě toho jsou na ní zajímavé ještě přinejmenším dvě věci – z celé modelové řady Kia nabídne nejdelší dojezd, až 633 kilometrů, a vyrábí se ve slovenské Žilině.

Foto: KIA

Spuštění výroby zde zhruba před dvěma měsíci „požehnal” ambasador značky Jaromír Jágr a svou návštěvou způsobil ve fabrice takový poprask, že se produkce málem zastavila ještě dřív, než začala. Mimochodem, slavný Jarda už vyzkoušel lecjaké modely značky, zůstává však věrný EV6, jejíž bezpečnost před časem tak důkladně prověřil…

Je libo Slovenku, nebo radši Korejku?

S výrobou EV4 je to ovšem trochu složitější. Varianta fastback, což je bezesporu ta bizarnější z obou možností, se jakožto vůz určený pro globální trh stále vyrábí v Koreji. V Žilině sjíždí z linek pouze varianta hatchback, která je určena primárně pro Evropu. Ve zdejší továrně nahradila Kiu Ceed, jejíž výroba byla definitivně ukončena s výjimkou crossoveru XCeed.

Zástupci značky odhadují, že o hatchback bude v našich končinách výrazně větší zájem a při pohledu na obě karosářské varianty asi tušíte proč – fastback sice nabídne o 55 litrů v kufru víc, jeho design si však od nového majitele vyžádá nemalou dávku odvahy. Na druhou stranu by měl fastback nabídnout měkčí odpružení a plavnější jízdu. 

Foto: KIA

Obě auta se nabízejí s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 283 Nm, poháněna jsou vždy přední kola. Existují však rozdíly v bateriích a tím pádem i dojezdové vzdálenosti. Menší baterie s kapacitou 58,3 kWh poskytne hatchbacku dojezd 440 kilometrů a aerodynamičtějšímu fastbacku o 16 km více, větší akumulátor s kapacitou 81,4 kWh zajistí dojezd 625, respektive 633 kilometrů. 

400 V architektura umožňuje dobíjet maximálním výkonem 128 kW u většího akumulátoru, u menšího pouze 101 kW. Stojí za zmínku, že vysokonapěťový akumulátor 4. generace si Kia pro své modely vyrábí sama. 

Nové funkce 

Interiér se velmi podobá kabině modelu EV3 a největším rozdílem bude pravděpodobně pozice za volantem, která je u EV4 o něco nižší. Ze zajímavých funkcí infotainmentu zmiňme třeba AI asistenta pro hlasové ovládání, na nějž už nemusíte halekat v předem určených heslech, nebo integrovanou online navigaci Google s rozhraním Google Places.

Foto: KIA

Digitální klíč bude možné sdílet až s 15 osobami, což se může hodit v případě firemních fleetů. Horkou novinkou je radarový snímač pro detekci „zapomenutých” dětí či zvířat v kabině auta. Ten vás nejprve upozorní v aplikaci, po čase se spustí alarm pro upoutání kolemjdoucích. Zcela vypnout tuto nelze, pouze odložit její spuštění o 10 minut. Pokud však na vás bude někdo čekat v odemčeném voze, poplach se nespustí. 

Jaké jsou ceny?

U hatchbacku začínají na 939 980 korunách pro EV4 Air s menší baterií a 1 074 980 korunách pro verzi s baterií s dlouhým dojezdem. Základní výbava obsahuje třeba bezklíčkové odemykání a startování, sedmnáctipalcová hliníková kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci, parkovací kameru a 11 kW palubní nabíječku. 

Foto: KIA

Fastback je dostupný od 1 054 980 korun se standardní baterií a 1 189 980 korun s baterií větší.  Oproti hatchbacku nabídne o něco bohatší základní výbavu, v níž nechybí třeba výsuvné kliky dveří, elektricky ovládané víko kufru, bezdrátová nabíječka telefonu, vyhřívání předních sedaček i volantu a také tepelné čerpadlo. Jak je u Kii zvykem, dostanete standardní 7letou záruku, garance na akumulátor činí 8 let nebo 160 000 km.





 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

5 reagovat
briza
16. 10. 2025, 17:49

Začínám mít podezření, že se někde konal večírek automobilových designérů, na němž došlo k nějaký obskurní sázce o to, kdo zvládne udělat co nejhnusnější auto a dostat ho reálně do provozu. Jinak si tuhle zrůdnost fakt vysvětlit nedokážu.

1
Kebek
16. 10. 2025, 20:30

Kia Tasman je ještě větsí úlet

0
sheogh
17. 10. 2025, 06:47

Taky me z toho trochu boli oci :-)

0
Trinom
20. 10. 2025, 15:44

Ono to bude trošku i tou světlou barvou, na které všechny ty tmavé divnosti ještě víc vyniknou. V té temně červené to tak moc nebije do očí.

1 reagovat
Initial C
17. 10. 2025, 06:47

Haha, fatback, ten překlep sedí. Futuristický KIA design mě baví, přece jen je 2025 a auta měla dávno kétat, tak aspoň vypadají jak Transformers.

0
Viola Procházková
17. 10. 2025, 16:36

Kouzlo nechtěného. Ale teď už to musím opravit :)

0 reagovat
Habakukk
17. 10. 2025, 09:26

Je to tak divný, že mě asi hatchback neuráží asi se mi líbí víc než tesla.

-1 reagovat
st.paul
21. 10. 2025, 10:59

Kiu už nebavili slušné predaje modelu Ceedu, tak sa rozhodla ísť samovražednou cestou, aktuálne vlastnou pre väčšinu EU produkcie a prišla s dizajnom, ktorý doslova desí. Kto by to bol povedal, že prídu časy, keď bude treba pekné autá hľadať v produkcii made in China. Veľa kolegov má Ceed, ale do tohto by nešiel nikto z nich. Myslím, že tu Kia tvrdo narazí.

1 reagovat
ransom
23. 10. 2025, 12:21

Lidi schopní pořídit si psa, kterej vypadá jako kdyby strkal držku do skartovačky, bezsrstý morče, co připomíná použitou šprcku, nebo nosit růžový kroksy. V tomto ohledu Kia nijak nevybočuje a čekal bych, že bude oblíbená.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte