načítám data...

Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

Vytrvalostní závody vodíkových speciálů i krátké svezení v unikátním Hyundai Nexo - i takové věci lze v našem hlavním městě zažít. A Autíčkář musel být u toho.

zobrazit celou galerii#autickarfuturista: Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

V pražských Dejvicích ve dnech 14. a 15 dubna probíhal napínavý závod. V rámci čtvrtého ročníku šampionátu Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) se tu utkalo 24 středoškolských týmů v náročném šestihodinovém závodě. Pravda, závodní vozy byly poněkud menší, po technické stránce se však nejedná o žádné primitivní hračky.

Jak už název šampionátu napovídá, důležitou roli tu hraje vodík. Tato malá autíčka pod svými pestrými plastovými karoseriemi ukrývají pohon využívající energii z vodíkových palivových článků. Tu stejnou technologii používá i nepřehlédnutelné Hyundai Nexo, které na nás čeká před atriem Fakulty stavební ČVUT. Než se mu ale budeme věnovat, zůstaňme ještě chvíli v říši modýlků. První den závodního klání již zná svého vítěze, je jím tým SOŠ Třineckých železáren, který obhájil loňské prvenství. V neděli potom zaznamenal triumf tým ze Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO. Krásná práce. Oba vítězné týmy tak čeká účast v mezinárodním finále v Chemnitzu počátkem května. Budeme držet palce.

Po adrenalinových zážitcích se pojďme seznámit s tím dospělým autem. Automobilka Hyundai v těchto dnech přivezla do České republiky svůj model Nexo. Nexo je středně velké SUV velmi líbivých a neokoukaných tvarů. Uvnitř nabízí poměrně prostornou kabinu, hodnotně působící přístrojovou desku přecházející v masivní středovou konzoli. Všechno je kvalitní a dobře zpracované, výbava je také na vysoké úrovni.

Že o tomto autě slyšíte poprvé? Není divu, Nexo není jen dalším z řady nových modelů Hyundai, vlastně na našem trhu zatím není vůbec dostupné. Důvod se ukrývá pod kapotou (a pod podlahou). Nexo je poháněné výhradně energií z vodíkových palivových článků. Žádný benzínový motor, žádný diesel, v plánu není ani hybridní pohon nebo balík baterií. Nexo jezdí na vodík a jinak tomu nebude. Co si pod pojmem palivový článek představit? Hodně zjednodušeně je to vlastně alternativní řešení baterie. Místo uchováváni energie v akumulátorech pustíte proud do vody, která se elektrolýzou začne štěpit na kyslík a vodík. A reakci lze provádět i opačným směrem – onen vodík natankujete do auta, smícháte se vzdušným kyslíkem a ejhle – elektřina je zpět.

K pohonu Nexa slouží elektromotor o výkonu 120 kW, jízdně se tedy Nexo chová jako většina elektromobilů – je tiché, motor nabízí skvělý zátah prakticky od nulových otáček. S Nexem jsem se svezl opravdu jen velmi krátce, ale musím říci, že mě skoro až zamrzelo, že nevznikne i nějaká konvenčnější varianta s větší nadějí na úspěch na trhu. Proč že to vlastně Hyundai experimentuje s vodíkovými články a nesoustředí se především na rozšiřování nabídky elektroaut na baterie a hybridů? Jsou za tím dvě čísla, dva parametry Nexa, které nedají vývojářům spát. A není to obligátní zrychlení z nuly na sto či maximální rychlost. Ty hodnoty, které vysvětlují samotnou existenci Nexa, jsou 800 km a 5 minut. První číslo značí dojezd na plnou nádrž, druhé potom vyjadřuje čas potřebný k dotankování.

A tím se dostáváme k jádru pudla. Zatímco elektromobily operují v nejlepším případě s polovičním dojezdem a především čas potřebný k jejich nabití se stále počítá na hodiny, Nexo ujede stovky kilometrů navíc a jeho dotankování probíhá prakticky stejně, jako u normálního auta na benzín, naftu nebo plyn. A cena plné nádrže vodíku také nepřesáhne to, na co jste od pumpy zvyklí. To všechno potom pohon na palivové články kombinuje se zcela čistým provozem – narozdíl od elektromobilů sice má Nexo výfuk, z něj však vychází pouze čistá vodní pára. Takže proč už všichni nejezdíme na vodík?

Je v tom pochopitelně háček. A tím hlavním problémem není chybějící infrastruktura. Společnost Benzina se dokonce problematikou vodíkových aut již zabývá a plánuje spuštění pilotního projektu čerpacích stanic na našem území. Je tu však jedno velké ale, kvůli kterému Nexo zůstane prozatím jen exerimentem a raritou. A tím “ale” je cena. Hyundai Nexo v České republice ani nemá oficiální cenovku, podle zástupců značky by se ale měla pohybovat někdo okolo dvou milionů korun. A ani výroba ve velkém počtu by cenu zatím nedokázala srazit níž.

Pokud by se podařilo vyrobit palivové články levněji, byla by tato koncepce pohonu řešením všech obtíží s elektromobily a bateriemi. Uvidíme, třeba se i toho časem dočkáme. Hyundai Nexo je důkazem, že myšlenka uchování energie v palivových článcích stále ještě žije.

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
21. dubna 2018, 11:12
3

Jak je to vlastně se skladováním vodíku? Pokud vím, tak právě zde je jádro pudla - jeho malá molekula unikná hrozně snadno. Žeby námět na článek pro autičkáŕe futuristu? (Místo obvyklého jalového filozofování)

reagovat
Snowman000
21. dubna 2018, 12:05
1

Matne si pamätám ze do 2 týždňov ma clovek prazdnu nádrž a ďalším problémom mal byť tlak v nadrz, myslim ze cca 700barov co v pripade nehody nebude úplná pohodka...

PepaSFI
21. dubna 2018, 19:42
1

ono to má víc problémů. Vodík nejen že rád uniká ale taky tím jak leze do materiálů, mění jejich vlastnosti. Říká se tomu vodíkové křehnutí. Ale to se dá technologicky řešit. Ten tlak je hodně vysoký, CNG se taky hodně tlakuje ale tolik to není. Nádrž prý bude muset být kompozitová, nesmí se při poškození trhat ale i tak, i při malém poškození by z toho fičel plyn s rasancí střely. Taky je otázka jak to bude s těma praktickýma věcma. Tankování, kde jak a za kolik? Tvrdí se že se to naplní rychle. CNG už tady máme dávno ale to plnění přece jen chvíli trvá. Ta technika nebude úplně jednoduchá a hlavně laciná. Ani v autě ani na plnicí stanici. Servis, výměny těsnění, revize. S obyčejným LPG se musí extra na revizi, normální STK nestačí a to tam je tlak úplně směšný proti vodíku. Jakou to bude mít životnost? Co všechno se bude muset měnit během provozu? Jaká bude běžná údržba?

Inženýr
21. dubna 2018, 14:28
0

Ten čumák je trochu za hranou, ale jinak bych vzhled ohodnotil trochu slabší jedničkou. Možná je to jen tím, že jsem včera poprvé uviděl nové "Eclipse", ale takové SUV bych si nechal líbit. Vodík jako pohon beru, a jsem rád za každou alternativu dieselům v osobních automobilech.

reagovat
je
jendaaa
21. dubna 2018, 20:20
0

Palivové články jsou velice zajímavou alternativou, ovšem mám za to, že se stejně bez menší baterie vozidlo neobejde. Články nejsou schopny pružně reagovat na změnu zátěže, navíc fungují velice neefektivně mimo svůj pracovní bod. Proč se doposud nepoužívají je hodně o ceně palivových článků ale hlavně kvůli skladování stlačeného vodíku. Možnosti jsou dvě - udržovat vodík v kapalném stavu je v autě úplný nesmysl. V plynném stavu se musí hodně natlakovat, aby se vůbec dala do daného objemu nádrže vložit dostatečná zásoba energie pro rozumný dojezd. Což znamená masivní tlakové nádoby a tím roste hmotnost (a to brutálně), v případě kompozitových cena. Nádrž na benzín/naftu prostě boduje na všech frontách - cena paliva i nádrže nízká, poměry hmotnost/uložená energie a objem/uložená energie vynikající. Elektrické akumulátory se můžou proti tomu jít taky zahrabat :)

reagovat
tk
tk_
22. dubna 2018, 13:46
0

Nádrže na kapalný vodík nejsou nesmysl. A také proto se na jejich vývoji intenzivně pracuje. Viz např. http://www.osel.cz/3678-zacneme-jezdit-na-vodik.html. Bohužel jsem nikde nenalezl možnost využití odpouštěného vodíku na aktivní dochlazování této nádrže Peltierovým článkem.

Fr
František Kubiš
21. dubna 2018, 22:02
0

Zapomněli jste na ještě jeden problém palivového článku - a to ještě větší než je cena palivového článku...

Píšete, že vodík slouží jako náhrada za baterii a vodík vyrobíte elektrolýzou vody. Důvodem proč je vodík dnes tak levný je, že se vyrábí převážně termickým rozkladem methanu (zemní plyn CH4 => C + 2x H2), nikoli elektrolýzou. Pokud by se vyráběl elektrolýzou vody, byl by mnohem dražší. Důvodem je nízká účinnost celého řetězce výroby, od elektrolýzy přes stlačení, přepravu, tankování a následnou výrobu elektřiny z vodíku na palubě auta.
Když vezmete jednu kWh elektřiny z obnovitelného zdroje elektřiny, pak na tuto kWh ujedete přibližně 3x větší vzdálenost, když ji nabijete do baterie než když vyrobíte vodík elektrolýzou, stlačíte a natankujete do vodíkového auta. Nevěřím, že by se našlo dost lidí co by si připlatilo 200% aby mohli jezdit na vodík místo na elektřinu. Obzvláště, když se soudobá generace EV nabije za 30-60 minut. A to ani nemusím zmiňovat Porsche Mission E.

Vodíkové auto je tedy jen příjemná náhražka jak netankovat fosilní palivo, ale přitom ho stále používat na dopravu.

reagovat
PepaSFI
22. dubna 2018, 09:32
2

tak a jsme u toho zas. Věci které propagandisti nevidí, nerozumí jim a bohužel asi i nechtějí vidět. Ten levný vodík je vlastně taky fosilní palivo. A elektrolýza je dost ztrátová, spousta energie se promění na teplo, totéž při stlačování, plus nějaké ty úniky cestou. Takže to vypadá na obvyklý scénář- něco děláme že nevidíme, něco si přikrášlíme, něco obelžeme, vymyslíme dotace, on to někdo všichni zaplatí.

Breakthru
22. dubna 2018, 09:39
0

konečně rozumnej názor.Baví mě všichni ti odborníci, co odsuzujou elektromobily.Elektřina je dle mýho názoru nejčistší možnej pohon dnes...konec konců se dá vyrábět doma.Kdežto vodík se vyrábí a zase elektřinou, která se někde musí vyrobit.Fosilní paliva se musí vytěžit, spracovat, dopravit....

PepaSFI
22. dubna 2018, 11:11
1

moc nejásej, kolem elektriky je taky spousta blábolů a propagand který trhají na cucky fyzikální zákony a logiku. například to o té čistotě nebo o vyrábění elektriky doma.

Honza 'Hamster' Křeček
22. dubna 2018, 11:41
1

Spalovaci motor dosud nema konkurecni, staci se podivat na prodeje. Kdyby byl vodik resenim, neni Nexo jen exot, ale jezdi ho okolo nas stovky nebo tisice. Ale nejezdi. A s elektromobily je to podobne - sice je jich mnohem vic, nez vodikovych aut, ale porad nesahaj autum se spalovacim motorem poctem prodeju ani po kotniky. Nikdo netvrdi, ze vodik je reseni. Je to jen takova zajmavost, mozna se z toho v budoucnu vyklube i neco, co se bude normalne prodavat a bude to i davat smysl. Ostatne o hybridech se taky rikalo, ze je to nesmysl, dva motory v jednom aute budou drahe a nebude to fungovat. A dneska muzete mit za cenu obycejne Octavie dobre vybavenou hybridni Kiu Niro.

ek
ekolo
22. dubna 2018, 12:22
-1

Všechno již napsali pánové včera. Vodík podporuje fy Shell a věří, že vodík nahradí elektřinu. Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě a dráž aby na nás hodně zbylo. My, co jezdíme na elektriku víme taky své. Osobně jezdím třicet let . Není problém nabít na 500 km za půl hodiny. Kdo zastaví po 800 km na 5 minut ne vysoce výkonný člověk a já takové neznám, a to znám dost výkonných , mladých , zodpovědných a schopných řidičů. a pane Křečku, o hybridech se psalo, mluvilo , ale pořád to je čmoud se vším všudy!
20 let starý AX v loňské rallye eToureurope překonal i nového Renaulta ZOE 40, když ujel 337 km dlouhou etapu průměrem 87 km/h.

tk
tk_
22. dubna 2018, 13:53
0

Elektrolýza vody, kdy se elektřina získává z jaderných nebo nedejbože fosilních zdrojů, je pochopitelně drahý nesmysl. Jak to ale bude v případě jinak nevyužitelných přebytků ze solárních elektráren v pouštních oblastech? Kdysi se plánoval projekt s názvem Desertec, který pochopitelně musel zkrachovat, a to z mnoha důvodů. Pokud se ale realizují životaschopnější projekty, např. http://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/saudska-arabie-investuje-do-roku-2023-do-oze-az-50-miliard-dolaru/, pak nevidím v masivní výrobě vodíku žádný problém. A logistika atd. zůstává vesměs stejná jako v případě ropy.

Breakthru
22. dubna 2018, 14:05
0

PepaSFI:vím, že výroba elektřiny není ekologická a jednoduchá, ale je to jednodušší než tahat ropu tisíce kilometrů daleko, nehledě na to, že peníze tečou tam, kam tečou.A vodík si člověk doma taky nevyrobí ve skleničce, stejně tak alternativní paliva...třeba řepka je hnůj.Třeba někde v brazilii jde pěstovat kukuřici a vyrábět z ní ethanol, když tam v těch končinách nic jinýho neroste, ale tady ve střední Evropě je místa málo....A mrvit třeba zemní plyn na výrobu něčeho jinýho je kravina...
Nicméně, je to jen politika....A pár koně nenahradí.

beastar
22. dubna 2018, 15:25
0

Nechápu proč do toho jeden jako druhej taháte ekologii. Když se u všech těch jemnovaných paliv započítá logistika, zpracování a skladování tak neni plně ekologický nic. Nehledě na to když se v hodně částech vyrábí elektřina v klasických elektrárnách. Využítí vodíku v autech je v plenkách. A jestli hybrid "kouří" nebo ne je úplně jedno emise jsou tak nízké, že prostě nižší NEBUDOU. A to ani u těch slavných elektrik dokud se to bude nabíjet tak jak dosud. Ty by byly ekologické až v momentě kdy si to nabiješ ze svého soláru u baráku(za tři měsíce). Jinak všichni jeden jako druhej jste obětí mediální masáže a keců ze strany politiků. Z jedný i druhý strany. Protože mnohem víc než auta škodí letadla, nákladní lodě, továrny a elektrárny na fosilní paliva a dieselové lokomotivy v půlce světa. Takže ani elektromobil (který tvl ulej rychlostí 80 kmh 400 km SKORO) ani auto na vodík kterej sotva udrží pod sukní není řešení aby byla planeta zelenější a lidi zdravější. Vždycky mi to připomene debaty kolem kouření, kdo je větší padouch.... a ve finále je špatně jakékoliv řešení vždycky někoho omezíš. Jinými slovy ať si vyvíjí nové cesty to tak bylo vždycky jinak dodneška honíme výkon na V12 v autě dlouhým jak lokomotiva. Ale ať prohlubují i ty staré... LPG,ethanol, cng, hybridy, benzín a dokonce i ta nafta udělat výrazně líp. Jen nebude mít 300 koní a čtyři turba a potom může být dokonce ekologičtější co do emisí, než benzín. Až bude vodíkovejch aut víc jde tady rozvíjet teorie .. zatím neexistuje nic. ANI ZÁZEMÍ ani auta ani infrastruktura a ani skutečněj zájem trhu.

Breakthru
22. dubna 2018, 19:14
1

o Ekologii tady ale přece vůbec nejde:D....

Fr
František Kubiš
22. dubna 2018, 19:37
0

@beastar
nevím jakou máte praktickou zkušenost s elektrickými vozidly, ale já na elektřinu jezdím 7 let. Se soudobou Teslou 100D ujedu 400km po dálnici v dálniční rychlosti 130km/h. Předpokládám, že s Modelem 3, Jaguarem I-Pace, Audi e-tronem či Porsche Missin E to půjde stejně, ale ty jsem zatím neměl příležitost zkusit.

Co se té ekologičnosti týče, elektromobil ať už bateriový nebo vodíkový má tu zásadní výhodu v tom, že nemá lokální emise, ale vzdálené, takže nám nesmrdí ve městech pod nosem. Pochopitelně taky nemáme elektřinu jen z uhlí, ale je tady nějaký elektrický mix, který obsahuje zemní plyn, jádro, vodu, slunce, vítr, biomasu, atd.. A tak jak se vyrábí elektřina každým rokem čím dál tím šetrněji tak je elektromobil čím dál tím čistější. Což o vodíkovém ani fosilním autě říct nemůžeme. A to ještě v tomto kontextu musím zmínit vyšší účinnost elektrického motoru a baterie vůči vodíkovému článku nebo fosilnímu motoru. S Teslou jezdím za 18-23kWh/100km což zodpovídá energii 2,0-2,6 litru benzinu na 100km. S elektrickým Smartem jezdím za cca 15kWh (1,7 l/100km). 1l = 8,9kWh.

A nakonec geopoliticky argument na který ostatní rádi zapomínají. Pokud si můžu vybrat zda budu jezdit na Ruskou či Saudskou nebo Norskou ropu anebo zda budu jezdit na české uhlí, já raději dám svoje peníze českým horníkům a českým zaměstnancům v českých elektrárnách.

krab
22. dubna 2018, 20:00
1

Když máte rád tyhle technologie, tak nepochybně vám Tesla dělá radost. Je to stále drahá sranda. Já bych do města a okolí klidně používal něco jako i3, ale stojí 3x tolik co třeba plácnu, Yaris. Ten zrovna používáme. A je ekologický vlastně víc, když se to vezme z jiného úhlu. Neobsahuje baterie, má konstrukčně nenáročný motor 1.33 litru a variátorovou převodovku. Spotřeba paliva je ani ne 6 litrů. A to že o víkendy občas provětrám starší Porsche co udržuju pro další generace Autíčkářů, tím si jako neeko rakeťák nepřipadám.

Takže taky to moc neprožívám, tyhle ekománie :)

beastar
22. dubna 2018, 20:56
0

Franto upřímně si jezdi čím uznáš za vhodné, ale nevyprávej mi tady pohádky s díly pana Muska a podobných "géniů". Já si zatím budu jezdit v benzínovém Jaguaru a provozovat k tomu pěkně pětilitrový Mercedes a přispívat tak na platy zaměstnancům nadnárodních společností co těží to černé zlo. Vzhledem k tomu, že to jak přispíváte na plat Českých zaměstnanců zní dost směšně nemá cenu další diskuze. Lidí tohoto smýšlení je třeba aby se mocná eko lobby měla o koho opírat. Jinak je mě bližší názor lidí jako je Röhl, než Franta Kubiš a Elon Musk. S tím nic neuděláme.

krab
22. dubna 2018, 22:04
0

Jasná věc. Walter to řekl jasně a správně. Tady je přepis té konverzace: https://www.motoring.com.au/walter-rohrl-slams-electric-cars-112254/
Střízlivý a nestranný názor. Ona je to taková móda a pravděpodobně zase odezní, kromě městských mini aut doopravdy nemá auto bez nějaké formy spalovacího motoru v současných reáliích budoucnost. To by se musela umět baterie vyrobit nějak jinak a daleko efektivněji. Vůbec se nedivím, že se na konec fantastické kariéry nechce Walter Roehrl spojovat s eletro projektem Porsche, což není nic, co by opravdoví fanoušci této značky jakkoli ocenili. Ale trochu chápu proč to Porsche dělá ... dělají to všichni ...

Berzelius
23. dubna 2018, 17:03
0

Doporučuju všem shlédnout dokument s tématem související "Temná stránka lodní dopravy" .Po jeho shlédnutí mám nějaký zvláštní pocit že co se ekologie týče,tak to snižování emisí u osobáků je jak plivanec do rybníka.

reagovat
beastar
23. dubna 2018, 18:04
0

Tak něco podobného sem psal právě nahoře. Osobáky jsou nejvíc na ráně ale jsou tady horší věci. Lodě, letadla a diesel lokomotivy. Navíc 70% světa je nějaký ovzduší tak u ánusu. A použitelnost elektřiny pro pohon aut je tam 0ová. Nemaj ani na svícení:)) Nemaj vlastně ani silnice... A nemůžou po 300 km dobíjet od stojánky.

Zatim je to tak, že pár magorů s Teslou v čele má nějakej cíl a melou to stejný pořad dokola. Stejnej boom jako měly nedávno dieslovy auta. Zasáhne to ani ne třetinu světa. My si tady budem hrát na ekologii a v Číně a Indii bude 35655 fabrik denně tvořit emise za den jako spalovací motory v celý Eu za měsíc... Najs van gájz.

Inženýr
23. dubna 2018, 19:55
0

Nejhorší je to, že většina lidí nemá o podobných věcech ani páru. Jednoduše - je jim to putna. Tím pádem si kdokoliv může říkat, že osobáky (pokud nežerou litr na sto nebo nejezdí na elektriku) jsou prostě zlo a tvoří většinu, ne-li všechny škodlivé emise. Mainsteam to sežere, protože mainstream neví a hned tak vědět nebude.

ToMyx
26. dubna 2018, 09:40
2

Přesně tak. Jenže to je bohužel obraz dnešní doby....trendy, vlny, přebírání cizích názorů bez vlastní anylýzy a samozřejmě zakrývání velkých problémů těmi malými. Je to jednodušší, rychlejší a dostaneš víc lajků :-D

Mně jen fakt mrzí, že kolikrát nejde ani tak o ekologii nebo dokonce o prezentaci pokroku, ale pouze a jen o důsledek vylobbovaného scénáře velkých hráčů s politickou reprezentací a pak to smrdí různými dotacemi, které zaplatí ne uzavřená skupina dotčených, ale všichni bez rozdílu... Ale třeba se mýlím:-)

Každopádně, Hyundai palec nahoru, že ukazují možnosti.

beastar
26. dubna 2018, 13:09
0

Zatím vždycky ve všech zemích to byla chujovina. Exemplární případ Norway. Dotace až se to místy sesypalo. Opačnej příklad Dánsko. Zdanime auta s vysokejma emisema. Wtf ty peníze jdou na planetu? Ne jdou do dotací pro ty co si koupi misto auta golfovej vozík. Nebejt kolem alternativ takovej hype a hromada polopravd tak mi to nevadí. Mít na to prachy tak vezmu oba modely Tesly do Angoly a udělám test... Soužití s elektrikou ve státě 3rd světa. Potom by se letělo do Kambodže a pak dol Guatemaly. Všude tejden:))) A je mi jasný jak by to dopadlo. Plus ty emise z těch přeletů. Vodik třeba časem může bejt je dobrý, že tu myšlenku rozvíjí.

pa
pavlossyr
23. dubna 2018, 17:37
0

Já si myslím, že je dobře, že hyundai se toho nebojí a začne to prodávat, byť škoda, že za takovou cenu, tady by podle mého názoru měli nastoupit ekologvé z ministerstev nebo EU a začít tyto auta nějak dotovat. Hyundai nedělá špatná auta, jejich technologie a výbavy aut se mi líbí už delší dobu a tohle je samozřejmě ku prospěchu věci.

reagovat
beastar
23. dubna 2018, 18:08
0

Poctivý český kombík z Nošovic;) Ne tak jako otázka je kolik toho prodaj. A nechápu proč by to měl někdo dotovat. Ať se dotujou rozumný věci s potenciälem masový výroby. Jako třeba hybridy a ne tyhle neozkoušený novinky. Nakonec u nás se v profi dopravě zdárně zdařilo implementovat CNG. A taky lpg díky podpoře....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Focus Kombi 2002
Ford Focus Kombi

2002 rok výroby
73 koní výkon
1 380 ccm objem

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem