načítám data...

František Kubiš

JménoFrantišek Kubiš
BydlištěVsetín
Registracepřed 6.0 rok.
Poslední aktivitapřed 6.0 rok.
Komentářů u článků2
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Fr
František Kubiš
22. dubna 2018, 19:37
0
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

@beastar
nevím jakou máte praktickou zkušenost s elektrickými vozidly, ale já na elektřinu jezdím 7 let. Se soudobou Teslou 100D ujedu 400km po dálnici v dálniční rychlosti 130km/h. Předpokládám, že s Modelem 3, Jaguarem I-Pace, Audi e-tronem či Porsche Missin E to půjde stejně, ale ty jsem zatím neměl příležitost zkusit.

Co se té ekologičnosti týče, elektromobil ať už bateriový nebo vodíkový má tu zásadní výhodu v tom, že nemá lokální emise, ale vzdálené, takže nám nesmrdí ve městech pod nosem. Pochopitelně taky nemáme elektřinu jen z uhlí, ale je tady nějaký elektrický mix, který obsahuje zemní plyn, jádro, vodu, slunce, vítr, biomasu, atd.. A tak jak se vyrábí elektřina každým rokem čím dál tím šetrněji tak je elektromobil čím dál tím čistější. Což o vodíkovém ani fosilním autě říct nemůžeme. A to ještě v tomto kontextu musím zmínit vyšší účinnost elektrického motoru a baterie vůči vodíkovému článku nebo fosilnímu motoru. S Teslou jezdím za 18-23kWh/100km což zodpovídá energii 2,0-2,6 litru benzinu na 100km. S elektrickým Smartem jezdím za cca 15kWh (1,7 l/100km). 1l = 8,9kWh.

A nakonec geopoliticky argument na který ostatní rádi zapomínají. Pokud si můžu vybrat zda budu jezdit na Ruskou či Saudskou nebo Norskou ropu anebo zda budu jezdit na české uhlí, já raději dám svoje peníze českým horníkům a českým zaměstnancům v českých elektrárnách.

Fr
František Kubiš
21. dubna 2018, 22:02
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

Zapomněli jste na ještě jeden problém palivového článku - a to ještě větší než je cena palivového článku...

Píšete, že vodík slouží jako náhrada za baterii a vodík vyrobíte elektrolýzou vody. Důvodem proč je vodík dnes tak levný je, že se vyrábí převážně termickým rozkladem methanu (zemní plyn CH4 => C + 2x H2), nikoli elektrolýzou. Pokud by se vyráběl elektrolýzou vody, byl by mnohem dražší. Důvodem je nízká účinnost celého řetězce výroby, od elektrolýzy přes stlačení, přepravu, tankování a následnou výrobu elektřiny z vodíku na palubě auta.
Když vezmete jednu kWh elektřiny z obnovitelného zdroje elektřiny, pak na tuto kWh ujedete přibližně 3x větší vzdálenost, když ji nabijete do baterie než když vyrobíte vodík elektrolýzou, stlačíte a natankujete do vodíkového auta. Nevěřím, že by se našlo dost lidí co by si připlatilo 200% aby mohli jezdit na vodík místo na elektřinu. Obzvláště, když se soudobá generace EV nabije za 30-60 minut. A to ani nemusím zmiňovat Porsche Mission E.

Vodíkové auto je tedy jen příjemná náhražka jak netankovat fosilní palivo, ale přitom ho stále používat na dopravu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem