František Kubiš
Jméno | František Kubiš |
---|---|
Bydliště | Vsetín |
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 6.0 rok. |
Komentářů u článků | 2 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
@beastar
nevím jakou máte praktickou zkušenost s elektrickými vozidly, ale já na elektřinu jezdím 7 let. Se soudobou Teslou 100D ujedu 400km po dálnici v dálniční rychlosti 130km/h. Předpokládám, že s Modelem 3, Jaguarem I-Pace, Audi e-tronem či Porsche Missin E to půjde stejně, ale ty jsem zatím neměl příležitost zkusit.
Co se té ekologičnosti týče, elektromobil ať už bateriový nebo vodíkový má tu zásadní výhodu v tom, že nemá lokální emise, ale vzdálené, takže nám nesmrdí ve městech pod nosem. Pochopitelně taky nemáme elektřinu jen z uhlí, ale je tady nějaký elektrický mix, který obsahuje zemní plyn, jádro, vodu, slunce, vítr, biomasu, atd.. A tak jak se vyrábí elektřina každým rokem čím dál tím šetrněji tak je elektromobil čím dál tím čistější. Což o vodíkovém ani fosilním autě říct nemůžeme. A to ještě v tomto kontextu musím zmínit vyšší účinnost elektrického motoru a baterie vůči vodíkovému článku nebo fosilnímu motoru. S Teslou jezdím za 18-23kWh/100km což zodpovídá energii 2,0-2,6 litru benzinu na 100km. S elektrickým Smartem jezdím za cca 15kWh (1,7 l/100km). 1l = 8,9kWh.
A nakonec geopoliticky argument na který ostatní rádi zapomínají. Pokud si můžu vybrat zda budu jezdit na Ruskou či Saudskou nebo Norskou ropu anebo zda budu jezdit na české uhlí, já raději dám svoje peníze českým horníkům a českým zaměstnancům v českých elektrárnách.
Zapomněli jste na ještě jeden problém palivového článku - a to ještě větší než je cena palivového článku...
Píšete, že vodík slouží jako náhrada za baterii a vodík vyrobíte elektrolýzou vody. Důvodem proč je vodík dnes tak levný je, že se vyrábí převážně termickým rozkladem methanu (zemní plyn CH4 => C + 2x H2), nikoli elektrolýzou. Pokud by se vyráběl elektrolýzou vody, byl by mnohem dražší. Důvodem je nízká účinnost celého řetězce výroby, od elektrolýzy přes stlačení, přepravu, tankování a následnou výrobu elektřiny z vodíku na palubě auta.
Když vezmete jednu kWh elektřiny z obnovitelného zdroje elektřiny, pak na tuto kWh ujedete přibližně 3x větší vzdálenost, když ji nabijete do baterie než když vyrobíte vodík elektrolýzou, stlačíte a natankujete do vodíkového auta. Nevěřím, že by se našlo dost lidí co by si připlatilo 200% aby mohli jezdit na vodík místo na elektřinu. Obzvláště, když se soudobá generace EV nabije za 30-60 minut. A to ani nemusím zmiňovat Porsche Mission E.
Vodíkové auto je tedy jen příjemná náhražka jak netankovat fosilní palivo, ale přitom ho stále používat na dopravu.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tak 0-100 uz davnejsie nie je zaujimavy udaj, kazdy porovnava... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Jinak Myrryne,nevím jak to myslíš s tou skrytou inzercí.Inzerci... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
se polepším - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dám ti vědět během pár dní ,jak bude prodaný a pošleme... - VK, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Technická poznámka, bez mezer za čárkami se to skoro nedá... - myrryn, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Je to tak. Zoufalý pokus o prodej v podstatě neprodejného... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
:-) - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Nazdárek,Tak všechno fakt z rodiny nemám,ale třeba půl roku... - Jakub Pospíšil, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Hele já na to právě koukám a už je to třetí auto během... - briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů