načítám data...

Ford Kuga TDCi versus BMW X3 2.5i: Kočičí hra s SUVčky

Kuga je vážně kočka. Je větší a dobře krmená. Přes pavlač zamňouká na svou kamarádku, aby se slezly na kafíčko a světoznámá divadelní hra, jejíž název jsem si laskavě vypůjčil, může začít.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Máme teď zimu a silnicemi se prohánějí tolik veřejností oblíbená SUVčka. Podrobíme je důkladnému víkendovému testu. Vyhraje ho německá Rakušanka anebo Angličanka z Kolína nad Rýnem, či ze Saarlouis, které je téměř ve Francii? Ach, ten globální automobilový trh! Národnosti se již autům zkrátka těžko dají nálepkovat jako tomu bylo tehdy v  Le Mans, v těch padesátých letech, o kterých jsem psal minulou středu. A ono je to nakonec dobře.

Přijíždí Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium – Ranger v luxusním balení

Původně jsem Kuze chtěl dát jiný název. Totiž, hned po usednutí do opravdu velmi vysokých a pohodlných kožených sedadel mé mozkové závity vychrlily z úst v duchu – Ford Transit. Kuga, čili Cougar anglicky znamená divokou kočku, ale v hovorovém slovníku taky šarmantní vilnou dámu, která si ráda smlsne na mladém kocourkovi. Kdysi američané své luxusní kupé na bázi Fordu Mustang nazvali Mercury Cougar. Což by na tu dámu sedělo. A po něm se tímto názvem pyšnilo ještě jedno další kupé od Fordu. Jenže tohle je SUV. Možná se v něm budou také projíždět žádostivé dámy v nejlepších letech, ale tvůrci ten název raději zkrátili. Proto se tedy vysoký, trochu bachratý automobil na podvozkové platformě Fordu Focus II. jmenuje krátce a tvrdě – Kuga 

Jak tedy ta naše Kuga jezdí? V předchozích dvou odstavcích toho totiž o autech moc nebylo. Zaznělo tam mimo jiné slovo „Transit“. Dokonce bych neváhal použít zvláštního slovního spojení – luxusní Ford Transit. Tomáš, šťastný majitel BMW X3 2.5i z roku 2006 dostal klíčky od mého Fordu Kugy TDCi z roku 2008 a vydali jsme se na společnou nedělní projížďku. Byl to výlet po stopách hledání zapomenutého kamenolomu, zkrátka nějakého inspirativního místa, kde naše čtyřkolky využijeme a vyzkoušíme. Dojeli jsme na jedno vytipované místo, kde by se dalo trochu offroadového řádění zažít. Bohužel, jaksi příjezdová cesta byla zavalena dvěma velkými balvany. A tak jsme vystoupili a zkusili, zda aspoň jeden z nich nepůjde odstrčit z cesty. Nepůjde! A nemáme ani naviják, ani Land Rover Defender a ani Suzuki Samurai s nezničitelnými nárazníky, že bychom ten kámen odstrčili. Ne, naše terénní primadonky tohle nezvládnou. Tak jsme si na ten kámen sedli a já se ptal Tomáše na tu Kugu. „ Tak co, jak se ti s ní jezdí? Krabe, moje máma (zde zapomeňte na tu konotaci s hovorovým významem slova Cougar) má podobnou Kugu jako služební, jen trochu novější, takže já to auto znám dobře. Je to takový pohodlný spotřebák, něco jako moje Vito, ale v luxusním balení“. A to jsem se začal smát zase já. Ta dodávka nám tam do asociací naskočila oběma.

Ono je to hlavně tím posezem. Člověk má před sebou větší volant, nohy k pedálům směřují hodně dolů pod sebe. Loket si můžu opřít o příjemně polstrovanou část vnitřního rámu dveří, hned vedle bočního skla. Na tom ale není zdaleka nic špatně. Ve všech dobových testech se Kuga testovacím novinářům náramně libila a pěli ódy na její skvělé řízení. Opravdu jsem se snažil jich přečíst co nejvíc. Mám poněkud dojem, že od sebe jednotliví novináři opisovali a tak udělili Fordu Kuga stejné známky, ale se stejnými chybami. Řízení není komunikativní, je lehké a uživatelsky příjemné. Auto se na silnici drží s přehledem a s - jak to říci nejvýstižněji – nadhledem. Zkrátka z Kugy máte výborný výhled všemi směry z výšky řidičova kormidla. I v zatáčkách udrží dobře svojí zamýšlenou stopu. Je to platforma s předním pohonem a mezinápravovou spojkou Haldex třetí generace, která přiřadí pohon zadních kol v případě potřeby. Chová se tedy většinou nedotáčivě, ovšem s příchutí dobrého naladění, tak jak jsme posledních skoro patnáct let u Fordů zvyklí. Jen nehledejte žádnou komunikativnost či hravost Fordu Focus druhé generace tak, jak jsem se dočetl v různých dobových novinářských recenzích.

Motor je upřímně řečeno globálně uniformní diesel, jaké velmi typicky produkovalo první desetiletí jedenadvacátého století. Nepochází vůbec od Fordu. Je to dílo konzorcia PSA a vyskytuje se v různých automobilech. Neznamená to, že by bylo něco špatně, naopak dvoulitrové TDCi platí za poměrně robustní a bezproblémovou techniku. Jeho projev je zemědělský za studena a utlumený za tepla a i díky tomu nabídne onu asociaci s užitkovými vozidly. Což zase není myšleno hanlivě. Vlastně by se dalo říct, že řídit Kugu znamená zažít pocit solidního užitkového a velmi pohodlného vozu, který nepůsobí jako drobeček na silnici. Jestli totiž nabídne pouze dvě třetiny z radostí řidičské ovladatelnosti Fordu Focus, jehož platformu sdíli, nabídne současně dvě třetiny z radosti svezení poctivým Land Roverem. Ve výbavě Titanium nechybí kvalitní černá kůže na sedácích, velkorysá výbava i krásné, ač neotvíratelné panoramatické okno. Zato můžete otvírat víko kufru buď celé nebo jen zadní sklo s rámem. Je to takový hezký detail, i když nepodstatný. Ve skutečnosti se ve Fordu cítíte snad příjemněji než v Land Roveru Discovery III., který byl daleko dražším autem nový a je nákladným vozem i dnes jako ojetina. Vím to dobře, protože v rámci mánie bazarového snílka jsem po něm toužil jednu dobu dost hodně. Také jsem se s jedním exemplářem povozil. Pokud chcete opravdu terénní a tažné schopnosti, budete ten Land Rover potřebovat. Kuga umí spíše navodit jen offroadové pocity. Můžete jí koupit i benzínovou s motorem Volvo. Stejným, jen jinak výkonově nastaveným jaký má pod kapotou kamarádův bílý Ford Focus ST . Pětiválec od Volva má parádní zvuk. Pravděpodobně volba Fordu Kuga s tímto motorem bude trefou do černého. Pokud jí vůbec seženete a zdali nenajíždíte velké porce kilometrů. Naftová Kuga spotřebovala kolem sedmi litrů paliva na sto kilometrů – u benzínové počítejte spíš s dvanácti.

Přijíždí BMW X3 2.5i – trojkový bavorák XXL

Při vizualizaci slovního spojení „XXL“ si vždycky představím průjezdní restauraci rychlého občerstvení na dálničním odpočívadle. A čerstvě vypadající hamburger, svítící na barevném displeji nad okýnkem přijmu objednávek. Nemyslím obyčejný „hambáč“, myslím ten ve kterém jsou naskládány hned tři hovězí karbanátky. A pak hned vidím obraz tlustšího chlapíka, který tu Eifelovu věž z masa, majonézy, kousku rajčete a salátu uvězněnou mezi dvěma půlkami nasládlé housky pojídá. A přitom mu ukapává na vystouplou hruď směsice kečupu, majonézy a proto se plouží pomalu v pravém pruhu dálnice. Většinou řídí starší Jeep Grand Cherokee.

BMW X3 je jiné. Je pro člověka, který chce žít aktivně, je šampionem ve vodním lyžování, horských kolech a v zimě tráví každý víkend na snowboardu. Je pro člověka, který žije zatím sám s partnerkou, nechce se vázat, ale současně mu je běžné trojkové BMW příliš malé. Minimálně ve stejném duchu takto model X3 vystihnul dobový katalog z krásnými fotkami, vytisknutý na voskovém papíře. Takový už je dnešní svět. I Ford Fiesta je dnes prostornější než bývala Sierra kdysi dávno. BMW X3 přišlo na marketingové triky a fakt, že crossovery budou atraktivní jako jeden z prvních výrobců. Vzali existující platformu a technologii stálého pohonu všech kol od modelové řady E46, zavolali do firmy Magna Steyr a v roce 2003 vylezlo na svět společné dítě – BMW X3. Auto, které vypadalo dost obyčejně a stroze s černými plastovými nárazníky a palubní deskou pyšnící se nálepkou plně recyklovatelného materiálu. A víte co? Mě se ta X3 líbí. Je to totiž nejlepší ojeté střední SUV či crossover, zkrátka takové to vyšší módní auto, které na trhu najdete. Dobrá, k této větě mě pod hrozbou násilí donutil hrdý majitel té stříbrné krabice od BMW. Ale špatné auto to vážně není. Pusťte si dobovou recenzi samotného Jeremyho Clarksona. A ve třetí minutě to vypněte. Zbytek už není tak podstatný, vůbec na něj nekoukejte.

Myslím, že od roku 2003 to byl on, kdo více zešedivěl a zestárl než tohle BMW. Je stále hezké a uvnitř moderní. Přístroje budíků jsou například shodné s BMW Z4 a celkově je kabina stále velmi příjemným místem. A tak řadím na voliči automatické převodovky „D“ a šestiválec se s libozvučným ševelením rozjíždí. Projel jsem si s ním pár úseků silniček, které notoricky znám. BMW se na nich chová daleko lépe, než bych čekal. Sedím hezky uvnitř v autě, velmi nízko s ohledem na třídu automobilu a i v tužším řízení cítím nějakou odezvu. Dokonce mi jízda v něm nepřijde tak zastaralá jako před časem v kupé třídy E46. To si mě získalo hlavně z nostalgie. Tenhle Rakušan je celkově modernější. Odpružení je tuhé a místy až příliš. To si okamžitě uvědomíte při přesednutí zpět do Kugy. Clarkson to tehdy ale přehnal. Ano, X3 s vámi trochu pohrkává a věřím, že se najde celá řada lidí, která ho bude kvůli tomu nenávidět. Pak se taky najde celá řada lidí, která bude tvrdit, že je to jízdním zážitkem pouze dvoutřetinová radost oproti normální trojce, a že jaksi moc navíc oproti ní nenabídne. Ale pak taky byla hromada těch, kteří si ho tehdy jako nové koupili. Nabídne oproti běžné trojce lepší rozhled z auta, robustní plastové nárazníky a kola s vyšším profilem. Čili máte dobrou šanci si svojí X3 nepoškodit v bitevních šarvátkách městského dopravního „hřiště“. A to je celá podstata tohoto BMW. Je především praktické očima našich drahých poloviček jako městské auto a příjemně se jim řídí. O staré trojce nebudou chtít pravděpodobně ani slyšet. Co naplat, že si vyšší karoserie vyslouží svou daň v podobě pohrkávání na nerovnostech a vyšší spotřebou a omezenou dynamikou jinak skvělého dvouapůl litrového řadového šestiválce.

Verdikt

Mám dojem, že dnes jsem zkritizoval obě ta auta. Přitom jsou asi tím nejlepším co na poli desetiletých středně velkých SUV můžete koupit. Bitvu o Británii přeci nevyhraje ani německý Rakušan (X3) ani do ní nevpustíme nějakého Japonce či Korejce. Ford Kuga je pro opravdového zájemce o praktické užitkové auto ideální volba. Má vlastnosti podobné jako naše domácí Škoda Yeti, kterou opravdu rád řídím a docela hodně jsem v rámci pracovních povinností používal. Na nic si totiž nehraje. Kuga je navíc větší a působí robustněji než Yeti. Takže zvítězí Ford Kuga? Vlastně ani ne. Protože ojeté stojí stejně jako bavorák. Mojí volbou bude BMW X3 s benzínovým třílitrem. Kuga sice působí, že zvládne víc v terénu (kam stejně nikdy nepojedu) jenže v reálu její systém pohonu všech kol se spojkou Haldex nevyjede tolik na kluzkém povrchu jako někteří konkurenti. BMW bude mít jízdní vlastnosti minimálně ze dvou třetin tak dobré jako trojkový sedan a zvládne lépe ty nástrahy parkování velkoměsta. V terénu toho předvede asi ještě míň než Kuga. Jenže komu by to mělo vadit. Vždyť to jsou auta do terénu „jenom jako“. Ať si Clarkson kritizuje co chce, mě se zkrátka zalíbilo a nedivím se, že si ho můj kamarád pořídil coby zimní -  praktické auto k jinak úžasnému, však trochu nekompromisnímu Caterhamu Roadsport CSR.

Za zapůjčení aut děkuji společnosti AAA Auto a.s. a mému kamarádovi a věrnému čtenáři Autíčkáře Saagemu.

Krabovo technické okénko:

Ford Kuga první generace (2008-2012) se dala koupit jako předokolka nebo ve výšších výbavách s pohonem všech kol. Zpočátku využívala mezinápravovou spojku Haldex III. generace, později novější. Motory jsou dva. Naftový s označením Duratorq, jedná se ale o agregát PSA. Existoval ve 3 výkonových verzích – 136k (Euro 4) 140k a 163k (Euro 5). Silnější varianta motoru se vyráběla výhradně s pohonem všech kol a mohla být vybavena ve verzi Titanium dvouspojkovou převodovkou Getrag – Ford Powershift. Benzínová a vzácnější verze 2.5 20V Turbo pochází kompletně od Volva. Je to stejný motor jaký má například Ford Focus ST druhé generace. Ten měl buď šestistupňovou převodovku anebo pětistupňový automat Aisin. Stejný automat jsem provozoval asi dva roky ve Volvu S40 II. 2.4i a můžu říct, že byl vyloženě naladěn na pohodovou a plynulou jízdu. To mu jde nejvíc a tuším, že Kuga s ním a s pětiválcem bude opravdu skvělé auto. Diesel kupodivu není žádné dramatické riziko. Moje testovaná verze s šestistupňovou manuální převdovkou vlastně může trpět na málo závad. Z těch dražších to může být prakticky jen dvouhmotový setrvačník, případně, pokud je auto vybaveno filtrem pevných částit tak jeho ucpáním. Další závadou těchto motorů bývají netěsná gufera vačkových a klikové hřídele. Je pravda, že pokud nebudete najíždět velké dávky kilometrů, vážně vám doporučím hledat Kugu s benzínovým pětiválcem. Dobrá zpráva je, že pokud takovou za rozumný peníz nenaleznete na trhu, tak diesel TDCI od PSA není žádnou noční můrou.

Zato u BMW je lepší se dieselům spíš vyhnout. Pokud kupujete předfaceliftový model (do září 2006) můžete mít buď naftový čtyřválec M47 nebo velmi dobrý a osvědčený řadový šestiválec M57, který úspěšně poháněl naftová BMW napříč modelovými řadami. Ovšem novější X3 2.0d, s dvoulitrem N47D20 se moc nepovedla. Motor má poddimenzovaný řetězový rozvod motoru a nevysloužil si dobrou pověst. Vůbec, vyhnul bych se naftovým čtyřválcům, protože s nimi přijde BMW X3 o svou zásadní výhodu před konkurencí – tichý a charakterní řadový šestiválec. Oproti Fordu upřímně ale čekejte vyšší provozní náklady. Například na nákladech dílů podvozku a pohonu kol. BMW X3 bude za stejnou cenu o dva až tři roky starší a bude mít typicky najeto víc, nehledě na to co svítí na budících. Buďte víc na pozoru ať nekoupíte dnes již legendární „večerní auto“. Nejlepší variantou bude sehnat předfacelift s třílitrem v co nejlepším stavu. Neřešil bych, že auto bude třeba již čtrnáct let staré, zajímal by mě hlavně jeho technický stav. Benzínový třílitr řady M54 je velmi dobrý motor. Taková X3 3.0i ve spojení s manuální převodovkou bude příjemným kompromisem mezi autem, které se líbí vaší slečně či paní a současně z těch zmiňovaných dvou třetin nabídne radost z jízdy jakou by vám normálně dodala E46 330i.

Technické údaje:

Ford Kuga 2.0 TDCI (2008)

Motor: vznětový řadový čtyřválec PSA – DW 
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, vstřikování common rail
Zdvihový objem 1997 cm3 
Kompresní poměr 18.3:1
Maximální výkon: 100kw/136k při 4000 otáčkách/min
Točivý moment 320N.m při 2000 otáčkách/min
Převodovka manuální, 6st. 
Pohon všech kol, mezinápravová spojka Haldex III.
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 235/55/R17
Rozměry: 4.443 x 1.842 x 1.677 mm 
rozvor: 2690 mm
pohotovostní hmotnost 1613kg
Maximální rychlost 180 km/h
zrychlení 0-100 km/h 10.7 sekund
Spotřeba 8.1/5.4/6.4 l/100 km

Cena na trhu: kolem 250 tisíc kč ( velmi zachovalé s nízkým nájezdem až 300 tisíc) Hodnotu si drží velmi dobře

BMW X3 2.5i 2006 (předfacelift)

Motor: zážehový řadový šestiválec (M54)
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec , proměnné časování ventilů
Zdvihový objem 2494 cm3 
Kompresní poměr 10.5:1
Maximální výkon: 141kw/192k při 6000 otáčkách/min
Točivý moment 245N.m při 3500 otáčkách/min
Převodovka automatická, 5st. 
Pohon všech kol,
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 215/60 R17
Rozměry: 4.565 x 1.853 x 1.674 mm 
rozvor: 2790 mm
provozní hmotnost 1840kg
Maximální rychlost 208 km/h
zrychlení 0-100 km/h 9.8 sekund
Spotřeba 17.1/9.0/11.5 l/100 km

Cena na trhu: 150 tisíc kč, ale za velmi dobré předfaceliftové třílitry stále zaplatíte přes 200 tisíc kč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
24. ledna 2018, 08:35
3

Takže to je to auto slečny? :D proč jsem si teda myslel, že je modrý?

reagovat
krab
24. ledna 2018, 10:11
1

Auto naší velectěné bloggerky odhaleno :) Původně jsem chtěl napsat, že děkuji "Slečně" za zapůjčení, ale přivezl mi to nějaký chlap! :-D
A ještě vykládal, jak je skvělé...

beastar
24. ledna 2018, 14:58
1

Já odhadoval pod blogem že je modrý. Jinak koukám že sem se trefil. A velký kola teprve přijdou v létě...

Inženýr
24. ledna 2018, 11:11
0

Oba auta jsou podle mně důstojnými zástupci ve třídě.

O podobné X3 přemýšlím jako o daily "pracovním" autě, se stejným motorem ale manuálem. Jako správný "autíčkář" hledám něco s relativně nejlepšími jízdními vlastnostmi na cestě, dodávku nechci. Jasným kandidátem je Honda CR-V s K20, ale X3 mi nějak padla do oka pro svůj "strojový" design a zamlouvá se mi víc než třeba X5. Jak je na tom se spolehlivostí? Je ten řetěz opravdu bezúdržbový?

reagovat
David Střítežský
24. ledna 2018, 11:36
0

M54 , motor hojně se vyskytující v E46 (=snadno dostupné díly), řetěz vydrží, ale občas se objevují postřehy ohledně spotřeby oleje - a ne vždycky za to může separátor, ale taky pístní kroužky ... z nějakých neznámých důvodů to spíš postihuje 3,0 (obecně třílitrová kupé ... s mpaketem ... takový co jsou posetý //M znáčkama :D ) X3ka by tím tolik trpět nemusela
... ale proč by měl jakýkoliv Autíčkář chtít dobrovolně SUV ?

Inženýr
24. ledna 2018, 12:13
0

Já dost často vozím těžší nebo objemné věci, případně hromadu věcí. Nechci se však vzdávat dobrých jízdních vlastností na cestě (v terénu nejezdím vůbec), a v zemi kde žiju je v mém věku krajně nevýhodné vlastnit vícero aut kvůli pojištění. Dodávku určitě nechci, a kombíky typu A4/3 series se mi jeví jako trochu malá. Co se týče A4 tak nevím pro kterou mototizaci bych se rozhodl (chci určitě řetěz a žádné turbo), a například E90 nemá ani ukazatel "teploty motoru". V obou případech jsou auta s jakž takž výhodnou pojistkou v 99% případů ve výbavě "chudý příbuzný".

CR-V druhé generace se mi jeví jako ideál - rozměry, prostor uvnitř a důstojné jízdní vlastnosti na cestě. Spolehlivost a servisní nenáročnost jsou samozřejmostí.

X3 se mi taky pozdává a dá se to najít s trochu lepší výbavou za cenu CR-V. Zajímá mně spolehlivost. :)

Pak mně napadá Lexus RX300, ale ten bude výhradně s automatem a vůbec je to spíše kočár..

Dalo by se to řešit novější Navarou nebo Mitsu L200, ale to jsou vlastnostmi spíše offroady a bohužel výhradně s dieselem. Do úvahy beru i to, že takové auto se hlavně vevnitř dost opotřebuje a proto zatím neplánuju nové/zánovní.

Ho
Honza123
24. ledna 2018, 12:30
0

Ta nejvyssi spotreba oleje u 3l je proto, ze ma nejvyssi zdvih. Olej mene nebo vice zerou prakticky vsechny. Je to zpusobeno kombinaci krouzku s nizsim trenim (oproti M52TU, ktery je konstrukcne hodne podobny a olej vetsinou nezere) a longlife vymen oleje (stiraci krouzky zanesene karbonem).

beastar
24. ledna 2018, 14:53
0

S tímhle motorem je ta x3 fakt jenom do města. Pocitově to vůbec nejelo. A když už to jelo tak to mělo spotřebu kolem 12 litrů. Zlatá 3.0d.

Ča
Ča Snač Aj
24. ledna 2018, 15:04
0

Co Mondeo MK3 v kombíku? Je to velký, slušně to jezdí a navíc je levný.

krab
24. ledna 2018, 15:06
0

Ono to je fakt, že ta 2.5 nejede zas tak fantasticky. Teď záleží na tom, co si kdo představuje pod pojmem "jede". Nevýhoda je, že zkrátka žere o 3 litry / 100 (benzínu) víc než stejnej motor v trojce nebo pětce. Automat často řadí tak, aby motor běžel mezi 3-4,5 tisíci otáčkami, když potřebuješ akcelerovat. 3 litr logicky pojede líp, ten extra točivý moment se tady u X3 bude náramně hodit.

Diesel : no jedině 3.0d N57, zase ale máš většinou lepší šanci sehnat pěknej nevylítanej kus s benzínovým šestiválcem, než s nafťákem. A 2.5i , to je prostě ta verze, kterou jezdili ty bábinky po městě někde v Zurichu , tak to je ideální po takový to koupit :)

beastar
24. ledna 2018, 15:06
0

Lol nebo poslední Omega.

beastar
24. ledna 2018, 15:19
0

No tak nějak to bude pane Krab. Já jenom z hlavy už neznám ty bmw kódy motorů a nebaví mě to hledat. Fakt je ten že třílitr nafta bejvá dost jetá a hlavně bejvaly tahouni. Takže nafta tažný to bych i vynechal.

M P
24. ledna 2018, 15:30
1

skretik: prosim o prominuti, ale "... ale proč by měl jakýkoliv Autíčkář chtít dobrovolně SUV?"
Pritom je na svete tolik dobrych SUV, ktera sice mozna neposkytuji tu pravovernou radost z rizeni, ale rozdavaji cirou radost z jizdy a pobytu za volantem. Mozna jsem v mensine, ale zrovna sam si dokazu predstavit zivot za volantem takovych tri, ctyr SUV...a moc by mi nechybelo :)

Jo
John Galt
24. ledna 2018, 16:00
0

Nejsem žádný fanoušek SUV, ale do města by se mi líbila X3 první generace, X6 první generace a nebo Velar. Pokud možno s automatem. Na ježdění po městě žádné řidičské auto nepotřebují.

Inženýr
24. ledna 2018, 21:07
0

Já se vždy orientuji podle zrychlení, i když to samo o sobě nemusí být ten nejdůležitější faktor. Když má auto zrychlení z nuly na sto třeba 10 vteřin, tak je to podle mně normální základ pro všední den. Když jsem jezdil například v Audi A4 Avant B5 s atmosférickým 1.8, které mělo podobné zrychlení, tak jsem nikdy necítil nedostatek výkonu pro bezpečné předjetí nebo dálniční jízdu na limitu. Takový Lexus GS 300 zrychloval na stovku asi za osm vteřin a jelo to líp, ale nic dramatického ve srovnání s audinou. Samozřejmě, výkonu není nikdy dost, ale já jsem limitován cenami pojistek v Anglii - nechci platit tisíce liber ročně jenom za pojištění. X3 2.5 má téměř 200 koní a zrychlení pod 9, což není na podobné auto tak špatné. Spotřeba 12 litrů mě ovšem překvapila a řekl bych, že BMW s podobným motorem by to mohlo dát do deseti litrů. :)

Ča Snač Aj, Mondeo MK3 a třetí generace jsou podle toho co vím různá auta. MK3 je to první ''hranaté'' Mondeo myslím z roku 2000, zatímco třetí generace je ta další. V každém případě hledám něco jiného než Mondeo, i když o kvalitách toho auta nepochybuji. Napadá mě blízký příbuzný - Jaguar X-type v kombíku. S dvaapůllitrem a manuálem je to prý dobré auto a jako bonus to má stálou čtyřkolku. Konzervativní Jaguaří předek se mi zamlouvá a vůbec by to nemusela být špatná volba.

SUV mi nevadí, pokud mi dá nějakou přidanou hodnotu daní za trochu (v nejlepším případě) horší jízdní vlastnosti třeba oproti kombíku střední třídy. Pokud to má alespoň nějakou čtyřkolku, je to prostornější a víc praktické, jsem schopen s tím jezdit každý den a využiju to.

krab
24. ledna 2018, 21:32
0

Quattro : podle toho co já tady odchytil, tak si myslím, že ti X3 2.5i udělá radost. Když to hodně rychle shrnu:
Klady: sportovní nízký posez na třídu auta , kvalitní, pro někoho strohý interiér, ale já ho považuju za fakt dobrej, tvrdší naladění podvozku, pevný, jistý, rozumně těžkej odpor ve volantu , není to přeposilovaný zbytečně, možnost najít auto s velkoryse nastavitelnými "sportsitze" v kvalitní kůži, jemný a hezky znějící šestiválec řady M54, což je podle mě furt z toho hodně spolehlivýho, co se na trhu 10-15let starých ojetin nachází
Zápory: budeš muset hledat dýl, než najdejš nezanedbaný kus, 2.5 stačí, ale bude žrát 12 (město a kolem města) možná 9 jako minimum čistý mimoměsto lehká noha. 3 litr bude žrát stejně, ale pojede o slušný kus líp. Jestli nemáš rád tvrdý podvozky, tak možná se ti nebude X3 líbit. Ale asi si tipnu, že podle toho jak jsi to popisoval, tak se ti to líbit bude. Pak ještě servis na tom X drivu první generace může něco stát, prostě chce to koupit nevylítanou vránu, to je základ ... snadno se řekne :)

Inženýr
25. ledna 2018, 09:38
0

Ta spotřeba se mi zdá trochu vysoká vzhledem na výkon a hmotnost. Bude to automatem.(?)

Pokud by to nebylo přehnaně tvrdý tak by se nad tím dalo uvažovat. Já mám s ojetými BMW (a potažmo německými vozy) ten problém, že většinou se jedná o chudě vybavená auta, a dobře vybavené kusy se vyskytují téměř vždy v kombinaci s nejvyššími motorizacemi.

David Střítežský
25. ledna 2018, 15:02
0

Matěj: na tahani splasenejch trubek na okruh je to gut, o tom zadna ... ale jako daily to proste nemuzu nejak pochopit k cemu je to dobry - nápad na članek "matějova poradna, SUV a k cemu to je ?" ... jo a navic SUV - to jsou 3 pismena, stejne jako treba MOR nebo ZLO .... nahoda !? :)

M P
25. ledna 2018, 15:06
0

No hele, já nevím, mně se líbí jezdit denně autem, které je vyšší, je velké, výkonné a pohodlné. Ale to je spíš kategorie luxusních SUV. Tucson, Rav4, Kodiaq, nebo takové věci bych nechtěl. Od XC60 výše možná...

Jo a mimochodem, MRD je taky na tři :)

beastar
25. ledna 2018, 15:24
0

Taky s tím nemám problém. Suv sem jezdil denně pár let a do města skvělý. Na dálnice moderní luxusní suv rozhodně lepší jak třeba Clio. Na tahání vleku rozhodně lepší jak Passat v kombíku. Čtyřkolka se hodila na českym venkově nejednou v kombinaci s vyšší výškou. Svoje plusy to má nepochybně. Mimochodem dneska to má i společenskej vyznam. Statut car. Proto to asi začalo dělat i Lambo;) Nejdřív zkus a potom mluv. Na nic k dennímu použití jsou věci jako caterham či Aventador....

David Střítežský
25. ledna 2018, 16:03
0

matěj: to souhlas, je fakt ze uz jsem trochu otupel, takze mam asi pochopeni pro veci typu X6, Q7, Bentayga, Ubrus - to si koupis protoze na to mas a chces to ostatnim (a zlatokopkam na tři) ukazat, navic tim ostatnim plebsem na silnici muzes opovrhovat z lepsi perspektivy ... no a pak je tady to ostatni (to co jmenujes a spousta dalsich + ty krosóvry) z toho mam dojem ze bys chtel ukazat ze na to mas, ale vlastne na to nemas , tak si koupis Ruster :D
Beast: ze ty sis prisrouboval 5ticentakovy kostky na ty listovy pera na Zonde ?! statut kár, jo no ...
ja jsem proste spis na mensi (auta) ,nekdo je zas na ty oplacany (auta), ale tak nejak si rikam, ze kdybych si to mel nekdy koupit, tak radsi pujdu do zvedlyho kombika kdyz uz (xc70 +/-) ... nebo ty se pocitaji taky jako SUV a jsem pokrytec ? :)

JLK
25. ledna 2018, 17:37
0

"to si koupis protoze na to mas a chces to ostatnim (a zlatokopkam na tři) ukazat, navic tim ostatnim plebsem na silnici muzes opovrhovat z lepsi perspektivy"
To je hodne zjednodusene si myslet ze vsichni si kupuji ta suvecka jen aby ti neco ukazali. Vsadim si ze vetsine majitelu je ukradene co si o tom mysli ostatni a jenom si vybrali auto co se jim libilo.

beastar
25. ledna 2018, 18:42
0

Myslím že další jasný výhody jsem popsal taky. Je to prostě na nějaký věci dobrý. Stejně jako jiný kategorie aut. To je jako trapný ruský klišé že kombík je pro řemeslníky. Třeba Cls amg shooting brake si určitě koupí instalater. Takže dnešní svět není černobílý viz. Co píše JLK. I ten Duster biť je to sragora běžně nahradil třeba ve firmách Nivu. Která je sice terénní ale do města a na silnici děsná. Ubrus je čistej status car, ale do města rozhodně lepší daily car jak jiný lamba:)

Inženýr
25. ledna 2018, 20:50
1

Jak píše Beastar, nic není černobílé a každý má jiné priority a okolnosti. S těma kombíkama je to asi všude na východ od nás, a to pak vznikají kreatury jako disproporční a někdy fakt odporné sedany udělané z malých aut.

beastar
25. ledna 2018, 20:55
0

Nemusíme chodit daleko. Thálie, Logan a další skládanky.

Ho
Honza123
24. ledna 2018, 12:25
0

X3 nema stale 4x4 jako e46, ale ma elektronicky pripojitelny predek, stejne jako e9x. Stejny system jako e46 mela jen X5 e53 pred faceliftem (do roku 2003).

reagovat
krab
24. ledna 2018, 13:53
0

díky za připomínku, já jsem ten systém X drive vlastně ani nepopisoval. No ze snadno dostupných zdrojů jsem vyčetl, že X3 v roce 2003 vyjela jako první BMW s pohonem označeným jako X drive , systém nabízející variabilní rozdělení točivého momentu přes mokrou spojku mezi přední a zadní kola. A ta spojka je ovládaná elekricky přes sensory systémů ABS a DSC a umožní chvilkově dodat až 100% výkonu na kolo (kola) s aktuálně největší adehzí. Toť angická verze wikipedie ...

A píšou tam, že se tento systém použil i do E46 , posledních roků výroby ...

Každopádně rád si nakonec někdy večer zkusím najít schéma a víc info, protože je to vlastně zajímavý. Po silnici se mi zdá, že se BMW X3 chová spíše jako zadokolka, Kuga logicky čistě jako předokolka.

saage
25. ledna 2018, 00:38
0

Tak ja teda nevim jak s tim xdrivem... Pisou ze v prvni gen x3 system xdrive ma rozdeleni tociveho momentu na napravy v pomeru 40:60 a v pripade proklouznuti jednoho z kol, umi poslat az 100% n druhou napravu.

beastar
24. ledna 2018, 14:57
0

Jinak ta účelnost x3 a tak to mě pobavilo. No stejným autem v černy na obrovskejch kolech s černejma oknama se plazí po městě moje máti:)) Jen má tedy ten dvoulitr v dehtu ale zatim jí to funguje. Kuga byla vždycky hlavně vysoká a designově nevyvážená. Ve mě evokuje pocit laciného auta. Taková krabka pro důchodce co jezdej na chatu na zahrádku.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem