reklama
načítám data...

Dočkáme se staronových vozů Tatra?

Tatra opět mluví o tom, že se vrátí k výrobě osobních automobilů. Má to nějakou šanci na úspěch? Nebo se máme rovnou vzdát nadějí?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Dočkáme se staronových vozů Tatra?

Podle nedávného článku v magazínu Ekonom kopřivnická automobilka Tatra opět uvažuje o obnovení výroby osobních aut. Srdce mnoha nadšenců jistě zaplesala nad představou Tatraplánu či “šestsetrojky”, přizpůsobených podmínkám moderního provozu, ale zachovávajících původní design.

Bohužel nadšení realisticky uvažujícího enthusiasty dostane vážné trhliny ve chvíli, kdy začneme podrobněji zkoumat, co že to vlastně ta Tatra chce dělat a jak by to bylo náročné. Dokud bychom totiž mluvili o replikách, stavěných podobným způsobem jako série Jaguarů XK-SS, využívajících sériová čísla kusů shořelých při dávném požáru, dalo by se to pokládat za projekt sice odvážný, ale snadno proveditelný. Najít staré plány a postavit podle nich nová auta, zvláště pokud ruku k dílu přiložila třeba firma Eccora, která se zabývá výrobou náhradních dílů a renovacemi starých Tatrovek, je jen otázkou času a peněz.

Ale takovou repliku ve většině zemí světa nepřihlásíte k běžnému provozu, pokud nebude splňovat dnešní předpisy o emisích a alespoň část předpisů o bezpečnosti (pokud se bude oficiálně tvářit jako “kit” či “domácí stavba”). 

Jenomže zpráva z Ekonomu mluví o tom, že Tatra plánuje auta, která by byla plně použitelná v dnešním provozu. Měla by disponovat dnešní úrovní bezpečnosti, moderními motory a podvozky od renomovaných automobilek, plnit samozřejmě dnešní emisní normy a při tom všem si zachovat vzhled odpovídající původním vozům. A tady se nám musí na mysl drát myšlenka, že pokud něco vypadá příliš dobře na to, aby to byla pravda, nejspíš to také pravda není.

reklama

Ostatně, zkusme si představit, jak by měl takový moderní Tatraplán vzniknout…

Variantou, kterou si patrně představují redaktoři Ekonomu a možná i zástupci Tatry, se kterými mluvili, je patrně něco jako modernizovaná karoserie Tatraplánu, do které by bylo “zabalené” nějaké současné auto. Výsledek by pak mohl připomínat třeba Morgan Aeromax a byl by, s trochou sebezapření na straně jeho řidiče, skutečně automobilem použitelným jako dopravní prostředek. Takový stroj by však vyžadoval poněkud extenzivní vývoj, zvláštěpak v případě, že by si měl zachovat původní koncepci s plochým motorem vzadu. Snad jen pokud by se podařilo přesvědčit Porsche, aby prodalo své ploché motory z nové generace Caymanu a Boxsteru 718, ideálně i s nápravami, by se dalo mluvit o snadném vývoji.

V takovém případě by pak zůstala žalostně nerealistickou cena do 100 tisíc eur – i továrně vyráběný Cayman stojí v nejlevnější verzi zhruba jeden a půl milionu korun, vývoj a především zakázková výroba karoserie by poslaly cenu novobdobé Tatrovky mnohem, mnohem výše.

A vývoj skutečně sériového vozu by se nemohl vyplatit ani při výrobních číslech v řádu desítek tisíc, nikoliv desítek.

Druhou variantou by bylo obětovat použitelnost na oltář historické věrnosti a zkrátka jen zmodernizovat Tatraplán tak, aby mohl být vpuštěn na dnešní silnice. To by pravděpodobně vedlo k výsledku připomínajícímu spíše Morgan 3Wheeler, ovšem s tím rozdílem, že Tatraplán by, jakožto vozidlo disponující plným počtem kol, musel splňovat mnohem více regulí. A také je tu drobná potíž v podobě pohonné jednotky. Nabízí se sice opět stejný agregát Porsche, jakožto asi jediný v současnosti dostupný plochý motor vhodný pro umístění vzadu, ale upřímně – chtěli byste řídit Tatru s původním podvozkem a motorem z nového Porsche? Já také ne.

I tady se navíc, vzhledem k podílu ruční práce na výrobě karoserie i interiéru, jeví cena 2,7 milionu jako značně optimistickou.

Třetí variantou je nějaký kompromis, kombinující nějakým způsobem původní karoserii s modernějšími nápravami a brzdami. To se na první pohled může jevit jako ideální cesta, než si uvědomíme, že Tatraplán je o něco užší než Škoda Fabia. Najít techniku, která by se do původní karoserie vešla, by tak nejspíše znamenalo svatokrádež v podobě motoru vpředu a pohonu přední nápravy. Jedině snad, že by vývojáři sáhli naopak po rozšířených nápravách a pohonném ústrojí z Renaultu Twingo, které ostatně původnímu Tatraplánu bude zhruba odpovídat i výkonem.

reklama

Možná jsme ale nějakou cestu, jak novodobou Tatru realizovat, přehlédli. Napadá vás nějaká? Řekněte nám to v komentářích!


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Vo
Vojta
13. prosince 2016, 10:19
0

Podle mě, pokud by něco vzniklo, tak buď jako nějaké současné auto (kdysi se mluvilo o Subaru) převlečené do tvarů nějaké Tatry (vlastně klasická práce karosářů jací byli za první republiky tak úžasní). Čili by se ten Tatraplan logicky zvětšil, pokud by se dělal on, ale zase na druhou stranu Tatraplan je malej a má taky jen čtyřválec, tak by se ani moc zvětšit nemusel v případě použití nějakého hatchbacku jako základu. Je to něco jako nedávno dělaná 130RS na základech Audi R8, jen lépe udělaná :-D snad... Lidi stále přemýšlí jak zachovat motor vzadu a jak to bez toho nebude Tatra, ale i Tatra měla motory vpředu a pak Brouk, Fiat 500 taky přestěhovali techniku dopředu a komu to vadí? No a nebo něco, co dělají běžně v americe - replika původní karoserie (američani klidně bastlí originály) a do nich soudobé vnitřnosti (což je i v článku).

reagovat
beastar
13. prosince 2016, 11:40
1

V článku jsou uvedeny všechny v praxi použitelné možnosti. Osobně nevěřím že do toho půjdou mohlo by to totiž skončit parádním bankrotem nebo restrukturalizací Tatry:) Nejjednodušší se zdá být překarosovat už existující moderní platformu a říct to je ono jenom se bojím že na sériovou výrobu by ani tak neměli peníze a všechno další je dražší. Individuální montáž vlastních vozů by stála určitě více než 100k € za kus při čem by nerozhodovalo jestli by šli cestou věrné repliky nebo ne. Nevznikne nic je to jen marketing jako v případě Wartburgu nebo v poslední době Borgwardu.

reagovat
Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 14:48
1

Nejjednodušší by bylo udělat věrné repliky a někde "najít" pár nepoužitých starých výrobních čísel, aby se to dalo oficiálně přihlásit jako stará auta.

Druhé nejjednodušší by bylo udělat něco jako Superformance GT40, ale dát do toho dozadu jiný motor.

Tahat do toho novou platformu už je peklo.

beastar
13. prosince 2016, 15:12
0

To je varianta která je nejlevnější v případě že zůstali někde už uložena výrobní čísla nebo třeba rozpracované vozy. Hlavně nová platforma nebo i koupená v licenci je pro Tatru v současnosti mimo její finanční možnosti. Kastle tatraplanu s technikou Fabie by navíc asi nebyla moc lákavá:))

Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 16:02
0

Řekl bych, že v Tatře by se určitě nějaká výrobní čísla našla. Nebo "našla". A plány a všechno ostatní určitě má Eccora, která by to stejně celé vyráběla... Jinak na US trh by se to dalo dodávat i jako čistá replika.

briza
13. prosince 2016, 16:30
0

Jakákoliv možnost výroby se mi jeví jako ekonomická sebevražda, vzhledem k tomu, že se bude jednat o počet "pár" kusů, je to jednoduše nesmysl a pokud by to smysl mít mělo, bude to za cenu, kterou za to nikdo nedá. Jako jediná možnost se mi jeví vyloženě zakázková přestavba nějakého moderního auta, resp. naroubování look-alike Tatří karoserie. Něco ve stylu Volhy V8 roadster.

beastar
13. prosince 2016, 16:52
1

Taky sdílím tento názor z pohledu "podnikatele" a řádného hospodáře je pro fabriku jako je Tatra dneška nepředstavitelné se pouštět do čehokoliv takto náročného je to jako by se najednou v Lamborghini rozhodli že budou dělat zase kvalitní traktory a bez podpory se vrhli do vývoje konkurenta pro Johna Deera. Já mám pocit že se zachránili právě proto že se drželi toho co jim jde nejlépe a to jsou těžké užitkové a vojenské vozy. Jak říkám mě to přijde čistě jako marketing aby se prostě o továrně a značce psalo.

Není nutné chodit moc daleko stačí se podívat na R200 ten nový remake eRka postavený kompletně na Audi R8 to auto plně využívá už hotový model a mnoho prvků a cena je stejně astronomická a snad kromě sběratelů kteří možná ocení kusovou sérii i nesmyslná když si stačí pořídit R8 a co se lze dočíst o vývoji je sice hrdinské a obdivuhodné ale naprosto bláznivé.

Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 18:05
0

Jediná cesta je nechat to postavit Eccoru, která dnes dělá renovace a vyrábí náhradní díly. Postavit nové auto už není takový rozdíl proti renovaci a i když to rozhodně nebude stát €100,000, ale spíš tak 2x tolik, může to mít smysl minimálně v případě T77, T87 a T97, jejichž originály jsou ještě dražší a k nesehnání.

RCNP
13. prosince 2016, 11:49
0

A co další varianta, že to bude úplně nové auto? Žádne bastlení nového a starého, ani replika, ani převlečené cosi za tatraplan. Prostě nové moderní auto, nový design, možná lehce retro a s pár odkazy na minułost. Jako třeba Praga. Nebo Bugatti. Prostě žadnej historismus.

reagovat
beastar
13. prosince 2016, 12:01
1

Určitě tě jako znalce nemusím poučovat co stojí vývoj nového modelu:) Na to nemají a ani na to aby koupili slušnou platformu tak jak to udělají? Jediná možnost by byla s někým vyvíjet společné auto v regionu by to mohlo být Hyundai ;))

RCNP
13. prosince 2016, 20:13
0

Popravdě, teď asi nemají vůbec na nic, ale je jasný, že komplet vývoj je blbost. Ale pokud by plánovali sériovku, tak by bylo nejlepší řešení koupit licenci nějaký platformy a jen navrhnout vlastní škatuli a pár drobností. Takhle funguje výroba aut v číně, tak by to šlo trochu sofistikovaně i u nás. A když by se rozhodli pro kusovky, tak to ideálně pojmout jako větší úpravu, ale ne převlíkat superba za tatraplán, ani dělat jinej bastl. Ale třeba udělat něco alá R200, jen trochu sofistikovaněji.

beastar
13. prosince 2016, 20:24
0

Otázka je co je myšleno tím sofistikovaněji R200 je ve finále docela drahá sranda a základ a technika z Audi R8 je mimo běžné možnosti nakonec je ten vývoj taky přišel asi 3x dráž než se plánovalo a máme na světě překarosovanou R8 kde výsledná cena je vysoká a není to samozřejmě historicky přesné eRko spíše to má znaky toho původního vozu. Určitě je to cesta ale takové auto pro výrobce jako je Tatra by muselo být v sérii a ideálně na nějaké olítané levné platformě tak jako to řešili Číňani třeba s Roverem (75 atd.) nebo jako se montovali Golf I. v JARu s palubkou Fabia 1 a technikou Polo napříč evolucemi otázkou je kdo to bude kupovat?:) Supersport je pitomost ze samotné podstaty a konkurence je dnes už obrovská a nemyslím že Ali Bin Shejkh Ahmad Al Aleshari touží potom jezdit v novém voze Tatra V8 Hyperfuriosa Kopřivnice což by byla asi jediná cílovka kam by byla šance prodat. Myslím že to co Tatra sleduje se jí ale povedlo rozpoutat diskusi na netu a v médiích a najednou zase národ ví kde to je.

Irwinek
13. prosince 2016, 14:18
0

hmm, pokud se nepletu, už tady byl návrh na výrobu 603 na podvozku superba s V6 pod kapotou a předním náhonem, pak se usoudilo, že v dnešní době nelze takovouhle kastli vyrobit za přijatelné peníze a začlo se uvažovat právě o tatraplánech. Někde ten článek jistě najdu :-D

reagovat
JayK91
13. prosince 2016, 16:26
0

Ono hlavně otázkou je jak funguje současná Tatra ... ona těch smělých plánů má najednou nějak mnoho totiž (např. 2. muzeum v Kopřivnici - za chodu i toho současného), nemluvě o neustálém měnění majitelů a teď snad i odkoupila Avii nebo co - je v tom, alespoň pro mně, strašný maglajz ... tudíž mi každý plán Tatry, krom účasti v Dakaru přijde jen jako výkřik značky ve smyslu: "taky ještě existujeme"

reagovat
GanGreen
13. prosince 2016, 16:39
0

Tatra už dakar pár let nejezdí, maximálně tak Buggyra racing která má jakous takous podporu od továrny... Avii koupili a plánuje se obnovení výroby... pouze se z Letňan přestěhuje tušim někam na sever, kvuli pracovní síle... Druhé muzeum je v plánu snad kvuli nedostatečné kapacitě toho současnýho...? Vyrábět osobák tatra je ale asi uplná utopiie...

JayK91
13. prosince 2016, 16:44
0

dík za vyvedení z chaosu :)

2. muzeum Tatra ma obsahovat nejen Tatry, ale ruzné zajímavé vozy jiných značek, takže spíš než kapacitní problémy to bude něco jiného :D :D

GanGreen
13. prosince 2016, 16:51
0

Neni za co, se zrovna o tatru trochu zajímám :) ale rozhodně nemusí bejt všchno pravda, info přímo z Kopřivnice vážně nemám :D :D
Hmm hele v tomhle případě by mohli bejt "vozy jiných značek" nějáký třeba vojenský speciály na který tatra dodala podvozky, motory atd... takovejch aut má ve své historii i současnosi spoustu ;) nebál bych se že tam budou chtít vystavovat třeba DAFy :D

JayK91
13. prosince 2016, 16:57
0

no já spíš od toho očekávám něco jako vw brouk, felcka, fiat uno :D :D, první wankel, první vzduchový podvozek a tak, prostě muzeum automolbilismu jako takového pod záštitou tatry, ale kdo ví :D :D Otázkou je jestli o tom budou jen kecat nebo začnou i konat :D

GanGreen
13. prosince 2016, 17:07
0

Jako že by až takhle to muzeum pojali jo? no to bych teda čuměl :D Nicmeně, si myslim že by se měli věnovat hlavně budování dobrého jména značky Tatra/Avia a pak až pokud jim zbydou nějáký prostředky, by měli vymejšlet pičoviny jako muzea, stavbu osobáků apod... :)

beastar
13. prosince 2016, 17:11
0

Tady je právě problém že tam se asi posledních 10 let hodně směle mluví ale čísla tomu moc neodpovídají vždyť kdyby neměli dobrou pověst v Africe a Asii tak už dávno skončili naštěstí tyhle trhy mají pořád rády jednoduchost a opravitelnost. S tou Avií to je taky nápad snů nejen že od toho už šel Leyland a další před nimi ale nevím co chtějí obnovovat když dnes LDV sektor je plně obsazen výrobci klasických osobních vozidel MB,Fiat,PSA a tak podobně co chtějí vyrábět proti Sprinteru, Ducatu o segmentu 7,5t+- ani nemluvě no nevím někdy mi přijde že to tam vedli líp za KSČ než dneska.

GanGreen
13. prosince 2016, 17:20
0

Hele já nevim jak moc to sleduješ, ale Tatra měla letošní plán splněnej snad už v září nebo tak... co sem tak někde pochytil.
Už dávno nehrajou jen na jednoduchost, vzhledem k euronormám museli vzít motory a boudy od dafu... protože Euro6 vzduchem chlazenej nebyli schopný dotáhnout k rozumnýmu výsledku... takže ted hrajou hlavně na svůj unikátní podvozek a na výrobu všelijakejch hodně speciálních nosičů čehokoliv... Hovnocucem počínaje a mobilnim odpalovačem mezikontinentálních raket konče (ber to s nadsázkou)...
Vem si že si třeba mužeš koupit tahač Tatra 6x6 a necháš si ho homologovat jako traktor... máš teoreticky sníženou maximálku, ale s vhodnym návěsem obrovskou přepravní kapacitu, taky nemáš žádnej tachograf atd, takže auto muže jezdit takřka nonstop... zemědělci po tom jdou jak slepice po flusu... Vymysleli to tam ty chlapci fakt dobře a řakl bych že se jim to celkem vyplácí... co maj v plánu s Avií těžko říct, ale řekl bych že možná budem dost čumět :D

beastar
13. prosince 2016, 17:29
0

No asi takhle sleduji to tak nějak průběžně a nenapsal sem to úplně podrobně s tím co vyrábí a co je drží nad vodou píšeš pravdu to je taky to co jim přineslo po rocích bloumání nad propastí úspěchy a tou výrobou "platforem" se z toho dostali jinak modelově to žádná sláva není myslím prostě prodat to co je "neuniverzální" stále moc neumí ale budiž. S letargie se dostali pořádně někdy v roce 2014 ? Tzn. zatím dost krátkodobé úspěchy. Mimochodem oni toho většinu neprodají v Evropě ale expandovali do Indie a na rozvojové trhy kde jsou prostě jejich výtvory pořád jednoduší a levnější než třeba ten DAF ( i když jak co dnes už je to asi taky k diskuzi ) Když prodáš 850 vozidel tak si nemůžeš moc gratulovat samozřejmě do toho nepočítám speciální techniku. S tou Avií budu rád když budeme čumět my ale trochu se bojím aby nečuměli oni jako již mnohokrát za posledních 26 let jako třeba ty jejich "tahače" a vůbec celý Jamal no je to na dlouho co by jsme si tady mohli psát týden. Na závěr já proti nim rozhodně nic nemám ale do osobáku ať už se proboha nepouští nebo pohřbí usilovnou práci posledních let kdy v podstatě povstali z popela.

GanGreen
13. prosince 2016, 17:37
0

jo, od 2014 možná o fous dřív šli hodně nahoru, z prostýho důvodu... tatra změnila majitele, a ty do toho šli s tim že z toho bude výdělečná záležitost... a zatim se jim to daří, neřikám že točej miliardy, ale určitě jsou na tom dost dobře, když vezmeš kde ta automobilka byla...
Jamal byl propadák pač to byla stará 815 jen s plastovym rypákem ;)
Souhlasim s tim at se do osobáků nepouštěj, at prodaj licenci a staví to třeba Eccorra (nevim jak se to přesně piše) nebo někdo takovej, a oni at se držej náklaďáků a tatraktorů :)

beastar
13. prosince 2016, 18:31
0

No já vím tak vlastně oba píšeme totéž akorát každý tak nějak po svém. S tím závěrem co píšeš souhlasím a o to jde ať se drží toho co jim dobře jde a kvůli čemu si je zákazník vybírá.

GanGreen
13. prosince 2016, 18:53
0

Jo já už sem si taky řikal že oba melem to stejný :) hlavně že si rozumíme... A držme jim palce!

Jan Machač
13. prosince 2016, 17:45
0

Ploché řtyřválce Subaru se dají použít v restomodech Porsche 356, takže by šly i tady. O motoru to úplně není. Ale zapomněl jsi na fakt, že rozměry karosérie jsou z velké části taky limitovány předpisy, takže vyrobit auto, co vypadá jako Tatraplan a prodávat ho jako nové a homologované asi není úplně možné...

reagovat
Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 18:07
0

Bylo by to možné, pokud by se to prodávalo a) jako kit (podobně jako auta od Factory Five) nebo b) jako obnovená výroba starého modelu v malé sérii, kdy by stačilo splnit stejné předpisy jako u kitu (tedy jen ekologie, ne airbagy, deformační zóny a crash testy, takže třeba jako Morgan).

Při očekávané výrobě jednotek až nízkých desítek kusů ročně to v klidu půjde. A možná by se to dalo rovnou stavět na Brouku nebo Busu.

Br
Breakthru
13. prosince 2016, 19:08
0

repliku čehokoliv, co Tatra v minulosti vyrobila, nikdo nekoupí.Ta stavba by byla neúměrně drahá, pak ta legalizace a do toho by vzniklo cosi, co by byla velká kuriozita bez potenciálu k prodeji.
Luxusní limuzínu Tatra nepostaví, nemá peníze na vývoj a konkurenti BMW 7, MB S nebo Audi A8....hodně divoká vize.Tady nepochodí ani s legalizovanou Osmičkou...
Supersport taky padá.Ikdyž před dvaceti lety vypadalo, že to není problém...
Lidovka taky, ikdyž...
ale reálný je podle mě malej, lehkej a hlavně jednoduchej sporťák alá Lotus 7 nebo cokoliv.Navíc by Tatra mohla vtisknout do toho in trošku svýho-ploutve, tři oka, žehlička atd...Na zelený louce se staví vždycky lépe.A věřím, že by to zvládli o dost kvalitněji, než Kaipan.A ty hnusy se prodávají, takže potenciál je.Škoda, že už nežije mistr Král, ten měl takovejch plánů dost, spoustu jich realizoval.Čistej design propojenej s funkcí a aerodynamikou.Ale možná by stačilo kouknout do archivu se skicama, náčrtama, výkresama a jen oprášit a sehnat nějakej motor.Porsche je finanční nesmysl, ale takovej motor z BRZ, byť vodník, by Tatře slušel...

reagovat
Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 19:18
0

Viz výše - replika ve stylu Morganů (s moderním motorem), nebo čistá replika (na spoustě trhů bez problémů legalizovatelná, když by využívala originálních výrobních čísel, tak registrovatelná kdekoliv) by mohla mít úspěch, protože některé původní Tatry už jsou naprosto nesehnatelné a nezaplatitelné. Třeba T77.

Br
Breakthru
13. prosince 2016, 19:38
0

proti věrný replice nemám námitku, ale u nás by to na silnici nesmělo...A stavět Tatraplan na bázi Fabie kvůli legalizaci - raději bych viděl hořet školku....Ale proč třeba neudělat něco jako Dioss Rebel...Mám moc rád tuhle značku a její historii, doma mám kvanta knížek, byl jsem dvakrát v Kopřivnici.Hans ledwinka, kterej dostal to všecko na špici, byl vizionář, šel kupředu.Tak proč se vracet 80 let do minulosti a snažit se něco oživit...

Br
Breakthru
13. prosince 2016, 19:42
0

ale je fakt, že z tý historie by mohli oprášit třeba MTX V8....osmiválců se všude válí :)

Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 23:30
0

Pokud by se někde našla nějaká "zapomenutá" výrobní čísla, tak by to šlo - stejně jako u nedávno "dovyráběných" XK-SS. Na ty se použila výrobní čísla aut co shořela při požáru továrny, takže v papírech to má rok výroby originálu a současné regulace tomu mohou víme co.

Druhá varianta je věrná replika, ale s moderním motorem (á la Superformance), což by se dalo přihlásit jako malosériovka/kit, kde pořád není většina nejtvrdších regulací a víceméně stačí, aby to splňovalo Euro 6 a mělo pásy, správná světla atd.

Všechny ostatní cesty jsou nezměrně dražší, nejspíš včetně varianty, kdy by se to stavělo na existující platformě.

PeterLuk
13. prosince 2016, 23:30
0

Čítal som o tom... a neverím tomu. Tatra sama o sebe bola síce dosť výnimočná a špecifická a v našich končinách už pár zaujímavých projektov vzniklo, ale pokiaľ neuvidím pripravený prototyp, priestory a zariadenia kde sa to bude vyrábať a zástup zákazníkov, tak tomu neverím. Rečí už bolo... prototypov a snáh tiež... Projekt? Neviem čo od toho čakať

reagovat
Cu
Customman
16. prosince 2016, 18:41
0

Hmm, a kdo by to kupoval? Sorry, budu za nerudnýho strejdu, ale replika...nebo cokoliv tomu termínu blízkého, sériového čtyřdvéřovýho sedanu ??? Pravda na dnešní poměry technicky a vzhledově zajímavého, ale stejně... Řešit event. technické podrobnosti už mi přijde zbytečný.

Co se 100procent věrné repliky týče, to bych spíš věřil na T77, Tatraplan je IMO moc "obyčejnej" na to, aby se to rentovalo. U T77 je bonus spousta nedochovaných evolučních provedení, tam by možná někdo i tu repliku zaplatil...

Dvoudvéřové ala Tatraplan Monte Carlo? Možná? Buď něco ve stylu "nových" GT40,T70,všelijakých Porsche... nebo prostě jen něco moderního (třeba) z Caymanu vycházejícího, Tatraplan připomínajícího...

Ale jako starej cynik bych za těma kecama viděl ledatak snahu vydojit nějaké dotace. Jawě se na ty krmelce o zbrusu nové Jawě 1000 ala 500 OHC povedlo vytáhnout docela dost. :/

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Cadillac Eldorado  1988
Cadillac Eldorado

1988 rok výroby
150 koní výkon
4 500 ccm objem

Ford F100  1962
Ford F100

1962 rok výroby
115 koní výkon
3 700 ccm objem