Je to podruhé za celkem krátkou dobu, co Jaguar dovyrobí připravenou sérii modelu, který je vlastně desítky let starý. Nejprve to byl E-Type Lightweight a nyní následuje právě XKSS – exkluzivní supersport určený pro smetánku padesátých let, který je prakticky D-Typem přestaveným na silnici. Oproti závodnímu D-Type má ale XKSS některé nóbl prvky navíc. Jmenovitě je to třeba čelní okno, kožený interiér, dveře spolujezdce, střecha a další drobnosti.
Protože se z připravovaných 25 aut 9 nikdy nevyrobilo, řekl si nyní Jaguar, že dokončí, co kdysi začal. V původní továrně v Coventry tak pod rukama zručných stavitelů vznikne 9 zcela nových aut, plně odpovídajících původním specifikacím. Ručně vyrobená karoserie je z hořčíku – lehoučkého materiálu, který byl ve své době podobně exkluzivní, jako před pár lety karbon. Interiér je z kůže stejného typu, z jaké byl interiér i v původních, takřka šedesát let starých autech a to samé platí i pro volant, vyrobený ze stejného dřeva.
Nejúžasnější záležitostí je však motor. Řadový šestiválec o objemu 3.5 litru není repasovanou jednotkou, nýbrž zcela novým kusem. Nový je odlitek bloku i hlavy, vše ručně poskládáno a osazeno třemi karburátory Weber DC03. Výsledný výkon je 262 koní, což XKSS stačí ke zrychlení z nuly na sto za 5.2 sekundy. Taková hodnota je velmi slušná i dneska, nicméně v padesátých letech byla jako z říše snů.
No, a nakonec cena. Za zcela nové XKSS, doplňující původní výrobní sérii z roku 1957, říká si Jaguar o rovný milion liber (32 milionů korun). To je samozřejmě obrovská částka, ale na druhou stranu je nutno podotknout, že se jedná o ručně vyrobené auto, které na hodnotě už nikdy neklesne.
18. listopadu 2016, 17:47
1
LUXUS!!!
Asi nebudem sám, komu sa pritom triaslo celé srdca, zvýšilo búšenie srdca.... a tak podobne.Ešte pridám odkaz na jedno video:
Jaguar Land Rover má za takéto aktivity odo mňa palce hore (aj tie na nohách si zaslúžia :D ). Divím sa, že v dnešnej dobe trendu hipsterstva a boháčov, ktorí sú ochotní utratiť veľké peniaze len zato, aby mali iné auto než ich sused sú takéto aktivity stále pomerne zriedkavé (OK, vďaka internete vieme o množstve úžasných replík, restomodov, zákazkových áut a podobných áut, ale koľko ich je reálne?)...
18. listopadu 2016, 18:55
1
Je to nadhera. Ale uz bych takovyhle clanky a videa nemel zkoumat. Vzdycky mne to nuti k zamysleni, jestli bych si precijen nemel koupit toho Plymoutha Cudu nebo Vettu C3. :-)