načítám data...

GT-R Nismo přináší na český trh hromadu karbonu

16. listopadu 2016, 14:14 0 komentářů Dominik Valášek

Chcete si udělat radost Nissanem GT-R, ale bojíte se, že se u vašeho souseda objeví podobný? Potom vám nezbyde nic jiného, než koupit Nismo.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Po drobném faceliftu, kterým prošel Nissan GT-R pro letošní rok, přichází Nismo s drobným zpožděním coby vrcholná a vrcholně vyšperkovaná verze. Navenek se samozřejmě nezměnilo nic zásadního, ale přibyla vskutku záplava karbonu. Z tohoto materiálu je celá spodní část předního nárazníku včetně spojleru, nástavce prahů, zadní difuzor i velké křídlo na zádi.

A to mluvíme jen o karbonu, který je vidět. Dále jsou tu výztuhy karoserie, víko kufru nebo třeba skořepiny Recaro v interiéru. Vnitřní prostor je ve velkém zabalen do Alcantary, z tohoto materiálu je mimo sedadel samotných i volant a prakticky celý povrch palubní desky.

Velkou pochvalu musí Nismo dostat i za parádní šestipaprsková kola v černém laku. Jen je možná trošku škoda, že se pod nimi ukrývají pořád stejné brzdy jako u obyčejných verzí. Proč je to škoda? K tomu se dostaneme velmi záhy.

Pod kapotou se nachází stará dobrá klasika VR38DETT, která Nissan GT-R provází už od jeho vzniku v roce 2007. Vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru je osazen párem velkých turbodmychadel, a ačkoliv motor během devíti let svojí kariéry už několikrát posílil (z původních 480 až na současných 570 koní), Nismo si stále našlo dalších 30 koní navrch. Výsledkem je tedy 600 koní přenášených skrze standardní dvouspojkovou převodovku na sofistikovaný pohon všech kol. Na podvozku přibyly tužší pružiny a jinak nastaveny jsou i adaptivní tlumiče.

Musíme uznat, že to rozhodně nezní špatně. Spousta karbonu kolem dokola, tužší podvozek, o kousek výkonnější motor… jenže potom přijde cena. Nissan si svého standardního GT-R váží přinejmenším na 2 599 000 korun, což vzhledem k možnostem auta rozhodně není špatné. Jenže takové Nismo šplhá na ukrutně mastných 5 milionuůkorun. Už chápete, proč jsem říkal, že nám mohl Nissan dopřát třeba ještě lepší brzdy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem