načítám data...

BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Není to nic pro introverty ani „pravověrné“ zastánce tradičních BMW. To ale neznamená, že je tohle auto špatné. Někomu může dávat víc než dobrý smysl...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

BMW X2 je takovou stylovější – jak dnes lidé, co jsou „in“, říkají – více „posh“ alternativou nejmenšího bavoráckého SUV X1, které tu nedávno v základní verzi testoval Jeník. Uff, zpátky ze zákaznického okénka k češtině… Takže znovu a lépe: X2 je typickým křížencem. Záleží na úhlu pohledu, někdo v něm vidí nafouklý hatchback, jiný zplacatělé SUV a BMW mu říká ještě jinak: Sports Activity Coupé (SAC). Přestože kupé tak úplně nepřipomíná, alespoň mně ne. Jeho záď je spíš kolmá, ale ne bezdůvodně. To aby se s X2 dalo dobře parkovat ve městě, kde většina z nich stráví značnou část svého „sportovně-aktivního“ života. Vyšší podvozek, počítající s alespoň lehčím terénem, také nemá. Ale co, každé auto nemusí být zařaditelné do škatulky. Tohle má svoji vlastní a nám to nevadí; naopak, třeba Viole se  X2 líbila a i já ocením rozmanitost, natož v době, která autům zrovna nepřeje.

Právě o rozmanitosti je tato nová verze Mesh. BMW X2 je tu s námi již tři roky, a tak se nelze divit, že se jej automobilka snaží udělat atraktivnější, jak to jen lze. Novinkou pro ty největší extroverty, nebo dejme tomu fanoušky řady X2, je tato edice, podle síťoviny používané v průduších závodních aut nazvaná Mesh. Ano, právě závoďáky měly inspirovat tohoto křížence. Aby bylo jasno, že jde o speciální edici, dostala edice Mesh polepy kapoty a boků s logy X2. Pak je tu leskle černá výplň masky chladiče, matně černohnědé plastové lišty i další doplňky a také speciální lak, v tomto případě šedá metalíza, která se snaží vypadat jako matná. Pomyslnou korunu tomu ovšem dodávají kola, buď devatenácti, nebo v případě naší testovačky dvacetipalcová. Přidávají takové ty plastové krytky, které, pokud jsme u toho sportu, spíše jen zvyšují neodpruženou hmotnost, ač minimálně, a na nich jsou oranžové akcenty. Takže hlavně paráda… Ale mohou být i decentnější černé. Záleží na vkusu či troufalosti každého jednotlivého soudruha, pardon, influencera.

Ať je to, jak chce, výsledkem bylo, že kam jsem přijel, tam na mě koukali. No, upřímně, tohle já zrovna nevyhledávám, ale jsou jedinci, kteří si v tom mohou libovat. Pro ně bude tato edice X2 tím pravým. Ani nebudou muset říkat: „koukej, mám novou káru“! A když přijedou ve tmě na diskotéku a otevřou dveře, z těch řidičových se na zem promítne logo X2. To aby ostatní věděli, co je to za model. To nemyslím nijak zaujatě, prostě je to jen fakt. Jak se říká, proti gustu žádný dišputát.

Uvnitř jsou změny decentnější a mně se líbily moc. Vážně vlastně ani nevím proč, ale mám rád hnědou kůži. Asi mi připadá přirozená. Jiná než obligátní béžová nebo černá, či nedejbože šedivá, pro kterou měli Němci z nějakého mně neznámého důvodu slabost hlavně počátkem milénia, a jejich auta pak i v těch nejlepších výbavách připomínala věci, které potkáte spíše v nemocnici než v luxusním autě. Naopak tady mi naskočily doutníky, stará, ale pořád majestátní sedačka, krb, prostě atmosféra. Ovšem poněkud narušená. Tady je hnědá kůže Mocha (jakože káva mokka) s oranžovým prošíváním, oranžové jsou i kédry koberečků, k tomu výplně z černé alcantary a do toho takřka všudypřítomné visačky s trikolórou M, jakože sport… Až by se dalo zahlásit „čím víc M, tím víc adidas…“ No a podle toho vypadají přední sedačky. Ve zkoušeném autě měly systém dofukování bočnic a i ve svém nejrozvinutějším (čtěte nejtlustoprdštějším) nastavení mi byly poněkud těsné. Hmm, nejspíš nemám tělo, na které jsou stavěné. Asi jsou navrženy na ty krásné, štíhlé, úspěšné lidi, kteří mají svoji figuru pod kontrolou a spíše řeší, jaký stylový crossover si pořídí. Ale co, to jsou jen nezajímavé stížnosti zevláka, který je líný sportovat.

Sportovat může v autě. BMW X2 používá stejné základy jako třeba X1 nebo Mini Countryman, tudíž platformu s příčně uloženými čtyřválci a pohonem předních kol, ze kterého může vycházet čtyřkolka, jako v tomto případě. To nezní jako ideál, ale u BMW je to tak dobře udělané, že to na funkci nemá vliv. Alespoň ne zásadní. Že je základem předokolka, si jen tak nevšimnete. No a co… Důležitější je, jak to auto funguje. Tohle poháněl dvoulitrový benzínový čtyřválec s výkonem necelých 180 koní. Je to málo, nebo stačí? Mně jo, náročnějším BMW nabídne i vytuněnou verzi M35i s výkonem 306 koní, která zvládne stovku pod pět sekund. Takže asi ok…

Mně i tahle verze stačila, dokonce mi přišlo, že je tenhle motor silnější, než by se jevilo z dostupných čísel. Dobře, nemá skoro žádný zvuk, a když s ním jedete klidně, skoro o něm nevíte. Což je v nejlepším pořádku. Ale když je třeba upalovat, pak jeho projev zhrubne a záhy zjistíte, že docela jede. Nezpívá, spíš bručí a občas chroptí, zato funguje. Automatická převodovka s osmi stupni si s ním rozumí až tak, že její mozek není třeba nijak ovlivňovat. Ale když chcete, jsou tu ještě pádýlka za volantem. Když jsem chtěl jet rychle, mohl jsem mít vše pod kontrolou a zjistil, že ani ten podvozek není vůbec špatný. Zpočátku se tváří tuze, jaksi nemotorně, ale s narůstajícím tempem začíná fungovat, stejně jako zprvu divně odtažité řízení. Čím jede X2 rychleji, tím pracuje lépe. A když jsem se dostal do tempa, auto spolupracovalo velmi dobře. Prostě fungovalo jako takový odtažitější bavorák, jen jsem si ho tam musel najít. Tohohle auta by byla do města škoda… Nicméně aby bylo jasno, žádnou přetáčivost u něj nehledejte. Na to jsou tu jiná BMW.

X2 jezdit umí, až jsem málem zapomněl na takové ty uživatelské věci. Že X2 není pro pětičlennou rodinu, asi chápou všichni svéprávní. Vzadu je místa málo na nohy i hlavy, ale samozřejmě, záleží na velikosti pana řídícího. V dané kategorii, kterou si musíme trošku zaimprovizovat, ale ok, může být rivalem třeba Audi A3… je to vlastně poměrně využitelně prostorné vozidlo. A ani kufr není špatný, pod jeho dnem je docela dost dost dalšího místa.

X2 vypadá uvnitř zhruba tak, jak očekáváte. Jinými slovy kdo si za značku BMW připlatí, dostane odpovídající kvalitu a interiér, ve kterém bude rád trávit čas. Třeba tohle je důvod, proč jsou auta takzvaně prémiových značek dražší než třeba škodovky. Jistě, na funkci to nemá vliv… Blbé je, že právě ty škodovky začíná připomínat výbava. Nic ve zlém, myslím tím spíš „nepřiplatíš – nemáš“ . Dlouhá léta jsem adoroval systém ovládání multimédií a vlastně všeho dalšího pod názvem iDrive, než jsem se setkal s tímto a zjistil, že za dříve běžné funkce je nyní třeba připlácet. Už nevím, jestli bylo první BMW nebo Audi se skvělým nápadem vybavit horní plošku ovládacího „všečudlíku“ dotykovou ploškou, na kterou jste mohli psát písmenka a celý proces dejme tomu zadávání adresy značně zrychlit. Jo, to byla standardní součást tohoto rozhraní. Dnes? Musíte připlatit. Marně jsem prstíkem šmátral po plošce, abych zjistil, že to nefunguje. Připlatit!!!

Verdikt

Tohle auto je typickým produktem dnešní doby. Crossover pro úspěšné mladé, tudíž, co nejvíc free, cool, in… A tato edice nezvaná Mesh to dává na druhou. Pokud jste extrovert a hledáte něco opravdu nápadného v ceně do milionu a půl, křiklavější auto najdete jen těžko. To není hejt; spíše pozitivum pro tu správnou cílovou skupinu. Pod atraktivním pláštíkem však křivé nohy nenajdete, značka BMW si zachovala techniku, která jí nebude dělat ostudu ani v tomto autěy. Jezdí lépe, než by bylo nutné, zkrátka funguje, tak, že jeho kvality odhalíte, až když vyjedete z té pomyslné marketingové „džungle velkoměsta“. Kdo chce z jakýchkoliv důvodů něco jako menší crossover lepší značky, který dobře jezdí, chybu neudělá. Akorát se pořád nemůžu zbavit dojmu, že trojka je za podobné peníze víc než dvojka, i když je to dvojka „na x-tou“. Hmmm… Asi záleží na tom, jestli chcete auto BMW, nebo značku BMW. Na druhou stranu, rozmanitost se cení. Kolik jiných automobilek vám nabídne tolik možností?

 

Technické údaje


Motor: čtyřválec přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem,1998 ccm
Výkon: 131 kW (178 k) v 5000 – 5500 ot./min.
Točivý moment: 280 Nm v 1350 – 4200 ot./min.
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 224 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,3 s 
Provozní hmotnost: 1640 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 7,2 l/100 km
Průměrná spotřeba v testu: 6 - 10 l/100 km, podle nálady, ale do osmi to jde
Cena od: 1 055 600,- Kč (BMW X2 xDrive20i)
Cena testované varianty s příplatky: 1 564 216,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Grand Admiral Thrawn
26. června 2021, 12:46
1

Aut do 1,5 milionu, která jsou křiklavější a nápadnější než tento šedivý vyvýšený hatchback je podle mě celkem dost. Třeba takový oranžový Mustang se závodními pruhy a spojlerem se dá sehnat za 1,4 milionu. I včera testovaný Peugeot 508 by ve správné barvě byl nápadnější.

reagovat
Honza Stacha
26. června 2021, 15:54
4

A jo, na Mustang jsem zapomněl, díky. Trochu jsem to poupravil. Ale zas tak dost podobně křiklavých aut myslím nebude, na fotkách to možná není moc vidět, ale třeba ta kola jsou fakt cirkus...

af
afro-r1
26. června 2021, 22:57
1

Palec nahoru za "ta kola". Prijde mi, ze na webu i v okoli pomalu prevazuje patvar "ty kola".

Grand Admiral Thrawn
27. června 2021, 11:40
0

Lidi, klidně si mínusujte jak chcete, ale ocenil bych, abyste se pak aspoň ozvali do diskuze, co se vám přesně nelíbí.

Moses
26. června 2021, 14:12
1

Farebne schema jak z osemdesiatych rokov :)

reagovat
riderhenry
26. června 2021, 22:13
7

Samozřejmě nic proti autorovi nebo vyznění článku, ale... To auto je prostě hnusný. Vím, že design je subjektivní věc, ale tady bych to už snad i dokázal "zobjektivnit" :D Kdo chce vyčnívat, může připlatit 100 000 Kč a dopřát si trochu jinou dimenzi automobilismu s M440i Coupe a jeho uber ledvinkami... Asi se na to dívám nějak blbě, ale z pohledu techniky mi přijdou tahle auta cenově úplně mimo.

reagovat
Avex
27. června 2021, 08:58
2

Myslím že v daný cenový kategorii (a hluboko pod) je dost aut, který upoutaj pozornost a nevypadaj jak pokus od domácího tunera. Vypadá to podobně, jako kdyby Chrysler dal závodní pruhy a dvacítky kola na Grand Caravan. Je to křupanský, nevkusný a hnusný.

riderhenry
27. června 2021, 09:27
0

No pro mě je pořád větší oříšek pochopit, do jaké životní situace se musíš dostat, aby jsi zrovna tohle "potřeboval". Auto s horší koncepcí a technikou, než stejná značka dokáže nabídnout v jiných modelech, které za stejnou cenu nabídnout buď lepší jízdní vlastnosti/zábavu, případně i praktičnost (5er touring). A když chci být strašně "stylový" a Fiat 500 je moc levný, tak ve stejném autosalónu, akorát o dveře vedle, nabízejí většinou Mini...

Avex
27. června 2021, 09:46
1

Přesně jak píšeš, když je na trhu mnohem hezčí Mini, tak nevidím jedinej důvod jít do takovýho zvláštního bavoráku. A když je cíl kupujícího jenom upoutat pozornost, tak k tomu stačí defacto buď jakýkoliv americký auto, nebo nějaká stylovka - třeba Peugeot 508.

Tohle auto mi tim rádoby tuningem nebezpečně připomíná DS3 Racing, akorát ta dé-es-trojka začínala na polovině ceny :)

Ča
Ča Snač Aj
27. června 2021, 17:34
1

Ta polepená DS3 se oproti polepené X2 dokonce líbí. Celá ta barevná bláznivost jde k malým autům mnohem víc než k pseudoSUV nebo čemukoliv jinému.

ho
honziss
27. června 2021, 13:48
-1

Bych chtel videt cloveka, kterymu prijde dobry si tohle koupit ????

reagovat
ho
honziss
27. června 2021, 19:52
0

Asi to bude ten stejnej, kdo se tu snazi odpalcovat dolu :)

Svoje posledni nove bmw jsem si koupil v roce 2014, uz tehdy mi to prislo na dost na hrane, ale sleva byla velka, tak jsem do toho sel.

Nasledne vystrizliveni z kvality auta, kvality materialu a hlavne uplne sileneho servisu bylo krute. Ten pocit kdyz nevite jestli do servisu jet nebo nejet, aby vam na aute neznicili neco dalsiho je k nezaplaceni...

esmo
28. června 2021, 06:37
1

No pěkne sis poplakal :)

ho
honziss
28. června 2021, 07:10
-1

Ja vim, nelibi se mi celkove smerovani teto automobilky. A byt podle me ma stale dobra auta (3er, 2er coupe, X5..) i hodne dobre motory, tak si od ni nic nekoupim, na truc :)

esmo
28. června 2021, 09:40
1

Jako jo, měla by se automobilka nad sebou zamyslet, začít dělat jen "puristické" modely, které je reálně neuživí a vykašlat se na většinové zákazníky :(

ho
honziss
28. června 2021, 10:33
-1

To nikdo nerika, pochopite ze nemuzou delat jen ciste sportovni auta, potrebuji objemy. Ale delat to cestou vyplnovani kdejaky diry na trhu recyklaci obycejne platformy s aplikaci PR o motorsportu se mi nelibi. Chapu ze to delaji a chapu ze to funguje, ale driv nebo pozdeji tento model vytezi a zbyde jen tuctova automobilka, ktera uz nebude mit penize na vyvoj technicky jedinecnych modelu. Je to planovane kratkozraky, trapny, nedustojny.

Jakub Pospíšil
28. června 2021, 10:57
3

Naopak, je to obchodně udržitelné, velmi chytré a funkční. Marže na věcech jako M2 competition je mnohem nižší, než na takovéhle X2, nemluvě o tom, že se jich prodá několikanásobně více. Proč se ochuzovat o zákazníky, kteří takové auto chtějí. Jako jasně, u nás X2 s frikulínským polepem asi nebude úplně prodejní šlágr, ale umím si představit, že třeba ve Švýcarsku, Belgii a tak to poslouží spoustě mladých a neklidných, kteří se u nás musí spokojit, vlivem nižší kupní síly, s jetou desetiletou Audi A3.
A tu M2 si puristé ve finále taky koupí, bez ohledu na to, jestli vedle ní bude v showroomu stát X2, nebo něco jiného. Ona je totiž fakt dobrá a tím, že stejná značka vyrábí i "nesportovní" auta se z ní horší vůz nestal. Spíš naopak - "nudné" modely vydělávají na vývoj těch specifických. Ale to už jsme probírali mockrát.

ho
honziss
28. června 2021, 11:21
-2

Chytre ano, ale udrzitelne ne. Pocet lidi co touzi po X2 za 1.5 neni nekonecny. Minimalne v mem okoli je pocet lidi "nove bmw? To uz mam za sebou, dekuju nechci" dost vysoky. A co pozoruju, tak problem neni cena, ale spis takova ta celkova zkusenost nakup/splneni ocekavani/spokojenost/servis/prodej - v tomhle ma bmw uplne mizernou hodnotu.

esmo
28. června 2021, 12:10
1

Zajímavé, lidé v mém okolí jsou zase ke značce přilepeni co je znám a kupují stále nová auta :)
Tak ještě že naše sociální bubliny mají pramálo společného se skutečným trhem...

ho
honziss
28. června 2021, 17:24
-2

To mas pravdu. Kdyz mluvis o skutecnem trhu, tak doporucuju zagooglit statistiku prodeje X2, nicmoc. Primeho konkurenta (GLA) se prodava jednou tolik. Tak snad to ma bmw dobre spocitany a na dalsi M2 competition jeste zbydou penize...

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:14
0

Nesmíme zapomenout na X1, to je pravý konkurent GLA a ta, co jsem koukal, se prodává tak stejně, né-li více jak ono GLA

ho
honziss
29. června 2021, 16:12
-2

Ne, konkurentem X2 je GLA - stejna kategorie, rozmery, koncepce, vsechno... Konkurentem X1 je spis GLB, byt je o trochu vetsi.

Jakub Pospíšil
30. června 2021, 07:59
0

GLB je spíš k X3, je uvnitř opravdu prostorný, což o X1 nemohu říci.

ho
honziss
30. června 2021, 10:31
0

Nesouhlasim, konkurentem pro X3 je GLC - oba maji podelnou zastavbu motoru, 4 a 6ti valce, jsou podobne velky, drahy. X1 a GLB maji motor napric, 3 a 4 valce, podobny ceny, rozmery, vsechno...

esmo
30. června 2021, 13:50
0

Připadá mi, že tys sem přišel do této diskuze výhradně nesouhlasit se vším psaným :D

ho
honziss
30. června 2021, 14:39
0

Nesouhlasim, o 5 postu vyse jsem souhlasil ;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem