načítám data...

BMW 230i convertible - letní vycházková obuv

Přeplňovaný čtyřválec, automat a tuhost napadená absencí střechy. Je nejmenší bavorský kabriolet vůbec hoden nosit znak BMW?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když jsem v redakčním chatu řekl, že chci „to bavko, co je volný, protože klasickým bavkem jsem v podstatě ještě nejel", sklidil jsem spoustu pobavených poučných reakcí ve smyslu „to nemá šestiválec, to není bavko, jak má bejt, a navíc je to kabro". OK. Takže 2002tii není klasické bavko, protože má jen turbo a čtyřválec, a proslavená e30 convertible taky není hodna svého statusu, protože je to kabro? Někteří mí kolegové mají krátkou paměť.

Já prostě chtěl okusit, jak funguje zadohnané moderní BMW. Hlavně proto, že jsem si všechny ‚nenormální‘ BMW už osahal, do i3 se přímo zamiloval a u Mini Countrymanu sice neocenil design, ale obdivoval prvotřídní provedení. Takže zadohrábek s 265 koníkama a stahovací střechou. Pojďme se kochat.

Už při přebírání krásně modrého vozíku jsem si říkal, že i s nataženou střechou vypadá fakt dobře. Malé rozměry, povedený a nijak extravagantní předek a střecha z materiálu, který připomíná černou riflovinu spolu fungují skutečně dobře a ukazují, že i dnes je možno postavit kabriolet skutečně pěkný. Ne za každou cenu originální, ale pěkný. A stejným stylem vše pokračuje v interiéru. Radek se nechal slyšet, že ho štve, jak jsou všechna BMW vevnitř stejná, a že ho to nudí. Jenže normální člověk nestřídá auta co týden. Je mu úplně jedno, že jeho dvojka vypadá vevnitř skoro stejně jako sedmička, či naopak. Důležité je, že je interiér praktický a nebojím se říct spartánský. Spartánský ve smyslu, že je primárně funkční a nesnaží se být za každou cenu inovativní, jedinečný nebo snad designově divný. Čudlíků je málo, ale vše, co je potřeba často ovládat, je nadosah, s iDrivem jsem se sžil skutečně rychle (tak to ti závidím – BAF). Dokonce už mi ani nevadí, že se někdy pro návrat zpět musí potahovat ovládacím kolečkem doprava. Jednoduše řečeno, jedinou zajímavostí interiéru je, jak je neviditelný a funkční. Pokud hledáte divnosti, jděte k Peugeotu. Pokud hledáte vycizelovaný technokratický design, u BMW budete spokojení jako želva. Jedinou ergonomickou chybou je pak zapínání výhřevu volantu, které je na sloupku a není na něj vůbec vidět, takže indikační ledka je vedle tohoto čudlíku úplně zbytečně.

Zlatou třešničkou na stříbrném dortu interiéru je pak – alespoň pro mne – přístrojový štít a jeho obsah. Fyzické budíky na hrubě matné černé bez klasického zahnutého krycího skla, jsou doplněny sice maličkým, ale krásně zakomponovaným displayem. Troufám si říci, že jsou tak neoriginální jako nádherné. Byl jsem z nich skutečně naměkko. Je to jako nádherně zpracovaný telefonní seznam, u kterého vůbec nevíte proč, ale najdete každé číslo bez jakékoli námahy. Asi stárnu, ale skutečně oceňuji možná až záměrnou absenci novot, která je však vyvážena bravurním provedením každého detailu.

A tohle ‚bavko‘ podobným způsobem funguje, i co se dynamiky týče. Je rychlé. Dvoulitrové turbo není bez lagu, ale jde jednoznačně o jedno z nejlépe znějících a na pokyny plynového pedálu reagujících podání tolik typického receptu. BMW 230i je kabriolet a je měkké. Není to však žádný želatinový medvěd. Auto je maličké, obratné, má krásně poddajný podvozek. Není tak tvrdý, jako M240i a k charakteru kabrioletu se hodí. Dá se s ním upalovat třeskutě rychle. Je takový mazdovitý, jestlimirozumíte… A navíc, když se trefíte výkonem do správné zatáčky, nádherně přetáčivý. Nejsem žádný tenhleten ken blok, ale mám radost, když se do toho trefím. A oceňuju, že je to hodný, když se netrefím. A pokud si vypnete všechny zachránce, osolíte to na parkovišti s plným rejdem, tak se i krásně po hulvátsku sklouzne. Jen rozjezdy z místa jsou bez prohrábnutí kol. Ale to se dá u kabrioletu přežít…

Co mne překvapilo nejvíce, je, jak je auto praktické. Kufr je překvapivě prostorný a využitelný (dvě invazní zavazadla, velký videostativ a krabice s dronem se vlezly bez problému) a na zadní sedadla se vejde člověk! Udělal jsem si s matinkou a jejím klukem (ahoj mami, jsem na internetu!) výlet na Kokořínsko, přičemž jsem velitelku domácnosti posadil na zadní sedadlo. Tedy tam, kam diktátoři patří. A dalo se to nejen přežít, ale dokonce se to obešlo bez stížností. To bych od nejmenšího BMW bez střechy fakt nečekal. V kufru složený deflektor pak považuju osobně za úplnou zbytečnost.

Závěr

Testované auto stojí milion a půl, má dostatek dynamických schopností, aby vás bavilo, vlezou se do něj čtyři lidi a je to kabriolet. Navíc má krásně funkční interiér a já propadl lásce k jeho budíkům. Vidím jen tři věci, které mu chybí:

  1. Head Up Display promítaný na sklo s otáčkoměrem a zařazeným převodem
  2. Odvětrávané sedačky
  3. Adaptivní tempomat

Jinak jde o velmi povedený a relativně pohodlný kabriolet. A já? Já bych asi oželel stahovací střechu a šel pro 140i v podstatě stejné výbavě a za stejnou cenu. A jak je to s klasičností? No, je to skvěle provedený, rychlý, zadohnaný kabriolet, co ještě chcete slyšet?

 

Technická data najdete zde: https://www.bmw.cz/cs/all-models/2-series/convertible/2017/technicke-udaje.html#tab-2 

Spotřeba se v testu ustálila na nějakých 10,5 litrech, což mi přijde velmi dobré vzhledem k mému jízdnímu stylu.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
24. srpna 2018, 09:26
0

Je vidět, že BMW pořád umí dělat super auta. Taky bych se rád svezl! :-)

reagovat
Marek Brunner
24. srpna 2018, 10:11
2

Skvěle napsané. Po dlouhé době test, který jsem opravdu hltal :) Víc takových!

reagovat
Jan Machač
24. srpna 2018, 12:07
0

Jsem rád, že se ti má "beletrie o autech" líbí :-)

beastar
24. srpna 2018, 12:16
1

Taky když sem to četl tak mě potěšilo to nářečí v kterym se to vobčas jakoby nese.Že je to hodný... Jakoby ken blok:)) Jen tak dál. Aspoň někdo kdo za každou cenu nepíše jako Pan novinář z Brna;D

Jan Machač
24. srpna 2018, 14:07
0

Kterej novinar?

beastar
24. srpna 2018, 14:45
0

Nejde o člověka, ale o narážku na konkrétní styl psaní, že? Taková ta extra spisovná čeština jakou kolem mě nikdo nemluví kromě našich drahých spoluobčanů z Moravy pracujících a žijicích v Praze. Kteří samozřejmě nikdy neopomenou dodat jak je to v Praze na hovno a že jsou tady jenom páč jsou tady větší příležitosti a lepčejší prachy.

Jan Machač
24. srpna 2018, 14:57
0

Jo tak toho se nedočkaš, protože ja jsem jen chudobny Ostravak.

Z prahe, ale! ;-)

beastar
24. srpna 2018, 17:24
0

Já nic proti Brnu ani Ostravě nemám:) Jen nemám rád když se někdo někam nastěhuje (dobrovolně) a nadává na to kudy chodí. Tak pi*o zůstanu doma, že? Tak si chytil pražskej akcent už.... to je v pořádku:D Víc takovejch uvolněnejch článků... Jen teda příště i o tom motoru jo dík ,)

Jan Machač
24. srpna 2018, 19:00
0

Jofurt, sem nevěděl, že je tu tolik pošahancu do čtyřvalcu ;-)))

Praha je super, nechapu, co na ni lidi vidi blbeho, je to velke město, je tu malo mista a hodně lidi tedy i debilu. Ja to tu mam rad, bo je tu z čeho vybirat a blizko na letiště.

Zdar!

Revhead
24. srpna 2018, 10:48
4

Tak nejdřív frfňání nad ostatníma, že se jim nelíbí, že to není šestiválec a je to bez střechy, a na závěr přiznání, že by si stejně vzal šestiválec a se střechou?
Plus co nějaká zmínka o motoru? Tohle je poprvé, co vidím, že 30i může čtyřválec. Docela mě to šokovalo, tak jsem tenhle "test" přečetl jen kvůli tomu, ale nic jsem se o tom nedozvěděl. Trochu zklamání :(

reagovat
Jan Machač
24. srpna 2018, 11:12
1

Tak já "nejsem kabrioletový" a navíc o výkonu tvrdím, že ho není nikdy dost. Ale beru kritiku, zkusím tedy něco rozepsat o motoru sem:

Zní velmi hezky, ale je to čtyřválec, nemá cenu v něm hledat bublání šestky. Každopádně má ale stále onu bavorskou notu. Jinak turbolag je sice znatelný (já jsem na to pedant), ale neznamená to, že by se v zatáčkách nedal řídit plynem. Je potřeba ho vytočit někde ke třem tisícům, aby se začal chovat ostřeji, ale pokud to srovnám s konkurencí, která se mi dostala do ruky, je skutečně na špičce, co se odezvy týče.

Bohužel kombinace s automatem znamená, že ho nemůžete vytočit a pustit spojku, takže tohle auto neumí odhrabat z křižovatky. Nejde to ani stáním na obou pedálech (nebo možná jde, ale asi už nejsem takové hovádko, abych to trápil přes míru). V kombinaci s použitým automatem je to prostě velmi dobrá strojovna, pokud vám nevadí absence burnoutů. Samozřejmě, že atmosférický třílitr by měl ještě lepší odezvu na plyn, jenže ten by zase tak mohutně netahal v nižších spektrech otáček, takže mi tohle přijde možná i jako lepší varianta pro jen takovou tu uvolněnou jízdu krajinou.

A když se nespěchá, objeví se spotřeba začínající osmičkou.

Ptej se, pokud chceš vědět víc!

Revhead
04. září 2018, 13:34
0

Super, díky moc za info. Mě samotnýho překvapilo, jak mi mohlo uniknout, že pod magickou 30i se můžou ukrývat jen 4 válce. Přejmenování z 35i na 40i jsem si všiml, ale z 28i na 30i už ne

Caddy
24. srpna 2018, 11:25
0

Hezke auto v super barve :) Akorat nechapu, proc je to cabrio furt sklonovano, jako by to byla nevyhoda. Vzdyt to je to hlavni, oc tady jde a proc kupovat jinak male obycejne auticko :) Ten ctyrvalec asi jede dobre, ale jeste jsme neslysel zadny, ktery by mel prijatelny zvuk...

reagovat
Jan Machač
24. srpna 2018, 11:59
0

Víš, že nejsem na kabriolety, auto je pro mne zpestřením všedního dne a na jízdu v kabrioletu se staženou střechou je u nás málo ideálních dnů. To raději dobře postavenou malou přemotorovanou, zadohnanou myš. ;-)

beastar
24. srpna 2018, 12:19
1

Tak tenhle rok jde jezdit kabriem v kuse 5 měsíců denně od Velikonoc:))

Jan Machač
24. srpna 2018, 12:36
2

Uprimne: ja v tom horku casto natahoval strechu a poustel klimu...

Mr.Mechano
24. srpna 2018, 12:55
0

beastar - přesně, jezdím bez střechy od dubna, min. do konce září to půjde, takže že by se kabrio nevyužilo určitě ne...

obecně k těm motorům, s BMW se pořád spojuje atmosférická R6, za celkem rozumný peníze se dá pořídit i provozovat atmosférická V8 (N62) a to je úplně jiná liga, na svojí dobu nejsilnější R6 mám v takový víkendový motokáře , no není to prostě ono oproti tomu osmiválci, R6 mi u BMW přijde taková konfekce, něco jako oktávie :D :D
nejvejš je pak za mě V10 S85, ale to je motor kterej člověka stojí hrozný peníze, to je jinej vesmír jak negativně, tak pozitivně...
V12 nepočítám, ten je jen v limuzíně, nebo slabej v E31 a je moc sametovej

Jimi
24. srpna 2018, 13:42
0

to spojení s atmo R6 má dlouhou a řekl bych skvělou tradici. I ty motory udělaly automobilce hodně dobré jméno (ze které dodnes hodně těží), není se potom co divit... a technicky je to perfektně vyvážený motor (vibrace 1. a 2. řádu) mimo skvělého zvuku...překoná to k dokonalosti už jenom V12. Ale to už je i díky uměle vyrobenému problému s CO2 minulost...až na pár extrémních modelů z konce nabídky je to pro "plebs" naleštěná bída.

Fa
Fandatik
24. srpna 2018, 20:56
0

Z výsledku jsem pochopil, že by to mohl být i fajne dailly car. Tak mi chybí jen zmínka zda je možné možné dokoupit hardtop.

A spousta super aut měla čtyřválce. Jenže zmiňovaná E30 je váhově a rozměry trochu jiná liga. Každopádně tady mě absence většího motoru nepohoršuje tolik. Jako ve vyšších segmentech.

PS: Pražákem se můžeš nazývat, pokud tvůj praděda leží na Olšanech. Jinak jsi stále jen náplava. (takže patřím mezi náplavy, naštěstí ne z Moravy.)

beastar
25. srpna 2018, 00:10
0

No tak na Olšanech neleží ale 4 generace zpátky takže i prapraděda se narodili, žili a umírali v Praze;) Takže tu poučku neznám ale asi sme teda tajdlecta echtovní Práglovská famílie. Ne že bych to nikde prezentoval to dělal právě nejvíc ty naplaveniny co jsou tady rok...;D

MartinCoupe
25. srpna 2018, 14:06
0

Zivot náplavy není lehkej. Nedávno kolegovi z práce nadávali do náplavy v jedné díře za Černostudničním hřbetem. :-)

beastar
26. srpna 2018, 12:08
0

Ty vole kde to je? Mezi Mordorem a Roklinkou...

MartinCoupe
26. srpna 2018, 13:49
0

Trefil jsi to docela přesně :-)

Caddy
28. srpna 2018, 10:38
0

Jeniik: prijde mi, ze tech "par dnu v roce" je argumet lidi, kteri cabrio nikdy nemeli a predtavuji si, ze je to jen do horka a slunecnych dnu :) Naopak, pri 35 stupnich se grilovat fakt nechci. V takovych dnech je cabrio spis na vecer a nocni projizdky, na denni spis ena jare a na podzim :) Dobre vis, kolik jsem s cabriem najel ja a kdy jsem mel natazenou strechu :) Ja to teda vyuzil trictvrte roku uplne normlane :)

Jan Machač
28. srpna 2018, 12:14
0

Já vím, že jsi do toho blázen. Pro mne je to ale zbytečné, neocením to. Mám rád svoje pohodlí.
-
Komentář upraven 28. 8. 2018, 12:14:58

beastar
24. srpna 2018, 12:22
0

Tohle je pořád Bmw. A ten motor? Ok dneska už úplně v menších modelech doba věcem jako r6 a podobně tolik nepřeje. Nicméně auto co těží z pocitu jízdy a schopností. A ne z kudrlinek uvnitř a super konektivity. Tak to má být. A jestli bych měl mít za ty prachy tohle nebo ten odpad co testovala Zlokočka byla by tohle jasná volba.

reagovat
Fa
Fandatik
24. srpna 2018, 20:59
0

Ono i u velkých motorů je znatelný přechod od R6 k V6. Jestli kvůli lepší zástavbě do dnešních modulárních podvozků?
Teda pokud to není jen můj pocit.

Slower
24. srpna 2018, 17:15
0

Za ty peníze bych radši V8 Mustanga kabriolet. Asi nebude mít tak vymazlený interiér, ale milion a půl za čtyřválec mi přijde opravdu moc.

reagovat
beastar
24. srpna 2018, 17:22
0

Proti tvému argumentu nic nemám Mustang V8 proč ne. Neni ale úplně jedno kolik válců máš když je ten motor povedenej a baví tě. Snad vyjma tříhrnků si myslim, že je to dneska mnohem důležitější jak počet válců. Mimochodem proto, že ten zvuk motorů se stejně dneska dělá uměle buď mechanicky, nebo repráčkama:))

Jan Machač
24. srpna 2018, 18:52
0

Shodou okolností jsem se dekapitovaným koněm GT vozil minulý víkend a ... Jsou to jiný auta. Na srandu a obecný cirkus je mustafa rozhodně lepší a mému srdci bližší, ale to bavko je fakt povedené a podle mě mustafovi zdrhne. Na druhou stranu kabriolet je kravina, takže dozdobit to osmiválcem a diravým výfukem... No proč ne, že ;-)

ma
martinw
24. srpna 2018, 20:09
0

Ja se za mladou generaci nebojím říct, že není důležitý kolik válců máš, ale jestli ti pomáhá pořadný elektromotor (zacina to v 0:35) :



:))
-
Komentář upraven 24. 8. 2018, 20:10:19

MartinCoupe
25. srpna 2018, 14:04
0

Jo, tohle je podle me idealni kombinace. :-)

Slower
26. srpna 2018, 17:34
0

No Honza Machac to popsal dobre - kabriolet je auto naprosto zbytecne, neprakticke a nesmyslne samo o sobe. Proto si ho kupujou lidi ne z racionalnich duvodu, ale proste protoze chteji. Alespon ja to mam tak, ze kabriolet je moje vysnene auto, naprosto neracionalni a tudiz mi prislo jako super v tom mit i ten osmivalec, ktery taky nepotrebuji, ale moc ho chci. Proto moc nechapu, kdo by tak moc touzil po tomhle BMW, aby za nej dal 1.5 milionu, i kdyz to urcite je dobre auto. A paradoxne nejvic si to neumim predstavit, protoze priplatek za M240i je asi "jen" 100 tisic oproti 230i (i kdyz ted mozna neni docasne dostupny). Mozna v zahranici, kde je vyssi kupni sila (a vetsi zdaneni zajimavejsich motoru).

beastar
26. srpna 2018, 18:36
0

Kdo by potom toužil? Vážně?Je potřeba se zamyslet ne každej řeší počet válců. A ne každej řeší tradice a motory.

Slečna či paní kdesi na francouzské riviéře či v Californii za to přesně tyhle peníze dá s přehledem. Proč? Má to styl a pro ni výkonu až dost. Postarší chlapík třeba v Německu co s tim bude brázdit přes léto Bavorskej venkov. Mladýmu co mu to koupí fotr na blbnutí v Sae to bude taky úplně jedno. Je to kabrio ne drift, ring speciál;) Spousta lidí to pořídí jako skladovku atd.

Další věc jsou daně a pojištění. Zeptej se lidí co žijí třeba v Gb jak to tam je s pojistkama. V Itálii už 50 let taky. To že to v Čr nemusíme zatím moc řešit je dílo náhody. Tak si užívej osmiválec a totálně nempatickej typicky českej přístup.

Slower
26. srpna 2018, 19:12
0

No ale vzdyt s timhle s tebou souhlasim :) V zahranici si ty lidi nejak predstavit umim.

beastar
26. srpna 2018, 22:53
1

Joo. Ja sem to asi špatně pochopil. Ono to nebylo jako brečení ale úvaha. Taky si myslim, že v některých zemích to bude mít úspěch. U nás ve státě kombíků f kurva silný naftičce asi ne;)

MartinCoupe
27. srpna 2018, 12:13
0

Zajímalo by mně, co to ta kurva silná naftička konkrétně je... :-)

KS
27. srpna 2018, 14:36
0

M550d Touring...

MartinCoupe
27. srpna 2018, 14:53
0

To je dost meinstreem, pravda...

beastar
27. srpna 2018, 16:13
0

Ne, ne 550d Touring je SILNÁ nafta. Kurva silná naftička je OII 2.0 TDi čiplá u HonzaGarage&Tuning.

MartinCoupe
27. srpna 2018, 16:41
0

To je fakt, aspoň podle výrazu týpků co seděj uvnitř :-)

beastar
27. srpna 2018, 17:58
0

Správnej boss má vokynu v naftičce. Výkon a ekonomičnost v jednom chápeš! Wů es da king? Itz mí výraz... Njn to je klasika a tahle barva ta k tomu prostě patří jako červená na Ferrari a bílá na Maserati...

MartinCoupe
27. srpna 2018, 19:39
0

Mega hustá kára fnaftě pro vopravdový znalce hustejch bouráků...

ma
martinw
27. srpna 2018, 20:03
0

čím větší cool faktor (silna nafticka, nalepky, tmava skla, cool disky atp...) tím rychleji vyklízím pruh aby se frajer realizoval dále v provozu

Ča
Ča Snač Aj
28. srpna 2018, 19:04
0

S čipem jedině s čipem



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem