načítám data...

Kdyby dinosauři nevymřeli...

08. dubna 2011, 11:00 2 komentářů Vojta Dobeš

Včera jsem si stěžoval na konec klasického amerického sedanu a jeho nahrazení dalším podivným crossoverem. Ale jak by to vypadalo, kdyby fullsize sedany zůstaly zachovány ne jen jako podivní...

Včera jsem si stěžoval na konec klasického amerického sedanu a jeho nahrazení dalším podivným crossoverem. Ale jak by to vypadalo, kdyby fullsize sedany zůstaly zachovány ne jen jako podivní dinosauři, ale jako živá a stále se vyvíjející kategorie aut?

Jinými slovy, co kdyby celá Amerika nezačala jezdit osobními verzemi pracovních trucků, a namísto toho pokračoval vývoj velkých, ale také nízkých a elegantních automobilů?

Jasně, zní to jako utopie, ale možná k tomu nechybělo zas tak moc. Rozšíření kategorie SUV/Truck jde totiž na vrub především normám průměrné koncernové spotřeby automobilů (CAFE – Corporate Average Fuel Economy), které vznikly začátkem sedmdesátých let a stanovily hranici průměrné spotřeby pro auta vyrobená danou automobilkou. A které se samozřejmě netýkaly nákladních automobilů a z nich odvozených SUV.

Co kdyby tyto normy nikdy nevznikly, nebo by měřily stejným metrem normálním autům a pseudoterénním monstrům? Je možné, že by se dnes po amerických silnicích proháněly pětiapůlmetrové sedany se čtyřistakoňovými osmiválci?

Jack Baruth z The Truth About Cars si myslí, že ano. A jeho představa, jak by to mohlo vypadat, určitě stojí za přečtení…

http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/fiction-the-cafe-continuum/

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ve
Vencos
10. dubna 2011, 18:15
0

A tak mě napadá; kdyby CAFE bylo stejné pro trucky i osobáky, nevypadalo by to spíš jako v evropě? Pod kapotou trucků/suv by se objevil dýzl, aby to splňovalo normy, následně by se objevil úplně ve všem,jako tady u nás...
Možná je to i něják zohledněno v článku, ještě si ho přečtu,ale... I když se podíváme na dneší americká auta, vlastně tam kromě SUV a trucks není nic zajímavého(samozřejmě sporťáky). A kdyby tehdá CAFE norma byla stejná pro trucks/suv i pass.cars, dneska by se tam místo Silverad a Fkových fordů proháněly Transity a Rangery, jako ve zbytku světa...

Ale třeba by to dopadlo "lépe" a US auta by se zbavila svý pověsti lacinýho žravýho šuntu.

reagovat
On
Ondra
10. dubna 2011, 20:35
0

Zrovna u těch SUV mi ten diesel dává nejvíc smyslu a nevim jestli bych všechna ta auta chtěl v benzínu :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem