načítám data...

Bazarový snílek: Daily driver Jaromíra Soukupa

Jistý učitel francouzského jazyka nedávno začal přemýšlet o koupi auta, které by mohl parkovat na ulici a nebylo by mu ho líto. Co všechno by si mohl koupit za méně než roční pronájem parkovacího stání?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Některým z vás možná přijde Jardův vztah k vozům přinejmenším bizarní. Schovávat si Citroen C4, toho času auto pro ‘denní’ ježdění, v parkovacím stání přes dva kilometry vzdáleném od svého bydliště a ještě dále od své práce jen proto, aby nemuselo stát venku na větru a dešti? Obětavé, vážně. Byť se to tak někdy nezdá, mám pro Jardovy výstřelky pochopení, ba ho mám dokonce i přes ně rád. A proto si myslím, že to se svým výběrem auta ‘ven, na lítačku’ trochu přehání. Proč utrácet celých padesát tisíc za auto, kterému bude o půlrok později shánět další parkování, protože je moc hezké na to, aby stálo venku? Pojďme to udělat zajímavější. Limit stanovíme na dvaceti tisících, což je částka, kterou učitelský rozpočet snese určitě lépe, navíc je to méně než roční nájem jeho parkovacího stání. 

Dějství prvé: Přesně podle zadání

Jarda chce auto, které bude obyčejné, malé, jednoduché. Prostě aby s ním nebyly problémy. A aby mu nepřirostlo k srdci. Say no more!

Renault Clio 1.2

Že by hned první auto bylo trefou Jaromíra Soukupa? Clio je francouzské, má solidní podvozek a dvanáctistovka se 43 kW z něj udělá auto, které se nemusíš bát drtit na dřeň, aniž bys musel mít obavu z překračování maximální povolené rychlosti. Nemá lakované nárazníky, takže se nemusíš bát, že ti na nich někdo při parkování odře lak. A navíc, není hezké, takže si ho nezamiluješ. Potřebuješ vůbec k životu něco víc?

Renault Twingo 1.2 

Dobře, dobře, chápu. Pokud potřebuješ ještě menší auto, aby se s ním lépe parkovalo, pak je tu Twingo! I přes své malé rozměry je to pomalu ještě lepší stěhovák než Clio, po vyjmutí zadních sedaček v něm v klidu odstěhuješ i středně velkou lednici. Navíc je tady shrnovací střecha, která nabízí téměř neomezeně prostoru pro náklad směrem nahoru. A ještě k tomu se ti v létě bude méně stýskat po tvém Plurielu. A to se vyplatí, ne? 

Volkswagen Polo 

Pokud bys chtěl pro jednou okusit něco jiného než vozy francouzského typu, pak by pro tebe mohlo být zajímavou volbou Polo. Je žluté, má žlutý i interiér, takže jistá excentričnost je na místě, to jsou určitě plusové body. Drobnou nevýhodou by možná mohl být fakt, že mu chybí přihlášení a katalyzátor. To první je řešitelné snadno. A katalyzátor případně můžeš “odkoupit” z jiného Pola flexou. David a jeho Compact už s tím mají zkušenosti. A je mi jasné, že řekneš, že se ti nelíbí, protože hraje všemi odstíny žluté. Nevadí, i tady mám nachystanou alternativu… 

Volkswagen Lupo 

V zásadě bych tu mohl napsat to samé, co u Twinga. Pokud je ti Polo moc velké, proč si nekoupit Lupo? Je menší, stále je to výkvět německého inženýrství a tohle je ještě k tomu naftové. Jen střechu tady bohužel shrnout nejde. No, raději popojedem. 

Citroen Xsara 

Pokud bys chtěl být věrný své značce, proč si nekoupit Xsaru? Chápu, není to vysloveně malé městské vozítko, ale taková třídveřová Xsara by měla potenciál. Nejenže už je domlácená dost na to, aby ti jí nebylo líto, ale má i překvapivě zajímavé jízdní vlastnosti (jenom pozor na obrubníky). Navíc by ses mohl stát hvězdou facebookové skupiny “Make Xsara great again” a až by tě přestala bavit, mohl bys s ní ještě zajet šestihodinovku v mostě a možná měl i šanci na umístění.  

Dějství druhé: Vážně chceš malé auto? 

Jarda sice tvrdí, že chce malé auto, ale člověk neví dne ani hodiny, kdy se mu změní priority. Co takhle něco většího? 

Opel Astra Combi 

Astra Combi z roku 2000, tedy toho času prodávaná jako Astra Classic (to protože se prodávala souběžně s novou Astrou G), je levné, spolehlivé a praktické auto. Jednašestka sice nemá charakter, ale za to alespoň moc nežere. Z fotek ani nejsou poznat výrazné známky koroze. Automobil je navíc vybaven tažným zařízením, takže se při parkování nemusíš bát. A odvezeš v ní všechno! Nejenom lednici a pračku, ale určitě se do ní vejde i nová střecha na Pluriel, včetně oblouků. 

Citroen C5  

Ty, Jardo, víš, jak máš rád ty Citroeny? Nechtěl bys třeba C5 v kombíku? Perfektně by zapadala mezi tvé ostatní vozy, má koule, nafťáček s automatem, takže by ses cítil skoro jak v C6. Navíc má takovou pěknou barvu šampaňského… Stačilo by opravit uchycení nárazníku, koupit krytku ostřikovačů světla a bylo by to pěkné auto. Nenene, to my vlastně nechceme, tak nic. Špatnej nápad.

Dějství třetí: Nyní ty jsi youngtimeristou 

Jarda dlouhodobě podstupuje šikanu, že by si mohl koupit něco staršího a nečekat, než jeho vozový park dosáhne skoro veteránského věku. Tak proč ne na poskakování po městě? 

Fiat Panda 900 

To, že kromě francouzských vozů si Jarda rozumí i s Italy, víme od chvíle, co byl připuštěn k Autobianchi. Do pracek dostal i Pandu a i ta se mu líbila. Tak proč si koupit tuhle? Možná není nejkrásnějším exemplářem na světě, ale to koneckonců chceme. Do provozu by potřebovala trochu lásky, zejména nahradit chybějící katalyzátor a připáskovat přední nárazník, ale to je pomalu snazší než vyměnit přední světla na Plurielu! (Věřte mi, dělal jsem to.) A pak už stačí jen málo a Jarda by mohl přeskakovat obrubníky a drtit z devítistovky i ten poslední kilowatt po cestě na Znojmo. A navíc – Pandě se nikdy neříká ne. 

Peugeot 205 

Foto: bazos.cz

Říká se, že to nejlepší až na konec a dnes tomu nebude jinak. 20 tisíc korun ti, můj drahý příteli, může koupit i nejperspektivnější youngtimer ze všech. Peugeot 205 vlastně splňuje všechny tvoje požadavky. Je malý, jednoduchý, dokonce ani klimatizaci nemá. Takže se nemůže pokazit. 44 kW z jedenáctistovky ti stejně jako třeba u Clia umožní intenzivní řidičské zážitky beze strachu o pokuty a navíc je 205 už dneska setsakramentsky cool, byť je to ta nejobyčejnější verze. Skoro si říkám, jestli bych si ji neměl koupit sám. Ale ne, dneska vybíráme auto pro tebe. 

Máte svoje vlastní tipy, co by měl být daily driver Jaromíra Soukupa? Diskuse je vaše. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jaromír Soukup
29. listopadu 2022, 07:07
8

205 se dá sehnat za 20 000? Cože? No tak to úplně mění plány. Na to poslední místo u rodičů půjde ta a C4 zůstane tam kde je. Čert vzal dva tisíce měsíčně, dvě-stě-pětka!…Ta Xsara by se mi mohla hodit i do toho Mýta, aspoň by se trochu připomněl PlechCup, zajímavé. A devadesátkový Citroën mám na wishlistu dlouho…No a pak Twingo! Se shrnovací střechou! To jsem vždycky chtěl! Tak jestli už dám 50 000 za jedno auto nebo 60 000 za tři se ztratí. A měl bych zastoupené všechny hlavní značky…ale ne, pak už by můj vozový park začal moc připomínat popelnicoland…i když to nemusí nutně vadit, hmm…achjo, proč mám dojem, že bych si místo auta měl začít shánět doktora Jaromíra Soukupa.

reagovat
Ch
Chochin
29. listopadu 2022, 08:30
4

To je v pohode :-) aj ja mam tri stare auta, najmladsie z nich ma 16 rokov. Tak sa utesujem ze mam pohadkovy vozovy park - Tri veterani :-D

peca
29. listopadu 2022, 08:24
1

Prihodil bych dvojku a koupil toto: https://auto.bazos.cz/inzerat/158511945/lancia-lybra.php . Uz jen proto abych z toho mohl sundat ty hnusne bobri zuby maskovane za svetla.

reagovat
Be
Bernard L.
29. listopadu 2022, 10:56
-1

Furt jsem neslyšel to "nejmenší z malých" a to je Smart. První kusy (v dostatečně zbídačeném stavu) se dají sehnat už v rozpočtových mezích. To ne? Pokud by hrozilo, že ho člověk začne mít rád, tak ho vezmete na výlet z Brna třeba do Olomouce a je to! Hodinová jízda, pokud to přežije, zaručí, že ten krumpl budete zase dostatečně nenávidět.

reagovat
HeavySmoker
29. listopadu 2022, 11:31
1

Tie prvé Smarty boli bazárová pasca už pred 15 rokmi, neviem si predstaviť ako by sa to dalo prevádzkovať dnes. Rozhodne by to ale Jakubovi dalo námet na pár zaujímavých článkov na tému kde a ako najlacnejšie zošrotovať 800 kilo lacných plastov.

Be
Bernard L.
30. listopadu 2022, 12:37
-1

Je pravda, že v těchto vodách jsem nikdy nelovil, ale potřebovat přesunovadlo po městě (a nechtít MHD, share auto a takové auto, které nebudu chtít zachraňovat), tak mne napadá právě Smart (a spíše po faceliftu, aby byl ještě dostatečně hnusný).

HeavySmoker
30. listopadu 2022, 13:12
0

Smart bol svojho času môj guilty pleasure, hlavne vo verzií Roadster. Žiaľ to bol strašný krám, hlavne prevodovka mala talent draho sa rozbiť, zatekalo rovno do elektroniky a celkovo to nestálo za nič čo sa týka údržby. Druhá generácia ten automat vyladila do neproblematického stavu a aj dnes to ide použiť ako auto, len design už nie je taký úlet.

ja
jazet
29. listopadu 2022, 12:28
0

Co tohle? Je to teda nemec, ale kdyby k tomu dal plnou nádrž a zimaky, tak by to za ty prachy šlo :)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/182841767

reagovat
kotzitzaq
29. listopadu 2022, 13:25
1

Berlingo - sice to není úplně malé auto, ale je to Citroen, převeze hromadu dílů na ostatní Citroeny a když bude hledat, tak se najde také stahovací plátěná střecha (a s ohledem na její těsnost po letech provozu koupí auto a bazén v jednom). Navíc v této cenové hladině to bude vyžilá mula, kterou si nezamiluje asi ani Jarda.

reagovat
beastar
29. listopadu 2022, 17:28
0

Přiznávám že z předložených nabídek určitě láska k vozu nehrozí ani v jednom případě. Zvolený směr čím levnější a menší tím líp. To mi přijde v pohodě. A nebo může jít cestou koupit něco, co opravdu nemá rád. Takhle sem kupoval Infiniti. Jakože fakt se mi to nelíbilo, ale za ty prachy.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/daewoo/lanos/17329724

Stylovka, mrtvá značka, elektrická okna a skutečně i kdyby to nekdo zapálil.. ještě bych si šel opéct s ním buřty..

reagovat
ge
geralt
30. listopadu 2022, 19:18
0

Panda ano, ale ta další, typ 169.

reagovat
Jenda_K
05. prosince 2022, 17:44
0

taky možný adept:
https://auto.bazos.cz/inzerat/160031069/kia-rio-15-71kw-klima-benzin-manual-71-kw.php

asi by také nebyla po něm žádná nostalgie

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L 1978
Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L

1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem