načítám data...

2011 Top 5: EPIC FAIL

S koncem týdne tady máme i konec bilančních článků. Zatím jsme pouze chválili, teď ovšem přichází čas pranýřování!  Pět největších epic FAIL roku 2011 podle autíčkáře pěkně...

Zobrazit galerii

S koncem týdne tady máme i konec bilančních článků. Zatím jsme pouze chválili, teď ovšem přichází čas pranýřování!  Pět největších epic FAIL roku 2011 podle autíčkáře pěkně pohromadě. Jsme zvědaví, za co dostanem za uši tentokrát…

Klinická smrt atmosférických R6 v BMWprotože jejich vyřazení z nabídky přesně vystihuje úpadek této automobilky

Pokud si chcete koupit nové BMW s atmosferickým řadovým šestiválcem, motorem, který svým charakterem, řezavým zvukem, výkony a výdrží proslavil celou mnichovskou značku, máte pravděpodobně poslední šanci. BMW 530i F10 s třílitrem o výkonu 272 koní se totiž pravděpodobně brzy odebere do vačkového nebe. Klinická smrt nenafoukaného řadového šestiválce je však fakticky záležitostí roku 2011, kdy tento motor vypadl z nabídky většiny modelů včetně mírně sportovního roadsteru Z4. Nahradil jej čtyřválcový dvoulitr s turbem, který má zhruba stejně charakterní projev jako pračka Tatramat.

Z výrobce vyhlášených benzinových motorů se tak stává naftová automobilka, jelikož pouze motory spalující to odporné smradlavé palivo patří u mnichovských ke světové špičce. BMW, které sice stálo u rozmachu turbem přeplňovaných motorů (jen si vzpomeňte na 2002 Turbo či 745i E23), ale následně preferovalo jen atmosferické plnění umocňující řidičský zážitek, se tak nadále odklání od výroby aut, se kterými je radost jezdit. Novější modely jsou sice rychlejší, ale také podstatně nudnější a řidičsky méně odměňující. Bohužel, trh určuje krok…

Sbohem BMW, svými turbomotory, tukem, elektrickým posilovačem řízení či programem EfficientDynamic ztrácíš své pravověrné fanoušky. A ty, atmosferická řadová "šestko", odpočívej v pokoji, snad se někdy vrátíš.

Ondra

NYC Taxi od Nissanu – protože krabice od bot není fotogenická

Jsou asi jen dvě města na světě, kde se taxíky nejen fotí, ale dokonce i tisknou na plakáty. Londýn a New York. A zatímco v Londýně si svých tradičních dopravních prostředků váží a dbají na to, aby vypadaly stále stejně, ať už jde o mírně zmodernizovanou verzi prastarých taxíků, nebo zcela nový, futuristický a přitom tradiční Doubledecker, v New Yorku se rozhodli na to jít trochu jinak. Když minulý rok na podzim skončila výroba Fordů Crown Victoria, posledního z tradičních amerických fullsize sedanů s rámovou konstrukcí, které se staly typickými vozy policie a taxikářů, vypsala radnice prostě výběrové řízení na nový městský taxík. Hlavními požadavky byl vnitřní prostor, přístupnost pro vozíčkáře, malé rozměry a ekologie. Ani slovo o stylu nebo odkazu na historii.

Takže se do finále dostaly dvě dodávky (Ford Transit Connect a Nissan NV-200), a turecký speciálně vyvinutý taxík Karsan V1. Ač by jeho turecký původ šel mnohým proti srsti, byl Karsan z této trojice alespoň nejvíce originální. Ale nakonec zvítězila dodávka od Nissanu. Úplně stejná, jakou můžete potkat při rozvážení rohlíků, jen žlutá a s kabinou pro cestující vzadu.

Dokážete s představit, že někdo vyfotí na plakát tohle????

BobAsh

Smrt Saabu - protože i když poslední pravý Saab vyjel z výrobní linky před víc než 20 lety, byla to jedna z mála značek s opravdovým charakterem

Když se pořádně zadíváme do historie Saabu, možná trochu s překvapením zjistíme, že tahle automobilka vlastně ve skutečnosti vyvinula jen jeden jediný opravdu vlastní a pravý model. Ještě než se ke mě probojují hordy fanoušků Saabu, kteří právě nasedají, ozbrojeni vikingskými sekyrami, do svých Viggenů a 9-5, zkusím vám to vysvětlit. Prvním sériovým modelem byla dvoutaktní 92, která ale nezapře velmi silnou inspiraci kompaktním DKW F9. Následující 96 byla jen její modernizovanou verzí, později doplněnou o vidlicový čtyřválec od Fordu. Tím jediným "pravým" modelem byl následující Saab – legendární 99, která se mimo jiné stala jedním z prvních sériových vozů s turbodmychadlem a započala a ní i nejslavnější éra severské značky. Následující 900 byla v podstatě jen faceliftem původní 99 a je vlastně ztělesněním všeho, co tato značka představovala – drobné podivnůstky jako řazení na podlaze, palubní deska inspirovaná letadly, přeplňované čtyřválce a přední náhon, populární kabriolety… Jenomže s blížícím se koncem osmdesátých let začalo být jasné, že stejně jako tolik jiných značek, ani Saab nemůže žít ze staré slávy. A protože na samostatný vývoj nového modelu nestačily prostředky, dali se Švédové dohromady s Italy a vznikla čtyřčata Fiat Croma, Lancia Thema, Alfa 164 a Saab 9000.

Ale ani společný vývoj Saabu nepomohl k prosperitě a tak byla celá automobilka brzy na prodej – bohužel do rukou koncernu General Motors, který nikdy nebyl zrovna proslavený schopností zvládat řízení jiných než amerických automobilek. I tak se ale podařilo zmírající automobilku oživit a v podobě zombie, s čím dál menším úspěchem skrývající koncernovou techniku za zdání skutečně vlastních vozů, udržovat při životě další dvě desetiletí. Obnovená 900, postavená na platformě Opelu Vectra, alespoň jako Saab vypadala a používala vlastní motory, stejně jako následující 9-3 a 9-5, i když v nich se začalo objevovat stále více prvků ze sesterských Opelů, individualita postupně mizela a navíc úbytek zákazníků znamenal také nedostatek peněz na vývoj, takže například 9-3 jezdila na prastaré platformě GMT2900 až do samého konce.

Ale skutečný konec přišel ve chvíli, kdy se GM pod značkou Saabu pokusilo prodávat model 9-2X, alias převlečenou Imprezu kombi, a ještě hůře, vstoupit do kategorie SUV s modelem 9-7X, založeným na rámovém SUV Chevrolet Trailblazer. Zbrusu nová 9-5 už tak byla jen výkřikem do tmy, sice zajímavým na pohled, ale neschopným přesvědčit ke koupi kohokoliv, kdo zrovna netoužil po vlastnictví Saabu.

Mohli bychom tedy říct, že konec Saabu je po dlouhém a těžkém umírání v podstatě výhrou. Ale skutečného charakteru, byť plného chyb a předem odsouzeného k neúspěchu, je v dnešním světě tak málo, že konec jakékoliv automobilky, která se jím mohla pyšnit, je opravdový FAIL.

BobAsh

Umělé zvukyprotože nečucháme k umělým květinám, nejíme umělé ovoce a umělá prsa nás taky zrovna neberou

Je opravdu takový problém naladit 4,4 litrový osmiválec tak, aby zněl zajímavě? To první mě napadlo při zmínce o zvláštní pomůcce pro navodění závodní atmosféry v dvoutunovém BMW M5. V tomhle autě totiž inženýři z divize Motorsport strávili týdny na vytváření perfektního odhlučnění jen aby pak zjistili, že vlastně nejde pořádně slyšet zvuk monstrozní vé osmičky. Tak se rozhodli, že jej budou pouštět do reproduktorů. Sbohem mechanické zvuky. To je jako místo účasti na rockovém koncertu sedět v zákulisí a poslouchat MP3. Ale BMW není jediné, které se snaží podvádět. Podívejte se kupříkladu na Peugeot RC-Z, který díky chytrým klapkám zní zevnitř výborně, zatímco venku kolemjdoucí slyší zvuk ne nepodobný hřebíkům v mixéru. Přitom pánové z Mini dokazují, že tento motor se dá naladit tak, aby zněl perfektně vždy, jak zvenku, tak zevnitř. V roce 2012 si tedy přejeme, ať podobných "falešných" zvuků nepřibývá, je to totiž stejně přirozené, jako party-look Agáty Hanychové.

Ondra


Fiat a Chrysler – protože ze spojení dvou looserů musí být průser. A nebo že by ne?

Obvyklou první reakcí na zprávu o spojení koncernů Fiat a Chrysler byl u většiny lidí buďto hurónský smích, nebo zděšení – čistě v závislosti na míře jejich škodolibosti. A je nutno uznat, že pokud si tu představíte například Fiat Multipla a Chrysler Sebring, je představa výsledku společného vývoje opravdu ale opravdu zábavná.

A když po očku sledujete situaci dál, od neúspěchu uvedení Fiatu 500 na americký trh, přes snahu prodávat Chryslery jako Lancie a Lancie jako Chryslery, doplněnou o vytváření tiskových fotek zkopírováním znáčku na počítači, až po nejnovější hit, kterým je kompaktní Dodge s americkým designem a italskou technikou, musíte nabýt dojmu, že zábava bude pokračovat.

Když si ale poslechnete, co o spojení říká Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat, začne ve vás hlodat myšlenka, že to možná takový průšvih nebude. Co když je spojení Lancie a Chrysleru ve skutečnosti jediný způsob, jak z obou problémových značek udělat jednu funkční? Co když bude americko-italský Dodge Dart následován i italsko-americkou velkou Alfou s americkým osmiválcem? A co když Sergio svoje slova o tom, že si s uváděním modelů na trh raději dají na čas, než aby uvedli na trh další takovou sračku (sic!) jako byla 159, myslí doopravdy vážně?

Rád bych tedy naši sérii novoročních zamyšlení uzavřel tím, že tenhle fail možná nakonec nebude tak hrozný… a třeba se z něj nakonec dokonce podaří vytvořit docela slušnou výhru.

BobAsh

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ha
hazos
07. ledna 2012, 13:59
0

1. šťastně si užívám svoji benzínou R6 od BMW, máte pravdu bude chybět hodně lidem, ale uznávám že mít tam foukačku byl byl štastnej jako blecha.....jenže to už by nebylo ono. A hlavně u těhle atm.R6, málokterej motor umí jezdit tak úžasně úsporně když jedete svižně. Srovnával jsem jednou s 132kw A3 (dvoukolka) a krom toho že je pomalejší, tak jela ten stejnej úsek o 8litrů dřáž.
2. ten taxík je vážně neuvěřitelně ošklivej :-D
3. saab se mi nikdy nelíbil a uznávám že tahle událost mě ani nezklamala
4. tohle jsem asi nějak přehlídl že BMW tohle udělalo, docela jste mě pobavili. Je to ostuda, já bych raděj zakázal všechny ty ekoaktivisty. Vemte si jak s každou další EuroX mizí ryzí zvuk právě těch popisovaných R6. Jsem hrdej za svých min 300gr co2 a nejraději bych aby mi výfuk (pouze kvůli zvuku) vedl přímo k uchu. Nikoho bych neprudil ale sám bych si užil správnej bordel :-D

reagovat
se
sedmicku
07. ledna 2012, 16:36
0

BMW a ztráta atmo r6 mě bere hodně, sám kvůli tomu bmw žeru a už vím, že musím koukat po starších modelech ( který byly u bramboristů stejně uznávanější jak ty novější ) tyhle R6 byly zajímavý od 2,5 litru nahoru, menší motory nebyly špatný, ale nebylo to ani to pravý.

saab mám rád od dětství a i přesto, že si myslím, že mohly být jako zadokolky ještě vytříbenější tak to nemění nic na tom, že v předokolkách byly etalon, motory perfetní, nezničitelný a kvalitní ( ikdyž turbomotory zrovna nevyhledávám ) a severskej styl mi taky sedí...bohužel už pěknou řádku let saab nebyl ten pravej saab

spojení talošů s amíkama není nic neobvyklýho, ale nijak mě to netěší. Konkrétně u alfy přece mají busso, pro mě snad nejskvělejší V6, stačilo by ho trochu přepracovat, vylepšit a vyšperkovat a nemuseli by řešit nějaké tučné americké V8. S příchodem TBi už snad bude mít alfa i konkurence schopný běžný 4válcový motor a podvozky taky přece alfa uměla tak nechápu co se to děje...zbytek koncernu je mi prakticky buřt ( vlastně až na lancii ).

reagovat
Bo
BobAsh
07. ledna 2012, 17:56
0

Jen tak na okraj, Busso se přestalo vyrábět někdy v roce 2005, stávající šestiválce v Alfách jsou původem od General Motors. A americký osmiválce nejsou tučný, i když Hemi není hliníková jako Chevy Small Block, je pořád rozměrově menší než jakejkoliv evropskej osmiválec a i váhově na tom bude podobně... Chevrolet LSx je rozhodně lehčí než evropský osmiválce... Všechno je to tou americkou "zastaralostí", OHV rozvod znamená podstatně menší rozměry...

reagovat
Im
ImolaRot
07. ledna 2012, 20:29
0

Je to ohromná škoda, že BMW šlo "čistě doprdele" - svůj znak vrtule na své M3 E46 pomalu abych kvůli hanbě jejich moderních produktů serval... Ale na druhou stranu co? ....je to jen značka - automobilový svět jde sice všeobecně doprdele, ale stále se najde mnoho skvělých produktů pro každého, že než na výběr nebude nic i pro toho nejspecifického zákazníka, tak si přinejhoršim budu prochcávat gatě v domově důchodců... ... a ještě - opečovávaný kusy, veterání, a náhradní díly furt existujou, tak byť z jednoho úhlu pohledu "smrt" jedné z nejultimativnějších automobilek, ba i třeba částečná retardace produků jiných nemusí vůbec nic znamenat.... ...konec konců auta jsou z jednoho úhlu pohledu třeba naši mazlíčci a nejlepší přátelé, na druhou stranu to jsou beztak jen kusy rezavýho plechu zralý na odplivnutí... tak co... ...vše je relativní ´-)

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 20:31
0

ImolaRot: To každopádně, v tomhle máš taky pravdu :)

reagovat
Va
Vavris
07. ledna 2012, 20:32
0

Já bych jen doplnil, že nejhlavnějším aspektem imho je ta možnost výběru, který tady ještě pořád je. Navzdory všeobecným nářkům stále máme na trhu spoustu zábavných a charakterních aut - až pomine i toto období, bdue to teprv důvod k depresi.... anebo k tomu relativnímu pohledu :D

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 20:45
0

Ano, naštěstí stále žijeme v přívětivé době :)

reagovat
Wh
Whiskeyboy
07. ledna 2012, 21:27
0

Docela offtopic, ale kam dál? Měl jsem Primeru GT a teď mám na kontě asi 40-50 litrů na další auto... Čtyři dveře a alespoň srovnatelná zábava... už si škubu vlasy, helpnul by mi někdo? :D

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 21:31
0

Whiskeyboy: Hmm, sehnat něco adekvátního po Primeře GT, to bude oříšek! Je to sice klasická volba, ale kouknul bych se po BMW 325i E36 sedan, to jako jedno z mála bude splňovat podmínky. Pokud chceš něco oldschool, tak je Alfu Romeo 75.

Nicméně pokud požaduješ spolehlivost, nízké provozní náklady a zábavu stejnou jako u Primery, tak asi budeš muset jít zase do ní, je to výjimečně povedené auto :)

reagovat
Wh
Whiskeyboy
07. ledna 2012, 21:34
0

Bych jí nesměl rozsekat, čest její památce... :( Doteď si škubu vlasy, ale dvakrát do stejný řeky nevkročíš. Ale chtěl bych zas japonce.... :D

reagovat
Bo
BobAsh
07. ledna 2012, 21:39
0

Souhlasím s Ondrou, naprosto nezávisle na něm mě napadla taky E36...

reagovat
Wh
Whiskeyboy
07. ledna 2012, 21:46
0

No ale u nás jsou v hrozným stavu... Jsem fakt zoufalý, napad mě Galant V6, ale nevím, do jaký míry je dobrej a pak Impreza GT a na tu zas zatím nedosáhnu a pak se bojím, aby mě nesežrala.... :)

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 21:47
0

Whiskeyboy: Bohužel v tomhle rozmezí moc na výběr není no :) A čtyřdveřový japonec zábavou srovnatelný s Primerou za tyhle peníze snad ani neexistuje :)

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 21:49
0

Stav je většinou problém no, osobně bych se jel mrknout třeba na tuhle http://www.sportovnivozy.cz/23159-bmw-3-325i-blansko a pak bych prošel kluby, občas se slušná 325i najde

reagovat
Wh
Whiskeyboy
07. ledna 2012, 21:52
0

Jo, dík moc za tip, tahle vypadá opravdu zajímavě, hned mám o chlup lepší náladu.... :)

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 21:58
0

Není zač, rádi pomůžeme :)

reagovat
Wh
Whiskeyboy
07. ledna 2012, 22:18
0

Škoda, že to je '91... to už je starší než já. :D Nicméňe pokud bych sehnal novější tak by ta 325i byla asi supr. :)

reagovat
se
sedmicku
07. ledna 2012, 22:26
0

Fajn je 328i, výkon sice stejnej, ale lepší krouťák a líp posazenej...v reálu to jde prý dost poznat na papíře to není tak výrazný. Nevýhoda zas v pojištění a podobně, ale zkusil bych se někoho zeptat a povozit se v obou verzích. Se starším BMW ( na rozdíl od nového ) snad nejde šlápnout vedle :)

reagovat
On
Ondra
07. ledna 2012, 22:37
0

problém je, že slušná 328i je do 50 tisíc téměř nesehnatelná

reagovat
Ne
Nedy
08. ledna 2012, 17:10
0

Článek otevřel bolestné rány letošního roku. NY taxi mě zase tolik nebere, ale musím uznat, že styl rozhodně nemá.

R6 BMW. Co k tomu dodat. Může mi někdo říct, proč bych si měl cokoliv od této značky koupit (s přihlédnutím, že jejich design není pro mě nic světoborného)?

Saab je opravdu smutný. Před lety jsem měl 900 cupe 2,0T. Bylo fakt hodně rychlé v přímce a design super. Zbytek nic moc nebylo a z těchto důvodů jsem další Saab fakt nemusel. Nicméně i tak je z toho smutno...

O umělém zvuku M5 jsem neměl ani tucha! Blééééé!!!

Osobně bych byl zatím dalek tvrdit, že Fiat + Chrysler je fail. Uvidíme co bude. Megafail to být může, ale taky to může být pořádnej návrat obou. Myslím, že realisticky to půjde říct až tak za tři až pět let...

reagovat
Ha
Haselzde
09. ledna 2012, 11:51
0

K tomu BMW- nechci rikat ze jsi nekolik modelu neosedlal ale zrejme ne dle toho ze nevidis duvod :) Je to uplne jinej zazitek nez s jinyma, je to.....byly to auta pro autare. Kdyz chytnes koleje v 130 rve ti to ruce jak kdyby to nemelo posilovac, v zatackach je limit pretacivosti dost tezko citelnej a velice lehce se prezene, zvuk R6 je nadhernej(imola rot bude jiste souhlasit :-D), motor se slusnym zachazenim za studena vydrzi neskutecnou pilu hroznych km a pritom ani moc nezere oproti jinym, design je otazka vkusu ....a mohl bych dlouho pokracovat.
Ale taky jsou lidi, kteri maji auto opravdu jen z mista A do mista B a je jim charakter auta pri jizde uplne fuk. Takove mam primo i v rodine a nechapave kejvu hlavou jak jim to muze byt jedno a oni nechapave kyvou hlavou zase smerem na me :)

reagovat
Ne
Nedy
10. ledna 2012, 07:33
0

Haselzde: Nevím, jestli si úplně rozumíme. Starší BMW se mi opravdu velmi líbí (i designem), ale hlavně proto, že tuším, že jezdit s nimi je opravdu radost. Když jsem říkal, že nevím, proč si ho koupit, mínil jsem současnou produkci a to co se chystá v nejbližší době. Jinak máš bohužel pravdu. Jezdil už jsem s kde čím, ale BMW, se mi zatím vyhýbalo (teda až na drobné popojížďky, kdy člověk nezjistí co a jak)...

reagovat
Jo
Jonathan Black
05. prosince 2012, 00:50
0

Ten BMW motor...S70/2 V12
-6,1l
-620hp
Nic takovèho užasi neuvidìme....F**k

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem