načítám data...

Autobusové pruhy v Praze se pro řidiče uzavřou na celý den. Končí časové omezení.

Většina vyhrazených autobusových pruhů byla pro řidiče obyčejných aut uzavřená jen v časech dopravní špičky. To se ale brzy změní.

zobrazit celou galeriiNovinky: Autobusové pruhy v Praze se pro řidiče uzavřou na celý den. Končí časové omezení.

Na úřední desce magistrátu se krátce objevil návrh, ve kterém skupina “dopravních expertů” navrhuje zrušení časového omezení vyhrazených autobusových pruhů na území Prahy. To v praxi znamená, že zpod cedulí označujících vyhrazené pruhy zmizí dodatková tabulka s časovým omezením a vjezd do těchto míst bude trestný třeba i ve tři hodiny v noci. Tento krok nemá pravděpodobně žádné logické opodstatnění, tudíž se v návrhu odůvodňuje tím, že současný stav je nepřehledný a matoucí pro chodce a cyklisty. A vůbec všechny. 

Argumentace je zkrátka vystavěna stylem “aby tam něco bylo”, čehož si všimne asi každý, komu se návrh dostane do ruky. Toho si jsou pravděpodobně vědomi i na odboru dopravy a proto tento návrh shodou okolností, ó jaká to nešťastná náhoda, na úřední desce nelze otevřít, stránky vracejí chybu. To je poměrně častá taktika magistrátu, jak zabránit drzým občanům v připomínkování a rozporování různých návrhů. Naneštěstí pro tým pana Koleruse ale zůstává kopie návrhu uložená třeba zde, takže si jí můžete v klidu prohlédnout a potěšit se pohledem na to, čím se zabývají pražští radní a na co jsou vykládány prostředky z rozpočtu.

Jaký je tedy reálný důvod odstranění dodatkových tabulek? Je to vcelku jednoduché – kamery. Respektive plánovaná instalace kamerových bran nad tyto pruhy. Magistrát se do budoucna chystá nasadit automatizovaný systém pokutování řidičů užívajících bus pruhy a tímto krokem se zásadně zvýší výnosy z pokut. Je to tedy opět klasický magistrátní přístup “uděláme to naschvál horší, abychom vybrali víc peněz”. 

Připomínky k tomuto paskvilu můžou občané podávat do 6.9.2020, ovšem na základě mých předchozích zkušeností s rozporováním některých dopravních nesmyslů se obávám, že je to zhruba stejně platné, jako kdybyste své podněty házeli jako vzkazy v lahvích do Vltavy. Pamatujete si ještě, jak největší dopravní problém metropole byla Krnáčové souběžná oprava ulic na Žižkově? To byly zlaté časy, co…

O problematice jako první infromoval server zdopravy.cz

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Marek
24. srpna 2020, 14:14
1

Nikdy jsem nepochopil, proč tam třeba nedovolí motorky do těch pruhů.

reagovat
J.K.
24. srpna 2020, 14:31
3

Chápu naštvání autora článku z další nekoncepční změny nařízení, ale mně je asi jedno, zda mohu ten "pruh navíc" využívat v době, kdy není provoz. To ho nepotřebuji. Vážně mě neštve, že ve tři ráno mohu místo jednoho prázdného pruhu využívat prázdné pruhy dva.

Co mě sere, je to zvýhodnění TAXI spolu s autobusy. To je jako proč? Protože pokud pojedu na letiště taxíkem, tak jsem něco víc, než pokud mě poveze manželka? Nebo pan taxikář je něco víc než ostatní řidiči? To mi fakt hlava nebere.

Ať jsou spolu s autobusy zvýhodněna třeba auta, která jsou obsazena čtyřmi cestujícími. To by mi smysl dávalo. Zvýhodnění TAXI vnímám jen jako pozůstatek devadesátkových mafiánských praktik nazývaných taxikářská lobby. Praha už dávno nepatří taxikářům. Nebo ano?

reagovat
Jakub Pospíšil
24. srpna 2020, 14:55
1

Nejde mi ani tak o nekoncepční změnu (i když - pokud v sedm večer pojede v "neautobusovém" pruhu bagr, tak ho oficiálně nesmím přes buspruh předjet), ale spíš o to, jak je to nepokrytě jen snaha o to vybrat víc peněz na pokutách.

Pochtli
24. srpna 2020, 15:49
0

Po každé takové prasárně si gratuluju, že jsem se nerozhodl žít v Praze či v jejím blízkém okolí.

Pochtli
24. srpna 2020, 15:52
0

Grr, to mělo být samostatně..

J.K.: A to se zároveň jedná o změnu na „TAXI SE STŘEŠNÍ SVÍTILNOU A ZÁKAZNÍKEM“. Na druhou stranu by mě zajímalo, jak budou řešit, jestli taxikář někoho vzadu vezl nebo ne (taxametr?), na kameře bude vidět kulový.

Jakub Pospíšil
24. srpna 2020, 16:00
2

Já se teď stěhuji pryč a hlavním důvodem jsou přesně tyto klacky pod nohy. Žije se mi tu bohužel čím dál hůř. Není to jen o dopravě, ale i dalších věcech. Někdy o tom sepíšu blog.

Ju
Junior
24. srpna 2020, 17:09
3

Jakub: V tom minulém postu o mladých cool debílcích, co jsou v Praze akorát na kafíčka, jsi měl strašlivou pravdu.
Já se teď odstěhoval z centra na okraj a nemůžu se dočkat dne, kdy otevřu katalog typizovaných rodinných domků a potáhnu dopíči úplně. Nedá se tu žít, aktivně mě to sere. Fakt že jo.

GanGreen
24. srpna 2020, 15:33
4

Však oni vás s těma škodlivejma autama z Prahy jednou dostanou... jen počkejte, za pár let bude vyhrazenej pruh i pro auta na baterky :)))

reagovat
Vojta
24. srpna 2020, 17:24
8

Já spíš čekám vyhrazený pruh pro vyhrazený pruh.

GanGreen
25. srpna 2020, 12:51
0

A v tom vyhrazeným pruhu ve vyhrazeným pruhu bude jezdit duhově pruhovaná LGBT sekta...

Csaba
26. srpna 2020, 18:45
0

Na kolech, pochopitelně :)

ransom
24. srpna 2020, 18:14
6

Když už máte na to, abyste v tý hnusný Praze bydleli, kupte si prostě autobus.

reagovat
Fa
Fandatik
24. srpna 2020, 19:17
1

Geniální nápad (palec hore), škoda že se značka DZ IP 20a vztahuje jen na MHD a linkové busy. Ale dát si na střechu osobáku označení Taxi by už bylo schůdné.

Sa
Sato
25. srpna 2020, 00:17
0

V Brne máme taký jeden bus pruh (bez časového obmedzenia), ktorý sa po pár sto metroch mení na odbočovací, všetci chcú ísť samozrejme rovno a ja som akurát tam vždy potreboval odbočiť, takže som mal na výber, 5-10 min sediet v zápche alebo ísť bus pruhom. Platil som len raz 5kilo, takže celkovo úspešná bilancia. Už tou trasou chodím len výnimočne, ale už ani tie zápchy tam nie sú čo bývali. https://www.google.com/maps/@49.183526,16.6084599,3a,75y,103.88h,73.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKc_DbOghyHK6Kp22NjdXjQ!2e0!7i16384!8i8192

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem