načítám data...

Autíčkářův týden: Opel Astra kombi, Renault Austral a Suzuki Jimny s pěti dveřmi

Kam se poděl Renault Kadjar? Kolik chalupářů se vejde do kufru nové Astry Sports Tourer? A kdo si koupí Jimny?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Přinášíme pár novinek, které stojí za pozornost. I když ne všechny nás tentokrát potěšily…

Renault Austral: proč zavrhl jméno svého předchůdce?

Na první pohled další z dlouhé řady crossoverů je pro Renault důležitým modelem, neboť má značce pomoci opět dobýt segment C-SUV. Na včerejší novinářské prezentaci jsem měla možnost se s ním seznámit trochu blíž a samozřejmě došlo i na otázky klíčového významu. Například proč se novinka nehlásí k odkazu svého předchůdce Kadjaru a maskuje se pod úplně novým jménem. Zástupci automobilky skutečnost vysvětlují tím, že jde o zcela nové auto – má novou platformu i nové motory, zkrátka jde o zcela nové auto. My ale víme svoje a naprosto chápeme, že s přezdívkami, jichž se modelu Kadjar dostávalo, se společenský status buduje jen těžko. Naopak jméno Austral (jestli vás napadají nějaké vtipné přezdívky, napište nám je do komentářů) má symbolizovat nové objevy, neprobádaná území a propojení staré a nové éry. 

Co tedy Austral přináší nového a neprobádaného? Především je to platforma CMF-CD, která se má stát do budoucna jednotným základem pro větší SUV značky. Pak tu máme nový full hybridní motor s výkonem 200 koní a papírovou spotřebou 4,6 litru benzínu (ten se ovšem u českých prodejců objeví až během podzimu). Asistenčních systémů má Austral 32, tedy nejvíc ze všech modelů značky. Z mého pohledu příjemnou novinkou je aplikace Waze intergrovaná přímo v palubním systému. Ten jinak používá kompletní technologii Google včetně map a dalších aplikací, ve stojícím autě tak můžete sledovat třeba Youtube. 

Prozatím jsem měla možnost projet se s mildhybridní čtyřválcovou třináctistovkou s výkonem 160 koní, která k autu celkem sedí, jen to pružné zrychlení v dálničních rychlostech by mohlo být lepší. Nevadila mi ani převodovka CVT, která díky docela dobře nastaveným virtuálním stupňům nehučí jako vysavač. Když přidám komfortně naladěný podvozek, bude Austral pro rodinné cestování jistě příjemným společníkem.

Na autě jsem si mohla prohlédnout i úplně novou výbavovou verzi Esprit Alpine s matným šedým lakem, černými doplňky a plaketkami, která vypadá moc pěkně. Uvnitř je na auto s délkou 4,5 metru překvapivě dost místa a pocit velkého prostoru dodává i parádní panoramatické střešní okno. Zadní sedačky se navíc dají posunovat o 16 centimetrů dopředu a dozadu podle toho, jestli chcete víc místa v kabině, nebo v kufru. 

V interiéru mě zaujala ještě jedna originální věc – posuvná opěrka na středové konzoli, se kterou můžete jezdit tam a zpátky, když nevíte, co s pravou rukou, nebo si o ni opřít zápěstí, když chcete ťukat do displeje (takový byl, počítám, původní záměr). Trochu blbé je, že řazení se tím pádem přestěhovalo na páčku pod volantem, a to na pravou stranu, kde se teď nacházejí páčky celkem tři. Uživatelskou přívětivost tohoto řešení ale zhodnotíme až v regulérním testu. 

Austral se u nás bude prodávat v cenovém rozpětí 770 – 955 tisíc a možná vás bude zajímat, že s verzí 4x4 se pro tento model nepočítá. 

Opel přináší klasické kombi – Astru Sports Tourer

V případě, že esúvéčka neoblibujete, mám pro vás i novinku takříkajíc klasickou. Auto s výškou 148 centimetrů je už dneska skoro exotika a dokonce si do něj můžete objednat naftový motor! Ten se dá sice zkombinovat jen s automatickou převodovkou – to už byste, holenkové, chtěli moc -, přesto jde o milou a stále řidčeji dostupnou možnost. Českým chalupářům by se mohla zamlouvat, zejména vezmeme-li v potaz, že kufr nabízí pěkných 608 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1634. Pro příznivce benzínu bude k dispozici tříválcová jedna-dvojka vyladěná na 110 nebo 130 koní, pro nadšence do elektřiny i plug-in hybridní pohonné ústrojí. Plně elektrická verze přijede koncem roku.  

Vzhledem k tomu, jak  příjemně jezdí hatchback, máme dobrý důvod těšit se na klasický týdenní test, zvlášť když si připomeneme povedené sedačky a fakt, že Opel stále nevyměnil staré dobré čudlíky za dotykové alternativy. Je hezké vidět, že si Opel i jakožto příslušník konglomerátu Stellantis zachovává svou osobitou tvář. Ohromně mu fandím!

Prozatím vám můžu prozradit aspoň pár čísel z ceníku. Základní verze s výbavou Edition startuje na na částce 599 990 Kč, střední Elegance na 659 990 Kč) a nejvyšší GS na 699 990 Kč. Už v základu ale Astra nabídne výbavu, za jakou se nebudete muset stydět, třeba litá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat, automatickou klimu, desetipalcový multimediální displej a rádio s šesti reproduktory, multifunkční volant, čtení dopravních značek nebo automatické přepínání dálkových světel. Auto podobné velikosti můžete pořídit i levněji, například u korejského Hyundaie či Kii, ale leckteré výbavové prvky budete muset oželet. 

Pětidveřové Suzuki Jimny bude! Aly vy si ho nekoupíte…

Větší, praktičtější, stále stejně skvělé v terénu a v Evropě zcela nedostupné – takové je nové Suzuki Jimny s pětidveřovou karoserií. Spekulovalo se o něm snad už od chvíle, kdy se objevila čtvrtá generace v nepřehlédnutelném zelenožlutém odstínu, a teď ho indická odnož automobilky Maruti Suzuki konečně představila na autosalonu Auto Expo v indickém Dilí. Vypadá přesně tak super, jak jsme si ho představovali, jenže… V Evropě si kvůli emisím můžeme leda trhnout nohou. Neděkujeme! Už původní třídveřová verze byla po dvou letech stažena z evropských prodejů, neboť emisní výpalné bylo pro Suzuki zkrátka neúnosné. Jako cena útěchy zbyla užitková varianta N1, i ta se však brzy stala nesehnatelným artiklem.

Na co se tedy nemůžeme těšit? Pětidveřové Jimny je designově víceméně totožné jako jeho kratší sourozenec, ale délka 3985 mm dává tušit celkem příjemný vnitřní prostor, vhodný i pro nehobity. Kufr pak podle výrobce nabídne celých 208 litrů! Na pohonném ústrojí se mnoho nezměnilo – stále jde o benzinovou patnáctistovku s výkonem 102 koní - naložené auto bude tedy o něco línější. Všichni však víme, že přednosti Jimnyho leží úplně jinde. Například se dobře vyprošťuje, když s ním zapadnete – nic, co by nezvládlo pár silných chlapů. 

Pokud tedy bydlíte v Indii, Austrálii, Africe nebo Jižní Americe, hybaj nakupovat, než zase dojdou!





 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Be
Beran
26. ledna 2023, 07:14
4

Davat kombikum nalepku "auto pro chalupare" je podle me spatne. Vytvari to narativ, ze cool rodinny vuz je SUV a kombik je neco podradneho.

reagovat
vojtacz
26. ledna 2023, 08:11
1

Navíc kombík mi prostě pořád přijde hezčí než SUV. A jako rodinný auto je to prostě lepší. Zkus se s malýma dětma sbalit na dovolenou do SUV..

Daniel Borský
26. ledna 2023, 09:40
2

To jsem zkusil letos v létě a musím říct, že jsem se do SUV sbalil stejně bezproblémově, jako bych se sbalil do kombíku. Čtrnáctidenní dovolená, dvě malé děti a úplně v pohodě to pobralo i SUV

Opelfahrt
26. ledna 2023, 09:42
2

Že kombík budou chtít chalupáři, se v české motoristické novinařině používá už dlouhé roky, snad od Felicie kombi. Čili nejdřív byli chalupáři (a orchestrion), potom dlouho nic, pak sem tam nějaká ta Lada 2102, pak přišly 90. léta a teprve začal příval kombíků, čeští automobiloví novináři se toho chytli a SUV je až nakonec.

beastar
26. ledna 2023, 10:09
1

Hale asi takhle kombík a jeho pořízení představuje cool volbu v ČR už roky. Je to taková národní tradice. V ČR a v Holandsku:) Na východ od vás ale i třeba ve Španělsku se kombík bere trochu jako ne moc cool volba. Někde dokonce podvědomě dopadneš do kategorie dělník či řemeslník. Takže buďte rádi za chalupáře...

Jo a do SUV se zbalís úplně v pohodě. Ono totiž záleží do jakého. Třeba moje Glc je docela malý ale rozhodně ne menší než Astra v kombíku. A to nemluvím třeba o Q8. Tam si sebou kromě dětí sbališ ještě kombík do kufru.

vojtacz
26. ledna 2023, 10:24
0

V tom případě jsem asi žil v omylu a popravdě nemám moc s čím srovnávat. Třeba u Karoqu mi kufr fakt nepřijde nějak obří, v porovnání třeba s Fabií, která je podstatně menší auto.

af
afro-r1
26. ledna 2023, 10:47
5

On je i takovy zazity narativ, ze na dovolenou s dvemi detmi je potreba narvat Multivan az po strechu...

beastar
26. ledna 2023, 11:08
0

Já nepopírám že s dětmi se to prostě dělá hůř. Já teda děti nemám. Zase máme dva obří pejsky co váží dohromady osmdesát kilo. Taky mají na delší pobyt hračky a pelechy. Plus občas vezeš nějaký volnočasový věci. Jak sem psal Glc se bere jako malý SUV. Má 550 litrů... Opravdu to stačí. S tím že céčko v kombi stejně jako Octavia má 490l. A když sem měl GL ta měla 680 a po sklopení sedadel asi 2000. To už bylo na stěhování bytů. Po pravdě jediný co má asi kombík občas lepší. Nakládací hrana. Zase SUV mívá lépe řešené otevírání toho kufru. Prostě když vezmeš srovnání spravedlivě své k svému. SUV většinou vyhraje v prostoru. Dnešní auta z poslední dekády řekněme.

Viola Procházková
26. ledna 2023, 11:26
0

Chalupář v kombíků je prostě fousatá novinářská replika. Samozřejmě nemyslím nikoho z vás osobně, to bych si nedovolila :)

ro
rock
26. ledna 2023, 15:55
1

Navíc teda vlastnictví letního/zimního sídla (=chalupy) by mohl být vlastně statusový symbol a tedy chalupář je v takovém kontextu v podstatě kompliment :-)

Be
Beran
26. ledna 2023, 16:59
0

Viola: je to fousata replika, ale Autíčkář neni mainstreamove medium. Kultivujete svym pristupem k testum autozurnalistiku, tak proc nekultivovat i verejny prostor oprostenim se od stereotypu.

Obecne: SUV i kombik maji sve vyuziti a misto na trhu. Ale automobilky chrli nafouknute obludy, protoze je zakaznici prevazne chteji jako statusovy symbol. A to je skoda, protoze to zabiji pestrost na silnicich.

Vapno92
26. ledna 2023, 12:07
0

Písal som už aj do komentára na RNEWS.cz ale nedá mi, skade Renault berie tú DRZOSŤ na svet v roku 2023 priviezť auto ktoré má spaľovací motor? :)

reagovat
beastar
26. ledna 2023, 12:15
0

Možná zjistili že elektromobily jim nejdou a dělají je teď všichni;D

Opelfahrt
26. ledna 2023, 14:47
0

Musí jim stačit ZOE, voe :-)

Vlastně mají ještě elektroMegan

af
afro-r1
26. ledna 2023, 15:12
-1

Vapno92:
Jake auto ti prijde optimalni na prodej treba v takovem Polsku?

Wiki: "V Polsku je 90 % elektrické energie vyráběno v tepelných elektrárnách, v nichž je zdrojem energie až na výjimky uhlí. Palivem v těchto elektrárních je z 60 % černé uhlí a z 38 % hnědé uhlí."

Vapno92
26. ledna 2023, 15:27
0

Tak on to bol sarkazmus, ja som Renaulťák a dosť ma mrzí, kde tá značka skočila. Na výber jeden motor a to je všetko. Ešte aj tá pojebaná škodovka vie (snáď?) dodnes ponúknuť dvojlitrový diesel, ak ho chcete...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat 128 Sport Coupé 1100 L 1973
Fiat 128 Sport Coupé 1100 L

1973 rok výroby
65 koní výkon
1 116 ccm objem

Renault Scénic Nová STK,po servise,klima, 2001
Renault Scénic Nová STK,po servise,klima,

2001 rok výroby
93 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem