načítám data...

Autíčkář se ptá: Jak postavit dokonalé auto?

Automobilový svět je plný kompromisů. Jaké by to asi bylo, kdybychom si mohli postavit auto přesně podle svého gusta?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Otevřeně přiznávám, že jsem automobilový hnidopich. Nic mi není dost dobré a u sebelepšího auta mě dřív nebo později, začne něco rozčilovat. Někdy je to samotný motor, jindy nepovedená ergonomie interiéru, špatně nastavený podvozek či jiná taková ,malichernost'. Každá automobilka má své vrtochy, které mi pijí krev. Jak tohle vyřešit? V reálném světě musíme žít s kompromisy a musíme se přizpůsobit. Pojďme se ale na chvilku zasnít. Představte si, že bychom měli možnost sestavit si své auto z jednotlivých komponentů, podobně jako si můžeme postavit osobní počítač. Využít jen takové díly, od jednotlivých výrobců, které nám vyhovují. Jak byste s takovou nabídkou naložili? Já mám poměrně jasno. 

Jako první přichází na řadu design. Vzhled je prvotní vjem, který máme při představení nového modelu. Často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu konkrétního autu. Existují studie, které tvrdí že osmdesát procent lidí se rozhoduje pro koupi vozu čistě podle vzhledu. To znamená, že design musí být líbivý a pokud možno snadno uchopitelný. Já osobně mám slabost pro dynamické a zároveň jednoduché s tvary, s nádechem nenucené elegance. Rozhodně nechci nic nudného a fádního. Asi tušíte, že design karoserie nebudu hledat v Německu, které je synonymem pro ztělesnění nudy. Avantgardní tvary, které často vídáme v zemi galského kohouta, také nejsou to pravé ořechové pro mé oči. Ve slunné Itálii jsou už rozhodně zajímavější možnosti. Nová Giulia je krásná a podobně nadané designéry zaměstnává také Maserati. Já bych ovšem volil jinak.  Zavolal bych Ianu Callumovi do Jaguaru, aby mi poslal karoserii nového XE. To by byl ideální základ pro mé dokonalé auto. 

Vnější design bych měl, ale co interiér? To je velmi složitá otázka. Vybrat něco na pohled krásného, ale s pochybnou ergonomií, nebo se mám držet víc při zdi a klást důraz na praktickou stránku věci? Samozřejmě chci interiér z kvalitních, prémiových materiálů. Protože interiér je část automobilu se kterou přicházím do osobního kontaktu nejvíc, chci aby se mi v něm žilo dobře. V téhle oblasti asi vyhrává ta racionálnější část mé osobnosti a proto upřednostním funkci nad formou. Můj pohled tak míří do Ingolstadtu. Jejich vnitřky jsou prakticky vždy velmi povedené. Dokonale sestavené, z kvalitních materiálů a příkladnou ergonomií, byť trochu nudné. Nepotřebuju koukat na deset LCD displejů, stačí mi jeden přehledný infotainment, ideálně takový, který se dá v případě potřeby schovat. Myslím, že takový interiér z Audi A8 by mé požadavky splnil do puntíku. 

Neméně důležitou častí auta je podvozek. Dlouho jsem přemýšlel od koho jej vzít. Chci něco hravého, co mě bude bavit pokaždé když sednu do auta. Chci se těšit na každou cestu. Zároveň jsem si vědom kvality našich cest, a proto bych rád něco, co ze mě nevytřese duši po vyjetí z garáže. Být to před patnácti lety, bez váhání bych zvolil BMW. Bohužel poslední dobou mi jejich podvozky nevyhovují, jakoby ztratily své kouzlo. Inženýři z Alfy také umí zázraky a především nová Giulia je prý skvělá. Dokud si to však nevyzkouším osobně, nemohu dělat žádné závěry. Proto zvolím někoho, o kom vím, že v této oblasti odvádí skvělou práci. Svěřil bych se do rukou Mazdy. Jejich auta jsou na dnešní dobu neuvěřitelně hravá, a přesto si dokážou uchovat velmi přijatelnou dávku komfortu. Tohle je jasná volba. Pomyslnou třešničkou na dortu by mohlo být vzduchové odpružení. Co vy na to pane Benzi, poslal byste jeden kus Airmaticu do Hirošimy, aby s vaší pomocí vytvořili podvozek snů? 

Srdcem každého auta je motor. Je to také asi největší otazník v mém výběru. Situace naštěstí není tak černá, jak tvrdí někteří zlí jazykové, i v dnešní době najdeme mnoho úžasných a charakterních pohonných jednotek. Jakou však zvolit? Atmosférický, nebo přeplňovaný? Chci racionální čtyřválec, charakterní šestiválec, sametový osmiválec či snad opulentní dvanáctiválec? Těžký výběr, že? Rozhodně musí spalovat benzin, naftu já nerad. Po dlouhém přemýšlení padá moje volba na italský zázrak v podobě přeplňované šestiválcové ,dvadevítky', kterou nalezneme pod kapotou zběsilé čtyřlístkové Giulie. Myslím, že 510 koní bohatě stačí na takové to domácí ježdění. Italové prostě motory umí. A protože jsem člověk pohodlný a najezdím ročně opravdu hodně kilometrů, chtěl bych tento motor spojit s automatickým osmikvaltem od ZF. 

To je pořádný mišmaš, co říkáte? Design od Jaguaru, interiér z Audi, podvozek od Mazdy a motor z Alfy. A to ještě prosím pěkně Lexus, aby mi takové auto sestavil a vyrobil. Jak by taková věc asi fungovala? Myslíte, že by tohle mohlo být ono dokonalé auto bez jediné chyby? Jak byste své auto snů sestavili vy? Diskuzní ring je volný a jenom váš. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

piwel
07. listopadu 2016, 08:22
0

Fiat 124 Abarth s výkonem přes 200 koní (Hondí F20C by bohatě stačila) a digitální palubovkou a nic víc nepotřebuju :D

reagovat
PeterLuk
07. listopadu 2016, 09:17
0

Zaujímavý nápad :D Keďže mám rád klasiku, a nieje mi jasné, či musí ísť o diely z dnes vyrábaných áut, moje auto snov by vyzerali trochu inak.

Poďme nato od podlahy:

Je mi sympatických viacero koncepcí. Ideálne auto pre mňa je fastback, tu nieje o čom diskutovať. Nie veľké GT s dvanásťvalcom (totiž, ono za takým Ferrari 275 GTB asi stojí niekto s podobnými predstavami ako ja, lebo ma fakt nenapadá, čím by sa ešte dalo vylepšiť), ale niečo trochu menšie a menej opulentné.

Celé auto by malo dizajn v štýle 60. rokov. 60. až 70. roky považujem za zlatý vek automobilového dizajnu. Veľa krásnych áut vzniklo ešte skôr, v 50. rokoch a v predvojnovej dobe v štýle Art Deco, mnohé z nich už sú ale trochu vzdialené dnešným autám. Veľa legendárnych áut vzniklo aj neskôr. Ale v 60. a na začiatku 70. rokov vzniklo asi najviac kultovných a legendárnych áut - autá tej doby boli totiž podľa mňa tak akurát na hrane medzi dizajnom a funkciou. Samozrejme, volil by som taliansky dizajn. Konkrétne, buď Ferrari 250 SWB, alebo Abarth 205a Vignale.

Čo sa interiéru týka, chcel by som aby bol pokiaľ možno jednoduchý, kvalitný a decentný. Zkombinoval by som štýl interiérov klasických Ferrari a trochu za inšpiroval Alfou Romeo Giulia SS a prvým Mustangom.

Mám rád koncepciu "všetko vzadu", ale v tomto prípade by som volil klasiku, teda motor vpredu, náhon na zadné.

Podvozkom si niesom istý, dovolím si povedať, že nemám dostatok skúseností, ale mal by byť komfortný, ale zároveň športový. Takže by som volil asi niečo staršie od BMW.

Čo motor? Mám rád zvuk a charakter klasických amerických osemvalcov a tak by som po vzore Carolla Shelbyho namontoval pod kapotu európskeho auta americký osemvalec. Najskôr nejaký klasický Small Block od GM.

Zároveň mám ale rád filozofiu Colina Chapmana, a preto by malo byť auto pokiaľ možno ľahké. Snažil by som sa vytvoriť niečo ako Café Racer medzi autami. Ľahký, malý, ale výkonný.

Bastard? Možno. Ale to bolo predsa aj AC Cobra...

reagovat
Pa
Pavel Janda
07. listopadu 2016, 09:50
0

Tak jelikož jsem ze 100% spokojen s víkendovou vette c4 (aka plastová-rakev, aka batmobil, aka ta-smradlavá-rachotina-do-který-s-tebou-Pavle-nevlezu), rád bych lehce přeskládal komponenty našeho daily car.
Ale protože nejsem ZAS TAK vybíravý, stačily by mi přidat k naší octavii křídla z kouzelného autobusu. :)

reagovat
Radohanno
07. listopadu 2016, 11:16
0

Když to vemu velmi krátce tak LEXUS LFA....Ovšem to je říše snů...
Ale asi tak..Karosérie typu dvoudveřového GT..Délka cca 5metrů..Motor V8 kolem 4,0L třeba s kompresorem ,nepřímým vstřikem a vypínáním válců-aby to málo žralo :-),převodovkou transaxle, Interiér z béžové kůže a kořenového dřeva..Anglický styl..Asi trochu popisuju něco na způsob Astonu nebo Jaguáru...Ale prostornější...nebo LFA pro čtyři...

reagovat
briza
07. listopadu 2016, 12:39
0

Je to jednoduchý. Karoserie z Volva P1800, motor ze žehličky, čili SL R129, konkrétně SL 73 AMG, podvozek z poslední generace Caymana a interiér buď Panamera nebo A6 C4

reagovat
krab
07. listopadu 2016, 14:37
0

Kdybych chtěl postavit něco co by ale narozdíl od námětu v článku postavit v reálu šlo, bylo to asi nyní tohle. Kompletně bych rozebral svojí Z3 Coupe, koupil jednu "dobře havarovanou" M5 E39 na odpis, ale se zdravým motorem a pohoným ústrojím a pak sehnal plánky od Hartge, když tehdy vyrobily jednu jedinou Z3 Coupe 5.0V8. Karoserie by se celá opískovala , vyndal veškerý interiér atd.. a začlo by se ze zástavbou. Motor M5 by zůstal sériový, jen by se zkrátka udělal velký servis na tom co by bylo nutno. Sehnal bych odpovídající diferenciál a kardan + celou výfukovou soustavu a na to bych právě potřeboval ty plánky od Hartge jak to vlastně udělali. Pak už by zbývalo doladit nějakým kouzlem ECU a elektriku aby fungovala. Vůz bych nalakoval do odstínu Dakar Gelb a použil patrně kupodivu ta stejná asymetrická kola, vzadu s límcem co tam mam nyní. Pro 17" to auto bylo designovaný, tak bych to taky tak nechal. Podvozek by se celý zrepasoval z nových dílů + kvalitní Bilstein tlumiče a nějaké funkční dobré brzdy, např. od AP racing. Interiér by dostal nové černé kvalitní koberce, přístrojovou desku bych nechal obšít tmavou alkantarou se žlutým prošíváním, rovněž i původní M paketový volant a řadící páku. Dřevěný dekor na středovém tunelu bych nechal jak je a sedačky pořídil od Recara, nějaké komfortní / závodní + čtyřbodové pásy. Opět v tmavé broušené kůži. No a pak kdyby mi to individuálně homologovaly na bázi toho Hartge funkčního vozu ( ten existuje a je na SPZ ) což by byla další lehčí anabáze bych měl nádhernou Z3 Coupe téměř vlastního návrhu....
Přemejšlim kolik by to asi tak stálo... hmm. díly včetně dárcovské M5 by asi vyšly na ca. mega , protože by tam došlo k dost individualizacím a pokud bych to chtěl mít fakt skvělý, utratil bych hodně na motoru M5 a na nových dílech. Pak práce co bych sám nezvládnul udělat ( to by byla většina toho) + profi lakování atd, schválení do provozu asi možná další půl mega...
takže bych se dostal na docela zajímavou cifru. Na druhou stranu bych měl svoje nové auto podle vlastní představy za cenu možná ani ne zas tak vybaveného nového Caymana. Hmm... to nezní zas tak šíleně, že? No ale to je ta klasická "man maths"

reagovat
Trinom
07. listopadu 2016, 18:06
0

Asi bych šel taky úpravou stávajícího auta. Dokonce jsem si kdysi možnost zástavby ověřoval, vešlo by se to tam. Vzít Scorpio, nahradit 2,3 za 4,6 Intech, přidat kloudnou převodovku, co to snese, posílit brzdy, trošku si pohrát s nápravami a hurá na cesty :)
Se zbytkem jsem zcela spokojen.

Adam
07. listopadu 2016, 21:25
0

Zajmavé, taky mě jako první napadlo něco na bázi M5 E39... Jinak bych mozna sel este cestou S54B32, pri dnesnich technologiich by mela takovejch 410 hp, a to by mi k zivotu stacilo.
Ps. V8 Scorpio bych si taky nechal libit.

beastar
07. listopadu 2016, 14:41
0

Karoserie: Cadillac ELR( S.Fift Avenue)
Motor: 4.0l s poslední GT3 RS ale aby spotřeba byla jako u 1.9 TDI PD tak maximálně 3.6l na počítači ...
Podvozek: Jako poslední speciál Focus WRC
Interiér: z Ghibli (naprosto ujetý název ale pěkně řešené auto a hlavně interiér)

Určitě by to byl výtvor hodný muzea moc si nedovedu představit jak dlouho by trvalo se s tím zabít ale osobní typ je tak 33,3 sekundy když za 3 by to udělalo 100.

reagovat
PeterLuk
07. listopadu 2016, 15:38
0

Ináč je to pomerne zaujímavé, ako sa predstavy jednotlivých ľudí úplne odlišujú :D

reagovat
M P
07. listopadu 2016, 18:30
0

Jakékoli velké, luxusní a pohodlné auto se nemusí stavět. Lincoln Town Car, Toyota Century, Mercedes-Benz S Klasse. Pokud to není dost tiché, vždycky se to dá vystlat dodatečnou zvukovou izolací.
Stavbu okruhového auta mám v hlavě už dlouho. Příhradový rám s ručně dělanou hliníkovou karoserií ve stylu 60 let, odpovídající šestiválec pod kapotou, úzké gumy a žádné aero. Vlastně už to taky existuje, třeba jako Rizk DBR2

reagovat
beastar
09. listopadu 2016, 16:01
0

To trochu působí jako že by to měl být Hot Rod na ten okruh akorát ty 60.léta to tam trochu kazí takže už to vlastně taky dělá kde kdo:)

M P
09. listopadu 2016, 16:09
0

Ne, prave ze vubec ne. Jaguar XKSS. Aston Martin DBR2. Mossuv Mercedes SLR. To jsem mel na mysli:)

http://www.car-revs-daily.com/wp-content/uploads/Hypercar-Heroes-2009-Mercedes-Benz-SLR-McLaren-722-Stirling-Moss-62.jpg

M P
09. listopadu 2016, 16:10
0

Uznavam, mel jsem napsat spis polovina padesatych let, no. To je totiz presne doba techto vozu.

beastar
09. listopadu 2016, 19:28
0

No tak nějak já sem to taky moc dobře nevyhodnotil nejdříve sem psal a až potom popřemýšlel :) Jinak je to vážně vkusné nicméně jako hobby car nedovedu si moc představit v tom ráno jezdit po Praze.

Br
Breakthru
07. listopadu 2016, 19:35
0

Za mě to je Transaxle ve spojení s čtyřválcovým atmo boxerem.Váha do tuny, výkon cca 180-200HP...nízký těžiště a skvěle rozložená hmotnost...
Bohužel nikdo nic takovýho nevyrábí ani nevyrobil...

reagovat
M P
08. listopadu 2016, 06:48
0

To ne, ale Alfa 75 s Bussem je tomu sakra blízko:)

Br
Breakthru
08. listopadu 2016, 17:42
0

Právě 75 je konstrukčně hodně zajmavý auto, co se rozložení hmotnosti týče, a ikdyž je V6 motor s nízkým těžištěm, tak na boxer nemá.A boxer má pro mě takový svý kouzlo...

beastar
09. listopadu 2016, 16:03
0

968 Clubsport by ti možná taky seděl.

Miha
07. listopadu 2016, 20:14
2

Myslím, že takhle by mi to stačilo. K dokonalosti tomu chybí jen lehce zesílené B sloupky a odnímatelné střešní panely :)

reagovat
Adam
07. listopadu 2016, 21:33
0

Pro mě dokonalý auto už existuje, a to BMW M3 E46... Jak sem psal níž, možná bych trochu zvýšil výkon (hlavně nepřeplňovat) a použil dnešní technologie na odlehčení.
Je mi 19 a na pohodli kaslu ;) :D

reagovat
PeterLuk
07. listopadu 2016, 22:30
0

Nie nie. Dokonalé by to bolo, skombinovať skvelú techniku M3 E46 a nadčasový dizajn Alfy Romeo 156! ;)

briza
08. listopadu 2016, 08:01
0

No já teda myslím, že zrovna E46 je nadčasová až,až :)

Adam
08. listopadu 2016, 10:15
0

Právě, E46 je překrásný auto samo o sobě...
Eště mě napadá Diablo SV a Carrera GT. Z čehož plyne, že já si auto stavit nemusim. :D

H_F
09. listopadu 2016, 08:46
0

takze chces rict, ze dokonale auto pro tebe je bmw e46 m3
.
.
.
CSL )

PeterLuk
09. listopadu 2016, 22:36
0

Neviem, na mňa to auto pôsobí, ako prirodzene krásna žena s botoxovými perami a peroxidovými vlasmi :D Dizajn samotný je naozaj vydarený, z profilu to vyzerá super, ale ten predok a zadok mi k tomu vôbec nesedia a psôboia na mňa dosť nemastne neslano. Zvlášť po facelifte.... Nejazdil som s ním, ale teda príde mi to auto dosť preceňované. Ale tak, je pravda, že Taliani majú skvelý dizajn a Nemci techniku... Obvykle. Práve preto by som to skombinoval :D

kr
krytak155
07. listopadu 2016, 23:32
0

Kdyby bylo dle mého, tak volím Alfa Romeo Disco Volante 2012. Design exteriéru i interiéru dle mého, motor Maserati V8 a GTčkový podvozek :)

reagovat
Mi
Mira9
08. listopadu 2016, 20:09
0

Víme, máme, zas tak super pocit to neni, zvykneš si rychle: http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/czech-mazda-rx-8-dc-conversion-88587.html
Jinak Fisker Karma s pohonným agregátem a baterií z Tesly, to by byla paráda ;)

Mi
Mira9
08. listopadu 2016, 20:10
0

To byla odpověď na Cruisera..

cr
cruiser
08. listopadu 2016, 17:57
0

tak panove, co takhle si OPRAVDU postavit svoje auto, je to neskutecnej pocit, je to uplne jiny nez si ho koupit!!!

reagovat
krab
08. listopadu 2016, 21:41
1

To nepochybně. To lze stále s Caterhamem.

Odpověďi na tuhle otázečku k dlouhým zimním večerům mají především tady : Buď u Eagle GB , kde si lze postavit svůj sen a zhmotnit představu ideálního E-Typu a nebo Californský Singer, kde si člověk zhmotní představu o ideálním Porsche 911. Zrovna jsem si na to vzpoměl, na Drivu je nové video :

PeterLuk
09. listopadu 2016, 22:37
0

No a čo potom taký Icon Johnatanna Warda? Stretol som sa s rôznymi názormi, ale Ward mi príde ako neskutočne sympatický týpek. :)

HerrHobler
12. listopadu 2016, 15:03
0

Pro mě je tohle téma vlastně úplně mimo, protože mi je 17 a ještě ani nemám řidičák. Ne tak docela. Jak jsem to tu pročítal, souhlasím s tím, že luxusní pohodlný vehikl se už vyrábí. To netřeba znovuvynalézat.
Ale já bych z nějakého jaksi nehmatatelného důvodu potřeboval Subaru Impreza 22B nebo Hakosuku. Aby se s nima dalo jezdit až mi budu mít dost řidičských zkušeností je opravdu řídit.
Třeba si je jednou budu moct sám postavit, ještě že teď o nich můžu aspoň snít.
(obrázek je moje kreace z webu S-Tuner, určitě stojí za navštívení ;-) )
PS. Co ještě úplně jiného soudku a vynalézt (vysnít) wankela co bude dlouhodobě spolehlivý a nebude velkým nepřítelem zelených mozků?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem