My automobiloví nadšenci zpravidla hledíme na kategorii SUV jako na sektu odpudivých rouhačů. Nejen že svými ohromnými krámy zaclánějí slunci dopadajícímu do otevřených roadsterů, kterými všichni bez výhrady jezdíme, ale ke všemu nás oslňují vysoko umístěnými světlomety a zabírají hned několik parkovacích míst najednou. Tedy toliko teorie. Ve skutečnosti je šílenců využívajících sportovní kabriolety klasické konstrukce i v zimě jen poskrovnu. Většina z majitelů kompaktních hatchbacků neustále svádí boj ‚kam s tím‘ a pozvolné rozmnožování přátel a příbuzenstva dělá vrásky nejednomu řidiči. Někdy je prostě fajn mít pořádný kus oceli, jenž pobere cokoliv si něžná polovička usmyslí a se kterým zvládnete výlet do svodidel, aniž by bylo potřeba objednávat kameníka. A když už v té racionální úvaze o koupi obrovského rodinného vozu budeme, proč to neudělat po vzoru autíčkářů a nepořídit něco zajímavého?
Lincoln Navigator
Začneme zlehka. Tedy pokud je 2,5 tuny detroitské oceli vhodné označit takovým slovem. Osmnáct let staré SUV na bázi proslulé F-Series od Fordu vzniklo jako lépe vybavený bratříček bestselleru Expedition. Po svých pracovitých příbuzných tak zdědil rámový podvozek a příplatkový pohon všech kol. Pro vylepšení komfortu pracovního nástroje byly na zadní nápravu instalovány vzduchové měchy samočinně vyrovnávající výšku podle zatížení. Z dnešního výběru je Lincoln suverénně nejstarší a plastová devadesátá jeho věk prozrazují víc, než nepříliš dynamický design, či balónovité pneumatiky na relativně malých kolech. Má vůbec smysl udržovat při životě zbohatlíka, kterého začíná opouštět i druhá míza? Pokud se na něj přestaneme dívat jako na luxusní SUV, pak se jeden dobrý důvod najde. Inzerovaný kousek má pod kapotou osmiválec řady Triton s 5,4 litry objemu. Ten ze sebe vymáčkne 260 koní výkonu a 495 Nm, což jsou hodnoty více než vhodné pro tahání naložených přívěsů. Obrovitý Lincoln je ochotný utáhnout 3,5 tuny nákladu a pokud najdete kousek s modernější strojovnou inTech, dostanete nádavkem další čtyři metráky. Pokud nutně potřebujete tahat zemědělské náčiní, automobily v různých stádiích rozpadu a nehodláte se smířit s pouze průměrnou dynamikou, je pro vás Navigator výbornou volbou. Tedy za předpokladu, že překousnete opravdu ohavný vnitřek a nutnost tankovat zkapalněný ropný plyn.
Volvo XC90 V8
Popisovat geniálně praktickou XC90 minulé generace snad ani nemá význam. Proto jen krátce uvedu, že se stalo oblíbeným rodinným přepravníkem i takového hnidopicha, jakým je Jeremy Clarkson. Příjemně strohý severský design exteriéru a praktický vnitřek nejčastěji doplňují řadové vznětové pětiválce. Málokdo si dnes vzpomene na vrcholnou motorizaci, dodávanou do smrákavých severských krajin z bývalého východního císařství. Pod kapotu odměřeného Švéda si totiž našel cestu atmosférický osmiválec od Yamahy. Celohliníkový motor s nezvyklým úhlem 60° mezi řadami válců disponuje čtyřmi ventily na válec, objemem 4,4 litru, rozvodem DOHC a především pomocným vyvažovacím hřídelem, který zajišťuje sametový chod. Právě poslední jmenovaný je hlavním důvodem, proč jsou osmiválce na našem trhu téměř nepřítomny. Zapomenutá konstrukční chybka totiž moc ráda páchala neplechu. Pokud majitel včas nereagoval na hrozivé zvuky linoucí se zpod kapoty, uspořádaly ventily důvěrnou schůzku s válcem. A to nikdy nedopadne dobře. Obzvlášť, když pro sundání hlav musíte srdce vozu zcela vyjmout z vozu. Snad právě díky pošpiněné pověsti lze osmiválcovou XC90 pořídit za relativně slušné peníze. A Jak se vyhnout černému scénáři? Zasloužilí majitelé radí následovně: Nikdy se nepokoušejte umýt motorový prostor.
Saab 9-7X
Věděli jste, že i Saab měl svoje SUV? Bylo vyráběno v Americe a vlastně to ani moc nebyl Saab. Pod rádoby skandinávským zevnějškem se krčil zamaskovaný Američan. Platformu totiž poskytl koncern General Motors a evropsky střižená karoserie měla zákazníky na domácím hřišti přesvědčit ke koupi luxusnější verze Chevroletu TrailBlazer. Bohužel byl v době vzniku trh středně velkých SUV natolik napěchován, že největší Saab v něm jen stěží hledal místo. Kontroverzní mix severského stylu a poctivé oceli ze Spojených států měl v nabídce tři motorizace. Nabízený exemplář disponuje osmiválcem small-block o objemu 5,3 litru a výkonu 300 koní. Ten zaměstnává pohon všech čtyř kol takže 2,1 tuny těžký vůz nabízí celkem obstojnou dynamiku i možnost odtáhnout až tři tuny těžký přívěs. Proč tedy po zapomenutém druhu vymřelého rodu toužit? Právě onen nepříznivý osud může za to, že ačkoliv je Saab lépe vybavený než jeho sourozenci na stejné platformě, obvykle stoj citelně méně. Exhibicionisty jistě potěší i fakt, že druhý takový kus na našich silnicích jen stěží potkáte. Za nadšení vašeho mechanika z této zprávy ovšem neručím.
Porsche Cayenne Turbo
Skalní příznivci Stuttgartské značky o něm nemluví, ale Cayenne zkrátka zachránilo značku a umožnilo další generaci legend s dávno překonanou koncepcí. Čím tedy Ohromné SUV získolo své movité zákazníky? Tak především nadutostí podpořenou nejen slavným jménem, ale i nemalými venkovními rozměry. A pak je tu výkon. Základní vidlicové šestiválce příliš možností ohromit okolní provoz neskýtají, avšak osmiválce již bojují jinou ligu. Stejně jako u ikonického kupé, i mastodont disponuje brutální verzí Turbo. První kusy sjely z výroby již v roce 2002 a tak bazarová inzerce přímo přetéká ojetými kusy za lákavě nízkou cenu. Kromě poněkud pochybné pověsti a velice mírně řečeno enormní ceny originálních náhradních dílů však od koupě odrazuje ještě jeden strašák. Světe div se, technologiemi nabitý Němec má potíže se spolehlivostí. Jestliže chtělo Porsche zůstat věrno svému závodnímu odkazu, muselo vyrukovat s armádou pomocníčků, které by udržely téměř pět metrů dlouhý a jeden a tři čtvrtě metru vysoký kolos na silnici i v ostrém tempu.
Bohužel téměř každý z těchto malých zmutovaných trpaslíčků má nějaký vrozený defekt. Tak například brzdy a pneumatiky zvládnou jen zhruba 15 tisíc kilometrů opravdu ostrého tempa. Spoustu zábavy skýtá nepříliš dobře zaizolovaná soustava drátků a řídících jednotek, které jsou vhodně umístěny poblíž chladícího systému a hadiček s kapalinou do ostřikovačů. Bohužel, trpaslíček zodpovědný za elektřinu nejen neumí plavat, ale trpí nehezkým případem hydrofobie a po kratičkém kontaktu se zmíněnou kapalinou zapaluje dům a utíká do lesů. Nepříjemnosti se dějí i v kovářské dílně, tedy v kompresoru, jenž obstarává měchy vzduchového podvozku. Trpaslíček-kovář bohužel trpí nemocí z ozáření, která způsobuje dlouhá období apatie, přerušována krátkými výbuchy hyperaktivity. Bipolární vzduchový podvozek se dlouho tváří, že nic dělat nebude, načež nadšeně praskne. Alespoň, že verze Turbo a V6 platí za ty spolehlivější strojovny a s pravidelným servisem a vhodnými, často měněnými náplněmi mají šanci žít déle než ostatní z pomocníčků. Proč vůbec takovou hromadu nespolehlivé oceli chtít? Tohle SUV je jednoduše perverzní, nehezky návykové a zatraceně rychlé. Způsob jakým je Cayenne schopné držet se asfaltu v těch nejdivočejších rychlostech zcela zbourá vaše představy o odstředivé síle, načež si mastodont stoupne na špičky, uzamkne diferenciály a se zařazenou redukcí objede skrz pole a pár říček kolonu čekajících měšťáků.
Chevrolet Suburban
Pokud chcete mastodonta, Američanům se zkrátka nevyhnete. Když už jsme tedy do bláta svobodné země zabředli, proč nevzít výběr rovnou ztečí? Suburban, tedy ‚příměstník‘ má všeříkající název nejoblíbenějšího dopravního prostředku pro fotbalové mámy, které rozvážejí své ratolesti po kroužcích, nechávají si bělit zuby a prodlužovat odbarvené vlasy než se vrátí do svého překližkového domu, aby doplnily energii volně prodejným aderallem. Tedy alespoň tak nějak si typického kupce Suburbanu představuji. Faktem ovšem zůstává, že humpolácká konstrukce a objemné motory se osvědčily natolik, aby k nákupu přesvědčily i státní bezpečnostní složky policií a armádou počínaje a speciálními složkami konče. Ačkoliv se říká, že FBI si černé Suburbany kupuje kvůli jejich nenápadnosti, mnohem prostší vysvětlení skýtá jejich potenciál k jednoduchým úpravám, blbuvzdorná obsluha i servis a pestrá paleta pohonných jednotek. Kromě možnosti odtáhnout nejméně 3,8 tuny za inzerovaným kouskem, si vždycky můžete nasadit černé obleky a děsit okolí možností, že právě pod jejich zahrádkou čeká ropný vrt na trochu té západní svobody.
Cadillac Escalade
Líbil se vám Lincoln, ale na hromadné vyjížďky na bingo jste příliš mladí? Nemá pro vás Evropa dostatečně robustní konstrukce a motory? Zdá se vám Suburban příliš masový? Cinkáte zlatými řetězy a drhnete rovným kšiltem o nízko zavěšenou stropnici? Nezoufejte, je tu ještě Escalade. Právě Cadillac z přelomu století zažehl boom luxusních SUV a v rozličných videoklipech nadějných muzikantů překonávajících touretteův syndrom si získal obdiv mladých mužů. Pokud však odložíte image vlhkého snu mnoha ozbrojených afroameričanů, pořád vám zůstane pořádná porce auta. V pořadí již třetí generace z roku 2007 nabízí ve standartní výbavě tří-zónovou klimatizaci a jemnou kůži kam až oko dohlédne. Pryč jsou krabicoidní tvary a obecní popelnici připomínající materiály předchůdců. Američané se poučili a na posádku dýchne nefalšovaný luxus i příkladné zpracování. Snad jen display ve střední konzole prozradí skutečný věk vozu. Zajímavý efekt má největší Caddy na své okolí. V Evropě jsou tyto vozy ještě pořád raritou a tak nikoho nenapadne, že nadčasové ostré tvary již mají za sebou deset let. Naštěstí stejně jako vyvoleným ze spojených států, historie ještě ani Cadillacu nesetřela bahno z lakýrek a tak se kdesi v útrobách nabubřelého továrníka tísní svaly venkovského dříče. Escalade ráno odveze koně, v poledne spolkne novou převodovku pro traktor, odpoledne udělá parádu před obchodními partnery a pozdě večer odveze svého pána v nerušeném klidu a pohodlí několik set kilometrů domů. Skutečně způsob, jakým tento gigant polyká kilometry, je neuvěřitelný. Spolehlivost osmiválců od GM a bezproblémový provoz na LPG jsou slušné argumenty, proč zavrhnout problémová prémiová SUV z Evropy a dopřát si trochu toho ‚bling‘.
Audi Q7 V12
Jak mě napadlo psát o mastodontech z rodu SUV? Zaslechl jsem onehdá oblíbené hospodské moudro ‚TDi přece nežere‘. Chvilku jsem si pohrával s myšlenkou nadávat na Touareg ve své vrcholné naftové (a vrcholně nepoužitelné) motorizaci, avšak Q7 onu myšlenku dotáhla o kousek dál. O nepříliš spolehlivých Němcích a jejich armádě zdegenerovaných pomocníčků jsem se již zmiňoval že? Takže co tu máme? Vzduchový podvozek, opona se tedy zvedá. Miriády řídích jednotek a kilometry kabelů dále ladí slibnou notu. Common-rail vstřikující naftu tlakem 2000 barů udává první motivy, ke kterým se přidává tokáta pištění dvojice turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Skutečnou fugu rozezní varhanní dunění vzduchu stlačeného na 2,7 bar, vibrujícího dvěma mezichladiči. Tam kde by posluchač očekával přehledné rozuzlení do milého závěru, však nastupuje kakofonie sazí, armády čidel, katalyzátorů a filtrů pevných částic. Tohle není hudba pro běžný plebs, nýbrž výstřední zábava pro několik málo zasvěcených. Jak vypadají servisní náklady ve své době nejdražšího SUV na našem trhu si neodhaduji tipovat. Naštěstí se i mezi autíčkaři najdou všehoschopní hrdinové a tak očekávám, že jednou zapovězené tajemství odhalím. Do té doby mohu jen snít, jak asi působí 500 koní a 1000 Nm pod pravou nohou řidiče 2,6 tuny těžkého pětimetrového kolosu. Myslím že někde pod čalouněním palubní desky každé Q7 V12 stojí napsáno „A já srazím k zemi mocným trestem všechny, kdo se pokusí předjíždět a zaclánět v levém pruhu. A až uvalím svou mstu na tebe, pak seznáš, že jméno mé je TDi.“

































Subaru4ever
31. 1. 2017, 09:27Naprosto dokonale napsané a vážně brutálně vtipné. Řezal jsem se celou dobu :-D
Escalade má i po létech kouzlo a šarm. Luxus z něj odkapává po kyblících. To auto má vážně něco do sebe.
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 09:38No né, že by se tady kromě angličáků objevily i plnohodnotný auta? :-D
). Je to dvojče Cadillacu Escalade a GMC Yukon. Liší se vlastně od sebe jen designem karoserie a designovýma drobnostma v interiéru, výbava je u lepších verzí identická a tedy maximální. Není to žádnej závodník, naopak člověka vyloženě nutí k poklidný, plavný jízdě, ale na druhou stranu, v tomhle autě člověk přejede zeměkouli, aniž by se cítil unaveně. Kromě toho, že to utáhne na kouli nesmysly a gauč tam člověk dá, aniž by musel sklápět přední sedačku, tak v tom čas od času i kempujeme. Zadní sedačky se dají sklopit do roviny, pátý dveře mají výklopný i jen sklo, na stropě je tovární DVD přehrávač s úžasným ozvučením od Bose, takže se dá v pohodě vegetovat. Na srazy US cars v Maďarsku to bylo perfektní, na Lipně jakbysmet. :-) Je to neuvěřitelnej pracant a přitom výbavou se mu může pořád rovnat málokterý dnešní auto. Ten náš šuplík už je 13 let starej, najeto má 383.000 km a pořád bez problému jezdí a nic moc nepotřebuje. Na LPG mimo město se s tím dá jezdit při normální jízdě za v přepočtu 8L, takže proč si pak kupovat Octávku? Jasně, je to trochu velký (s rámem a koulí má ten náš cca 5,3m délky a 2,2 šířky) a parkování na sídlišti není tak snadný, ale když si člověk zvykne, tak není problém. Počítáme s tím, že až přijde čas na výměnu, tak ho nahradí buď novější generace nebo jeho dvojče Escalade, kterej je tu zmíněnej.Tyhle monstra nejsou pro každýho a popravdě, myslím, že tady osloví málokoho. Asi to bude ve velký míře i tím, že sem chodí mladí kluci, kdežto tohle jsou auta, do kterých asi přecijen musí člověk dorůst. Ale zatracovat je, je obrovská chyba. Fakt mají obrovský kouzlo. Když přesednu z Corvetty do Tahoe, tak mám pocit, že se svět najednou ztišil a zjemnil. Je to obrovskej kulturní šok.
Tahoe jsme koupili jako náhradu za Fiestu. Ano, vážně. :-) Když ho moje drahá polovička viděla poprvé naživo, tak řekla, že taková obluda nesmí domů. A teď je to její mazlík, na kterýho nedá dopustit. (no, taky s tím poslala Fabii do lesa a my máme jen odřený nárazník, pevnost dokládá třeba tohle video z natáčení Transformers:
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 09:55Ale dnešní generace už jsou samozřejmě někde úplně jinde. Akorát stojí tolik, co rodinnej domek. :-(
M P
31. 1. 2017, 12:22Nový Escalade, dlouhý ideálně, je podle mě naprosto nádherný. Vlastně se mi líbí všechny nové Cadillaky. Možná by se v tom dalo i bydlet, když je to za cenu domu... :D
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 15:08Mně se z těch trojčat taky nejvíc líbí Escalade. Už jsem v něm seděl. Je to bomba. Ale kde vzít a nekrást. :-)
PeterLuk
1. 2. 2017, 10:14Som sám koho viac zaujal ten Airstream vzadu za tým GMC-čkom? :D :D Ale ani autá to niesú zlé, ten Escalade, to je "nebe a dudy" v porovnaní s tým starým.
Redguy
31. 1. 2017, 10:06Interier toho Suburbanu je docela masakr :))))
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 10:18Měl jsem možnost se s ním potkat osobně. On i ten majitel je, řekněme dost svéráznej. :-) Má nějakej ranch někde u Klatov. Kromě toho Suburbana míval ještě Trailblazera a obě ty auta vypadaly, že s nima nejen jezdí na ten ranch, ale že část tohoto ranche si vozí i uvnitř. :-) Dobrovolně by se ti dovnitř těch jeho aut nechtělo. :-D
MGRR
31. 1. 2017, 12:30Porsche LKW, dobrý dvoumístný náklaďák... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelDescription=lkw&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED
Franz Kafka
31. 1. 2017, 13:03Moc pěkně napsána věc a potom, že nejde psát o náklaďáku zajímavě:) Většina těch aut zmíněná v článku je docela známá, ale jak je psáno výše tady to asi lidi moc neosloví už jen proto, že alespoň jedno auto z výběru tady řídil asi málokdo. Escalade je krásné auto podle mě v Evropě bude servis peklo a to nejen cenou. Mám zkušenost s Q7 s polovičním motorem a velice brzo byla nahrazena z mnoha důvodů a uvnitř je malá s tím v12 slepencem to musí jet krásně, ale krásné pro majitele to bude jen do první závady když skousne spotřebu oleje jak u Zilu a paliva jak u raketoplánu tohle auto by štvalo i Murdocha. Mám pocit co se týká Cayennu že nejvíc na něj nadávají lidé co by ho vlastně chtěli já to přiznám chtěl bych ho a jeden čas už jsem na ně koukal i přestože vím že budu případně hořce litovat:)
sheogh
31. 1. 2017, 13:49Na Cayenna jsem se dival taky (i kdyz designem se me nelibi), hlavne kvuli pomeru cena/vykon a navic turbo verzi nikdo nechce :-)
Nechtel se me ale platit ten spotrebak jako pneu apod. Celkem neco najezdim, takze zadarmo by to nebylo...
Ty ameriky bych rad vyzkousel, aspon kvuli pocitu, precejen je to neco uplne jinyho nez EU produkce.
Zatim bych si nic takovyho asi nekoupil, co se prostornosti tyce, spis bych dal prednost kombiku. Navic mam obavy, ze by me takovy auta lakaly k offroad hratkam, a jelikoz na to nejsou, spatne by dopadly :-D
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 15:22Franz Kafka: Já jsem řídil Chevy Tahoe, GMC Yukon, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator a Chevy Trailblazer. Mají ty auta něco do sebe. Trailblazer (potažmo dvojče Saab 9-7X) je menší bratříček, ale nutno dodat, že méně pohodlný a jízda je méně plavná a jistá. Na stejných podvozcích jako Trailblazer a Tahoe jsou i Hummery H3 a H2 a i tady je znát, že H2 je prostě lepší i na tý silnici. Měl jsem možnost porovnat oba Hummery najednou a kupodivu i v zatáčkách H2 sedí líp, než menší H3.
A co se servisu týče, do pekla to má opravdu daleko. Servisů, specializujících se na US auta, už je všude po republice hromada a ceny dílů nejsou nijak závratný. Naopak oproti konkurenci budou o dost nižší. A komu i tak budou připadat drahý, může si je sám objednat napřímo z USA. Tam se dá sehnat všechno.
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 15:38Sheogh: Tak to já to mám s tím Cayennem přesně obráceně. Nějak nevidím smysluplnost toho, pořizovat si třítunovou krávu na chůdách k tomu, abych s tím jezdil rychle.
sheogh
31. 1. 2017, 15:58Knightrider: To jo, to je jasny, me slo primarne o pohodli na dlouhy cesty, a pak aby to i nejak jelo. Ale ne, ty prachy jdou dat za mnohem zajimavejsi auto, nez touareg v tuningu od porsche :-)
Mozna ta predstava pekla ohledne amerik vyplyva z toho, ze tu ty znacky proste nemaji zastoupeni. Jinak garaz nabizejici opravy amerik jsem taky videl dost, takze asi no problem.
Nezn.uživatel
31. 1. 2017, 17:52Ja vlastnim poslednich 13 let jen americky auta a zadny z nich se v CR nikdy neprodavalo a presto nemam nejmensi problem je servisovat. A uz vubec ne v dnesni dobe sveta sjednocenyho internetem. Myslim, ze s atypama z Japonska nebo Anglie to taky nebude zadnej problem.
Nezn.uživatel
1. 2. 2017, 10:00Je to drobek. Akorát při tom odhrnování sněhu horko těžko dosáhnu do půlky čelního skla. O střeše ani nemluvím. :-D
jakubmokris
31. 1. 2017, 13:19Obyčejně to přejdu, ale tohle mě fakt tahá za čakru, opravte si to prosím. " Suburban, tedy ‚příměstník‘ má všeříkající název nejoblíbenějšího dopravního prostředku pro fotbalové mámy, které rozvážejí své ratolesti po kroužcích, nechávají si bělit zuby a prodlužovat odbarvené vlasy než se vrátí do svého překližkového domu, aby doplnilY energii volně prodejným aderallem."
Snowman000
31. 1. 2017, 14:16A ze sa nejaky RR nedostal na zoznam?! Vzor "spolahlivosti" a "najlepsie auto na svete"?! ;)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17021469
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17072140
krab
31. 1. 2017, 16:21Byly doby, kdy se mě taky nápad jezdit v SUV zdál skvělý. Kromě GMC Jimmy (Walkera Texas Rangera..) jsem do toho pak už nikdy nešel. Svezl jsem se v různých SUV a jízda v nich je fajn, někdy až překvapivě působící jako v charakterním osobáku ( BMW X5 1.gen) někde připomínající lehký truck ( Land Rover Discovery 2) a někde najdete fakt hodně příjemnou atmosféru ( Land Rover Discovery 3). A v novém RR TDV8 je to naprosto nepochopitelně příjemné svezení.
Problematika je ale jednoduchá. Pro pana Kraba, jakožto nadšence do sportovních aut je jasné, že musí zvažovat kam půjdou náklady na provoz a opravy a kde je to zbytečné. V podstatě je krásný, že za cenu Fábie koupim pěkně vypadající Cayenne, jenže realita, kdy mě jeho servis bude stát z velkou pravděpodobností v průběhu času víc než servis staré 911tky je důvod proč říkat ne.
Ovšem, kdo se v tom zhlédne a cestuje velký vzdálenosti, proč ne. Když jsem se ptal známého mechanika vlastnící Disco3 na to co si myslí o Disco 3, zjistil jsem, že ideální majitel Disca3 by měl být jen a pouze specializovaný mechanik co opravuje Land a Range Rovery!
Kdybych byl producent "the Grand tour" vymyslel bych challenge: kupte si za 10tisíc liber ojetý LR/RR a dostanete 0 na opravy a servis. Jen plnou nádrž nafty. A kdo dojede z Londýna až do Glasgow je vítěz :)
Podle mě by tam nedojel nikdo z trojice aktérů, he he.....
briza
31. 1. 2017, 17:12Nevím jak u amerik, ale u kontinentální produkce se snažím lidi od koupě spíš odrazovat a kupodivu se mi to i docela daří :)
Každopádně pokud, v rámci Saabu, něco považuju za ještě větší zvrácenost, něž jakou bylo nasazení turbodehtů, tak je to právě 9-7X. Sice chápu důvody, proč tenhle paskvil vznikl, přece jen onen pověstný tonoucí se chytá i stébla, ale tohle si klidně mohli odpustit. Snad i ten Kaďák BLS je povedenější pokus a to už je co říct...
StepanB
31. 1. 2017, 20:51U těch XC90 se výrobní chyba motoru týkala jen počátku výroby. Od určitého výrobního čísla, tuším během roku 2006, by už měly být všechny v pořádku. Byl by to vkusný doplněk na všední dny ke krabici.
Chase
3. 2. 2017, 11:54Přesně, tohle by si autor mohl opravit. Týkalo se to pravdu jen první serie a pokud to majitel nedal do kupy, tak to uto už dnes nejezdí. Jinak je V8 perfektní motor. Jen ještě jedn oprava. Motor není nebyl dodáván Yamahou, ta byla pouze přizvána na pomoc k vývoji, motor je však opravdu Volvo.
StepanB
7. 2. 2017, 18:17Volvofórum útočí:-)
Chase
8. 2. 2017, 10:12jak jinak... na V8 se nesahá :D :D
Martingg
1. 2. 2017, 22:14Ameriky jsou super. Jezdím snad tou největší. Chevroletem Express a nedám na ni dopustit.
MartinCoupe
31. 3. 2018, 08:50A kde je X5? :-) Jinak ty americky SUV se mi fakt libej taky.