načítám data...

Autíčkářův hejt: TDI a nevyzpytatelná spojka

12. března 2013, 09:20 35 komentářů Vavris Vavrisovic

Zdravím skálověrné čtenářstvo autíčkářovo. Poslední víc než rok jsem byl pasivní jak francouzská armáda – hlavně kvůli intenzivnímu pocitu, že není nic nového, co bych světu sdělil....

Zobrazit galerii

Zdravím skálověrné čtenářstvo autíčkářovo. Poslední víc než rok jsem byl pasivní jak francouzská armáda – hlavně kvůli intenzivnímu pocitu, že není nic nového, co bych světu sdělil. Nicméně, někde v tom prázdném prostoru s náhodně rozptýlenými jednotkami neuronů se nyní zrodila myšlenka nové série článků. Hejtovacích článků…   Autíčkář má ovšem být stránka pozitivního ražení, takže místo beznadějných breků na systém a EU čekejte spíše subjektivní nářky nad úsměvnými bolístkami života bezvýznamného automobilového fanouška, v kterých se možná poznáte. Jako pilotní díl série jsem zvolil hejt proti (naopak) velmi významné a nadnárodně uctívané modle skrývající se za trojpísmennou zkratkou TDI…   ….eeeee, přesněji to bude hejt proti spojkové soustavě této modly.

 

Každému, ale opravdu každému někdy chcíplo auto. A pokud někdo tvrdí, že ne, tak mu chcípá dodnes (Výjimky sedlající od batolecího věku výhradně vozy s automatickou převodovkou laskavě budou mlčet a hejtovací článek v diskuzi nehejtovat). Poslat pedály spojky a plynu do vzájemného protipohybu tak, aby jím bylo dosaženo plynulého rozjezdu, to chce holt trochu fištróna. Někteří do sebe tento um dostanou hned a některé(ří) jej do sebe nedostanou nikdy. Osvojení si tohoto umu bych rozdělil do tří levelů. Level 1 – plynulý rozjezd v mateřském autě. Level 2 – plynulý rozjezd v autě s chodem pedálů zásadně odlišným od mateřského auta. Level 3 – plynulý rozjezd ve všech typech aut. Přičemž u mnohých přichází level 3 automaticky s levelem 2 díky zkušenostem a citu ve svalech nohou. Daný úd zkrátka umí po pár sešlapech přesně vyhodnotit, kdy ještě zabírá spojka a o kolik cm je třeba zabořit plyn dolů, aby bylo ve válci to správné množství směsi nutné pro kýženou razanci rozjezdu.

0291a2a20

Už je to pár let, kdy jsem dosáhl Levelu 3. Tedy, než mi přímovstřikový dieslový zázrak naznačil, že jsem tragéd amatér a Oscar Pistorius má v protézách více citu, než já v haksnách…

Fenomén TDI se mi přes svou rozšířenost dlouho vyhýbal. Až někdy před dvěma lety jsem konečně osedlal lidový vůz, jež byl osazen enžínem 1.9 TDI PD. Po stlačení pravé a povolení levé nohy jsem se však místo dopředného pohybu dočkal osvětlení gesichtu většinou palubních kontrolek…   Heh?  Trapas… znova…   povedlo se… Bohužel na nejbližší rušné křižovatce jsem ve snaze rychle se zařadit nejen chcípl, ale také jsem esteticky ladně poskočil a polovinu čumáku umístil do jízdního pruhu hlavní silnice natolik efektně, že jsem se dočkal klaksonového aplausu a poznámky mé drahé přítelkyně „jooo, pán je ten petrolhéd“, která vůbec nebyla pronesena ironickým tónem.

 

Zasrané kuny z Vlkohradu! Jak může někdo zkombinovat spojku, která prokluzuje asi na jednom milimetru s plynovým pedálem odstupňovaným zhruba jako: hovno, hovno, TURBOOOO!? Je to hnus! A pokud mi chcete argumentovat charakteristikou turbosazometu, tak neee, v konkurenčních autech jsem tento problém nikdy neměl…  Od té doby jsem řídil různá auta, drtící své přední zavěšení tíhou starých rotaček i PD obou generací a prokládal to různými „normálními“ auty – jen jsem se utvrdil v dojmu, že je téměř nemožné rozjet se v TDI rychle přijatelným způsobem, pokud auto nepoužíváte denně. Pokud ucuknete s levou nohou o milimetr víc, než je třeba, jste v loji. Pokud pohledem na otáčkoměr nezkontrolujete, zda pravá noha udržuje motor „v boostu“, jste tam taky.

Nesnáším TDI PD! Kadlají, smrdí jak stádo nadržených tchořů, vibrují a dělají ze mě debila.

Abych to nějak myšlenkově hodnotně ukončil.Ehm. Posílám všechny tvůrce tohoto ústrojí do psí pochvy! Hovno-turbo plyn a spojka s nulovou tolerancí mě totiž pěkně serou!

 

PS: nejnovější common raily už jsou na tom asi 100x líp.

PS2: Doufám, že máte někdo podobné zkušenosti a neuvrhnete mne do ještě hlubšího pocitu degeneráta… :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
marlin
12. března 2013, 10:12
0

No nevím, ale vážně se neumíš rozjet s VW TDičkem? Mě to nikdy nedělalo problém. Ale asi jsem byl naučen v jednom svém autě, že spojka fungovala na principu on/off a plynový pedál fungoval na principu náhody :)

reagovat
Va
Vavris
12. března 2013, 10:27
0

Tak článek je trošku vytažený do extrému, rozjet se umím, ale ve vypjatých situacích, kdy bylo třeba rychle zmizet a přitom jsem nechtěl kvičet předními koly, jsem zakopával zdechlý motor nejednou :D

ri
riderhenry
12. března 2013, 10:27
0

Ja mel uplne stejnou prvni zkusenost (na cesta ani ne 1km 3x zdechla...) presne s tim stejnym autem a rikal jsem si, ze to snad neni mozne, ze muism byt snad retardovany, kdyz s tim jezdi cely narod a nikde clovek nevidi hromadne poskakovat tyto vysnene interceptory... :D Popravde mam doposud problem se s chrochtakem rozjet tak, jak bych chtel, jelikoz s nim nejezdim pravidelne (chtelo by se rict az "nastesti" :D ).

reagovat
Pa
Paradox
12. března 2013, 10:31
0

Jsem vlastníkem dvou starých dieselových VW a tam problém s rozjezdem nemám - rozjíždí se to samo i na trojku. Ale musím uznat, že po přesednutí do VW Golf rv.2009 1.9 77kw jsem taky zaznamenal určitý problém s rozjezdem. Řešení je jednoduché - víc plynu. Člověk prostě nesmí spoléhat na to, že to vychytá na milimetr přesně, ale když dá trochu víc plynu, než je zvyklý z ostatních aut, tak se rozjede vždy a v klidu. Přednosti tohoto vozu ale předčí tento menší nedostatek, takže ve výsledku mi to vůbec nevadí.

reagovat
Ne
Nedy
12. března 2013, 10:39
0

Echm... No buď jsem extrémně schopný (což nejsem), nebo to byla jen smůla na špatný kus auta. Já jezdil se dvěma Octávkama 1. generace po faceliftu (f kombajnu, metle a na hlínách) 1,9 TDI. Jedna byla služební 66 Kw a druhá byla kamarádova 95 Kw. Ani u jedné jsem nějaký problém nepocítil. Teď mám Mondeo 2,2 TDCi a stejně jako u těch škodovek holt diesel chce trochu citlivější nohu na rychlé pouštění spojky.

Jinak charakteristika plynu je naprosto přesná. Já té silnější Octávce přezdíval auto kývajících hlav. To je nic nic nic chvilku záběr (hlava dozadu) a zas nic (hlava dopředu). Tak to jde dokola na každý kvalt...

reagovat
Sc
Scott
12. března 2013, 10:46
0

Mám takovej pocit, že mě neškolí ani tak spojka, jako hill holder s kterým se potkávam v Ochcávce 2 a většinou vlekem navíc. Vždycky když na tuhle "super úžasnou" vychytávku zapomenu tak mě vyškolí. Nevím jak to páni naladili ale jeb* mě to... :-D

reagovat
Je
Jelen
12. března 2013, 10:51
0

Holt to chce trochu víc citu a předvídání. Takže naopak - ten kdo dokáže sednout do starýho auta s TDI, i když s tím normálně nejezdí a dokáže se plynule dynamicky rozjet na každý křižovatce, ten je dobrý v rozjezdech. Ne ten kdo se dokáže rozjet s benzinem s novou spojkou.
Neříkám, že já jsem v tom dobrý. Sám někdy právě s takovým starým TDI jezdím a ne všechny (rychlé) rozjezdy jsou nejalegantnější... Jak píše marlin - ten kdo jezdí "od kolíbky" s novým benzinovým autem, ten pak může být snadno zostuzen, když se má rozjet se starým autem v polorozkladu (nejlíp naftou). Sám jsem na právě takovým autě začínal - starej rozvrzanej Citroen AX 1.4D 33kw a ač to je auto lehký, tak prostě nejede (narozdíl od 1.1i verze, která je do takovejch 80km/h krásně živá a je to radost). Auto se vlnilo, nejelo, člověk tam vždycky musel mít správnou rychlost, protože otáčky na jednotlivý rychlosti byly hodně omezený - v jednh chvíli se to dusilo a za okamžik už z toho chtěl vyskočit motor, spojka prokluzovala, plyn byl ON/OFF (a hlavně nerovnoměrnej). Právě ten AX mě naučil jezdit, přemýšlet hodně dopředu atd. Ale měl jsem to auto rád, bylo to přesně auto, o kterým bych řekl, že má duši.

reagovat
Ma
MartinK
12. března 2013, 11:07
1

Jezdil jsem ve dvou "zázračných" autech lidového koncernu. Resp. měl jsem možnost je řídit. V Golfu a potom v nejlepším autě na světě v Octavii TDI…. Protože se o auta koncernu VW nezajímám, nevím jaké o jaké verze šlo, vím jen že obě spadali do skupiny TDI. Osobně nechápu, kde se bere tolik chvály na tyto krumply. Ani jedno auto mi při rozjezdu nechcíplo to je fakt, ale taky je fakt, že tak debilní ovládání spojky aby pohledal. O jízdním projevu obou aut a characteristice motoru, kde se nic neděje, pak to nesmyslně kopne a vzápětí chcípne nemá smysl polemizovat. Jakoby sportovně tuhý podvozek je opravdu pouze jakoby. Na silnici hrůza. Design nuda a drnčení plastů na kostkách nepochopitelné. Podobné zkušenosti jsem zažil při cestě v Touaregu 8 válu který měl najeto 120t km. Motor paráda, v automatu se vyloženě k charakteru auta hodil, ale jízdní vlastnosti…. hmm a opět ono drnčení plastů u auta za 1,8mil ? Ale chlapi v hospodě říkali, že francium je šmějd a jedině fauvé pičo :-)

reagovat
ha
hazos
12. března 2013, 11:16
0

Ackoli jezdim s par TDI casto tak se mi taky stalo ze mi uz tak 3x za zivot chciplo a vetsinou kvuli necitlivosti plynovyho pedalu kterej musi jit rapidne pres pulku dolu aby otackomer letel nahoru rychleji nez snek hozenej na zada. Takze cteni clanku jsem si velice uzil a koukejte sypat dalsi!!!! Nikde jinde neni co cist!!!!

Mmjn automat v mem benzinovem r6 od bmw je asi nejvetsi pomsta vsem TDi zavodnikum :-D nez odspojkujou tu hrozne dlouhou jednicku ktera konci nekde na 20kmh, dvojku a trojku za mocneho vytoceneho zvuku chrochtajiciho stada prasat tak me staci pustit brzdu a na ctvrt plynu jim nenavratne zmizet :)
Krasnej pocit!

reagovat
Bu
Bubák2
12. března 2013, 11:41
0

VW TDI PD mě v krizových situacích chcípou celkem pravidelně :-) Nicméně ještě horší rozjíždění je s benzínovou zánovní toyotou s elektrickým plynem. Holt vývoj jde dopředu...:-)

reagovat
Bu
Bubák2
12. března 2013, 11:46
0

PS: myslím že to tak VW dělá schválně. Když už je celý auto totálně nudný, tak aspoň se spojkou si člověk vyhraje :-)

Jo
JohnDuff
12. března 2013, 11:43
1

Mohu potvrdit zkušenosti autora článku. Octavie 81kW i ty novější PD. Úplně nahouvo, ale úplně. Přesedam z auta do auta a aktivně jich točim v rámci rodiny a kamarádů asi 9, plus traktory jakože traktory, sem tam náklaďák. Moje auta nepočítam všechno automaty. Troufam si říct, že cit mam a z auta do auta přesednu bez myšlenky "jak se s tůtim vlastně jezdí", ale Octavie mi, pokud se občas přestanu při rozjezdech usilovně soustředit (ono uvolnit se v těch mučících sedadlech ani nejde), prostě zdechne.
A to zmiňované houno houno turbo houno stačí na to, aby ovečky nabyli dojmu supersilného motoru :)

Článek moc líbící :))

reagovat
VS
VSchnitzer
12. března 2013, 12:28
0

Já teda řídil 1.9tdi jen jednou (a to tu starší), ale s rozjížděním jsem neměl problém :D A to ani po strmých svazích našich hor.

reagovat
Lu
Lubosh
12. března 2013, 12:50
0

Já mám s Golfem občas problém že se snažím rozjet na trojku stejně jako na jedničku :-D Jinak jsem si samozřejmě musel navyknout na měkčí chod obou pedálů oproti civicu a o RX-7 ani nemluvě, tam byla spojka jak šutr

reagovat
Wa
Wanix
12. března 2013, 13:12
0

souhlasím na 100% s každým slovem článku, mluví mi úplně z duše, naprosto stejná zkušenost :)

reagovat
Va
Vajtek
12. března 2013, 15:29
0

Heh, zcela upřímně jsem se u článku smál. :D Sakra a já si říkal, že jsem totální debil, když jsem se rok po autoškole nedokázal rozjet s TDIčkem. :D

reagovat
wl
wlko
12. března 2013, 17:58
0

Mi to pripadá ako keby ten článok písal ten neschopný opičiak z istej britskej TV šou ktorá sa zaoberá autami. Iba nezmyselné hejtovanie a kopanie do TDičkarov hlavne že Chris Vavris je ten petrolhéd a nevie plynule dostať do pohybu auto ktorým jazdí pol čr :D :D

reagovat
MI
MIchal
12. března 2013, 19:35
0

Jestli se někdo nedokáže rozjet se starim tdi 66/81kw.Tak by zasloužil nakopat do pozadí a nebo bylo něco sakra v nepořádku! Co se týče TDI Pd 74,77,85,96,103,110 kw Tak tam je třeba býti trochu zručnější(je to dáno celkem nepružným systémem vstřikování) A samozřejmně možností spousty provozniích neduhů které běžný provozovatel ani netuší že auto má(At už zanesené sání,přidřená regulace,ucpanej kat,slabší váha vzduchu atd atd) A ta charakterystika toho motoru je právě na běžné ježdění geniální!Motor má právě dostatek výkonu při 90ti na 5ku a prři jinejch předpisovejch situacích Takovou hondu acord 2.0 si při zrychlení z 90 na 5ku$ natřu na chleba S obyč passatem b4 tdi 66kw.za další při správném zacházení a pravidelné udržbě je tdi prakticky nesmrtelné.já mám najeto 640000 tis a na motoru je origo turbo čerpadlo a třeba i alternátor,Spojka je na tom autě druhá(díky tý debylní charakterystice)Další dukaz viz svět motorů(diesel special)Tam je audi s 1000000 km Aby jste si nemyslely tak i když to auto vlastnim a sem s nim nadmíru spokojen,ale rád ho nemám,ani žádnej vztah k němu nemám. nicméně za svoje služby (žere 4l/100km až za 6l/100km)A nevídanou spolehlivost se prostě překonávám s ním jezdit(Taky už mě nebavylo dávat většinu peněz do provozu aut co sem vlastil a mněl je rád) Např mercedes w124 300d tak 300tdt bmw e30 2,4d jak manual(6x) tak i automat e 28 524d e34 520,525,530v8,535r6,524td,525tds subaru impreza 2x fiat panda 4x4(tam ty provozní náklady neplati)nissan sunny sedan 1,6 4x4 nissan patrol y60 Audi a6(model c4) 2,5tdi guattro.Všechny tyhle auta a nespočet dalších jsem vlastnil A každý z nich sem mněl rád.Ale bohužel z finančních důvodu vyhrálo low cost tdi ač ho nemám rád:-( Je to vlastně dosti smutné Ale málo z vás může říct že vlastnily takový super káry

reagovat
Wa
Wanix
12. března 2013, 20:32
0

"starim, charakterystika, debylní, nemyslely, mněl" mluví samo za sebe, to je jak ty inzeráty na bazoši :D

MI
MIchal
12. března 2013, 20:51
0

Ok Moje písemné vyjadřování nejni nic moc.Ale to co jsem napsal je realita.99%lidí odpustí tdi spoustu necnosti.Jak za provotní náklady tak za celkem slušnou dinamiku a blbuvzdornost

da
dave
12. března 2013, 19:38
0

Jo, s pedály taky občas bojuju.. a nejvíc mi vadí, jak jdou pedály v moderních autech lehce. Denně jezdím s Golfem MK2, ve kterém můžu šlapat pedály klidně v gumákách od hnoje, ale vždycky mám cit, jako bych vezl prezidenta :D .
Když ale sednu do něčeho, co spatřilo svět před cca 10 lety a později, jsem se sebou spokojenej akorát tak když si vezmu číny, které nemají prakticky žádnou podrážku.. v těch je ale všechno ok jen do chvíle, kdy je krom ježdění taky potřeba někam dojít..
Proč nejsou pedály v nových autech tvrdé, jako v těch starých? Až nás v létě STK rozdělí, bude to těžké odvykání..

reagovat
Ka
Karel
14. března 2013, 20:04
0

Hold TDI je level 4 :-D

reagovat
Va
Vajtus
15. března 2013, 12:45
0

Po dlouhé době jsem se dobře pobavil :D

reagovat
Ši
Šimi
19. března 2013, 20:52
0

Souhlasím. Tyto auta sedlám v podstatě denně a musím říct, že i dnes po cca. dvouletém působení v naší firmě a projetí v mnoha 1.9 TDI PD se mi tak v 1 z 50 případů stane, že se ve "vypjaté" situaci při nutnosti prudkého rozjezdu prostě prudce nerozjedu, ale potupně poskočím dopředu s následným zhasnutím motoru. A to taky proto, že jsem jsem zvyklý na okamžitou reakci mého starého poctivého benzínového šestiválce :-D

Článek jako vždy super, pane Vavris, tvoje psaní mě vždycky pobaví :-D

reagovat
Ma
Martin
20. března 2013, 13:03
0

Článek super :-D hlavně jsem rád, že nejsem sám :-D
a pak mám ještě podobnou skušenost s Fabií HTP, hlavně při couvání do řady nebo nutnosti přejet při rozjezdu minimální stupínek :-D

reagovat
Bi
BigBang
11. února 2016, 01:16
0

HTPčko se musí točit, jinak chcípne. Nemá u volnoběhu krouťák...

Co
Colombo
22. března 2013, 10:49
1

Soudě dle vulgarit se jistě jednalo o vypůjčený tchánův vůz jednoho hektického rána s klasickým epitafem: Co s tím máš zase za problém, vždyť s tím táta normálně jezdí..

reagovat
Ma
Martin
25. března 2013, 08:02
0

Ani ne, tchán řídil naposledy Dacii 1310 , a to co jsem zažil, když jsem to řídil sám, to by vydalo na celou stránku :-D
V tomhle případě se jedná o přidělený služebák, a nutno dodat, že nejsem sám, komu chcípá :-))))) 3V prostě není to pravé, stejný obsah a 4V znamenají nejen menší spotřebu, ale i podstatně lepší kvalitu jízdy , přestože obsah je shodný

An
Andre
24. března 2013, 16:03
0

Tak já jsem takový expert, že mi chípá auto se spojkou. Ale jednou mi chcípnul i automat v Mercedesu. :) Při rozjezdu.

reagovat
Ma
Martin
25. března 2013, 08:03
0

stávaj se horší věci , třeba když Ti chcípne "stabilák" :-D při pile :-D

Fr
Frido
24. března 2013, 20:56
0

Ja aj suhlasim, ze 1.9TDI neni zrovna ideal petrolheada, ma priserny zvuk, smrdi a s tym vykonom je to pofiderne tiez. ALE, ani Octavia, ani Golf, ani nic, kam sa tento motor daval, nebolo stavane ako auto na zabavu. Proste, Octavia je robotník, sluha a "pracant", nie je to hracka ani racing car (aj ked si to mnoho ludi mysli a hlavne kvoli tomu ma 1.9 TDI taku povest, aku ma) a preto taky motor potrebuje. Navyse, myslim si, ze spomedzi vznetovych motorov je na svete obrovska kopa, na ktore by sa malo nadavat viac, z vlastnej skusenosti by som mohol spomenut napriklad D-4D, ale v podstate vsetky japonske diesely boli vynimocne slabe a so spolahlivostou na tom boli tiez slabo. Osobne so spojkou tohto TraktorDieseluInjection problém nemám, nenadávam na nu a dokonca mi vyhovuje, ze zabera tak nizko, ked uz nadavat TDIčku, tak za nieco ine. Avsak ako som pisal vyssie, su motory, ktore si zasluzia omnoho viac "hate" ako TDI.

reagovat
Ji
Jirka
27. května 2015, 09:58
0

Tak nevím, jak výše popisovaného vozu, ale je pravdou, že u starších motorů 1.9tdi jsem se setkal s následujícím. Protože majitelé naší zlaté vlasti často nejsou první, automobily, které sedlají mají mnohdy najeto netušený počet kilometrů a spojky těchto vozů tomu odpovídají. Kdy by ji měnil, když to jede :). Pak už se mi taky stalo, jak je popsáno, že zabírají na milimetru, možná i míň a když se nešlápne na plyn... Taky se setkávám s názorem, že se tyto turbo stroje musí našlapat, aby se roztočilo turbo a auto se rozjelo. A moje zkušenost? Kdybych při výměně spojky nezvolil špatnou značku, a nebyl to žádný noname, ale Valeo, a nemusel ji měnit 2x, tak se mé soužití dá popsat takto. I kdybych pustil spojku bez plynu a vcelku prudce, auto sice poskočí, ale rozjede se, Když ji budu pouštět s citem, rozjedu se bez plynu i do prudkého kopce, motor si sám přidá a když jako normální člověk přidám i plyn, tak se rozjedu jako normální člověk a úplně v pohodě. Takže , abych to uzavřel. Nevím, jak PD, nemám zkušenost, ale u staré klasiky musí být auto v pohodě a pak i rozjezd je v pohodě. Valeo spojky nebrat :).

reagovat
Ja
Jarda
25. listopadu 2015, 19:24
0

Tak nevím, měl jsem osm TDIček a to od rotačky přes PD až po common rail a nikdy jsem s rozjezdem neměl jediný problém. Myslím, že hodnotit spojky u auta s natočeným půl milionem kilometrů nevypovídá nic o "kvalitách" koncernu. Nejsem žádný koncernový fanda, jezdím s BMW 530d v automatu, jen si myslím, že bychom měli být objektivní.

reagovat
ac
achik
16. září 2016, 17:02
0

Kolik mate cca otacek pri rozjezdu s 1.9 TDI PD 77Kw......krasny a plynuly rozjezd jsem zaznamenal od 1500 ot/min a vyse

reagovat
Ji
Jiří Vašků
07. dubna 2017, 17:09
0

JJ celou zimu ve felicii a ted na jaře octavia 1,9 rozjíždím se spěchám chcíp nastartuju chcíp po třetí rozjezdu už přemýšlim že napíšu na okno auto zdarma a pudu domu pěšky

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem