načítám data...

Anglická odysea aneb jak se kupuje speciál na PlechCup

Vydat se pro auto na PlechCup až do daleké Anglie? Pro někoho šílenost, pro jiné dobrý nápad. A v každém případě cesta, jak vyhrát...

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách: Anglická odysea aneb jak se kupuje speciál na PlechCup

Robin se rozhodl, že PlechCup hned napoprvé vyhraje a ukončí tak dominanci vám jistě již povědomého Peugeotu 306 XS. Povedlo se. A jedním z důvodů bylo, že nebyl líný se pro vhodné závodní náčiní vydat až za kanál La Manche. Tady je příběh jeho cesty za ostrým Peugeotem s volantem na špatné straně…

Odlet letadla se protáhnul o hodinu a půl. Pilot sice sliboval, že na to „šlápne“, ale na dvouhodinovém letu bylo i dvacet minut, které skutečně nahnal, nadliský výkon. Ztráta více než hodiny mi můj časově vypjatý plán naprosto zbourala, protože poslední vlak do Fenitonu odjížděl přesně s naším příletem, jenomže půl hodinu cesty od letiště. 

Zavolal jsem Daniela, coby majitele modrého GTi, že se tedy ukážu až zítra a začal zkoumat na internetu, jak fungují a kolik stojí v Británii krátkodobé pojistky na auto. Nebylo by to nijak zajímavé, kdyby nechtěli 3.071,- CZK na den. Ano, na den. A pokud máte řidičák kratší dobu než já, budete to mít ještě dražší. 

Pochopitelně jsem odmítl se na něčem takto zvrhlém podílet, tak jsem si narychlo přečetl pravidla běžných pojistek a rozhodl se, že auto pojistím na měsíc a pak pojistku zruším. Podle zákona mi musí vrátit poměrnou částku nevyužitého pojištění. Cena tak spadne na několik stovek na týden.

Rozhodl jsem se, že přespím na letišti. Už jsem to někde zmiňoval, ale letiště mám rád. Jsou taková “živá”, plná převážně pozitivních emocí. Baví mě to pobíhání lidí pozorovat. A překvapivě dobře se mi na letišti spí. Zvlášť když mám svojí cestovní “dečíčku”.

Nad ránem jsem vylezl z pod cedule u check-inu (nikdo mě “neztratil”), zívnul, koupil si snídani a vydal se na Express train. Musím celkem 3x přestoupit. Vlak do centra Londýna, metro na okraj Londýna, jednu stanici těsně za Londýn a pak už 200 mil na západ, do Honitonu. Honiton je jednu stanice před Fenitonem, kde se máme potkat s Danielem. Budu tam o tři hodiny dřív než se vrátí z práce, tak se mezitím podívám po okolí a pak popojedu poslední stanici.

Na stanici Vauxhall (předposlední přestup na zmíněné cestě) jsem si udělal cílenou pauzu. Chtěl jsem se tak nějak podívat kolem na předměstí Londýna, na centrální vlakové stanici, nadýchat se britského vzduchu, prosáknutého novinářskou černí s informací, že Británie, jako první, vystupuje z EU. Ačkoli se snažím, a to poměrně úspěšně, politiku ignorovat, protože mi to dělá hezčí život, tohle se přehlédnout nedalo a Britům jsem fandil. Co to udělá s librou nikdo (pochopitelně) neuměl predikovat. Po otevření Forexu se libra propadla o dvě koruny. A já zatím nevím, jestli jsem z bankomatu vybral za kurz lepší, nebo horší. Každopádně libra od rána zase příjemně (pro Brity) roste. Tohle téma opouštím. Nejsem ani ekonom, ani politik, ale držim Ti palce královno.

Jednu stanici z Vauxhall do Clapham Junction, která běžně trvá ujet šest minut, jsme jeli 32 minut. Není tudíž překvapivé, že mi navazující vlak ujel. Na lístku je tučně napsáno, že je platný výhradně na čas, na něm uvedený. Musel jsem se usmívat. Totiž, při objednávání jízdenky mě cosi osvítilo, takže jsem si dokoupil za libru k lístku pojištění nenastoupení z důvodu nestihnutí nastoupení. Ne že bych to chtěl řešit s pojišťovnou, nejdřív se to pokusím vyřešit lidsky, ale pojišťovny prostě miluju. Je neskutečné, co všechno jde pojistit. Chtěl bych pojistku na pocákání kalhot vodou v místě rozkroku při mytí rukou u pumpy. Byl bych strašně bohatý.

Nakonec se na cestě vlakem nic zajímavého nekonalo, až na příběh s tlustou černoškou. A ten je vlastně zajímavý jenom proto, že téma „tlusté černošky“ jsem již rozebíral v příběhu s pneumatikami (který v době psaní tohoto článku ještě není předělán do nového formátu webu), a hlavně proto, že jsem jej vyprávěl předevčírem v kempu. To co se odehrálo, beze zbytku potvrzuje mé tvrzení o tlustých černoškách. Takže, …, 

… černoška seděla v kukani s nápisem „Lístky“. Po mém dotazu, co přesně mám dělat, když mi ujel vlak, protože měl jejich spoj zpoždění, suše vyštěkla: „Lístek!“. Podal jsem jí s úsměvem lístek a v duchu se upřímně bavil tím, že je to skutečně velká, doslova, kráva. Z rozjímání mě vytrhlo: „ Co to je?! Chci lístek!,“ černoška do těch několika málo slov dala tolik energie, až se jí přes volnou blůzu vlnila prsa a na čele jí vyskočily kapičky potu. „ No, to co sem ti dal je ten lístek, se kterym je problém a jestli chceš lístek na celou cestu, tak ten mám tady…“ „No, to si nestihnul vlak! To máš jako smůlu!“ Z jejích slov byla i přes nenávistný pohled na celý svět cítit určitá radost, že může někomu říct něco, co ho nepotěší. Jenomže mně to bylo srdečně jedno. „ No, spíš bych řek, že to je Tvůj problém, nestihnul sem vlak, protože váš předchozí vlak měl zpoždění, ale to si asi budeš umět dohledat sama, že jo?“ Černoška zamrkala: „… No, já nevim, … hele já nevim, já tohle řešit neumim, běž do dalšího vlaku co jede o hodinu pozdějc a …“ Přesně tohle jsem chtěl slyšet. Usmál jsem se ní, poznamenal, že jí děkuju za skvělý přistup a počkal na další vlak. V případě, že bude mít kdokoli problém, že sedím ve vlaku v jiný čas, budu to mít na koho hodit.

No a dál se nestalo vlastně nic. Ne ve vlaku. Průvodčí na hodinu starý lístek neřekl ani slovo a já se usmíval na britské vesnice z okna, až jsem z toho usnul.

V Honitonu jsem se rozhodl, že těch necelých sedm mil (cca 11km) do Fenitonu půjdu pěšky. Mám spoustu času. Cestou pršelo, svítilo sluníčko, zase pršelo, zase svítilo, foukal vítr a bylo příjemně. Takové počasí, které do Anglie patří. Nevím proč, ale mám Anglii rád. Zvlášť anglický venkov. Je mi tam příjemně. Jestli to je v genech, nebo jestli to má jiný důvod, to netuším.

Daniel byl pětadvacetiletý kluk, který vypadal o deset let starší, usměvavý, sympatický a v pohodě. Rychlé, malé, benzínové auto vyměnil za velký a pomalý diesel. Že s GTičkem nejezdí, potvrzovala celkem solidní vrstva rzi na kotoučích brzd, které se neočistily ani po několikaminutové jízdě. Auto vypadalo nad očekávání dobře. Nepostižené snahou jej „vytunit“, čehož jsem se obával nejvíc a s relativně malým nájezdem km, kterému jsem ochoten v UK uvěřit. Původní cena 550 GBP, kterou jsme změnili na 500, už v prvním telefonátu, následně spadla na 450, protože to co Daniel považoval za hučící ložisko, jsem přisuzoval něčemu jinému, navíc auto zřejmě dostalo někdy v minulosti pěstí na čumáček. Nic velkého, ale spáry mezi světly nelícovaly. Daniel vůbec neprotestoval, což mi zachránilo potřebu cokoli z auta prodávat, neboť se vejdu do potřebných 15.000,- CZK v pořizovací ceně, což je podmínka pro start v PlechCupu. U sousedů v německu stojí nejlevnější identické auto čtyřnásobek. A to se vyplatí!

Daniel a jeho sousedi ze mě měli srandu, neboť jsem v autě čekal zhruba dvě hodiny, než se mi podařilo sehnat Honzu, který mi udělal pojistku z ČR. Nakonec se totiž ukázalo, že existuje převozní pojistka a samozřejmě byla ještě levnější, než zmíněné uzavření a následné zrušení pojistky britské a hlavně, bezproblémová. Tedy, teoreticky. Byla by bezproblémová, kdyby Honza nebyl zrovna někde na lodi na Vltavě.

Co dodat, cestu do přístavu, kde jsem měl být těsně před jednou v noci následujícího dne, jsem nezvolil vnitrozemím, ale po jižním pobřeží. Byla to neskutečně pohodová cesta, občas, pokud jsem ignoroval navigaci, jsem jezdil zapomenutými silnicemi uprostřed ničeho, kam se sotva vešlo moje prťavé auto. Podotýkám, že to byly asfaltové silnice, ale škrtal jsem oběma zrcátky současně o vzrostlou trávu, či keře.

Z trajektu jsem sjížděl chvilku po třetí hodině v noci a vydržel naživu do přibližně sedmé ráno. I přes dopování kafem a litrovkou RedBullu, jsem nakonec zaplul vedle dálnice na zadní sedačky celkem třikrát. Poslední cesta do říše snů trvala přes hodinu a dle poslintané celé ruky a zhruba desetivteřinového zjišťování kde a proč jsem, se jednalo o spánek vydatný. Do Prahy jsem dojel kolem šesté odpoledne s ohromnou hlavou, neboť “laděný výfuk” a “otevřená roura” na dálnici, na 1.600 km, představuje ukázkové sebetrýznění.

No a tím výlet skončil. Byl nečekaný a vlastně příjemný. A mám hračku pro sebe i pro hosty. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

fr
franc
19. července 2016, 08:01
0

super, anglie je misto, kde se presne jak pises zajimavy auta kupujou za ctvrtinovou cenu co stoji levostranky v evrope... takze pro spravnyho nadsence do aut kterej se dokaze prenyst pres volant na druhy stane (fakt to problem nedela ani pri dennim pouzivani) to je nej volba

jen dotaz- co znamena to prevozni pojisteni a kde se da sehnat? dik

reagovat
Zvapi
19. července 2016, 08:03
1

Wow, článek jsem zhltnul na jeden nádech, paráda a máš můj obdiv :)

reagovat
bitner
19. července 2016, 08:35
0

Luxusni clanek a krasne fotky! Udelal sis super vylet a za par penez mas paradni auto. Gratuluju!
To je ta verze 2,0 130 kW?
Jinak presne, God save the queen!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2016, 08:37
0

Paráda. Úplně jsem si vybavil svoje cesty po Evropě za nákupem aut. A ta cena za tohle auto je naprosto neuvěřitelná. Měl jsi hodně velkou kliku. Jen ten volant na druhý straně bych já asi nepřekousnul.

reagovat
fr
franc
19. července 2016, 21:30
0

otazka par dni nez si clovek zvykne, provozovat auto s volantem na druhy strane je bezproblemova zalezitost

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. července 2016, 06:37
0

Mozna jo, ale asi bych tuhle potrebu nemel.

Ma
Machy
19. července 2016, 10:43
-1

Ahoj, skvely calnek, mohl by si napsat neco o te prevozni pojistce? Diky

reagovat
Souča
19. července 2016, 10:47
0

Pěknej článek! :) Auto se teda v UK nikdy neodhlásilo? A nebo jak to pak funguje s provozem, STK apod. tady v ČR?

reagovat
PeterLuk
19. července 2016, 13:17
0

Toto by zaujímalo aj mňa, väčšinou sa práve, aspoň podľa článkov o kupé autá v zahraničí odporúča vybaviť prevozné ŠPZ. Neviem teda, či sa u vás sa prihlásiť auto s pravostranným riadením, u nás žial pokiaľ viem nie..

An
Anglan
20. července 2016, 21:39
0

Uz to jde

Londoner
19. července 2016, 11:19
0

Krasnej clanek:)

Jinak...konecne!! se nekdo odhodlal a jel si sem pro auto. Uz jsem to par lidem doporucoval, ponevadz jsou ceny vice nez priznive - hlavne u zajimavejsich aut, ale nikdo se k tomu neodvazil.

A ten volant na druhe strane - je to jen o zvyku a v provozu to nevadi (snad s vyjimkou kdyz je clovek hned za kamionem a nemuze predjet, ale tak si holt nechas vic odstup no).

reagovat
fr
franc
19. července 2016, 21:32
0

to problem taky neni, clovek vidi zas lip v zatackach, co se toci na druhou stranu z vnitrni strany kamionu, co zas nevidi ty druhy

Ro
RobinP
19. července 2016, 11:23
1

Pánové, v první řadě děkuji za zájem. Odpovím najednou, pokud bych na něco zapomněl, připomeňte se:

Bitner: Ano, je to verze 2.0 130kW. V Evropě značená jako RC. To auto pocitově 173 koní nemá, ale motor je neskutečně točivej (na brzdě jsem nebyl, ale asi pudu). Omezovač zasahuje těsně na hranici 7.000 otáček. Převodovka je velký neštěstí - dlouhá dráha, a "měkká" kulisa, navíc tenhle kus má problém se synchronem na dvojce, kterou furt potřebuješ na okruhu řadit), ale i tak je s tim kopec srandy. Špičkovej podvozek, cejtíš i přejetýho brouka.

Knightrider: Ani ne, těch aut tam je za tuhle cenu poměrně hodně. Původně jsem zvažoval Clio 172, ale všechno to byly stroje "zasažený puberťákem", navíc u nich je cenovka o pár stovek liber vejš. Tak jsem nakonec skočil do tohodle. Navíc ta barva se mi líbí a když kupuju auto, tak mě nezajímá motor, ale vždycky jenom barva :).

Machy: Dělal mi to kamarád, kterej zařizuje pojistky. Tušim, že to dělal přes Českou podnikatelskou. Jestli si chceš něco přivézt, můžu na něj hodit kontakt. Auto musí mít platný něco jako STK v daný zemi. V UK tomu řikaj MOT.

Souča: odhlásilo. Maj na to papír, hádám se jmenuje V5 (můžu se plést, ale každej v UK ví o čem je řeč, když prodává auto). To se vyplní, jednu půlku si necháš jako kupující, druhou si nechá prodávající. Zaplatíš pojistku a road TAX (ideálně aby jí zaplatil prodávající na den až dva) a jedeš. U nás to jde přihlásit normálně na bílý značky. Samozřejmě to u nás musí na nesmyslný přezkoumání zrcátek (bez legrace), aby zjistili, jestli v nich vidíš to, co v nich má bejt vidět. Stojí to 3-4k. Pak by si měl vyměnit přední světla a zadní mlhovku (pokud je jenom jedna, tak je na druhý straně). Já to přehlašovat nejspíš budu, protože kdykoli do auta sednu, tak se směju.

Jinak, volant vpravo mně osobně nevadí. Jenom je potřeba změnit systém předjíždění na okrskách, nedá se "nalepit" na auto před sebou, protože neni logicky vidět vlevo před něj. Pak jsou ještě zrcátka v jinejch úhlech, než je člověk běžně zvyklej, takže se zezačátku furt lekáte, že vpravo nahoře je sloupek a ne zrcátko, vlevo, kousek vedle ruky je palubka a ne zrcátko a vpravo ve většim úhlu je keř, nebo kráva, ale zrcátko chybí. Jde o zvyk.

reagovat
Londoner
19. července 2016, 11:44
0

K tomu odhlaseni. Nepletes se, jmenuje se to V5 a jednu pulku posle prodavajici na urad aby to odhlasili a druhou si necha kupujici. Road tax uz je ted nove na majitele a auto, ne jen na auto takze si ji musi zaplatit novej majitel - ale na den/dva bych to neresil. Nez to puvodni majitel odhlasi, tak bude mit auto road tax v system. Dulezita je jen pojistka.

Souča
19. července 2016, 12:28
0

takže si vyhlídnu R33 skyline ani ne za 200k, přijedu tam, vezmu si půlku toho papíru, road tax kdyžtak poprosim majitele nechat na jeden den ještě a sjednam si na dálku převozní pojistku z ČR a můžu jet? Fakt je to takhle jednoduchý? Pak teda utratim třeba 10k za přihlášení v ČR a hotovo?

Ro
RobinP
19. července 2016, 12:43
0

Ano, většina věcí, který dělaj radost, je jednoduchá. Papíry nejsou velká tragedie. Na muj vkus je tý byrokracie kolem zbytečně moc, zvlášť pak u nás, ale nic, co by nešlo zvládnout, nebo zaplatit.

Ze zkušenosti, pár poznatků:
- Vybírej auto co nejblíž letiště (vlak je relativně drahej a navíc zabiješ spoustu času). Na větších vzdálenostech se bavíme v tisících CZK. Dobrý je to koupit lístek po internetu (uměj kombinovat metro + vlak) a lístek (lístky) pak vyzvedneš na letišti v terminálu (musíš mít sebou kartu, kterou si to zaplatil). Rozdíl v ceně je hodně velkej. Nejlevnější jsou spoje nad ránem, který já osobně preferuju.
- Rezervuj si trajekt 24h + dopředu, ušetříš až několikanásobek ceny. Opět je rozdíl v tisících.
- A pak samozřejmě nejdůležitější, zkus odhadnout prodejce, než tam pojedeš, anebo, jako já, měj víc aut v záloze poblíž sebe. Já koupil hned první, ale kdyby to byla past, měl bych kam jinam jít se podívat. Obecně, stejně v UK, jako třeba v USA platí téměř vždy, že pokud auto vlastní fyzická osoba, rodilej brit, tak to co řekne, je pravda a nebude se vůbec snažit podvádět. Naopak upozorní i na věci, na který by si jen tak nepřišel. Jakmile to je "přestěhovanej" turek, rus, polák, apod. tak rači vybírej jinde. Obvykle se to dá odhadnout podle přízvuku. Pokud si budete psát, tak brit ti napíše, co všechno na autě je špatně. Zmíněný národy ti napíšou, co všechno na autě je dobře.
Hodně štěstí při výběru, neni nad to se chechtat v autě :).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2016, 16:25
0

Souča:
Kolik se zaplatí za přihlášení normálního evropskýho auta nevím, ale u Amerik to znamená položku cca 25-30 tisíc Kč včetně všech homologací a zápisů výjimek, takže bych počítal, že u exota z Japonska, kterej se tu běžně neprodává, to bude obdobný.

Souča
19. července 2016, 17:51
0

prej se na to tady koukaj jinak, jakmile to auto jednou bylo přihlášený v rámci EU (proto je auta dovážej z Japonska skrz UK, nikdo sem nikdy nic nepřitáhl rovnou)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2016, 19:32
0

Ja jsem si byl pro Ameriku dvakrat v Holandsku a jednou v Belgii a pokazdy s tim byl stejnej opruz jako u aut, ktery jsem si dovezl primo ze statu. I financne to papirovani vychazelo nastejno. Dokonce Chevy Tahoe je primo evropska verze a stejne to byl problem. Jedinej rozdil byl v tom, ze jsem nemusel resit stari u auta dovezeneho z EU.

fr
franc
19. července 2016, 21:51
0

porad mi neni jasny jakej druh pojistky od ty cesky podnikatelnky to je.. na jak dlouho se to da sjednat?

Ma
Machy
20. července 2016, 13:28
-1

@Robin No, už sem před dvěma lety dovezl a přihlásil, jen sem to vezl na platu, tak me zaujala ta prevozni pojistka

@Souča, no s přihlášením to tak jednoduché neni, 1/ neseženes světla, 2/ auto nema globalni ani eu homologaci a z toho plynouci problem s doplnenim udaju do TP

Já jsem přihlašoval auto, ktere se prodavalo jen v Japonsku (JDM), bez homologaci a vyjímek a dostaneš se na částku cca 25 a výše... A to že je auto z UK/EU je moc nezajima, jelikož UK nemá ještě eu technicaky, takze ti tam ty udaje budou chybet... a auto musi samozrejme splnovat predpisy poplatne roku vyroby...naopak pokud to auto nebylo v eu prihalsene, vubec ho neprihlasis...

Mrkni sem, neco sem k tomu napsal, kdyz to bylo u me aktualni

http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4820

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. července 2016, 14:25
0

To potvrzuje to, co jsem ve zkratce napsal i já. Ceny za přihlášení od 25-ti tisíc nahoru a hromada problémů, hlavně s tím sháněním údajů do velkého TP.

jo
johan
19. července 2016, 12:29
0

super clanok.. kde si auto vyberal? klasicky pistonheads alebo su aj lepsie stranky?

reagovat
Ro
RobinP
19. července 2016, 12:45
0

https://www.gumtree.com/

Překvapivě je eBay.co.uk relativně drahá na auta. Gumtree mi připadá jako ekvivalent (primárně) americkýho Craigslistu co se týče cen a rychlosti, jak se tam věci točej. Ale nejsem na UK odborník, možná někdo poradí líp. Každopádně já nakupoval na zmíněnym https://www.gumtree.com/.

Londoner
19. července 2016, 13:10
0

Asi nejvetsi vyber je: http://www.autotrader.co.uk/

A jo je to opravdu takhle jednoduchy :)

Londoner
19. července 2016, 13:14
0

Jinak s tim Gumtree jsi mel kliku, tam se to podvodnikama hemzi hodne.

fr
franc
19. července 2016, 21:39
0

nesmysl, gumtree je dneska nejlepsi na nakup aut (driv bylo pistonheads na zajimavy)
gumtree je stejny jako ceskej bazos
autotrader je neco jako tipcars, vetsina aut je od bazarniku, tzn. drazsi etc.

Woyta
20. července 2016, 00:30
0

Nemate necoo i na bourana auta? Hodila by se nam RX7 FD bourana na levej bok s papirama.

Vo
Vorlosup
20. července 2016, 13:55
0

Neříkej, že jsi to byl ty na dálnici před Libercem? Červená FD??? Asi měsíc zpět

Woyta
20. července 2016, 19:21
0

Ne. Ja mam holou kastli FD na zahrade a hledame darce dilu a papiru.. Kdy se pohybovala naposled vlastni silou vi jen panbuh.

ku
kuba
19. července 2016, 13:24
0

Cau chci se zeptat na jakych portalech se daji najit auta z anglie napr. konkretne toto. Jsem fanda pug 206 mam jedno gti 136 ale po rc (gti 180) dost touzim. Diky za rady

reagovat
PeterLuk
19. července 2016, 13:47
0

Ja som akurát prednedávnom narazil na portál Ooyyo, kde si človek môže vybrať krajinu, menu, je to aj v slovenčine, ale nemám skúsenosť z autami čo tam sú v ponuke. Každopádne, ponúka áut v zahraničí je často oveľa väčšia aj ceny iné.

http://www.ooyyo.com/spojene+kralovstvo/jazdene-peugeot-206-na-predaj/c=CDA31D7114D38572111BF56FBAF0355B7CA11D78E7D18677103EF4/

ku
kuba
19. července 2016, 13:50
0

uz vidim omlouvam se a na kolik to celkem vyslo pojistky, mytne atd.

Ro
RobinP
19. července 2016, 16:14
1

Upřímně, nevim. Nudil jsem se v Chorvatsku, tak jsem se koukal po inzerátech, viděl jedno auto, viděl druhý vedle, zavolal a pak v podstatě z hodiny na hodinu koupil letenku a letěl. Nicméně odhadnout to půjde:
Letenka do Londýna: 1.500,- (dá se koupit z Prahy pod 1k)
Vlak: 800,- (tohle může bejt náklad pár korun, nebo taky v klidu 3.000,-)
Tax na auto: 600,- (reálně od 0 do cca 1.000,- podle toho jak se domluvíš s prodejcem)
Pojistka: 1.000,- / měsíc. Zřejmě to půjde levněji, ale já chtěl měsíc jezdit a neřešit přihlášení.
Trajekt: 1.200,- (můžeš v klidu zaplatit 3.500,-, nutno objednávat dopředu a na méně vytížený časy)
Benzín: 4.800,- (já to měl 1.600km a počítám 3 CZK / km)

Jídlo + pití + spaní. Tohle nepočítám, za jídlo platim i doma a spal jsem na letišti, ve vlaku a v autě.
Sečteno seš na cca 10.000,- plus mínus deset procent to bude správně. Pokud mi teda něco neuteklo. Nicméně dalo by se to udělat levnějš, pokud bych auto koupil blízko Londýna, ideálně na východ směrem k Doveru. Já to nepočítal, byl to zábavnej vejlet po anglickym venkově se spoustou malejch příběhů. To je vždycky zábava a zábava se nepočítá na peníze :).

ku
kuba
19. července 2016, 17:51
0

Diky moc vidim to ze si urcite udelam vylet pac ta cena za dovoz neni az tak hrozna

fr
franc
19. července 2016, 21:47
0

jinak doporucuju nejezdit trajektem, ale vlakem, vyjde na 1450 liber, jednodusejc se bookuje a je rychlejsi odbaveni i cesta
dela se to tak, ze se koupi zpatecni jizdenka (tam a zpet do 24h) za 23+23 liber, a to cca od 11ti do 6h rano.. je potreba to koupit par dni dopredu, hlavne pokud clovek jede v nakej vytizenej den... oproti trajektu je tam vyhoda ze bez pojisteni etc. pokud clovek z nakyho duvodu prijede pozde (je tam asi 3h okno kdy se muze) tak se clovek skrz za 23 liber dostane i v nejvytizenejsi cas

An
Anglan
19. července 2016, 20:28
0

Tyyy voe, ty muzes byt rad ze jsi nejel po A nebo M, cestach, to by ti to auticko po ceste zavavili a sesrotovali. Co takle zaplatit road tax? A na tu pojistku by se VOSA taky hidne spatne koukala.

reagovat
Ro
RobinP
19. července 2016, 20:50
0

Kdyby sis to přečet pořádně, tak by sis všimnul, že sem road tax platil. A je mi jedno, jak by se na to dívali, pojistka byla platná na dovozový auto z EU s platnou technickou. Problém je tam, kde ho člověk chce mít ;).

Každopádně, pojedu si pravděpodobně pro druhej kus, protože mě štve ten synchron na dvojce. Novej znamená polovinu ceny auta. Pokud někdo budete mít zájem se přidat, máte možnost.

ku
kuba
19. července 2016, 20:55
0

Ja bych se kdyztak rad pridal muj email. je [email protected] kdyztak napis urcite by sme se nejak domluvili

An
Anglan
19. července 2016, 21:30
0

Jee sorry, tak to se omlouvam. Nevsiml jsem si. Je lepsi lidem rict jak to je. Aby pak nekde nezustali viset

fr
franc
19. července 2016, 21:41
0

prosimte vysvetli mi. proc by mu ho meli zabavovat a sesrotovavat...
i kdyz si koupis auto a nezaplatis tax, tak to nikdo cca 14 nezjisti, svestka co jede za tebou a kontroluje si te v databazi tam urcite minimalne tejden po koupi bude mit vse v poradku

An
Anglan
20. července 2016, 21:38
0

Nikdy nevis, jestli to nebylo SORN. U takovych aut muze byt road tax klidne 280, tak lidi pokud maji jine hned rusi direct debit

fr
franc
26. července 2016, 23:00
0

to vis, uplne jednoduse, sorn status zjistis pres dvla
https://www.gov.uk/get-vehicle-information-from-dvla

Ro
RobinP
26. července 2016, 23:55
0

Co je to SORN status? Vygooglil sem si to, ale nechápu to v souvislostech. Neni mi jasný, jakej je důvod platit roadtax za něco, co nejezdí po komunikacích.

ro
rowan
20. července 2016, 08:56
0

A přesně kvůli tomuhle mě mrzí Brexit. Dovezl jsem takhle z GB několik starých aut a je to super, ty auta jsou tam opravdu za pusu. No užijme si to dokud to jde.

reagovat
Ma
Machy
20. července 2016, 13:37
-1

Uvidime, jak se s tim popere legislativa, treba ze zbytecne hazet flintu do zita

Ro
RobinP
20. července 2016, 13:52
0

To je dobrý, teda pokud sem to dobře pochopil. Standardně je vlak výrazně dražší. Chápu dobře, že ta cena 23+23 GBP platí pouze v případě cesty tam i zpět? Matně si vybavuju, že jednosměrná byla těsně pod hranicí 100 GBP s objednáním dopředu cca 24h a to mi přišlo vcelku dost v porovnání s trajektem, kterej byl někde pod hranicí 40 GBP ve stejnou dobu. Navíc na trajektu se dobře spí :). Ale pokud se dá vlak za 46 GBP, tak to za úvahu stojí, zvlášť pokud je tam plovoucí čas.
Víš jak dlouho dopředu je potřeba to objednat a jak dlouho před odjezdem tam musíš bejt?

K otázce na pojištění, můžu ti dát číslo na toho kluka, co mi to dělal, řekne ti detail, mně stačilo, že mám v emailu kartu a potvrzení pojistky. Sjednával mi to na měsíc.

reagovat
Fr
Franc
20. července 2016, 15:35
0

Jop kupuju siuz jinak nez vlakem nejezdim, prot

Fr
Franc
20. července 2016, 15:39
0

Jo je to tak koupis si obousmer za 46 a vyuzijes to jen na smer jeden... Vetsinou staci dva dny dopredu krom vytizenejch dnu.. je to v kupovani predem lepsi jak trajekt, jinak uz nejezdim.. Hlavne protoze mam tri velky psy a casto jezdim dodavkou s posteli, takze radsi zustavam v aute

Kr
Krocan
20. července 2016, 16:16
0

To v osobních autech smíte na vlaku zůstat v autě? My v náklaďácích musíme autobusem do cestovního vagónu.

An
Anglan
20. července 2016, 21:42
0

I s plachtovou dodavkou me pousteli v kabine

Ev
Evlo
25. července 2016, 11:56
0

Jsem to zkousel a fakt ze jo, ale chce to minimalne tyden dopredu.

Ev
Evlo
25. července 2016, 11:21
0

Muzu poprosit o konkretni kontakt na tu pojistku, clanek me na tolik inspiroval, ze bych v patek vyrazil :D

reagovat
Ro
RobinP
25. července 2016, 11:40
1

[email protected], napiš mu, že seš od robina, on bude vědět. pro co jedeš?

reagovat
Ev
Evlo
25. července 2016, 11:48
0

Tak u me je to asi jasny, jako vzdy, eunos roadster.
Za kontakt diky!

Ev
Evlo
25. července 2016, 12:00
0

Hele a ta roadtax to se plati na auto jestli dobre chapu, tak proste se staci domluvit at to odhlasi nasledujici den a vsechno cajk?

Ro
RobinP
25. července 2016, 13:30
0

Pokud je zaplacená tak ano. Pokud ne, musíš jí zaplatit a pak doporučuju mít sebou nějaký potvrzení, že je zaplacená, poňáč podle všeho policajt to ten den zaplacený online neuvidí. Naopak, pokud koupíš auto, který má roadtax zaplacenou, tak i když se ten den odhlásí (což bych preventivně nedělal), tak to policajt uvidí online pořád zaplacený.
Nicméně mám dojem, že tušim Franc odpoví lépe, resp. přesnějc, to co píšu si myslim, na základě diskuze s prodejcem a následný diskuze u tohodle článku.

Ro
RobinP
25. července 2016, 13:31
0

Jinak na MX5 koukám taky. Zřejmě si tam pro ní taky pojedu. Dokonce se dá koupit v ceně plechcupovýho auta :).

Ev
Evlo
25. července 2016, 14:31
0

No jo, ale nevim teda jak to budu resit kdyz s tim pojedu pro rohliky u zavory, ale asi zvolim pristup, ze proste vystoupim, protoze to proste k RHD patri.

Ev
Evlo
29. července 2016, 15:12
0

No uz to mam vsechno mam v maliku, nechapu, proc to u nas proste neudelat stejne jako to maji v GB.

Ev
Evlo
25. července 2016, 21:27
0

No snad uz posledni otazka, asi na zdejsi obyvatele spojeneho kralovstvi. Dostanu MOT kdyz mam britskou registraci, ceske pojisteni, ale neplatim si roadtax (protoze, vozidlo v GB nepouzivam - vyjma toho kdyz tam pojedu na goodwood a udelat prave to MOT)?

reagovat
Ro
RobinP
26. července 2016, 20:21
0

Nechť mě opraví ti, kdož mají více zkušeností, ale MOT souvisí primárně se stavem vozu. Pokud bude stav odpovídat pravidlům, MOT dostaneš. Jaký sou (pokud sou) sekundární podmínky mi není známo.

fr
franc
26. července 2016, 22:52
0

mot je jako technicka
technickou taky dostanes aniz by sis v cr koupil dalnicni znamku (obdoba tax)

Ev
Evlo
02. srpna 2016, 08:56
0

Plechcup miata dovezena, 26 lety auto cestu fakt dat nemusi, na to bach, gola sadu na letisti s nejvetsi pravdepodobnosti zabavi, me zabavili.

reagovat
Trinom
02. srpna 2016, 10:14
0

Že tys ji měl v příruční zavazale?

Ev
Evlo
03. srpna 2016, 12:20
0

No nic explicitně zakazanyhyho tam podle mě není

M P
03. srpna 2016, 12:40
0

Gola sada nebo jiný vercajk je poukaz na průser, protože většina security officerů to vyhodnotí jako nepovolené. Nemluvě o tom, kdyby tam byly kleště. Kdo s tímhle jde na palubu, se nesmí divit. Nejde totiž jenom o seznam zakázaných věcí ale o jakýsi princip podobnosti. Když mi nepovolí kladivo, tak logicky nemůžu čekat, že by velká ráčna prošla:)

Ev
Evlo
03. srpna 2016, 12:55
0

Tak samozrejme hadka o to byla, ale vis jak to je, na internetu vpohode, v realite das jednoho nadrizeneho, druheho a uz te tlaci odlet.

M P
03. srpna 2016, 14:45
0

Ne, já jsem tím chtěl říct, že bych do toho nešel. Už proto, že vím, co za píče tam kolikrát pracují :D

Ev
Evlo
05. srpna 2016, 11:10
0

Však ja to docela pochopil. Popravdě jsem se zabavení obával už předem, tak co už.

Každopádně miata na plechcup už je normálně pojízdná (jakože už jde řadit atd.), tak snad jí to do dalšího plechcupu vydrží. Samotného by mě zajímalo jestli 306ky dokáže porazit.

Ro
RobinP
06. srpna 2016, 00:46
0

nad ní jsem taky přemejšlel a reálně dál přemejšlim. co to je za ročník a motorizaci a kolik stála? jak daleko od doveru byla? dík

Ev
Evlo
05. prosince 2016, 12:23
0

Tusim kolem 80mil, ale kvuli kolonam to bylo snad na 3 hodiny. 500gbp asking, 400 real, 1.8, ale uk model + to co vypadalo jako vadna spojka/prevodovka - ptoto ta cena. Nicmene tedka v zime jou za litr krasne eunosy, asi zas pojedu.

Ev
Evlo
15. srpna 2016, 18:21
0

Tak uz jsem vyzkousel vsechny typy zavor a tyckou na odpadky to davam vpohode, jen to chce nebyt ucho jako ja a koupit si auto s elektro okynky

reagovat
JLK
15. srpna 2016, 22:11
0

Nebo v aute pro tyhle (a jine) pripady vozit spolujezdkyni =D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem