načítám data...

5 důvodů, proč je E-klasse lepší než vlak

13. května 2016, 07:22 35 komentářů Viola Procházková TopX

Už jste někdy slyšeli, jak je prospěšné na dlouhou trasu sednout do vlaku, odpočinout si od řízení a věnovat se práci nebo knížce? Nevěřte tomu. Ne když můžete jet třídou E.

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Mám před sebou cestu z Prahy do Brna, jedno auto v servisu, druhé odjelo s ostatními členy rodiny na víkend. Už už to vypadá, že si budu muset sbalit do chlebníku svačinu a vyrazit na nádraží… Našeho redakčního fotografa jsem se otázala na zapůjčení vozu spíš jen z legrace. Mercedes E320 CDI si pořídil teprve před pár týdny a od té doby ho s láskou leští zvenčí i zevnitř, připadalo mi tudíž nepravděpodobné, že by ho byl ochoten pustit z dohledu a vyslat až kamsi na dálný východ. Jenže se stal zázrak – on řekl ano!
Duševně připravena na stísněné kupé plné posmrkávajících cestujících jsem usedla do vzdušné kabiny sedanu, úplně sama. Nepopsatelný pocit blaha…

Spousta kamarádů mi tvrdí, že hromadná doprava je rychlejší a ekologičtější, k tomu má pozitivní vliv na životní úroveň, neboť vám umožňuje vyplnit i poslední dvě volné hodiny dne prací. Ale já vím svoje. Oni ve skutečnosti nejezdí autem, protože na to nemají peníze nebo se bojí sednout za volant. E-klasse totiž poráží sebeluxusnější železniční expres na všech myslitelných frontách.

 

1. Je rychlejší

Pro srovnávací test éčka a vlaku je trasa Praha – Brno ideální. Nejrychlejší vlaky se vznešenými jmény jako Franz Schubert nebo Bedřich Smetana urazí trasu za 2 hodiny 30 minut. Moc pěkné číslo. Jenže trochu připomíná představy mého syna o světě financí. Proč bych mu nemohla koupit šerednou postavičku Endermana za pět stovek, když mám v peněžence tisícovku? Než se ve vlaku usadím do sedadla, pustím Wi-Fi a začnu generovat příjmy, musím se nejdřív dotáhnout na autobusovou zastávku, po třech stanicích se táhnout pro změnu na tramvajovou zastávku, pak strávit čtvrt hodiny ve smradlavém vagónu na trase spojující nejvyhlášenější pražská ghetta a nakonec se jedním z těchto ghet probojovat až na vytoužený perón. Když půjde všechno dobře, dělá to půl hodiny navíc. Jenže v Praze nejde nikdy všechno dobře. Člověk ve výsledku využije dobu jízdy jen k tomu, aby se z prožité zkušenosti vzpamatoval, a už to celé začíná nanovo, tentokrát v Brně. 

A teď Mercedes-Benz. Od branky mého bydliště ke dveřím konkrétního brněnského domu mi mapy.cz ukazují dojezdový čas 1:59. Samozřejmě když půjde všechno dobře. Jenže i když nepůjde všechno dobře, mám pořád dost prostoru na to, nahnat ztracený čas vyšší rychlostí. Třináct let staré éčko se rychlosti nebojí. I se slavným Pendolinem (to navíc z Prahy do Brna nejezdí) a jeho 160 kilometry v hodině si namaže chleba. Jakkoli může vůz o hmotnosti jedna a třičtvrtě tuny v městském provozu působit těžkopádně, na dálnici se mění v raketu, kterou brzdí v rozletu jen předjíždějící řidiči s mizerným odhadem.

Mercedes E-class W211 320CDI 2003 front

2. Je pohodlnější

Absolvovat více než dvousetkilometrovou cestu po dálnici kupříkladu ve Škodě Citigo nebo Daewoo Matiz bych si asi rozmyslela. Ale komfort, to je druhé jméno Mercedesu, model W211 nevyjímaje. Testovaný vůz sice nebyl vybaven vzduchovým obláčkem Airmatic, podle majitele jsou dokonce zadní pružiny ‚unavené‘ a zralé na výměnu, přesto je cestování jako balzám na řidičovu opěrnou soustavu, a to dokonce i na Exteritoriální dálnici A88.
S jízdou po kolejích se to přirozeně nedá srovnat, pohodlí však není jen drncání nebo nedrncání. Když pocítíte volání přírody, můžete během několika minut zastavit a problém vyřešit, aniž by vám někdo ukradl tašku nebo zasedl místo. Namísto ušmudlaného sedadla se zbytky DNA tisíců cestujících před vámi si hovíte v opečovaném koženém křesle. Teplota v kabině se řídí podle vás a ne podle slečny v tílku a bederní roušce nebo podle důstojného pána odmítajícího sundat svůj důstojný hubertus. Je libo ohřát či ochladit zadnici? Žádný problém. Rovněž olfaktorické vjemy máte zcela ve vlastní režii a nemusí vás trápit, že jeden spolucestující měl včera k večeři česnečku a druhý chili con carne.

Pohodlí vám velké auto zajistí dokonce i během pobytu v cílové destinaci. S přihlédnutím k peripetiím popsaným v bodě 1 si s sebou do vlaku vezmete kromě mobilu, klíčů a šrajtofle jen čisté trenýrky a kartáček na zuby. Zpáteční cestu pak budete muset nedůstojně přetrpět v ošacení čpícím cigaretovým kouřem a se zablokovanou krční páteří. Do zavazadlového prostoru W211 naopak naložíte 540 litrů náhradního šatstva, toaletních potřeb, polštářků z paměťové pěny a čehokoli dalšího, co pozvedne úroveň přenocování ze snesitelné na příjemnou. 

Mercedes E-class W211 320CDI 2003 interior black

3. Je bezpečnější

Teď si asi myslíte, že mi straší ve věži… Silniční provoz je přece podle večerních zpráv smrtonosnější než světová válka nebo ebola. Skoro byste získali dojem, že než sednete do auta, musíte sepsat závěť a na speed-dial si připravit špičkového právníka, protože než se setmí, někoho zabijete nebo umřete. Ve skutečnosti to tak horké není. Vezměme si statistiky za rok 2014 (loňské se mi nepovedlo najít). Následkem dopravních nehod zemřelo na silnicích 629 lidí, na železnici to bylo 296 lidí, tedy zhruba polovina. Až tak propastný rozdíl to není. 

Bezpečnost navíc nezahrnuje jen zachování holého života. Píše se někde o chudácích, kteří onemocněli tyfem a cholerou po návštěvě vlakových záchodků? Nebo o těch, kteří totéž nemoudré rozhodnutí zaplatili ztrátou osobního majetku? Kdepak. 

Za další, nikdy nevíte, kdo vlastně sedí u řídícího pultu. S vlakem sice není tak snadné zvorat předjíždění nebo dostat aquaplaning a hupsnout do příkopu, ale fyzická či duševní indispozice řidiče může mít fatální následky. Ne, ne, rozhodně dám přednost sedanu střední třídy, byť už není nejmladší. Zlí jazykové rádi osočují W211 z poruchovosti, dané zejména svéhlavou elektronikou, v crash testech však třetí generace éčka ve své době excelovala a i dnes nabídne slušný standard, pokud jde o aktivní i pasivní bezpečnost. 

Mercedes E-class W211 320CDI 2003 back

4. Dá vám svobodu

E-klasse narozdíl od vlaku nemá předepsaný jízdní řád. Není třeba ho na poslední chvíli dobíhat, a když už jste v něm, nečekáte, až výpravčí zapíská na píšťalku. O mně je známo, že mám občas problémy s pamětí. Jenže když sedím ve vlaku, těžko půjdu zaťukat na mašinfíru, že jsem si zapomněla peněženku a potřebuju se ještě otočit doma. Budu-li mít to štěstí, že si vzpomenu ještě cestou na nádraží, můžu se sice vrátit, ale vlak mi ujede. Z kolejí si neudělám odbočku do sámošky pro víno na večer ani do lesa na maliny. A když mě chytne migréna, neobrátím to a nepojedu do postele, nýbrž budu trpět ještě další čtyři hodiny. Dosaďte si jakoukoli činnost, a auto vám umožní ji vykonat, to není třeba dlouze rozebírat.

Mercedes E-class W211 320CDI 2003 trunk

5. Dopřeje vám soukromí

Pokud nejste ten typ, co si jen cestou z práce domů udělá tři kamarády, namluví nevěstu a uzavře milionový byznys, nejspíš se v hromadné dopravě nevyžíváte. Mě blízká společnost cizích lidí střídavě obtěžuje a děsí, podle toho, jaký typ spoluobčanů ji tvoří. Chci si v klidu rozepnout knoflík u kalhot, když mě tlačí, a vysmrkat se bez pozornosti publika. Stejně tak mě neukájí pohled na něčí holé břicho vyvalené zpod košile a prsty vražené skrz nos až do mozku. Chci si zatelefonovat kdykoli a komukoli, ne poslouchat filozofické úvahy studentů matematicko-fyzikální fakulty vracejících se na víkend domů. Pustit si hudbu, zpívat si, nadávat, mlčet, popotahovat, zívat na celé kolo. Chci svůj prostor, neomezovaný tělesnými schránkami ani pohledy dalších lidí. Kabina éčka je tak akorát. Má konzervativní, nadčasově elegantní palubní desku, perfektní odhlučnění a kvalitní stereo.

Po návratu domů mi na displeji svítí průměrná spotřeba 7,1 litrů, na třílitrový motor více než hezká hodnota. Jedna cesta si tedy vyžádala necelých 15 litrů nafty, což při ceně 27 Kč/l dělá 405 Kč. Vlaková jízdenka přijde na 260 Kč, pražská jízdenka MHD přidá 32 Kč a brněnská 25 Kč. Za jízdu prémiovým sedanem jsem si tedy připlatila méně než stovku. I za pouhý bod 5 je to pro mě krásná cena, předchozí čtyři body beru jako milý bonus. Pořád mi chce někdo tvrdit, že dlouhá cesta vlakem dobrý nápad? Není. Ledaže bych měla svůj soukromý vagón a na nádraží mě vezl šofér v limuzíně, třeba éčkovém Mercedesu.Mercedes E-class W211 320CDI 2003 interior black

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

St
Stefan
13. května 2016, 07:37
0

Souhlasím s Váma,dáva to smysl. Nic jinýho se od Mercedesu ani nedá čekat,jenom pohodlí a supr svezení.

reagovat
Nedy
13. května 2016, 09:03
2

S těma cenama veřejné dopravy je to vůbec zajímavé. Podlé této matematiky jízda ve dvou vychází levněji. Co se týče MHD v Brně, tak mám spočítáno, že auto je levnější i v jednom. Samozřejmě za předpokladu, že člověk nemá šalinkartu (legitka pro mimo brněnské).

Tak kde je ta toho, proč bych měl využívat veřejnou dopravu?

reagovat
Caddy
13. května 2016, 09:12
3

Pekne, ale nesedi to uplne vzdy. Ja bych jezdil autem pomalu i na zachod, ale i tak radeji nekdy vyuziji vlak. On je totiz nekdy skutecne rychlejsi a pohodlnejsi. Tato srovnavacka vychazi, ze vlaky jsou zaplivane humusy, ale na hlavnich tratich toto neplati, tam se taky rozvalim do kozenych kresel, dostanu obcerstveni, mohu si cist, pracovat. Jediny problem je tak vymirani coupe, kde s emi podari byt v 90 % samotnemu. Cizi lidi taky moc nemusim. V Praze i v Brne jsem vlakem vyrazne rychleji nez autem a jsem rovnou v centru, nemusim resit parkovani a podobne libustkym, usetri to hodne nervu. Stejne, i kdyz jedu do Prahy autem, ho s oblibou nechavam na Cernaku a dal jedu metrem, takze hlavak je lepsi vychozi pozice :) Jasne, nekdy neco vezu, nekdy jedu jinam, nekdy nas jede vice a vlak by vysel draz, nekdy je vice cilu a doprava by byla opruz bez auta. Ale neni to tak jednoznacne. Pravda, nadrazi mam ctvrt hodiny pesky nebo tri zastavky trolejbusem, takze doprava na nej v podstate odpada...
Srovnani obeti na zeleznici taky trochu pokulhava, ono tam totiz jde vetsinou o lidi vlakem srazene, ne o obeti nehody soupravy. Kolik nestesti na zeleznici se za posledni roky realne stalo? A jeste zpravidla vinou nekoho jineho nez strojvedouciho nebo vadou na strane dopravce. Posledni dve zavaznejsi byly bud kamion na prejezdu nebo spadly most vinou stavebni firmy. Ze me nekdo takovy ohrozi na silnici, je pravdepodobnejsi.
A pak je tu dalsi vec, Mercedes je super (a ja si taky nemam na co stezovat, snazim se jen byt objektivni), ale pokud vychazim z toho, ze vetsina ma nejake nakupni tasky a kostitrasy, tak jeste diky Bohu za vlaky :)

reagovat
Viola Procházková
13. května 2016, 09:59
-1

Oběti dopravních nehod ale taky zahrnují i sražené chodce, ne? Už se trochu babráme v detailech, ale jen pro pořádek :).

Mi
MiraKl
13. května 2016, 10:51
-3

Tak přesně tenhle typ lidí či myšlení naprosto nechápu. (Nechám s oblibou auto na Čerňáku) Mám auto a proto s ním nedojedu až do cíle?
Zrovna cesta metrem z Čerňáku je neskutečně útrpná a dlouhá, průvan, zima, prach, divný lidí ... každopádně díky za tyhle lidi, co nechaj auta na Čerňáku, neucpávají Prahe. :D

Caddy
13. května 2016, 11:03
3

No a prave proto radeji jedu vlakem rovnou do centra :) Jinak proc ne az do cile? No protoze provoz po Praze neni zadna oblibena kratochvile (ale jde to), jenze kd epak parkovat? V centru sama modra...a podle toho, kam jedu, pak musim priprave venovat dost casu..hledat, kde jsou jake zony, kde to jde, street view a zkoumani znacek, pripadne se ptat prazaku na mistni situaci...ono kdyz to nekdo zna, tak je mu to asi fuk, ale pokut prazak nejsem, radeji ten vlak :) Nemluve o tom, ze je to i rychlejsi a prijemnejsi...a taky si pak muzu treba s nekym pripit :)

Mi
MiraKl
13. května 2016, 14:08
0

No jó z Pardubic, to chápu, tam je vlak přímý, a ještě k tomu na nádraží jezdíte na kole. Ale co na Liberec? Tragédie. Sám mám E klasse a v Praze zaparkuji vždy, jen to chce aspoň trochu vědět.

Caddy
13. května 2016, 14:18
1

Na kole fakt ne, fuj :) Ale na MHD to mam stejne daleko jako do garaze a mam to tri zastavky :) Jsem na nadrazi do ctvrt hodiny, kdyz je treba :) A to je prave to - musis vedet. A ja vim prd, navic se to furt meni, pri mem druhu a cetnosti cestovani do Prahy je ten vlak fakt lepsi :)

Caddy
13. května 2016, 14:21
2

Zlo Kočka: Tak ale když už se babráme v detailech, tak se nedá nezmínit, že v počtu dopravních nehod je sražených chodců minimum, zatímco u železnice tvoří většinu obětí :) Zkrátka ve vlaku se cítím daleko bezpečněji než v autě :) Ale to uz je fuk, fakt nema cenu se v tom tak pitvat :)

šmoula nešika
13. května 2016, 22:36
0

MiraKl: Liberec bych v souvislosti s vlakovou dopravou na Prahu ani nezmiňoval. Jel jsem tu trasu coby Liberečák jednou v rámci vlakové dovolené a cesta jak z 19. století. :D Naopak teda do Turnova po silnici to máme kvalitní a Turnov–Liberec s výjimkou některých krizových kopců (Paceřák nahoru dolů) i moc hezkou krajinou. Co se vlaku sem týče, tak to žádný koridor nespraví a radši si počkáme ke stáří na nějakou rychlodráhu MB–trojzemí. Ale jak zmínili kolegové, Pardubice, Ústí, Ostrava, to je jiná, tam má vlak své nesporné výhody už dneska. :)

Libor
13. května 2016, 09:26
0

Souhlas! Od té doby co mám auto, tak jsem při ježdění do rodného města do vlaku ani nepáchnul :-D A to jsem student a tím pádem mám ten vlak ještě levnější. Často se taky stává, že si člověk ani nesedne, nebo je rád, že se najde kousíček volného místa v přeplněným kupé.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. května 2016, 09:28
0

Naprosto chápu o čem mluvíš a jednoznačně souhlasím. Sám jsem svého času pendloval mezi Prahou a Brnem, kde jsem dělal vysokou, takže si to umím celkem živě představit. Jezdil jsem tam "sockou", protože na pravidelné výlety autem nebyly peníze. Neříkám, že se to nedalo přežít, člověk si zvyknul a pak to bylo taky relativně na pohodu, ale přesně jak říkáš, k jízdě vlakem nebo busem si člověk musí připočítat čas na cestu na nádraží a pak z něj, a rázem se bavíme úplně o jiných časových intervalech. Když už jsem vyrazil autem, tak jsem automaticky cítil tu obrovskou pohodu, věděl jsem, že na cestách nestrávím tolik času, že si zastavím, kde chci, dojedu kam chci a nemusím koukat na hodinky, jestli stíhám nebo ne. Ani jsem k tomu nepotřeboval ten Mercedes, abych se cítil mnohem uvolněnější a svobodnější, než při cestování veřejnou dopravou. Ale na druhou stranu, auto cenově absolutně nemohlo konkurovat Student Agency, se kterou jsem začal jezdit, protože ta zavedla první rok jednosměrné jízdenky za 50Kč. Na tuhle cenu bych se nedostal, ani kdybych tam jel na kole, protože bych cestou musel vypít asi tak sud vody, abych to přežil. :-) Dneska ta Student Agency stojí s jejich kreditovou jízdenkou 160,- Kč, pokud vím, takže ani tomu se nedá cenově autem konkurovat. Je to prostě něco za něco, ale i tak dávám přednost autu, bez ohledu na to, jaké auto to je.

reagovat
JP
18. května 2016, 02:00
0

To s tou D1 je iracionální blábol, statisticky je to jedna z nejbezpečnějších silnic v zemi, na běžný okresce riskueš smrt nesrovnatelně víc. Ano, vlakem to bude ještě o něco bezpečnější když tě zrovna někdo nepřepadne, cestou na tebe někdo nekejchne chřipku, nebo na vlak nespadne mostní konstrukce, ale jinak to naprosto nesmyslně dramatizuješ.

A pokud jde o to "trpění ve starém autě" - no pokud bys jel Praha - Ostrava s tou S13 s votuněnym vejfukem co máš na fotce tak věřim, že je možný že budeš opravdu trpět a po 400km přijedeš s hučící hlavou, ale jestli mám mluvit sám za sebe, tak budu těch 400km v Quattroporte nebo S8 klidně "trpět" a ještě to jako "znouzectnost" považovat za výhru nad vlakem v úplně všech myslitelnejch parametrech, na kterejch mi záleží. Jet cestovním autem (ne nákupní taškou nebo něčím z čeho po 10km bolí hlava) někam dál je relax, ne utrpení. Jediná výhoda vlaku co se týče pohodlí pro mě je to, že se tam dá usnout, ale já stejně nejsem schopnej usnout v ničem co se hejbe.

Xcriss
13. května 2016, 10:39
0

Tyvole :-O To jako fakt?
Sorry, ale tohle vypada jak nejaka agitka politicke strany...
Pokud se chci kasat Mercedesem, tak asi mam na taxika misto MHD... Stejne tak mistenka stoji par korun, pripadne prvni trida (oproti nakladum na M-B).
Komfort??? Na D1??? Bezpeci??? Ja se teda D1 vyhybam jak cert krizi, protoze skakat na rozmrdane ceste a u toho se nonstop bat o holy zivot diky dravcum s X6 a podobnymi monstry, to si radsi vklidu dam kafe ve vlaku a budu se kochat prirodou nebo dumat nad nesmrtelnosti brouka... Mimochodem ze zacpane D1 se musi taky krasne "svobodne" odskakovat kamkoli...
Nikdy jsem cestovani vlakem nejak nefandil, ale posledni dobou se da za velice slusne penize cestovat velice slusnym standardem do slusneho mnozstvi destinaci. To nemluvim o premiovych tridach v RegioJetu nebo Leosovi.
Snad ani autorka nemuze verit tomu, co pise... Tenhle clanek je pro me vystrel uplne mimo a popisovane prostredi vlaku platilo tak nekdy v dobre zahajeni vyroby zminovaneho vozu... Nemam rad takovehle ultra haty za kazdou cenu :( Pokud je clovek petrolhead, tak to radsi vezme nejakym nesmyslnym autem nekde po okrskach a nebude resit pro nebo proti, ale za kazdou cenu se cpat na D1 se starou /relativne pohodlnou/ sunkou a povazovat to za nejakou vyhru, to snad nemuze davat smysl nikdy...

reagovat
Caddy
13. května 2016, 11:21
2

Tak tu lepsi tridu beru jako samozrejmost, ani jako dite jsem nejezdil dvojkou :) Mozna ten clanek fakt vychazi jen z neznalosti vlaku :) Pred deseti lety bych to napsal uplne stejne :) (teda ne tak dobre, myslim myslenku, ze bych sdilel) :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. května 2016, 19:05
1

D1 je v prisernym stavu, o tom zadna, ale ze bych se tam musel bat o zivot? To snad zase tolik taky ne. A ze by byla permanentne ucpana? Asi jsem jezdil po jine D1, nez o ktere se vypravi vsechny ty uzasne pribehy. Reknu ti to na konkretnim pripadu. Na Florenc mi to trvalo sockou 45 minut, k tomu pripocitat chvilku fóra na zachod a pripadne nakup neceho k jidlu a nepriletet tam na posledni minutu a mas z toho peknou hodinku. Pak dve a pul hodiny se Student Agency busem do Brna a odtud prestup na vlak do jedny prdele pred Brnem, kde jsem byl ubytovany. Vlak a bus se akorat mijely v tom Brne, takze hodina cekani na nadrazi, pak jizda vlakem, pak zase kus pesky a suma sumarum, vzdalenost od Prahy cca 180 km za rovnych pet hodin cesty. Porad ti to pripada jako komfortni cestovani? Mne moc ne a to ani presto, ze jsem dostal noviny, caj, mohl cumet na film, a podobne. A podotykam, ze autobus i do toho Brna dojizdel na cas a zpozdeni bylo v 99% pripadu do max. 10-ti minut, ale vetsinou ani to ne. A asi se shodneme na tom, ze bus nikde mezi autama nemyskoval, aby nahnal cas. Takze vlak nebo bus ano, proc ne, ale je to ciste individualni a pro urcity trasy a lidi to proste tak vyhodny jako auto neni. Financne mozna porad ano, ale casove ne.

Xcriss
16. května 2016, 17:01
0

Ja nevim, D1 je plna maniaku a nahanecu setinek a ty smrtaky tam byvaji, clovek ma vzdycky pocit, ze zrovna na nej to nevyjde, ale to se muze zmenit v sekunde... Kdyz vidim, co jsou schopni nekteri ridici vymyslet, tak se fakt D1 cilene vyhybam, protoze tam ridim nerad, cesta je preplnena a plna bezmozku.
Casove je samozrejme do vetsiny "prdeli za Brnem" lepsi jet autem, stejne tak autobus Student Agency - ktere po te D1 jede taky, nepovazuju za zadnou vyhru - bylo to o vlacich. Kdyz uz teda chceme davat konkretni priklady, tak ten muj bude mnohem bliz clanku - do Ostravy z Prahy muzes byt bud za 2h50m Pendolinem, kde je Wifina, docela luxusni stravovani a obecna pohodicka, nebo se muzes nahanet minimalne 4 hodiny nekde na asfaltu. V jakem stavu asi prijedes? Z vlaku vystoupis zrelaxovany/vyspany, z auta uplne mrtvy, dobity, unavene oci...
Nerikam, ze cestovani autem je mene pohodlne obecne nebo ze by bylo horsi, ale ten clanek je proste uplny nesmysl. Ale to je jedno :D Kazdy si to pojede jak chce, a to je ve finale to pekne, stejne jako s auty... To je jako diesel vs. benzin: diesel je racionalne lepsi volba pro cloveka, ktery jezdi, ale ja bych si vzdycky radsi koupil benzin, i kdyz je to blbost. :) Tak nekdo zase radsi bude trpet ve starem aute, nez odpocivat ve vlaku, i kdyz je to blbost. :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. května 2016, 18:45
0

Jak jsem rikal. Je to individualni, podle toho kam a odkud jedes. Trasy mezi velkyma mestama, jako je Praha, Brno, Ostrava, Olomouc a pod., maji smysl vlakem nebo i tim busem, ale mensi mesta a vesnice moc ne.

Ch
Chodimpozde
13. května 2016, 11:01
0

Ten polštář na zadních sedačkách toho medvěda... paráda!:)

reagovat
David Marek
13. května 2016, 11:08
0

Díky! Ten jsem dostal darem od našeho vládce, Vojty a Katky Dobešovic! :D

kv
kvakosh nocni
13. května 2016, 11:03
2

clanek bych bral jako citove zabarvenou romanci na Eklasse, vzato realne je tam povicero diskutabilnich argumentu obcas i vylozenych číčovin. To je ale v poradku, psala to Zlokočka :).

reagovat
Pochtli
13. května 2016, 11:22
5

Upřímně - hodně závisí, odkud kam člověk jede a jaká je dostupnost startovních/cílových zastávek. Typický příklad je Brno-Pardubice - vlakem za 1:30, autem standardně cca 2:10. A klasika Praha-Ostrava, kde autem člověk musí jet přes Brno a byť papírově bude trvání cesty obdobné, v reálu je skoro jistota, že se skejsne v nějaké zácpě, nehledě na stav řidiče po absolvování cesty tam a zpět.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. května 2016, 15:34
0

Přesně tak. Do Ostravy určitě radši vlakem, do Brna to třeba pro mně nemá smysl, vzhledem k tomu, že jen na ten Hlavák to mám sockou 45 minut přes Prahu.

šmoula nešika
13. května 2016, 14:22
1

Nechci se pitvat v detailech... tak aspoň vyslovím přání, aby byl za pár (kéž by ne desítek) let na Praha–Brno vlak výrazně lepší volbou než auto. Auto je sice auto, ale aktuálně má vlak, co se přepravy z bodu A do bodu B týče, potenciál větší. Výše zmíněné nedostatky železnice se dají ošéfovat, ale investice společná se vždy razí hůře než individuální. Jak aktuální budou výhody vlaku za 30 let, to těžko říci... ale za sebe říkám, že jich nebude málo, pokud si coby auto mám představit (třeba i automaticky řízený) malý vůz řítící se pod 200 km/h.
Btw, taky jde o to, zda chtějí lidé bydlet v centru, nebo na periferii v případě velkoměst. Ten trend vystěhování se na pole dle současných předpokladů ani v Praze nebude trvat věčně a u centrum–centrum jsou výhody vlaku nesporné, nehledě na to, že vlak je oblíben do značné míry u cest za obchodními jednáními/vzděláním, kde časová efektivita a bezproblémovost hrají prim.

reagovat
ov
ovocny
13. května 2016, 19:02
2

Jen na úvod rovnou přiznávám, že vlakem jezdím tak asi 2x do roka takže bych se za fandu nepovažoval. Tenhle článek je ale plny opravdu šílených argumentů které nedávají smysl. Některé už tu padly. Třeba to, že jsou lidé kteří jedo za prací nebo studiem a mají v ten den i jiné povinnosti než jen řídit či chlastat a to je potom celkem příjemné nemuset se dalších 5 hodin cesty domů soustředit na kličkující polské kamiony. Ale dobrá pro někoho je argument 6 hodin za volantem jako odpočinek platný. Co ale je úplná blbost je to, že to vyšlo jen o 100,- dráž než vlak. Pokud je to tak, prosím o sdělení kde si mám před další cestou vyzvednout přípravené auto s platnou technickou, nesjetýma gumama,...... a já slubuju, že ho zase zdarma přistavím na totéž místo za dva dny. A hlavně aby tam to auto stálo pokaždé, když chci někam jet a nebyla to žádná plečka ať se cítím pohodlně :-D

reagovat
Kr
Krocan
14. května 2016, 08:29
0

Já bych tuto Zlokočkou popsanou zkušenost viděl prismatem ekonomiky a tak bych jako hlavní výhodu vypíchl, že Éčko bylo vypůjčené a tedy jako by bylo od té italské firmy Satármo. Co si přát více, než auto, které vám nikdy nezestárne, protože není vaše.

reagovat
Sa
Safa
16. května 2016, 19:19
0

To mi trošku připomíná reklamu na operativní leasing. :o)

martin_100
17. května 2016, 14:13
0

Kolik piv jsi milá Zlokočko za cestu do brna vypila?
A Kolik bych jich vypil já ve vlaku?
Aha a najednou tu máme faktor kde É prohrává na plný čáře.... resp prohrála bys ty coby řidič kdybys v É držela semnou stejnej vlakovej pitnej režim :-)

To jen tak na okraj. Osobně když jezdim do prahee (z plzně) tak jedu radši vlakem páč si můžu k večeři dát pivko. Nemusim řešit kde bych v centru nechal auto. Na votočku mě lupen vyjde na 210 dukátů což s fordem za stejnej obulus dojedu tak k berounu. Když se jdu po praze někde prohběhnout můžu jít odněkud někam a nemusim se vracet zas k autu. Páč můžu vystoupit/nastoupit buď na smícháči nebo na wilsoňáku...

Každej druh dopravy má svý ale nikdy nejde kategoricky říct že jen tuto je nejlepší a puntík ;-)
Jinak ty úmrtí na železnici to neni číslo pasažérů kteří by cestou pozbyli životy ale většina jsou sražený lidi na kolejích ať už pěší nebo v autech. Naposledy v CZ zahynul někdo z cestujících vinou nehody vlaku mam dojem tehdá ve studénce když spad na koleje most.... a to už pár let bude..... Kdežto v autě někdo zemřel naposled dnes? včera?

reagovat
Viola Procházková
17. května 2016, 21:56
0

Já ráda přicházím na večírek střízlivá, nijak mě proto netrápí, že si cestou nemůžu přihnout.

A zcela souhlasím, že není možné vynášet kategorické soudy. Dost možná zítra sednu do vlaku a shledám, že už nikdy nebudu mít zapotřebí využít individuální dopravy. Možné je všechno. Pravdu měl ten, kdo označil můj článek za citově zabarvenou romanci, o nic víc se nejedná.

ma
maniosa
17. května 2016, 18:32
1

Milá Zlo Kočko,zkuste si někdy přečíst v zákoně o drahách,jaké jsou požadavky na strojvedoucí. Licenci nedostane(si nekoupí) kdejakej blbec tak jako řídičák. Musíte projít nejen náročnými zkouškami z asi tuny drážních předpisů,ale i přísnými zdravotními a psychologickými vyšetřeními a testy na předpoklady pro vykonávání této profese. Plus každých několik let přezkoušení a periodické zdravotní prohlídky. A hnací vozidla jsou vybavena vlakovým zabezpěčovačem s tlačítkem bdělosti, tzv. živákem,který v případě indispozice strojvedoucího vlak zastaví.
A kolik smrtelných nehod zaviní strojvedoucí? Za poslední dobu vím o jedné.

reagovat
Viola Procházková
17. května 2016, 22:00
0

Jemináčku, nechtěla jsem nikomu šlápnout na kuří oko. Snad si to zdejší mašinfírové neberou osobně. Mezi strojvedoucími jsou jistě kompetentní a zodpovědní jedinci, stejně jako mezi řidiči. Dokud však nezažiju ve vlaku stejnou úlevu a potěšení jako za volantem kvalitního vozu, budu si stát za vším, co jsem zde napsala.

ma
maniosa
18. května 2016, 17:06
0

Popravdě to trochu na kuří oko bylo :) Ale hlavně jsem chtěl poukázat na to,že to není sranda a jen tak někdo to také dělat nemůže. Myslím,že pokud jde o emoce,auta nemají kokrukenci. Teda pokud nejste šoutouš :) Osobně se při řízení čehokoliv báječně odreaguju. Ale zase sednout do vlaku a nemuset řešit nic kolem,je taky fajn.

JP
18. května 2016, 01:29
0

Souhlasím. Vlakem/MHD jezdím prakticky jen chlastat, nebo koupit auto (když jedu sám). Nízká flexibilita a časová náročnost (když člověk zrovna nemá start i cíl cesty u nádraží a není to navíc nějaká výhodná trasa ve výhodnej čas) u mě hromadnou dopravu naprosto pohřbívá. Navíc docela často někam jedu v noci a to už je socka nepoužitelná úplně. Když už tady někdo zmiňuje asi nejvýhodnější možnou situaci pro jízdu vlakem (Praha-Ostrava), tak já se například za půl hodiny (= ve 2 v noci) chystám jet na nákup z Roztok u Prahy do Tesca Zličín. Autem = 13 minut tam, 13 minut zpátky, takže ve 2 vyjedu a ve 3 jsem zpátky i s nákupem. Je zjevně naprostej nesmysl takovou akci podnikat MHD, ale čistě ze zvědavosti koukám na idos - byl bych tam v 5:16 (+ pěšky přesun z metra k tescu třeba 10 minut), tzn. někdy v 6 bych vyjel zpátky s rukama plnýma nákupu a kdyby mě o ně někdo cestou neokradl, tramtadá, v 7 ráno jsem doma jako na koni. 1 hodina vs. 5 hodin. 112Kč za lístky vs. 70Kč za palivo. Případně bych samozřejmě mohl jet nakupovat přes den jako normální lidi a 5 hodin by to netrvalo, ale to zase všude překážej normální lidi, takže nakoupit trvá 2x tolik času a dostat se někam taktéž (přes den se na Zličín dostanu za 13 minut možná tak vrtulníkem). To je samozřejmě extrémní případ, ale marně si vzpomínám kdy jsem naposledy jel někam vlakem/MHD a bylo to rychlejší než kdybych jel autem. I když jedu do Ostravy, tak to s těma všema přesunama k nádraží/od nádraží vychází úplně tragicky, člověk všude pořád čeká. A že bych byl po 400km v autě vyrobenym pro dlouhý cesty významně unavenější než po trmácení vlakem se říct nedá.

reagovat
Zd
Zdeněk Veselý
22. května 2016, 10:40
0

No nevím. Pendolíno 160 km/h? Ono může jet 230 km/h, jenže u nás se to nesmí. Stejně jako E-klasse, tím nesmíte jet více jako 130 km/h, protože se to u nás nesmí.

A chtěl bych vidět srovnání třeba ve Francii. Paříž-Štrasburk pojede TGV za necelé dvě hodiny. Autem je to dle mapy.cz 4 a půl hodiny. Takže tam pojede E-klasse socka. Nebo ještě to můžete udělat tak, že sám pojedete TGV a E-klasse vám na místo doveze brzo ráno váš řidič.

reagovat
M P
22. května 2016, 17:09
0

Ocitnul jsem se jednou v situaci, kdy jsem na služební cestě řešil přesun z Paříže do Marseille. První v úvahu samozřejmě připadlo letadlo, a kdybych mohl použít pravidelnou linku, na které firma zákazníka provozuje byznys jet, asi bych neváhal ani minutu. Z klasické linky jsem nadšený nebyl, byť je to asi hodina letu. Pak samozřejmě přišlo na řadu auto, protože v místě určení jsem jedno potřeboval tak jak tak. No a nakonec TGV, což v tomto případě je jasná volba. Člověk přijde na nádraží, nasedne do vlaku a jede. Za 3.5 hodiny je na místě, za rozumnou cenu a občerstvení neznamená nutnost zastavit. Nakonec z přesunu sešlo, ale možnost využívat TGV je perfektní alternativou ke všem ostatním druhům transportu. A zejména v případě, že se člověk potřebuje přepravit přímo do centra.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem